ZAYIF OLDUĞUNUZ KONULAR ÜZERİNDE ÇALIŞMALISINIZ

 





Etkili bir mesajın değeri ve oyuncuların güvenini kazanmanın anahtarları hakkında Duke Kadın Basketbol Koçu Kara Lawson konuştu.

 

Hayatı boyunca oyun kurucu olarak oynamıştı ve sahada her zaman sesini yükseltmişti.

Ancak Kara Lawson Tennessee Üniversitesi'ne geldiğinde Koç Pat Summitt onun sesine daha da fazla güven duymasını sağlamaya kararlıydı.

Lawson, "Beni sık sık basın toplantılarına götürdü ve bana pratik yapmam ve bunun ne kadar önemli olduğunu söylemem için birçok farklı fırsat verdi" dedi.

“O alanda zayıf olmam ondan kaçınabileceğim  anlamına gelmiyordu. Zayıf olduğunuz konular üzerinde çalışmalısınız.”

Yirmi yılı aşkın bir süre sonra Lawson artık Duke kadın basketbol koçu ve üniversite sporlarındaki en düşünceli ve karizmatik liderlerden biri olarak kabul ediliyor.

Antrenman öncesi ve sonrası oyuncularına yaptığı konuşmalar sosyal medyada milyonlarca kez izlendi, hatta TODAY programında yer almasını bile sağladı.

Daily Coach yakın zamanda Lawson'la Summitt'in kendisi üzerindeki kalıcı etkisi, etkili bir mesajın değeri ve oyuncuların güvenini kazanmanın anahtarları hakkında konuştu.

Koc, Kuzey Virginia'da büyüdüğünüzü biliyoruz. Çocukken rol modelleriniz kimlerdi?

Her şeyden önce annem ve babam. İki kız kardeşim var ve üç kızın ortancasıyım. Babam bizi spora yönlendirmede gerçekten aktifti. Bizim evde kuralımız her mevsim spor yapmaktı. Hangisini seçerseniz seçin, ancak aktif bir şeyler yapmanız gerekiyordu. Büyürken neredeyse her şeyi denedim. Dördüncü ya da beşinci sınıfa geldiğimde en çok keyif aldığım iki şeyin basketbol ve futbol olduğunu anladım. Ayrıca takım sporlarının en çok keyif aldığım şey olduğunu da anladım. Üniversitede hangi sporu yapmak istediğime karar verme meselesi haline geldi, ancak lise ikinci sınıfımın sonunda basketbolu seçtim.

O zamanlar WNBA yoktu, dolayısıyla örnek aldığım insanların çoğu ya NBA oyuncuları ya da Jackie Joyner-Kersee, Florence Griffith Joyner gibi kadın atletler ya da dünya sahnesinde yarışırken göreceğim diğer kadınlardı. Benim yaşımdaki biri Michael Jordan'dan hoşlanırdı. 80'li ve 90'lı yıllarda büyüyen, dünyanın 1 numaralı sporcusuydu.

Harika bir lise kariyeriniz var ve sonunda Tennessee'ye gidiyorsunuz. Koç Summitt hakkında sürekli soru sorulduğunu biliyorum ama onun sana en çok hangi açılardan yardımcı olduğunu düşünüyorsun?

Şanslıydım. Oyun kurucu olarak oyuna girdikten sonra bana başlama şansı verdi. Bu çok büyük bir sorumluluktu. Oraya vardığımda henüz tam olarak olmamisdim. Nerede olduğunuzu, nerede mücadele ettiğinizi ve saha içinde ve dışında nerede daha iyi olabileceğinizi görmekte gerçekten çok iyiydi.

Geliştirmem gerektiğini belirlediği alanlardan biri iletişimdi ve bunun sadece bir oyun kurucu olarak değil, diger alanlarda da ne kadar önemli olduğunu bana anlattı... Bu gerçekten saha dışında daha fazlaydı ve grup önünde konuşurken daha rahat olmamı sağlıyordu. sadece ekibimize değil, diğer insanlara, medyaya, okullara gitmek ve konuşmak, büyük bir programda oyuncu olmanın getirdiği her şeye…

Şimdi gerçekten gurur duyuyorum. Bir koç olarak iletişimin en güçlü yanlarımdan biri olduğunu düşünüyorum. Bu, oyuncularım 18 yaşında geldiğinde ve üzerinde çalışmaları gereken şeyler olduğunda aklımda tuttuğum bir bakış açısı. Onları bunlar üzerinde çalışacak pozisyonlara yerleştirmeye çalıştığımdan emin oluyorum. Benim için büyük bir fark yarattığını biliyorum.

İşinizin yolunda gittiği ve sesinize daha çok güvendiğiniz bir an oldu mu?

Hiç "Bu harika!" diye düşündüğüm bir an oldu mu bilmiyorum. İnsanların önünde konuşmam gerektiğinde hala bu duyguları yaşıyorum. Ama tekrarlamanın bana gerçekten faydası oldu. Bir şeyi ne kadar çok yaparsanız, onu yapabileceğinizi o kadar çok bilirsiniz. Biraz gergin olsam veya biraz endişeli olsam bile bunu iyi yapabileceğimi biliyorum. Bunu kullanıyorum.

Etkili bir iletişimci olarak insanlara ellerinden gelenin en iyisini yapma konusunda ilham verebilir ve onları motive edebilirsiniz. Kullanılabilecek güçlü bir araçtır ve sahip olunması gereken harika bir güçtür çünkü birinin kendisi hakkındaki hislerini, içinde bulunduğu koşullar hakkındaki hislerini, nerede oldukları ve nereye ulaşabilecekleri hakkında ne hissettiklerini değiştirebilirsiniz.

Eğer düşünürseniz, bir insan olarak yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri budur. Çok güçlü ve bunu benim için yapan insanların yanında olacak kadar şanslıyım. Öğretmenler, ailem, antrenörler. Bunu başkaları için yapabileceğim bir konumda olmak takdir ettiğim bir şeydir ve sorumluluğu hafife almıyorum. Konuşurken insanların sizi hissetmesini sağlamak ve söyledikleriniz ile motive olmak harika bir duygu.

 

Erken koçluk görev sürenize biraz geçiş yapmak istiyorsunuz. Harika bir WNBA kariyeriniz vardı, Boston Celtics'in asistanı olmadan önce ESPN'de çalışıyordunuz. Kısa sürede yıldızların güvenini kazanmanızın anahtarı neydi?

Bir oyun planım var mıydı bilmiyorum. Herhangi biriyle, bir antrenörle, bir oyuncuyla, bir arkadaşla, bir iş arkadaşıyla bir ilişki kuracaksanız, kendiniz olmanız ve gözlemlemeniz, dinlemeniz ve ardından değer katmanın ve o kişiyi daha iyi hale getirmenin yollarını bulmanız gerçekten önemlidir. .

Ben olaya şöyle bakmaya çalışıyorum. Birinin yanındaysanız ve varlığınızla onu daha iyi hale getirebiliyorsanız - onun daha iyi hissetmesini sağlarsınız, işini daha iyi yapmasını sağlarsınız veya onu geliştirirsiniz - çoğu zaman insanlar size güveniyor. Çoğu zaman insanlar size kendilerinden daha fazlasını verecektir.

Özel bir şey yaptım mı bilmiyorum. Ben sadece elimden geldiğince oyuncuları tanımaya, onlarla güçlü ilişkiler kurmaya çalıştım ve bunu bu ilişki dışında hiçbir şey için yapmamaya çalıştım.

Diğer bir şey ise Boston'dayken herhangi bir röportaj yapmadım. Birincisi, yardımcı antrenörlerin bir sürü medya röportajı yapması gerekip gerekmediğini bilmiyorum. Bu sadece felsefi bir şey olabilir.

Herkes bir kadın antrenör hakkında hikaye yazmak istiyordu ve iyi niyetliydiler ama oyuncuların benimle ilgili bir şey olduğunu düşünmelerini asla istemedim. 100 isteği (isteği) geri çevirmiş olmalıyım. Abartmıyorum. Bir ya da iki tane yaptım çünkü Celtics'in benden takım için bir tane yapmamı istediğini düşünüyorum, belki bir tane daha ama bana her geldiklerinde hayır derdim. Oyuncuların benim hakkımda bir makale okumasını asla istemedim. Yazılar benim hakkımda değil onlar hakkında yazılmalıdır.

Şimdi Duke baş antrenörü olarak birkaç tane daha yapıyorum ama dürüst olmak gerekirse, hikaye bana ait olmadığı için soruların yaklaşık yüzde 99'unu geri çeviriyorum. Hikaye bizim oyuncularımız, bizim programımız ve ben bunu her zaman merkezde tutmak isterim.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR