HER ZAMAN DAHA İYİ OLMAYA ÇALIŞMALISINIZ

 





Voleybolcular, büyük organizasyonlarda her zaman taraftarların ilgi odağındadırlar. Ancak maçlar sırasında tüm gözlerin üzerinde olduğu insanlar da vardır. Ve yıldız oyuncular muhteşem rallilere imza atarken, bu profesyoneller önemli kararları almakla görevlidir. 

Peki bu kadar önemli maçları yönetirken hakem koltuğunda olmak ne anlama geliyor? Peki bu meslek size ne katıyor? Hem #EuroVolleyM hem de #EuroVolleyW turnuvalarının en genç hakemi olan Bulgar Atanas Varbanov'un bu konuda söyleyecek çok sözü var. 

“Memleketim Kazanlak'ta voleybol oynardım. O zamana kadar sporda çok fazla geleneğimiz yoktu ama tutkumuz vardı. Boyum pek uzamadı, bu yüzden zaman geçtikçe bir oyuncu olamayacağım belli oldu. Bir keresinde eski koçumun takımdan başka bir adamla, iyi bir arkadaşımla onun hakem olma fikrini paylaştığını duydum. Ben bunu kişisel algıladım, koç neden bana bu fikirle yaklaşmadı? Doğru niteliklere sahip değil miydim? Bu yüzden son derece rekabetçi yapımdan dolayı bu yöne yöneldim ve hakemlik mesleğini keşfettim.” 

En genç hakemlerden biri olan 37 yaşındaki Atanas için uluslararası sahneye yolculuk, kendi ülkesi Bulgaristan'daki en alt ligden başlayarak uluslararası hakemler için Türkiye'de bir kursa katılana kadar yaklaşık 10 yıl sürdü.  

Atanas, "Aslında tam olarak bu kursa katılabilmem biraz mutlu bir tesadüftü çünkü bu, önümüzdeki dört yılın son kursuydu" diyor. 

“Maç günü sahaya gidip hakemlik yapmak çok karmaşık. Maçlar sırasında ve sonrasında/öncesi hazırlık ve doğru zihniyet gerektiriyor. Yaklaşımınız odaklanmış bir vaziyette, uyarlanabilir ve esnek kalmak şeklinde olmalıdır. Kuralları bilmenin yanı sıra, durumları, insanları da hissedebilmeniz gerekiyor.” 

Meslekte mükemmelliğe ulaşma konusunu tartışan Bulgar hakem, kişinin kendisiyle rekabet etmesinin önemine vurgu yapmayı da ihmal etmiyor. 

 “Sadece maça giderseniz ve işinize verdiğiniz tutkuyu unutursanız, işiniz biter. Her zaman daha iyi olmayı denemelisiniz. Elbette hepimizin zor anları oldu ve olacak. Ama önemli olan ileriyi de düşünebilmektir. Geçmiş ralliyi düşünmeye takılıp kalırsanız, bir sonraki ralliden itibaren aksiyonu kaybedebilirsiniz. İlerlemeye devam ederken gelişeceksiniz.” 

  

Bu daha iyi versiyonu elde etmek için doğru dengeyi bulmak çok önemlidir. Hem zihinsel hem de fiziksel olarak formda kalmayı içerir. 

  

"Bu bir haber veya sır değil, ancak maçlardan önce rutininizi bulmanız gerekiyor, ayrıca pili yeniden şarj etmek için ne zaman dinleneceğinizi de bilmeniz gerekiyor." 

  

2019 Avrupa Gençlik Olimpik Festivali'nin erkekler Voleybol finalini yönetmek, Atanas için kendisiyle yeni bir rekabet, bir meydan okuma ve harika bir hafıza ve tanınma ve aynı zamanda yaratması için iyi bir andı. 

  

“Bana bu fırsat verildiği için mutlu ve müteşekkirim. Bir gün olimpiyatlara gidebilmeyi ve orada bir maç yönetebilmeyi hayal ediyorum.” 

  Victoria Georgiava

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR