BEACH VOLLEYBALL MAJOR SERI'NIN DUZENLENDIGI HER ARENANIN AYRI BIR ÖZELLİĞİ VARDIR

 





-               Nika Aurora Kljucaric Kimdir ?

RTL televizyonu bünyesinde, cevrimici medya portali net.hr için çalışmakta olan Hırvat bir gazeteciyim. Son beş yıldır gazetecilik yapıyorum ve Antena Zagreb  radyosunda Hırvatistan Basketbol Kampı için saha muhabirliği, dnevno.hr ve zagreb.info cevrimici medya portallarinda spor muhabirliği ve sosyal medya yöneticisi gibi birkaç farklı görevde çalıştım. Gerçek tutkum ise plaj voleyboludur. Bu sporun her anlamda en muhteşem kalabalık, yüksek kaliteli etkinliklerine ve ömür boyu hatırda kalan tüyleri diken diken eden atmosferine aşığım. Hiç oynamadım ama 2017 yazindan beri bu sporun içindeyim.

 

-              Unutamadığınız Anilariniz Var mi ?

Plaj voleybolu deyince asla unutamayacağım olay 2017 yılında Avusturya’nin Viyana kentinde düzenlenen Dünya Şampiyonası’dır. Bu benim ilk büyük plaj voleybolu turnuvamdi ve tüylerinin diken diken oldugunu hissettim. Pek çok harika insanla tanıştım, dünyanın en iyi plaj voleybolculari ile konuştum ve sonsuza dek benimle kalacak olan anılar biriktirdim. Alexander Horst ve Clemens Doppler bu turnuvada gümüş madalya kazandılar ve Avusturyali oldukları için bu durum, tüm seyirciler ve Avusturya merkezli organizasyon için çok özel bir andı. Avusturya ile herhangi bir ilişkim yok ama burayı ülkem gibi seviyorum ve bu an benim için her zaman plaj voleybolundaki en güzel anlardan biriydi ve şimdiye dek katıldığım en iyi etkinlik olarak aklımda kalacak.

Ayrıca unutamayacağım bir diğer etkinlik, geçen yaz Viyana’da düzenlenen Beach Nations Cup di. Bu etkinlik, oyuncuların oyunculara karşı değil ulusların bir birine karşı oynadığı ilk plaj voleybolu etkinliği ldi. Yani takımları kimse kendisi sevmiyordu, bunun yerine seçimi Uluslar yapıyordu. Herkes Norveç veya Avusturya için tezahürat yapıyordu, Mol/Sorum veya Seidl/Waller için değil. Herkesin bir ulus için nasıl bir araya geldiğini ve oyuncunun ikinci planda olduğunu görmek güzeldi.

 

-               Gördüğünüz En Güzel Spor Salonu Hangisi?

Beach Volleyball Major Series ( veya günümüzdeki adıyla ACTS) tarafından düzenlenen her organizasyonun yapıldığı Arena’larin her birinin özel bir yanı olduğunu söyleyebilirim. İster Alpler’deki Gstaad’da ister Hamburg’daki muhteşem Arena’da yapılsın bu gerçek değişmiyor.

Ama benim için Viyana hic bir zaman unutulmayacak. En Güzel arena Viyana’daki Tuna Nehri’nde olandır. Çünkü burası şehir merkezinin biraz dışındadır ve burada insanların sevdikleri spor için nasıl bir araya geldiklerini hissedebilirsiniz. Ayrıca Tuna nehrinin yanında olduğu için temiz havayı hissedersiniz ve 36 santigrat dereceyi o kadar da kötü hissetmezsiniz. Ayrıca, her zaman hayranlarin toplanıp etkinliğin sponsorları tarafından düzenlenen farklı oyunları deneyebilecekleri Beach Village adlı bir alan vardır ve bu yüzden çok eğlencelidir.

 


-               Dünyada En Beğendiğiniz Plaj Voleybolu.   

       Oyuncusu Kim ve Bunun Bir Nedeni Var mı?

Belki bir klişe gibi gelecek ama Norvec’ten Anders Mol ve Christian Sorum. İlk büyük plaj voleybolu turnuvalarindan bu yana yolculuklarıni takip ettim ve diğer tüm plaj voleybolu takımlarından bir şekilde farklı olduklarını anında gördüm. Olimpiyatlardan Avrupa ve Dünya Sampiyonalari’na ve hatta geçen yılki Beach Nations Cup’a kadar kazanılacak her seyi kazandıklarında yanilmadigimi anladım. Maçtaki zarafetlerini ve tutarliliklarini seviyorum bu yüzden benim için kesinlikle en iyi plaj voleybolu takımı onlar. Ayrıca, İspanyol Pablo Herrera ve Adrian Gavira’nin büyük bir hayranıyım. Onlarla ilk olarak 2017 de Hırvatistan Porec’deki turnuvada tanıştım. Maçlarını kaybettikten sonra bile süper arkadaş canlısı idiler. Daha sonra onları farklı turnuvalarda görmeye başladım ve onların büyük bir hayranı oldum. 40 yaşındaki Herrera ve 35 yaşındaki Gavira bir arada iken plaj voleybolunda bu seviyede nasıl oynayabiliyorlar bu çılgınca bir şey. Ve bu yılın Mart ayında Meksika’daki turnuvada altın madalya kazandılar ve bu çılgınca!

-               Salon Voleybolu Yerine Neden Plaj Voleybolunu

       Tercih Ettiniz ?

Plaj voleybolu beni seçti diyebilirim. Genel olarak voleybol, Hirvatistan’da çok izlenen bir spor değildir ve Plaj voleybolu da aynı şekilde. Şans eseri olarak 2017 de Porec’teki Plaj voleybolu turnuvasında gönüllü olmak için bir reklam gördüm ve hemen bu spora aşık oldum. Tüylerimin diken diken olmasi beni o anda evimdeymisim ve gercek sporumu bulmusum gibi hissettirdi. Hic bir zaman salon voleybolu veya plaj voleybolu oynamadım ama plaj voleybolu etkinliklerinde calismak beni gercekten tatmin etti ve Viyana’daki etkinlikte çalıştığım bir hafta yılın en sevdiğim haftası oldu.

-                Voleybolun Geleceği Hakkında Ne

       Düşünüyorsunuz?

Voleybolun iyi yönde ilerlediğini düşünüyorum ama bazı düşüşler de var. Organizasyon açısından konuya baktığınızda,  ACTS (eski Beach Volleyball Major Series) gibi oyuncuların harika ortamlarda oynamaktan zevk alması için her zaman yeni özellikler geliştiren ve harika konumlar yaratan bir çok şirket var. Yeni özelliklerden bahsederken geçen yıl Viyana’da düzenlenen Beach Nations Cup’tan bahsetmiştim.  Bu tür bir turnuva, en az önümüzdeki iki yıl boyunca duzenlenecek. Bazı oyuncular, yeni olduğu için bu formatı çok sevdiler. Ancak bazıları ise siralamalarina herhangi bir puan getirmediği için o kadar beğenmediler.

Öte yandan her yıl için programa baktığınızda, bir çok yarışma olduğunu görebilirsiniz ve bana önceki yıllara göre çok daha fazla turnuva varmış gibi geliyor. Bu, bizler ve oyuncular için yorucu seyahatler anlamına geliyor. Sadece bu da değil, bir kıtadan diğerine çok fazla seyahat söz konusu. Örneğin Katar’da bir turnuvanız varsa ve ardından Meksika, Brezilya’ya giderseniz arada da evlerine gittiklerini hesaba katarsaniz turnuvalar bu oyuncular için kolay olmayan bir şey. Formula 1 de de benzer bir durum yaşanıyor ve şimdi bunu bir şekilde değiştirmeyi dusunuyorlar. Çünkü mevcut durum, oyuncular ve yarışmalarda her zaman yanlarında olan tüm takım için kolay değil. Bana göre, Amerika’da, Avrupa’da ve diğer kitalarda bir dizi turnuva olması harika olurdu. Cunku o zaman oyuncular bir sonraki turnuva için o kadar yorulmayacaklardi.

-               Beach Volleyball Majors’te Dijital İletişim ve

      Sosyal Medya Koordinatoru Olarak Ne Gibi İşler

      Yaptınız?

Plaj voleybolu için gönüllü olduğumda dijital ortamda ACTS ve diğer seriler için çeşitli departmanlarda ve bunların organizasyonunda çalıştım. Burada iki yaz dönemi geçirdim ve çok şeyler öğrendiğim bu şirkette,  medya stratejileri ve pazarlaması ile ilgili olarak Viyana Major gibi karmaşık etkinliklerde çalışma fırsatı buldum.  Daha sonraki yıllarda ACTS haricinde Euro Beach Volley ve Plaj Ulular Kupasi’nin stratejisti oldum.  Benim isim, her zaman bu gibi konularda sosyal medya kanallari ve ozellikle de instagramda icerikler yaratmaktir. Bu suretle, hayranlarimiz bizimle ve icerigimizle etkilesim kurar. Her mactan sonra oyuncularla roportaj yapiyoruz daha sonra bu roportaji sosyal medya kanallarimiza yukluyor ve  bununla ilgili makaleler yazıyorum. Ayrıca sosyal medya ekip lideriyim.

-               European Volleyball’da Medya Sorumlusu

       Olarak Ne Gibi Isler Yapiyorsunuz ?

Kasım 2021 de harici medya sorumlusu olarak CEV için uzaktan çalışmaya başladım. Çoğunlukla Şampiyonlar Ligi olmak üzere etkinliklerde çalışmak için her zaman yeni insanlara ihtiyaç duyuluyor. Dış medya görevlisi konumunda bir kaç kişiyiz ve herbirimizin takip etmesi gereken maçlar var. Çalıştığım süre zarfında, seyircilerimizden herhangi bir şikayet gelmemesi için maçın canlı olarak sorunsuz bir şekilde yayınlanıp yayınlanmadigini kontrol etmem gerekiyor. Ayrıca sosyal medya kanallarimiz için içerik düşünmem, her Şampiyonlar Ligi maçı sonrasında bir yazı yazmam, bir takım sorunlar varsa kulüplerin medya temsilcileri ile iletişim kurmam, bize gelen fotoğrafları maç bitmeden önce ve sonra grafiği dönüştürmek için inceleyip yayınlamam gerekiyor. Sonuc olarak yapılacak çok iş var ama ben gerçekten sevdiğim işi yapıyorum.

 

 

 

 

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR