KEMAL KIVANÇ ELGAZ





- Voleybola nasıl başladığını biraz anlatabilir misin?
İlkokul 4. Sınıftaydım o zamanlar alt yapı antrenörleri okulları
dolaşıp spora yatkın fiziği olan kabiliyeti olan çocuklar ararlardı,
beni de bu vasıta ile okulumda bulup voleybola başlatmak istediler.
Ben o dönemde paralı olarak Galatasaray da basketbol kursuna
gidiyordum hocamız o branşla görüşüp benim belgemi alıp voleybol
lisansı çıkardılar böylece benimde voleybol hayatım başlamış oldu.
- Yıllarca Galatasaray’ın altyapısında oynadın ve A takımına yükseldin. A takımına geçiş sürecinden bahsedebilir misin?
Genç takıma çıktığım sene A takım kadrosuna da dahil oldum benimle birlikte o dönemde 7 kişi alt yapıdan A takım kadrosuna dahil olmuştu bu belki de Türk voleybolunda ender rastlanan olaylardandır belki de yoktur bilemiyorum ama 2 sezon geçtikten sonra değişen antrenörler daha farklı arayışlara girdiklerinden alt yapıdan çıkmış olmak kimsenin umurunda olmadı. O dönemden kalan tek kişi ben kaldım, Allah nasip ederse de buradan emekli olmak isterim ama her şeyden önce insanın mutlu olacağı yerde olması mutlu olacağı insanlar ile çalışmasından önemli bir şey yok. Aksi halde başarı gelmez...
- Her sene senin oynadığın bölgeye transfer yapılıyor ancak her zaman o bölgede sen ilk akla gelen oyuncu oluyorsun. Bu konudaki düşüncen ne?
İnsanoğlu elindekinin kıymetini zor anlayan bir varlık
J. Bir önceki soruda vurguladığım bir şey vardı biz alt yapıdan 7 oyuncu A takımına çıkmıştık!! O oyuncuların şuan bu kulüpte yer almamasının nedeni mevcut oyunculardan daha eksik daha kötü olmaları değil.!!
- Galatasaray’da oynarken unutamadığın bir anın oldu mu?
Ben yaklaşık 16 yıldır Galatasaray’da olduğumdan hayatım burada yaşadığım anılarla dolu . Sadece bu anılara yönelik bir söyleşi olsa kitap olurdu. Ama alt yapıda şampiyon olduğumuzdan sonraki sene Tekirdağ da Türkiye şampiyonası finali oynadık maç 2.2 oldu tie break setinde 14.11 öndeydik 1 sayı alsak kupayı kaldıracaktık ama olmadı
J rakip takım 5 sayı aldı ama biz 1 sayı bile alamadık...

- Yıllardır bir çok antrenörle çalıştın ve bir çok yabancı oyuncu ile oynadın bunlardan sende en çok iz bırakan isimler hangileri?
İlk çıktığım sene takımımızın bel kemiği olan Brezilyalı smaçörümüz Diego gerçekten o dönemde unutamayacağım oyunculardan biriydi onun dışında son 2 yıldır birlikte oynadığım takım arkadaşım Barca da voleybol karakteri ve kişilik anlamında gerçekten takdir ettiğim yabancılardandır.
- Bu yıl ve önümüzdeki yıllarda hedeflerin nelerdir ?
Ø Her sene aynı dileklerle temennilerle lige başlıyorum ama hep bir şeyler eksik oluyor. Benim hayatım boyunca tek hedefim olacak Allah izin verirse Galatasaray renkleri altında bir kupa kaldırmak bir madalya kazanmak. Bunu başardıktan sonra diğer hedeflerimi düşünürüm.
- Milli Takımımız ile ilgili neler düşünüyorsun?
> Bana göre çok doğru bir yoldayız bazı anlayışlar kavramlar değişiyor genç oyunculara güvenilmeye başlanıyor kaldı ki başka seçenekte yok zaten bir başarımız yok o zaman neyin korkusunu yaşıyoruz anlamıyorum 3- 5 sene sonrasını düşünerek hareket edilseydi şimdiden meyvelerini yemeye başlamıştık ülke olarak.
[b]- Kaç kere Türk Voleybol Milli takımının formasını giydin?[/b]
Ø Aklımda net bir sayı yok ama 60 ın üzerinde.
- Maç esnasında uğur getirdiğine inandığın hareketler v.b. şeyler var mıdır?
Ø Maça çıkmadan dua mı ederim gerisi benim elimde.
- Bazen çok etkili smaç servis denemiyorsun ancak bu konuda belli bir istikrarın yok sence neden?
Ø Tamamen konsantrasyon ile ilgili bir durum sahada antrenmanda olduğunuz rahatlığa kavuşamıyorsunuz maç esnasında 1den fazla şeyle dolu oluyor kafanız olmak zorunda zaten eğer her şeyi aynı serin kanlılıkla sakinlikle karşılar öyle düşünürsek işler o kadar kolay yürüyor ki, ama işin içine stres girince atıyorum o gün hücumda, blokta, defansta, harikalar yaratıyorsunuz ama servise gelince kaçırıyorsunuz etkili atamıyorsunuz o zaman diğer iyiler aklınıza gelmiyor 6 pozisyon ben nasıl servisi şöyle atamam böyle atmadı mı düşünüp duruyorsunuz, işte bu istikrarınızı bozuyor.
Ya da en basiti yeterince özen göstermemekten oluyor.

- Bu güne kadar unutamadığın bir maç anın oldu mu?
Ø Gerçekten çok var milli takımda ligde ama benim için içlerinde en güzeli A takıma çıktığım sene Ankara’da Ziraat Bankası maçını oynuyoruz 2.0 yeniliyoruz daha 16 17 yaşındayım 3.setin ortasında ben ve aynı yaşıtım pasör arkadaşım(Mahir Toptaş), oyuna girdik ve 3.2 oradan maçı aldık J bu hafızama yer etmiş anılardandır.
- Zor maçlardan sonra nasıl stres atıyorsun?
Ø Eğer yendiysek ailemin yanına gidiyorum. Yenildiysek kendi evime gelip TV nin karşısında sabaha kadar oturuyorum. Zaten asıl stres maçta oluyor maçtan sonra stres mitres kalmıyor..
- Takım arkadaşların içinde bir lakabın var mı?
Ø Çok şükür yok. J
[b]- Bir Avrupa takımından teklif alırsan değerlendirir misin? Ya da Avrupa takımları arasında gitmeyi hedefleyeceğin bir takım var mı?[/b]
Ø Teklifler bana uyduğu sürece her şeyi değerlendirebilirim ama önceliklerimin başında Galatasaray geliyor.
- 14 numaralı formayı giymenin özel bir nedeni var mı?
Ø Kendimi bildim bileli bu formayı giyerim sadece 1 2 sene sekteye uğradı oda yabancılara her yerde olduğu gibi formada da verilen öncelikten dolayı oldu.
[b]- Kendi mevkiinde en başarılı bulduğun yerli ve yabancı voleybolcular hangileri?[/b]
Ø Türkiye’de bir tek arkasın oyuncusu Agamez i beğeniyorum onun dışında oyun tarzını beğendiğim kimse yok.
- Voleybol dışında takip ettiğin sporlar var mı? Hangileri?
Ø NBA i izlemeyi seviyorum genelde Eurosport da hemen hemen her spor dalıyla ilgili bir şeyler oluyor mutlaka 1 2 dk izlerim fikir sahibi olabilmek için
- Eğer voleybolcu olmasaydın ne yapmayı düşünürdün?
Ø Mecburen okumayı seçecektim şu şartlarda üniversite ile sporu aynı anda idare edemiyorum ama spor olmasaydı mutlaka okuyup kendime yakışan bir meslek seçerdim
- Voleyboldan sonra yapmayı planladığın bir iş var mı?
Ø Tabi ki okulumu bitirip diplomamı alacağım elbet daha sonrasında spordan kopmak mümkün olmayabilir yine sporun içinde olacağım işler kurmayı düşünüyorum

- Kendine ayırdığın vakitlerde neler yaparsın?
Ø Ailemin yanına gitmeyi tercih ediyorum. Eğer öyle bir zamanım yoksa evde arkadaşlarla film izlerim yada dışarıda sohbet muhabbet zaman geçiririm. Sezon içinde ciddi anlamda zaman kısıtlaması olduğundan istediğimiz yerlere gidip istediğimiz şeyleri yapamıyoruz kendimizi yormaktan kaçınıyoruz, zaten antrenmanlarda haddinden fazla yoruluyoruz, o yüzden boş vakitlerimde dinlenmek zorunda kalıyorum
- Kemal Elgaz voleybol dışında nasıl biridir?
Ø Kemal Kıvanç Elgaz voleybolda çok soğuk sevimsiz görünebilir ama voleybol dışında hep neşeli güler yüzlü eğlenmeyi gülmeyi seven biri.
- Kemal sence neden erkek voleybolunda bayanlarda olduğu gibi başarılı olamıyoruz?
Ø Bayanlarda her şey bir anda olmadı hala şu an da bile daha sonralarının planlarını yaparak hareket ediliyor alt yapılara öyle özen gösteriliyor iyi oyuncular yetişiyor, gelecekle ilgili daha rahat planlar yapılıyor ama erkeklerde bu mümkün olmuyor alt yapılar bir donem çökmüştü, daha yeni yeni akıllar başlara alındı bunlar düşünülüp alt yapılara ağırlıklar verilmeye başlandı. Bundan sonrası için ben inanıyorum erkeklerde bir kırılma yasandı bu birşeyleri değiştirdi iyi yönde gidiliyor böyle devam edilirse daha da iyi olacaktır.
- Sence Türk voleybolunda hangi mevkide eksiklik var?
Ø İlk sırada tabi ki köşe eksikliği var ikinci sırayı bana göre pasör çaprazı takip ediyor.
- Kendi eksikliklerini neler olarak düşünüyorsun?
Ø Bütün eksikler çalışılarak giderilecek şeyler. Benim konsantrasyon eksikliğim var buda tecrübeyle düzelecek bir şey.
- Hangi tür yemekleri seversin ve iyi yemek yapar mısın? En iyi yaptığın yemek?
Ø Hayatım boyunca yemek seçmedim, kimisi vardır yaşamak için yer, kimisi vardır yemek için yaşar... Ben %80 yaşamak için yerim kendi zevkime ayırdığım günler dışında ne yediğimin önemi yoktur. Ama buna rağmen iyi yemek yaparım ama tek eksiğim elimin ayarı yok bir yapışta 10 kişilik yemek yapıyorumJ. Yemede olduğu gibi yapımda da yemek seçmem iyi yapamayacağım yemek yoktur...

- Özellikle tercih ettiğin bir parfüm var mı?
Ø BVLGARI AQVA, 212,
- Arabalarla aran nasıl?
Ø İyi sürücüyüm dür J
- En çok izlediğin dizi hangisi?
Ø EZEL, FERİHA, SPARTACUS, BEİNG HUMAN, UNNATURAL HİSTORY
- En çok sevdiğin Filmler ve Aktörler/Aktrisler Hangisidir?
Ø Bunun için ayrı bir söyleşi hazırlasak daha iyi olur izlemediğim film yok çünkü hangisi diye düşünmem günler sürer.
- Son okuduğun kitap hangisi?
Ø REHA ÇAMUROĞLU - İsmail
- Dinlemekten hoşlandığın müzikler hangileri?
Ø Yerli ve Yabancı tüm müzikleri dinlerim, maça giderken farklı uzun yolda farklı gezerken farklı..
- Hayatta olmazsa olmazların neler?
Ø Ailem ve eşim olacak insan. (oda aileden sayılır ama ayrı vurgulamak hayati önem taşıyor J)

-

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR