8 KOCLUK HATASININ DUZELTILMESI


 


Bir koc olarak bir şey yaptığınızda sonradan yanıldığınızı fark ettiğiniz oldu mu? Çoğu zaman. İşte koçluk hataları ve bunlari 8 düzeltme yolu.

2002 yılında, lisede antrenörlük yaptığım eski bir oyuncu olan Patrick'ten bir telefon aldım. Üniversiteden mezun olmuştu ve tıp fakültesine başvuruyordu.

“Koç,” dedi, “sadece tıp fakültesi sınavlarına çalıştığımı ve bunun gerçekten zor olduğunu bilmeni istedim. Ama ne zaman kitaplarımı bırakmak istesem ya da spor salonunda antrenman yapıyor olsam, takımımıza koçluk yaptığını düşünüyorum. Bize şunu söylediğinizi hayal ediyorum: “Yapabileceğinizin en iyisi bu mu? Bir tane daha yapamaz mısın? Biraz daha iyi yapamaz mısın?' ve devam ediyorum.

"Gerçekten mi?" Söyledim. "Bunu hâlâ hatırlıyor musun?"

"Bunu her gün düşünüyorum" dedi. "Sözleriniz ve koçluğunuz beni ve birçok takım arkadaşımı gerçekten etkiledi. Bu yüzden sadece teşekkür etmek istedim."

Ne düşüneceğimi bilmiyordum. Gurur duyuyordum ama daha çok korkuyordum. Korkmuştum çünkü harika bir ilişkimin olduğu Patrick gibi her çocuk için iyi hizmet etmediğim birkaç oyuncuyu düşünebiliyordum. Her zaman olumlu değildim ve kesinlikle oyunculara nasıl hissettirdiğimden çok sonuçlarla ilgileniyordum. Pek çok çocuğa ulaştım ama biliyorum ki diğerleri benim ve yarattığım ortam yüzünden sporu bıraktılar. Bazılarının eskiden sevdikleri bir spordan nefret etmeye başladıklarını biliyorum çünkü Joe Ehrmann'ın muhteşem InsideOut Coaching kitabında belirttiği gibi, ben koçluğumda dönüşümsel değil, etkileşimseldim.

Hiç kimse bana farklı bir şey öğretmedi. Geleneksel koçluk eğitiminde koçluğun ilişki kısmından kesinlikle bahsetmediler. Burada kimseyi suçlamıyorum. Daha iyisini bilmiyordum.

Her hafta blogumuzda, Facebook ve Twitter'da çocuklarımız için daha iyi koçlar ve ebeveynler olma konusunda mesajlar yayınlıyoruz. Olumlu, destekleyici ve keyifli bir ortam yaratmaktan bahsediyoruz. Sporcuların ihtiyaçlarını, değerlerini ve önceliklerini ön planda tutmaktan bahsediyoruz. Gençlik sporlarını korku ve yıldırma değil, saygı ve güven ortamı haline getirmekten bahsediyoruz. Ve sadece maçın ya da sezonun sonucuna değil, kişinin ve sporcunun gelişimine odaklanmaktan bahsediyoruz.

Ancak uzun yıllar boyunca o antrenör olamadım. Bu beni her gün yiyor.

Bir telefon görüşmesi benim için her şeyi değiştirdi. Bu çağrı nedeniyle bugün olduğum koç, yirmi yılı aşkın bir süre önce koçluğa başladığım zamanki koçumdan çok farklı. Bu bana bir koç olarak etkimizin asla tarafsız olmadığını öğretti. Bana sözlerimizin ve eylemlerimizin çocuklar üzerindeki muazzam etkisini öğretti. En önemlisi, bana koç olarak yaptığım her şeyde bilinçli olmayı öğretti.

Bugün sizlerle farklı yapmayı dilediğim sekiz şeyi paylaşmak istiyorum. Bir işi bitiremeyiz ama hepimiz "daha iyisini yapabiliriz". Bunları paylaşıyorum çünkü dışarıda benim gibi başkalarının da olduğunu biliyorum ve kendinize karşı dürüst olduğunuz ve değişmekten korkmadığınız sürece mükemmel olmamanın sorun olmadığını bilmelerini istiyorum.

İşte bir koç olarak keşke hiç yapmasaydım dediğim sekiz şey ve bunun yerine yapmalıydım dediklerim :

1. Öğrenmek Yerine Sonuçlara Odaklandim : Bir oyuncu olarak o kadar rekabetçiydim ki koçluğa başladığımda bu doğal olarak devam etti. Sonuçlar önemliydi. Çok fazla! Her şeyi nasıl oynadığımıza ya da ne kadar geliştiğimize göre değil, kazanıp kazanmadığımıza göre değerlendirdim. Kaybettiğimizde oyuncularımın çabasını, tavrını, odaklanmasını sorguladım, adını siz koyun. Kazandığımızda başka hiçbir şeyin önemi yoktu. Kazanmak için oyuncularla ilişkiler, yetkililere saygı duymak ve sporun bütünlüğünü korumak da dahil olmak üzere pek çok şeyden ödün vermeye hazırdım. Bu, oyuncularıma pek hizmet etmedi. “Kazandık mı?” sorusuna odaklanmak yerine “Öğrendik mi?” sorusuna odaklanmalıydım. Her antrenman ve oyun bir öğrenme fırsatıdır ve çoğunlukla kaybederken daha yansıtıcı öğrenenler haline geliriz. Her düzeydeki öğrenciye büyüme fırsatı veren bir fırsattır. Her genç sporcunun hedefi öğrenmek olmalıdır; çünkü bu, gelişime açık bir zihniyeti teşvik eder ve onları daha sonra, yani çok daha önemli olduğunda kazanmaya hazırlar.

2. Ciddi Olmaya Odaklandım (Zevk Yerine): “Bu rekabetçi bir spor, bunun zevkle alakası yok! Kazananlar yetiştiriyoruz!” Koçluğa başladığımda bu düşünce kaç kez aklımdan geçti? Ben kaç kez benchime baktım ve gülümseyen, mutlu genç sporcular yerine, kaybetmekten, hatalarından dolayı bağırılmaktan ve yedeklenmekten korktukları için artık antrenman yapmak veya oynamak istemeyen asık suratlı, korkmuş cok fazla çocuk gördüm. Bunun yerine zevki ilk sıraya koymalıydım. Kanadalı spor bilimcisi Dr. Joe Baker'a göre keyif, sporcu gelişiminin üç kritik bileşeninden biridir (diğer ikisi sahiplenme ve içsel motivasyondur). Zevk, potansiyelinizi takip ederken hissettiğiniz mutluluktur ve sporcularınızda korkusuzluğu besler. Bu zevkle aynı şey değil. Harika antrenörler ve ebeveynlerin mutlu ve alkışlı olmasına gerek yok. Uzun mesafe koşucuları size 20-26 mil maratonun pek zevkli olmadığını ama yine de koşmaktan keyif aldıklarını söyleyecektir. Koçlar keyif almaya odaklanabilir ve aynı zamanda talepkar olabilirler. Zorlu, rekabetçi öğrenme ortamları yaratabilirler ve yine de çocukların "bu harikaydı, bunu bir daha ne zaman yapacağım?" demesini sağlayabilirler. Keşke bunu daha erken öğrenseydim.

3. Alçaltarak İlham Vermeye Çalıştım (Zorlayıcı Olmak Yerine): Arkadaşım Travis Thomas, "Talep Etmek ile Alçaltmak Arasındaki İnce Çizgi" başlıklı makalesiyle hedefi tam tutturdu. O parçada genç koçluk halimi gördüm. Sporcuları küçük düşürerek onlara ilham vermeye çalıştım. Alaycılık ve kişisel saldırılar yoluyla koçluk yaptım. Yeterince sinirlenirlerse performans sergileyeceklerini düşündüm. Aşağılayıcı olmak yerine talepkar bir koç olmam gerekiyordu. Talepkar bir koç insanlardan, kendilerinden beklediklerinden daha fazlasını bekler. “İyi, şimdi daha iyisini yap” diyorlar. Aşağılanmanın onları dışarı sürükleyeceğini düşünmek yerine, sporcuların içlerindeki mükemmelliği bulmalarına yardımcı olarak performansa ilham verirler. Talepkar antrenörler sporcularının gözlerini parlatır, alçaltıcı antrenörler ise yangını söndürür. İkisini karıştırdım. Koçlar, lütfen aşağılayıcı değil talepkar olun!

4. İyiliğin Övgüsünü Aldım ve Kötülük İçin Başkalarını Suçladım (Tersi Yerine): Oyuncularımı zayıf çabaları, zayıf odaklanmaları ve kötü uygulamaları nedeniyle çok çabuk suçluyordum ve nadiren kayiplarinda kendi rolüme bakıyordum. Kendimi niyetlerime göre, sporcularımı da davranışlarına göre değerlendirdim. Bunun yerine onlara başarıları için kredi vermeli ve onların başarısızlıklarının çoğuna kişisel olarak sahip çıkmalıydım. Sporculara işleri iyi yapma hakkını verdiğinizde, daha fazlasını isteyerek geri gelirler. Antrenmanlarda daha çok çalışıyorlar. Senin için her şeyi yapıyorlar çünkü senin de onların yanında olduğunu biliyorlar. Sporcularınıza "bak ne yaptım" demek yerine "ne hale geldiğinize bakın" deyin. Ve sporcuları hatalarından dolayı suçlamak yerine, eski donanma mührü Jocko Willink'in dediği gibi, meseleleri "aşırı sahiplenmeyi" deneyin. Bir sporcuyu bir hatadan dolayı suçladığınızda, muhtemelen o da bir başkasını suçlayacaktır ve kimse sorumluluğu üstlenmeyene kadar suçlama artarak devam edecektir. Ancak siz sahiplenirseniz sporcularınız da sahiplenir.

5. Çok Konuştum (Dinlemek Yerine): Kendimle ve algılanan bilgimle oldukça doluydum ve oyuncularıma ne kadar çok şey aktarırsam o kadar iyi olacağından emindim. Ben sahnedeki bilgeydim. Çocuklara “Daha fazla oynamanız için bunu nasıl daha iyi hale getirebilirim?” diye sormak yerine tüm cevapları verdim. Daha iyi bir dinleyici olmam gerektiğinde çocuklarıma ders vermekte çok iyiydim. Bazen çocuklarımızın davranışları ve sözleri bize kötü bir güne, biraz dinlenmeye, hatta biraz daha zorlanmaları gerektiğini söyler. Bazen onları dinlemeye zaman ayırırsanız size tam olarak neye ilham vermeleri gerektiğini söylerler. Mükemmel antrenörler dinleyen, etkileşimde bulunan ve sporcularının onlardan öğrendiği kadar sporcularından da öğrenen kişilerdir. Pek çok öğrenmeyi kaçırdım.

6. Bir General Gibi Davrandım (Öğretmen Yerine): Yakın zamanda IMG Akademisi'nde liderlik geliştirme sorumlusu James Leath'in, 7 yaşındaki bir bayrak futbolcusunun babasının "yakala" diye bağırmasıyla gözle görülür şekilde irkildiğinin hikayesini anlattığını duydum. BT!" top oğluna ulaşmadan bir saniye önce. Oğlu topu düşürdü ve topluluğa geri döndüğünde şöyle dedi: “Üzgünüm. Başka birine atın lütfen.” Ben de o joystick koçlarından biriydim. Sahadaki her sorunu çözdüm. Sürekli talimat verdim. Bir sonuca varmak için çocukların sorumluluğunu, yaratıcılığını sınırladım. Öğretmen yerine generaldim. Onlara rehberlik etmeli, akıl hocalığı yapmalı ve başarısızlığı öğrenme sürecinin doğal bir parçası olarak kabul etmeliydim. Büyük öğretmenler her zaman cevabı vermezler; ‘Bu durumda ne yapardınız’ diyorlar. veya "şu anda başka nerede olabilirsin?" TOVO Academy Barcelona ve Cruyff Institute Kurucusu Todd Beane'in SoccerParenting.com'dan Skye Eddy Bruce ile yaptığı bu harika röportajda söylediği gibi: “Çocuğun öğrenme sürecine sadık kalacaksak, zeka sahada değil sahada olmalı. kenarda. Keşke birisi bana bunu ilk koçluk kursumda söyleseydi!

7. Motivasyon Aracı Olarak Korkuyu Kullandım (Sevgi Yerine): O zamanlar farkına varmasam da korku ve yıldırma yoluyla yönlendirmeye ve motive etmeye çalıştım. “Bunu yapın ya da başlangıç noktanızı kaybedin! Bunu yap yoksa takımdan ayrılırsın! Kazansak iyi olur, yoksa yarın antrenmanda pişman olacaksın!” Elbette bu kısa vadede işe yarayabilir ama uzun vadeli bir plan değil. Sürdürülebilir büyüme, katılım ve keyif alma şansı yok denecek kadar az. Bunun yerine, günümüzün en başarılı koçlarına daha çok benzemeli, sevgi ve bağlılıkla motive olmalıydım. Pete Carroll, Steve Kerr, Carlo Ancelotti, Pia Sundhage ve Joe Maddon gibi antrenörler çok talepkarlar ama korku yerine sevgi ve saygıyla ilham veriyorlar. Birisi çocuğunuzu, eşinizi veya kardeşinizi tehdit etse nasıl tepki vereceğinizi düşünün. Şartlar ne olursa olsun ayakta durur ve savaşırsınız çünkü onları seversiniz. Birisi sizi bir başkası için bu kadar çabalamanız için  korkutabilir mi? Mümkün değil. Hiçbir şey birlikte çalışan takım arkadaşları, antrenörler ve ebeveynler arasındaki sevgi ve saygı bağından daha güçlü olamaz. Hiçbir takım o takımdan daha fazla mücadele edemez. Hiçbir sporcu, bir antrenör için önemsendiğini ve sevildiğini hisseden bir antrenörden daha fazla oynamayacaktır.

8. Her Şeyi Biliyordum (Alçakgönüllü Olmak Yerine): Koçluk kurslarında sınıfın en arka sıralarında otururdum ve öğrenecek hiçbir şeyimin kalmadığını göstermek için asla soru sormazdım. Benim sorunum, aslında bir güç olmasına rağmen alçakgönüllülüğü ve meraklılığı zayıflıkla eşitlememdi. Pek çok antrenör, yumuşak görünme korkusuyla hatalı olduklarını asla kabul etmez. Pek çok insan, her şeyi bilmediklerini kabul etmenin kendilerini cahil gibi göstereceği korkusuyla yeni şeyler öğrenmeyi bırakır. Her şeyi bilen biri olarak yıllarımı harcamak yerine alçakgönüllü, meraklı ve yaşam boyu öğrenen biri olmam gerekiyordu. Oyunu Değiştirme Projesi'ne başladığımdan beri tanıştığım her harika koç tutkulu bir öğrenci ve yaşam boyu öğrenen oldu! Bunu sporcularınıza modellemelisiniz. Hatalı olduğunuzda bunu kabul edebilirsiniz. Sporcular sizi affedecektir ve daha da iyisi, eğer hataların normal olduğunu bilirlerse, sizin ve takımlarının lehine her şeyi yapma olasılıkları çok daha yüksektir, çünkü bunları antrenör bile yapar.

Yukarıda açıklanan sekiz suçlamanın her birini kabul ediyorum. Ama sorun değil, çünkü yıllar önce Patrick'le hayatımı değiştiren bir konuşma yapmıştım. Eskiden olduğum koç değilim; ne münasebet. Mükemmel değilim ve olmamam da gerekiyor. 8-0 yenildiğimiz zaman hala “ne öğrendin” demekte zorlanıyorum. Hala dilimi ısırmakta ve bir oyuncuyu pozisyona sokmanın sevinci yerine gol atılmasını izlemekte zorlanıyorum. Bazen hatalarımı sahiplenmeyi, iyi dinlemeyi ve alçakgönüllü olmayı başaramıyorum.

Ama her şey yolunda çünkü yolculuğum henüz bitmedi. Asla bitmemeli. Aynı sezonu kırk kez yaşayarak 40 yıllık bir antrenörlük yolculuğu yapmak istemiyorum. Koçluk yaptığım her sezonun bir öncekinden daha iyi olmasını istiyorum.

Her gün daha iyi olmaya çalışıyorum. Oyuncularım bunu biliyor. Anne babaları bunu biliyor. Ve bunu biliyorum.

Koçlar, koçluğumuzu dürüstçe değerlendirmeyi ve gerekirse benim gibi sıfırlama düğmesine basmayı çocuklara borçluyuz. Değişme cesaretine sahip olun. Kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı sahiplenin. Fark yaratan olun.

https://www.coachestoolbox.net/professional-development/8-coaching-mistakes


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR