Bir Fotoğrafçının Dünya Kupası’na Bakış Açısı



Moskova'daki birkaç bin İngiliz taraftar için o gece, tüm oradaki var olma pahasına farklı bir ırk ya da cinsel yönelime sahip olan ve herkese karşı az toleranslı bir ülkeye seyahat etmenin tüm korkuları önemsiz hale geldi. 23 futbolcudan oluşan kadro bizi ve onları sporun en iyi vesilesiyle bir koltuğa doğru itiyor gibiydi.
Fotoğrafçı David Shaw'un en sevdiği görüntüde yakaladığı bu duygu, yeni kitabında, Volgograd'dan St. Petersburg'a Nizhny Novgorod, Kaliningrad, Samara ve Moskova üzerinden seyahat eden İngiltere taraftarlarının deneyimlerini kataloglayan 120'den fazla fotoğraftan biri.  Tribünlerin ön sırasında bulunan İngiliz taraftarların coşkusunu ve her yöne uçan resmi Budweiser bira bardağını ifade eden fotoğraf.

“Bu coşkunun görüntüsü bu oyunu kazanmadık, ama yaklaşık 20 dakika boyunca finale gideceğimizi düşündük ve bu anı gerçekten düşündüğümüzü hissettiğimiz anı yakaladım”.
Bir Charlton Athletic hayranı olan Shaw, ondan önceki nesillerden esinlenerek ilk büyük uluslararası turnuvasına gitti.
“Genç yaştayken her zaman İngiltere ile bir turnuvaya gitmeyi görmek istedim, İngiltere bandosu gibi şeylerden her zaman süper etkilendim ve iyi vakit geçirip ülkemi desteklemek istedim. Futbol kültürünü çok seviyorum. Ben, daha ziyade oyunun etrafında ne olduğunu merak ediyorum. Gününü yaşayan futbol taraftarı ile tanışmayı çok istiyorum. Benim için bu bir futbol taraftarının yapabileceği en büyük şeydi. ”
Rusya'ya seyahat etmenin tehlikeleri ve zorlukları hakkında birçok uyarıya rağmen, Shaw rahatsız olmadı.
"Novichok olayının gerçekleştiği Salisbury'de büyüdüm, bu yüzden Rusya ile İngiltere arasındaki zayıf ilişkiler bana ve aileme gerçekten çok aşina idi. Oraya vardığımda, ne kadar dost canlısı insanlarla karşılaştığımı gördüm. İnsanların Google Translate'deki telefonlarıyla sokaklarda benimle konuşmalarını sağladım ve "Siyaset hakkında endişelenmeyin, buradasınız, bu farklı bir şey" dediler. Rusya süper eğlenceliydi. Gerçekten, orada zaman geçirmeyi sevdim ".
Kick It Out ve FSF tarafından finanse edilen Çeşitlilik Hayranları projesi kapsamında, Shaw’un fotoğraflarının çoğu, İngiltere’ye olan desteğinin çeşitliliğini vurgulamaya çalışsa da yine de hayran kitlemizin temelini oluşturan kitleyi anlatıyor. En çarpıcı fotoğraflardan biri kutu bira açmaya çalışan ağzında sigarası vücudu dövme kaplı bir adam. Yine de, klişeleşmiş İngiltere hayranı olarak bu kadar açık bir örnek olan bu özlü imge, kollarıyla yürüyen bir Sih'inki gibi iyi huylu ve misafirperver ve tribünlerde kucaklaşan siyah-beyaz taraftarların resimleri ile buluşuyor.
“İngiltere'yi izleyen çok genç, beyaz erkekler var ama İngiltere'yi destekleyen taraftarın çeşitliliğinden çok etkilendim. Orada olacağını düşündüğüm çok daha fazla kadın vardı, farklı gruplardan çok daha fazla insan vardı, büyük bir LGBT birliği gibiydi. Bu gruplar büyüyor ve İngiltere daha iyi oldukça büyümeye devam edecekler”dedi.
İngiltere Destekçileri Seyahat Kulübü üyesi olan Shaw, “kendilerinden biri” olmanın, gazetecilere güvenmek istemeyen çok kötü huylu bir grup insan üzerinde eşsiz bir değişik bakış açısı kazanmasını sağladığını düşünüyor.
“Bir İngiltere taraftarı gibi seyahat ettim. İnsanlarla tanıştım, projemi anlattım. Birisi "Resim içinde olmak istemiyorum" demişse, onu resime koyamazdım. Böyle bir güveni geliştirirsiniz”.
Dünya Kupası rüyasını yakalamaya çalışırken, İngiltere taraftarlarının yarı finalin son anlarına kadar dirençli olduğunu hissetti.
“İngiltere'nin yıkıldığı son 10 dakikada fotoğraf çekerken bana karşı biraz daha düşmanca davranıldı. Şu ana kadar bütün hikayeyi insanlara anlattım bu çok önemli bir bölümdü, turnuvadan ayrıldığımız andı ve onları fotoğraflamak zorunda kaldım ”.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR