EFSANEVİ ORTA OYUNCULARIMIZDAN GÖKHAN ÖNER

- BİZE BİRAZ KENDİNİZDEN BAHSEDEBİLİR MİSİNİZ?
06.09.1972 yılında Mersin’de doğdum. İlkokul ve ortaokulu Mersin'de okuduktan sonra lise yılında voleybola başladığım için öğrenimime Ankara'da devam ettim. Daha önceden bir çok spor dalıyla ilgileniyordum ama net olarak başladığım bir branş yoktu. Şu an evliyim ve bir çocuğumvar.
-VOLEYBOLA NE ZAMAN BAŞLADINIZ?
İlk olarak babamın isteğiyle voleybola Ankara SSK kulübünde lisanslı olarak başladım.
-VOLEYBOLA SSK DA BAŞLAMIŞSIN BİRAZ O GÜNLER
DEN BAHSEDER MİSİN?
Aslında biraz zor oldu o zamanlar benim için. Lise 1 e başladığım yıl babam beni tuttu elimden ve doğru Ankara'ya götürdü. Ben o zamanlar tek başıma ve büyük bir şehirde hem de yalnız yaşayamam demiştim. Böylece SSK kulübünde voleybola başlamış oldum. Hem lise de okuyor hem antrenmanlar hem de SSK misafirhanesinde tek başıma yaşamak çok zor oluyordu. Hatta bir gün otobüse binip geri döndüğüm bile olmuştu ama gerek  babam gerekse de çok sevdiğim ve saydığım Şeker abimin(o zamanki beni yetiştiren antrenörüm) ısrarlarıyla yeniden dönüp devam ettim. Zor yıllardı ama karşılığını aldığım için şu an o yıllara değermiş.
-VOLEYBOL KARİYERİNDEN BİRAZ BAHSEDER MİSİN?SSK da ki 2 yılımdan sonra artık göze batmaya başlamıştım ve 1989 yılında Arçelik'e transfer oldum ve böylece ilk 1. lig kariyerim başlamış oldu. O günden bu güne kadar toplam 21 yıldır birçok kulüpte oynadım. Zannedersem 1. lig kariyeri olarak sayılı oyunculardan biriyimdir. Oynadığım kulüpler ARÇELİK, EMLAK BANKASI, HALKBANKASI,FENERBAHÇE, ARKAS ve TOFAŞ.
-MİLLİ TAKIMA GELECEK OLURSAK KAÇ KEZ MİLLİ OLDUN?250 civarı Milli Takım forması giyme onuruna eriştim.
-BEACH VOLLEYBOL KARİYERİNDEN BİRAZ BAHSEDERMİSİN?
Yaklaşık 8 yıl gibi bir süre beach volley oynadım. O zamanlar lig yoktu sadece yazları turnuvalar oluyordu ve bende milli takımlardan arda kalan zamanlarda beachvolley oynuyordum. Hem boş zamanımızı spor yaparak geçiriyorduk hem de tatil bölgelerinde olduğu için turnuvalar boyunca tatilde yapmış oluyorduk. Bir world champion ayağında dünya 13.sü oldum.2 kez Türkiye şampiyonu, sayısını hatırlamadığım turnuva dereceleri ve Türkiye'de az oyuncunun sahip olduğu o zamanlar sezon sonunda yapılan king of the beach ünvanını aldım.

-ŞİMDİYE DEK OYNADIĞIN KULÜPLERDE EN ÇOK HANGİ ÖZELLİĞİ ARADIN?
Öncelikle bu seneye kadar oynadığım her takımda hedef şampiyonluk olduğu için gittim. Takımdaki arkadaşlarım, teknik kadro ve kulübün verdiği olanaklar da seçme nedenlerim arasındadır.
-İSTİKRARLI BİR OYUNCU OLMANI EN ÇOK NEYE BAĞLIYORSUN?
Öncelikle voleybolu yani işimi çok seviyorum ve saygı duyuyorum. Bundan dolayıdır ki her antrenman, her maç, her toplantı benim için ayrı bir önem taşır.Hiç birini bu önemsiz , bu kolay diye ayırt etmeden o günkü bütün gücümle severek yaparım. Çok düzenli ve yaptığım işe saygı duyan bir eşim var. O da benim iş yaşantımda ki en
büyük desteğimdir.

-KENDİNE ÖZELLİKLE ÖRNEK ALMIŞ OLDUĞUN BİR OYUNCU VAR MI?Örnek aldığım şu sporcu var desem yalan olur. Çok iyi bir gözlemciyimdir ve gelişme dönemimde bütün maçları seyretmeye çalışır beğendiğim hareketleri uygulamaya ve geliştirmeye çalışırdım. Buradan bütün genç kardeşlerime de maç izlemeleri konusunda tavsiyede bulunmak isterim.
-ŞİMDİYE DEK BİRÇOK ANTRENÖR İLE ÇALIŞTIN. ARALARINDA SENDE EN ÇOK İZ BIRAKAN KİM OLDU?Gerçekten zor bir soru benim için çalıştığım hiçbir antrenörle sorunum olmamıştır şimdiye kadar. Her birinin bende gerçekten önemi çok büyüktür. Öğrenmenin yaşı yoktur derler ve bence de öyle. Gerek voleybol gerekse de hayat olarak bir çok yeni
şey öğrenmişimdir hepsinden.

-ŞİMDİYE DEK YAŞADIN ŞEHİRLER ARASINDA EN BEĞENDİĞİN
HANGİSİYDİ?
Ben Bursa 'da oynuyorum ama ailem hala İzmir' de yaşıyor. İzmir gerçekten çok güzel bir şehir yaşamak için. Ama çok uzun yıllarım İstanbul'da geçti. Eşim ve oğlum orada doğdular ve İstanbul'da bizim için önemli bir yerdir. Hayat şartları belli olmaz ama bu 2 şehir benim ve ailem için önemlidir.
- KENDİĞİNİ OYNAYACAĞIN MAÇLARA NASIL HAZIRLARSIN? Genelde özel bir şey yapmam oynayacağımız takımla ilgili ve varsa verilen taktikle ilgili verileri gözden geçiririm. Benim için her antrenman maç gibi olduğu için normal hayatımdan farklı bir şey yapmam.

- YABANCI VE TÜRK ANTRENÖRLER ARASINDAKİ FARKDAN BAHSEDER MİSİN?Yabancı antrenörler bu işi profesyonel olarak iş gibi yapıyorlar. Bunun artı ve eksi yönleri oluyor tabi. Türk antrenörlerimizde aynı ciddiyetle yapıyorlar işlerini ama duygusallık ağır basabiliyor bazen. Tabi ki kulüplerinde bakış açısı değişiyor iki farklı tarafa. Kulüplerin de bir yabancı antrenöre verdiği önemi ve imkanları bir Türk antrenöre vermediğini çok gördüğüm olmuştur.
- SENCE İYİ BİR ORTA OYUNCUSU NASIL OLMALIDIR?
Fiziksel özelliklerinin dışında artı olarak hızlı ve hisleri kuvvetli olmalı. Oyunu iyi okuyabilmeli ve blok kabiliyeti yüksek düzeyde olmalı.

- MAÇLARDA TUTULAN İSTATİSTİKLER SENİN İÇİN NE İFADE EDİYOR?
Öncelikle istatistik bir takımın yaptığı veya yapamadığı hareketleri görmek, buna göre takımın çalışma sistemini ayarlamak içindir. Maçtan önce de rakip takımın analizini yapmak ve ona göre taktik plan çalışmak içindir. Genelde bir çok kişi data volley denilen istatistik verisinin ilk sayfası olan bölüme bakar ve ona göre değerlendirme
yapar. Ama görünmeyen ve genelde takımın daha ayrıntılı analizini çıkaran ikinci sayfası daha çok önemlidir benim için. Mesela şu an federasyon sayfasında da yayınlanan istatistik sonuçları ilk sayfadır. Ama ayrıntıları içermez. Örnek vermek gerekirse bir sporcu maçta hiç blok yapamamıştır ama 10 tane elinden sektirerek kolay defans yapılmasını sağlamıştır, başka bir örnekse bir oyuncu %70 seviyelerinde top öldürmüştür ama set sonlarında hücumda yaptığı hatayla seti yada maçı kaybettirmiştir. Daha bir çok örnek verebilirim ama bu başlı başına ayrı bir konu ve çok uzundur gerçekten. İlk sayfaya göre değerlendirmek gerekirse de belli kriterlerim var benim onları yakalarsam benim için iyi bir oyundur. Ama en çok ta maçtan sonra hissettiklerimdir......
- TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA EN ÇOK BEĞENDİĞİNİZ FAAL
VOLEYBOLCULAR HANGİLERİ?
Genelde Türkiye'de ilk 4-,5 takımda oynayan oyuncuların geneli kaliteli ve iyi oyuncular . Ben orta oyuncu olarak beğendiğim en iyi oyuncular ise Gustavo (Brezilya) ve Olikver (Rusya şimdi oynamıyor) dir.
- AKTİF VOLEYBOL HAYATINI SONA ERDİRDİKTEN SONRA NE YAPMAYI PLANLIYORSUN? İşte geldik en zor soruya. İnanın şu anda şunu yapacağım birşey yok kafamda,, Yapmak istediğim şeyler var ama bunlar sadece plan benim için şu an. Tek diyebileceğim eğer her şey yolunda giderse  voleyboldan hiç bir şekilde kopmamak. Hobi olarak ya da iş olarak her zaman voleybolun bir şekilde hayatımda olmasını isterim. Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim bu yaz sonu antrenör kursuna gidip,
sınava girip 2.kademe belgemi aldım. Bu kadar yıl oynadıktan bu kadar yıl Milli formayı giydikten sonra bana sınavla ve kursla anca 2. kademe belgesi verildi. Bir voleybol takımının başında antrenör olmak istiyorum desem en az 5 yıl , 2 kurs ve 2 sınav geçmem lazım bu arada seminerler ve istenilen dereceler de bir başka tarafı. Yani uzun bir yol basketbolda futbolda ya da diğer ülkelerde voleybol oynayan
yabancı sporcuların , bu seviyede, federasyonlarının onlara verdiği hakları duyunca ve öğrenince bu yol gerçekten çok uzun bir yol gözüküyor. Tabi bizimde bir şeyler öğrenmemiz lazım antrenörlük yolunda. Ben buna karşı değilim ama spor akademisini bitirmiş ama branşı voleybol olmayan bir kişinin de benimle aynı yerde başlaması bu kadar yıldan ve hizmetten sonra  bana biraz koyuyor açıkçası....
- TOFAŞ KULÜBÜNDEKİ HEDEFİN NE?
Şu ana kadar hedef ligden düşmemekti fakat bulunduğumuz durum pek de iç açıcı değil....
- ARKAS SPOR KULÜBÜ İLE 2008-2009 CHALLENGE CUP’I KAZANDIN VE EN İYİ BLOKÇU VE SERVİSÇİ SEÇİLDİN. BUNUN HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYORSUN?Hayatımın en müthiş günüydü. Avrupa Şampiyonu olmuştuk ve üstüne 2 ödül inanılmazdı gerçekten..
- MAÇ ESNASINDA SANA UĞUR GETİRDİĞİNE İNANDIĞIN HAREKETLER VARMI?Maçtan önce ayakkabılarımı ısınma başlayıncaya kadar bağlamam, ısınmaya başlamadan önce bağlarım. Genelde sakız çiğnerim koşu ve ısınma sırasında topa geçmeden önce de çıkarırım. Bir önceki maçta başarılı olduysam aynı şeyleri yapmaya ve giymeye çalışırım.
- BUGÜNE KADAR UNUTAMADIĞINIZ BİR MAÇ ANI OLDU MU? Başarılarımı veya kötüleri hiç unutmam ama ilginç bir anı olarak hatırladığım maç anı;1993 Bahar Kupası oynuyoruz Bursa da Milli takımla.Takımdan bir arkadaş tam servis atacakken panel kalıp olan tavanın bir parçası servis atacak arkadaşın yanına düştü ve parçalandı. Bir de ne görelim meğersem bir kedi düşürmüş o paneli ve
o da sahada. Seyircilerden kedi sahada her yere koşturdu bayağı en sonunda bir yer bulup kaçtı. Şu an hala o salonda kedi sesi duyabilirsiniz yukarılarda.


- TAKIM ARKADAŞLARINIZ İÇERİSİNDE BİR LAKABINIZ VAR MI? Genelde birçok kulüp de ve Milli Takımda kaptan olduğum için bana kaptan derler birçok yerde.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR