NE ZAMAN SIFIR OLURUZ



Vehbi Koç birgün, torunlarından birini karşısına alır ve sorar:

Söyle bakalım, sağlığın nasıl?

Çok iyi dede… Bomba gibiyim!

Torununun bu cevabı üzerine Vehbi Koç Güzeeel der ve bir kalem alıp, önündeki boş kağıda kocaman 1 rakamı yazar:

Sağlığın iyi olduğu için sana bir puan veriyorum. Şimdi söyle, okulunu bitirdikten sonra ne yapacaksın?

Üniversiteyi bitirinceye kadar okuyacağım dede…

Güzel… Bak az önceki 1 rakamının yanına bir de sıfır koyuyorum. Puanın 10 oldu. Peki üniversiteden sonra ne yapacaksın?

Londra’ya gidip İngilizcemi geliştireceğim…

Bu da güzel… 10’un yanına bir sıfır daha koyuyorum. Puanın 100’e yükseldi. Daha sonra ne düşünüyorsun?

Ticarete atılacağım, marketler zinciri kuracağım…

Bu da çok güzel… Bir sıfır daha koyuyorum. Hayat puanın oldu 1000…

Vehbi Koç, bu şekilde bir çok soru sorup, her defasında puanlara bir sıfır ekler. Bir süre sonra, torununun hayat puanı 1.000.000 olur. Bunun üzerine Vehbi Koç derki:

Bak evladım. Hayatta başarılı olacağını görüyorum. Puanın fevkalade iyi… Ancak şu gördüğün bir milyon rakamının başındaki 1 rakamı var ya… Bütün mesele onda… 1 rakamını kaldırırsan geri kalanın hepsi SIFIR olur. İşte bu 1 rakamı sağlıktır. İnsanın sağlığı elinden giderse, her şey bir anda sıfır olur. Bunu unutma!

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR