İSPANYA’DA VOLEYBOL, TANITIMI ÇOK DÜŞÜK BİR SPOR

 





Diego Toala Leon, çeşitli kulüplerde antrenörlük olarak görev almış ve son olarak da Stars Volleyball’da baş antrenörlük yapmış olan bir İspanyol’dur. Onunla voleybol kariyeri ve voleybol üzerine konuştuk.

Voleybol Kariyerinize Ne Zaman Başladınız ?

Yaklaşık 8 yıl önce bir Madrid takımında teknik direktör olarak ciddi bir şekilde çalışmaya başladım. Daha öncesinde Barcelona'da oyuncu olarak geçirdiğim süre boyunca bir okul takımına koçluk yaptım.

 Unutamadığınız Anılarınız Var mı ?

Palma de Mallorca'da oynanan Şampiyonlar Ligi'nde yaşadığım ilk maç. İlk defa profesyonel voleybol serüveni yaşıyordum ve 17 yaşında idim.

Gördüğünüz En Güzel Voleybol Salonu Hangisi İdi ?

Şahsen görebildiğim en güzel voleybol salonu, Palma de Mallorca'daki "Son Moix" idi.



 Voleybolda Favori Pozisyonunuz Hangisi Ve Bunun Nedeni Var mı ?

Favori pozisyonum pasör. Çünkü oyundaki tüm ayarlamaların yapıldığı yerdir ve her birinden en iyi şekilde yararlanmak için tüm oyuncuları tanımanız gerekir.

 Dünyada En Beğendiğiniz Voleybolcu Kimdir ve Nedeni ?

Favori oyuncum 80'lerin Kübalı oyuncusu Mireya Luis çünkü bugüne kadar onun gibi bir oyuncu görmedim.

Video Challange System Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Hakemlerin işini kolaylaştıran ve "oyunu daha adil" hale getiren harika bir sistem.



Voleybolun Geleceği Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Ülkeye bağlı. Ama genel olarak, büyük liglerde hem kızlarda hem de erkeklerde her geçen gün daha hızlı ve agresif olduğunu ve belki de bu şekilde devam edeceğini düşünüyorum.

İspanya’daki Voleybol Seyircisi İçin Ne Düşünüyorsunuz ?

Çok az taraftar olduğunu düşünüyorum. Voleybol, çok yapılan ama belki futbol, basketbol ya da hentbol seviyesine ulaşacak kadar tanıtımı yapılmayan bir spor.

İspanya’da Voleybol Hakkında Ne Düşünüyorsun ?

İspanya'da gördüğüm kadarıyla, temelde tanımadıkları oyuncularla iyi çalışan çok az koç olduğunu düşünüyorum.



 Dünya Şampiyonaları Hakkında Ne Düşünüyorsun ?

Bence seviye, bazı ülkelerde çok yüksekken bazılarında ise çok düşük. Ancak, Dünya Şampiyonaları her zaman bir gösteridir.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR