YENİLMEZ ARMADA'DAN BİR MELEK ZEYNEPGÜL ENE


·        ÖNCELİKLE BİRAZ KENDİNİZDEN BAHSEDEBİLİR MİSİNİZ?

·         İstanbulluyum.1969 da doğdum. Rahmetli babam Gündüz Tekin Onay ve spora çok meraklı annem sayesinde doğduğum ilk günden beri sporun içinde büyüdüm.11 yaşında yatılı okumaya başladığım Galatasaray lisesi hayatımda çok önemli bir dönemeç oldu. Lise sonrası Boğaziçi Siyaset bilimi ve Uluslararası ilişkiler bölümünde okudum.1981-1987 arası Beşiktaş’ta,1988-195 arası Galatasaray’da forma giydim. Hem BJK hem GS formasıyla sayısız şampiyonluklar yaşadım.(En kötü derecem Türkiye 4.lüğü)Defalarca turnuva MVP, en iyi point guard ödülleri aldım. Basketbolu 26 yaşında bırakarak koçluğa başladım.2007 yılına dek koçluk yaptım. Birsel Vardarlı, Işıl Alben, Şaziye, Yasemin Horasan’ın milli takımlarda antrenörlüğünü yaptım.2007-2012 arası Futbol Federasyonu Futbol geliştirme merkezinde futbol yaygınlık ve gelişim projelerinde yönetici olarak çalıştım.

 ·        SPORA NASIL BAŞLADINIZ? SPORUN HAYATINIZ ÜZERİNİZDE NE GİBİ ETKİLERİ OLDU?

·         Kendimi bildim bileli hep sporun içindeyim. Çok hareketli, her spora ilgi duyan, erkeklerle sokakta futbol oynayan bir çocuktum. İlkokulda voleybol oynayarak başladım. Galatasaray lisesinde basketbol takımına seçilince basketbolla devam ettim. Kişiliğimin şekillenmesinde yatılı olmam, Galatasaray lisesi ve basketbolcu olmam çok önemli bir rol oynadı. Takım sporu gençlere bir hedef peşinde paylaşmayı, sabrı, kazanmak için emek vermeyi öğretiyor ve hayatın provasını yapıyorsun aslında basketbol oynarken.

·        HEM ÖĞRENİM HAYATINIZDA HEM DE SPORDA BAŞARILIYMIŞSINIZ BUNUN BİR SIRRI VAR MI?

·         J Rahmetli babam bana kafasının içi boş, eğitimsiz sporcudan bir şey olmaz derdi. O hep kulağımda oldu. Derslerde başarılı olmak için çok çalışmaya gerek yok, doğru ve planlı çalışmak yeterli. O nedenle zor da olsa herkesin ikisini yürütebileceğine inanıyorum.

·        İKİSİNİ BİRLİKTE GÖTÜRMENİZDE FARUK SÜREN’İN DE KATKILARI VARMIŞ BİRAZ BAHSEDER MİSİNİZ?

·         Evet, Boğaziçi’nde sabah derslere gitmek istiyordum ama o dönemki Amerikalı koçumuz Betsy Bailey “sen profesyonel sporcusun, olur mu?” diyordu. Sonunda büyük ikilemde kaldım ve Faruk abiyle konuştum. O da sağolsun koç ve benimle bir toplantı yaptı ve Zeynepgül herkesin hayallerini süsleyen bir okulda okuyor, bu da bizim için ayrı bir gurur onu desteklemek için her şeyi yapacağız, dedi. O gün konu kapandı. Ben de bir gün bile bunu suistimal edecek bir şey yapmadım.

İLK BASKETBOLA BAŞLAYIŞINIZ BEŞİKTAŞ ALT YAPISINDA OLMUŞ BİRAZ ANLATIR MISINIZ?

·         Rahmetli babamın eski Beşiktaş antrenörü olması nedeniyle kulüple bağlantıları vardı ve o dönem orada başladım. Zaten Galatasaray bayan basketbol şubesi yoktu o zaman..

·        GALATASARAY’A GEÇİŞİNİZ NASIL OLDU?

      ·         Galatasaray bayan basketbol şubesini kurunca beni transfer etmek istedi.      Beşiktaş bonservisimi vermeyince bir sezon oynamamayı göze alarak Galatasaray’a transfer oldum.

·        GALATASARAY YILLARINIZI ANLATABİLİR MİSİNİZ?

·         O dönem için müthiş bir profesyonelliğin yaşandığı, çok iyi oyunculardan kurulu, tek hedefin şampiyonluk olduğu başarı dolu yıllar.. Başkanımız Alp Yalman, en büyük destekçimiz Faruk Süren spor yöneticiliğinin en güzel örneklerini yaşattılar.

BU DÖNEMDE NE GİBİ BAŞARILAR KAZANDINIZ?

·         Yanlış hatırlamıyorsam biri namağlup olmak üzere 6 kez Türkiye şampiyonluğu, bir kez 2lik,o dönemdeki tüm Cumhurbaşkanlığı kupaları J

·        BASKETBOLCU ZEYNEPGÜL’Ü ANLATIR MISINIZ BİZE?

·         Çok disiplinli, takımının kazanması için ne gerekiyorsa yapmaya hazır, antrenmanı çok seven, takım oyuncusu, hep daha iyi olma hedefi olan, hiçbir zaman kaybetmekten korkmayan, kaybetmeyi sevmeyen.

 ·        BAŞARILI BİR OYUNCU OLMANIZIN ALTINDA NE YATIYOR?

·         Başarılı sporcuya özgü karakter özellikleri JCoachable  olma, takım oyuncusu olma, yetenek, çalışkanlık, asla pes etmeme, kaybetmekten korkmama. Olumsuz koşullardan etkilenmek yerine başarıya daha çok motive olma.

 ·        YENİLMEZ ARMADA NASIL OLUŞTU. BU UYUM NASIL YAKALANDI?

·         O dönem yönetici olan sevgili Faruk Süren, başkanımız Alp Yalman ve diğer tüm YK üyelerimizin tam desteğiyle Türkiye’nin en iyi oyuncularından oluşan bir kadro oluşturuldu ve her sene takviyeler yapıldı. Bu kadroyu kuran Fehmi Sadıkoğlu’nun da katkısını unutmamak lazım.1990 yılında takımın koçluğuna getirilen Betsy Bailey’den sporda profesyonelliği ve üst düzey sporcu çalışma metotlarını öğrendik. Bana göre takımın çok yetenekli ve kaliteli oyunculardan oluşmasının yanında Galatasaray ruhuna ve kimliğine sahip olması ve taşıdığı formanın hakkını verme hedefiyle sahaya çıkması da altı çizilecek bir başarı anahtarıdır.

 ·        SİZİN JENERASYONUNUZDAN SONRA BİR DÜŞÜŞ YAŞANDI. SİZCE NELER YANLIŞ YAPILDI YA DA YAPILMADI?

·         Kulübün içinde bulunduğu mali kriz döneminde bütçenin azalması ve FB başta olmak üzere diğer kulüplerle başa çıkamayacak bir kadro kurulması olumsuzlukların başlangıcı oldu. O dönemde takımı bir arada tutacak, kriz yönetimi yapacak, elindeki kaynakları doğru kullanacak bir yönetici yerine yanlış bir isim takımın sorumluluğuna getirildi. Takımdaki birlik, beraberlik ve sevgi ortamı yok oldu, bizlerin yardımına izin verilmedi. Daha sonra Canan Erdoğan’ın takıma gelişiyle kıpırdanma başladı.

·        KAÇ KEZ MİLLİ OLDUNUZ VE BAŞARILARINIZ VAR MIYDI?

·         O dönem milli takım faaliyeti çok azdı. Yılda birkaç maç yapılıyordu.1987-1995 yılı arasında sakatlıklar dışında tüm kadrolarda yer almama rağmen 50 civarı milli oldum.

 ·        TÜRK ÇOCUKLARINI SPORA KAZANDIRABİLECEK PROJELER İÇİNDE YER ALIYORMUŞSUNUZ?

·         Futbol federasyonundayken 5 yılda 80’den fazla hayata geçen proje ürettik ekibimle birlikte. Yüzbinlerce çocuğun spora başlamasına önayak olduk.

·        SİZCE GALATASARAY ALTYAPIYA YETERİNCE ÖNEM VERİLİYORMU?

·         Bu dönem çok daha iyi ama her konuda olduğu gibi çok basit stratejilerle bu konuda da Türkiye’nin en iyi altyapısına sahip olabilir Galatasaray. Bunun için en önemli konu kendine ait bir spor salonu ve tesise sahip olmaktır. Bunun zamanı geldi ve çoktan geçiyor bile..

·        GALATASARAY’DA EN BEĞENDİĞİNİZ OYUNCU KİM?

·         Hepsi çok iyi oyuncular ama basketbola ben başlattığım için Ayşe Cora benim için daha özel.

·        BAYAN BASKETBOL LİGİ’NİN ŞİMDİKİ DURUMU İLE SİZİN ZAMAN ARASINDAKİ FARKLAR NELER?

·         Daha yüksek tempoda daha fazla yabancı ile oynanıyor basketbol. Avrupa kupalarında ve uluslararası seviyede daha fazla söz sahibiyiz o döneme göre..

·        YABANCI OYUNCULAR HAKKINDAKİ FİKRİNİZ NEDİR?

·         Türkiye’de çok kaliteli yabancı oyuncular var. Avrupa’da başarı hedefliyorsanız yabancı oyuncu ile oynamak zorunda kalıyorsunuz. Ama bunun Türk kızlarının ciddi şekilde önünü kapattığını düşünüyorum.

 ·         YENİLMEZ ARMADA DÖNEMİNDE UNUTAMADIĞINIZ BİR ANINIZ VAR MI?

·         Avrupa kupasında kazanırsak son 8e kalacağımız Dinamo Moskova maçından sonra Faruk abinin soyunma odasına gelerek “Kaldırın başınızı, üstünüzdeki Galatasaray forması, biz sizinle başarılarınızla, gurur duyuyoruz, bu günleri bize unutturacağınızı biliyoruz” demesini unutamam..

·        EN ÇOK BEĞENDİĞİNİZ BİR OYUNCUDAN BAHSEDEBİLİR MİSİNİZ?

·         Nevriye ve Birsel dünya standartlarını yakalamış iki Türk oyuncu, ikisiyle de gurur duyuyorum. Benim dönemimden de bir çok isim sayabilirim ama Clarissa Davis bugün bile izlediğim Amerikalı oyuncuların çoğundan daha yetenekli daha winner bir oyuncuydu.

·        GALATASARAY CAMİASI SİZİN İÇİN NE İFADE EDİYOR?

·         Neredeyse tamamı koyu Beşiktaşlı bir ailenin doğuştan Galatasaraylı bir üyesiyim. Galatasaray lisesi sadece okulum değil benim evimdi, orada edindiğim arkadaşlarım kardeşim gibi oldular. Galatasaray sevgisi benim için takım taraftarlığından çok öte. Takımın kazanması kaybetmesi ile sınırlı mutlulukları olan bir Galatasaraylı değilim. Bu camianın bir parçası olmak hayatta ban hep çok şey kattı. Çok şey öğretti. Basketbolu Galatasaray’da bırakmış olmak için bir daha bir çok ısrar ve teklif olmasına rağmen basketbol oynamaya dönmedim. Galatasaray ruhu, kültürü, kalitesi benim kimliğimi hayatım boyunca şekillendirdi, besledi. Bir gün mutlaka bu camia için faydalı olacağım misyonlar içinde olacağım.

 

 

 

 

 

 

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR