OTURARAK VOLEYBOL AVRUPADA GITTIKCE GELISIYOR

 

07 Nisan 1982 tarihinde Polonya’da doğmuş olan Darek Symonowicz, amputasyonundan sonraki rehabilitasyonu sırasında oturarak voleybolla tanıştı. 2012 yılında Kanada erkekler milli takımına girdi. Ayrıca yüzüyor, bisiklete biniyor, kaya tırmanışı yapıyor ve tekerlekli sandalye basketbolu oynuyor.

İşte kendisi ile yapılan röportaj;

Darek Symonowicz kimdir:

Ben ilk kez Paralimpik Oyunlar'da yer alma hayalini gerçekleştirmeye çalışan 41 yaşında bir sporcuyum.

Oturarak voleybol ile nasıl tanıştınız ve oynamaya ne zaman başladınız?

2008'de bir motosiklet kazasına karıştıktan sonra oturarak voleybol oynamaya başladım. 2011'de bir rehabilitasyon destek görevlisiyle çalışıyordum ilk seansa gittim ve 2012'de Kanada takımı için seçmelere katildim ve 12 sporcudan biri olarak seçildim.

 

 


Oynadığın kulüp  takımı ve milli takımla yaşadığın en buyuk başarı neydi ?

En büyük başarımız, 2022'de Bosna'da düzenlenen Dünya Şampiyonası'na katılıp 11'inci bitirmek oldu. Bu yıl Nisan ayında Çin'de yapılacak elemeler sonunda Paris Paralimpik Oyunları’na katılmayı umuyoruz.

Unutamadığın bir anın var mı?

Kovid salgınının zirve yaptığı dönemde Duisburg’da yapilan Paralimpik elemeleri kesinlikle unutulmazdı.

Şimdiye dek gördüğünüz en güzel spor salonu hangisi ?

 Gordugum en guzel spor salonu, 2019 yılında Para Pan Am Oyunlari’nin yapildigi Peru’da idi.

Dünyada en beğendiğiniz oturarak voleybol oyuncusu kimdir ?

En sevdiğim oyuncu Savichev. Rusya adına oynadı ve ben de onun oyun tarzını taklit etmeye çalışıyorum.

Ülkenizde ve Avrupa’da oturarak voleybolun geleceği hakkında ne düşünüyorsun?

Oturarak voleybol oynamayı seviyorum. Oynamaya başlamadan önce bu sporun varlığından haberim yoktu. Sporun daha hızlı büyüyebilmesi için daha fazla ilgi görmesi gerektiğini düşünüyorum. Kadınlarımızın Paris'e katılmaya hak kazanması ve Bosna'daki dünya şampiyonasını 2. olarak bitirmesi bunun daha da gerçeğe dönüşmesine yardımcı oluyor.

Umudum sporumuzun katlanarak büyümesidir. Oynaması çok eğlenceli ve ülke çapında herkes oynayabilir. Geleceğin Paralimpik sporcularının rekabet edebilecekleri bir yer olması için bir gün Kanada'da voleybol liglerinin kurulacağını görüyorum. Avrupa'da sporun büyümeye devam ettiğini görüyorum ve kulüp sisteminin bir gün profesyonel bir sistem haline gelmesini umuyorum, böylece en iyi sporcular tekerlekli sandalye basketbolu gibi diğer sporlarda olduğu gibi oraya gidip diğer en iyi sporcularla antrenman yapabilir ve rekabet edebilirler.😢


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR