GELECEKTE KÜRESEL VOLEYBOL ÇOK GELİŞECEK

 





Konuğumuz Amin Ibrahim Altraifi, Suudi Arabistan’dan bir voleybol hakemi.

Amin Ibrahim Altraifi, 1978- 1988 yılları arasında  Dammam şehrinin ETTIFAQ CLUB takımında forma giymiş. Bu süreden sonra hakem kursuna katıldım ve sonrasında hakem olarak anılmaya başlandım. Daha sonra adım adım yükselmeye başladım. 1989'a kadar Bahreyn'de Uluslararası Voleybol Aday Hakem kursuna katıldım. 2000 yılında, Asya Gençler Şampiyonası sırasında uluslararası maçlarda görev yaptım.

Hayatımda unutamayacağım birkaç maç söz konusu. Ama en önemlileri 2009'da Almanya'da oynanan Almanya-Küba arasındaki Dünya Ligi karşılaşması ve ayrıca Arjantin'de İspanya-Rusya arasında oynanan 19 Yaş Altı Dünya Şampiyonası finaliydi..



Şimdiye dek gördüğüm en güzel spor salonu, Japonya Osaka’da yer alıyor .

En sevdiğim pozisyon 2 numaralı pozisyon. Çünkü bu pozisyonda birçok kolay ve avantajlı yön var. En önemlisi ise bloklardan kaçabilme avantajı ve takımın sayı kazanmasını sağlayan hızdır.

En sevdiğim voleybolcu ise Polonyalı Leon. Çünkü o voleybolu gerçekten yürekten oynuyor.



Bence Video Challenge Sistemi, oyuna büyük bir yenilik getirdi ve takımlara adil bir yönetim imkanı sağladı. Uluslararası Voleybol Federasyonu (FIVB), sistemi resmi olarak benimseyen ilk uluslararası federasyonlardan biriydi.

Gelecekte küresel voleybol çok gelişeceğini ve ülkelerin gerek gelişme gerekse küresel yarışmalarda yer alma konusunda rekabet edeceklerini düşünüyorum.

Mısır ve Tunus dışında Arap ülkelerinde voleybolun zayıf olduğunu herkesin bildiği düşüncesindeyim. Suudi Arabistan yeni yönetimi ile voleybolu geliştirmek için çalışıyor ve yakın gelecekte bir takım uluslararası sürprizin olması söz konusu.



Suudi Voleybol Federasyonu yeni takımlar oluşturmak  ve bunun yollarını geliştirmek ve aramak için çok çalışıyor. Bu konuda genç ve uzun boylu oyunculara odaklanıyor ve ayrıca Suudi kadın takımları oluşturmak için de çalışıyor.

Dünya şampiyonaları çok güçlü takımların mücadelesine sahne oluyor ve kimin kazanacağını tahmin edemiyorsunuz. Son 10 yılda rekabete giren İran ve güçlü bir Slovenya da dahil olmak üzere birkaç takım var.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR