OGRENMEYI BIRAKTIGINIZDA DUSUSE GECERSINIZ

 





2023 Basketbol Onur Listesi adayı Pau Gasol'un ebeveynlerinin her ikisi de tıp uzmanıydı ve genç Pau Gasol onların yolunu takip edip bir gün doktor olmak isteyebileceğini düşündü.

Ancak basketbol sahasında da etkileyici performansi ile İspanya'daki genç antrenörlerin dikkatini çekmişti.

Gasol, NBA'e gelmeden ve kariyeri boyunca 18 sezon oynamadan önce, 18 yaşında FC Barcelona ile ilk profesyonel maçına çıkacaktı.

Pau, Şöhretler Listesi'ne girdiğin için tebrikler. Öğrendiğinizde duygularin nelerdi?

Şöhretler Listesi'ne girmek benim icin olağanüstü bir duygu ve onur oldu. Gerçeküstü bir duyguydu. Kariyerine, tüm farklı duraklara, tüm farklı anlara bakıyorsun. Onları toplamak ve hepsinin sizi bu kadar inanılmaz bir yere götürdüğünü gormek zor.

Ekiplerimin başarıları ve yolculuğumun bir parçası olan insanlar, kesinlikle başarılarımın benzersiz bir yerinde bulunuyor.



Bizi biraz İspanya'daki ilk yıllarına götür. Annen ve baban tıptaydı. Yolda size yardımcı olacak bir seyler oldugunu dusunuyor musunuz ?

Barselona'nın eteklerinde küçük bir şehirde büyüyen bir çocuk olarak, bize eğitim, akademik ve ayrıca spor, sanat ve kültür aracılığıyla fırsatlar sağlamak için çok çalışan ebeveynlerle güzel bir çocukluk geçirdim. Bu fırsatlarla büyüdüğüm ve tutkularımı keşfettiğim için kendimi çok şanslı hissettim.

Ailem, kardesime ve bana iyi bir hayat sağlamak için çok çalıştı. Marc (Gasol) ve ben spor yaptığımızda da orada olmak için birlikte çalıştılar, hatta 2001'de NBA'e gittiğimde tüm aileyi bir araya getirme noktasına kadar. birlik bizim için çok onemliydi.

Oraya geldiginizde NBA olmasını beklediğiniz gibi miydi?

Oraya ilk geldiğimde beklediğim gibi değildi. Hayalimi gerçekleştirdiğimin, cok ozel  ve başarması çok zor bir şey yaptığımın farkindaydim. Ama asil yapmak istediğim şey başarili olmak ve özel bir oyuncu, hatta NBA'in en iyilerinden biri olabileceğimi kanıtlamaktı. İlk başta bu zordu. Memphis, Vancouver'dan taşınan bir takımdı ve , hepimiz için uyum sağlamamız ve geçiş yapmamız gereken bir süreçti.

Memphis'te birkaç güzel yıl geçirdin, sonra Lakers'a takaslandın. Bunun kariyerinizi nasıl değiştirdiğini düşünüyorsunuz ve NBA Finalleri'nin ilk yıl Celtics'e karşı yenilmek sizi nasıl etkiledi?

Lakers'a yapılan takas, benim icin çok eşsiz bir fırsatın önünü açtı. Zamanlaması harikaydı, kendimi kariyerimin zirvesindeki bir noktada buldum. Takımın da bana gerçekten ihtiyacı vardı ve bu mükemmel bir uyumdu. 2008'deki finallerde Celtics'e karşı harika bir mucadele yaptık, ancak yetersiz kaldık ve o sırada olduğumuzdan daha hazır bir takımla karşılaşmak durumunda kalmistik.

Sonuc, ne kadar acı verici olsa da, bizi daha da güçlendirdi ve yine aynı konuma geri dönüp sonunda şampiyon olmak için bir açlık ve istek duygusu bıraktı. Bu istegi, yaz boyunca ve eğitim kampının ilk günü boyunca devam ettirdik ta ki gelecek yıl Orlando'da Orlando'yu yendiğimiz son maça kadar.



Her zaman sadece basketbolun ötesinde çeşitli ilgi alanlarınız oldu. Çok boyutlu olmanın daha da iyi bir oyuncu olmanıza nasıl katki verdiğini düşünüyorsunuz?

Büyürken, ailem beni farklı şeylere, müziğe, sanata, tarihe, tıp alanına maruz bıraktı. Her zaman meraklı bir zihin, meraklı bir çocuk ve çeşitli ilgi alanlarına sahip meraklı bir insandım. Bu, bana hayatımda her zaman daha iyi bir bakış açısı ve daha iyi bir denge sağladı. Kariyerim boyunca, başarıları, eksiklikleri ve yenilgileri savuşturarak, bu şekilde dengeli bir zihne sahip olabildim.

Sevdiğim sporu elimden geldiğince en üst düzeyde oynadığım için şanslı olduğumu hissettim. Ancak her zaman kazanamayacağınızı da anladim. Bunu yapmak için iyi donanımlı olan, kazanmaya çalışan birçok kişi de var. Bazen onlar olacak. Bazen, sen olacaksın. Öğrenip büyüdükçe çalışmaya devam etmeli ve elinizden gelenin en iyisini yapmalısınız. Birden çok ilgi alanına sahip olmak, bu konuda daha iyi bir bakış açısına sahip olmamı sağladı ve hala sağlıyor.

İnsanların “sıkıldım” demesinden gerçekten hoşlanmadığınızı daha önce ifade etmiştiniz. Her zaman bilgi ve bilgeliğin peşinde olmamız gerektiğini mi düşünüyorsunuz.

Hayatta öğrenme yaklaşımını, sürekli büyümeyi, öğrenme yeteneğini, öğrenecek ne kadar çok şey olduğunu, orada hiç bitmeyen bilgi miktarını fark edersiniz. Ayrica, soru sorma yeteneği ki, bunların hepsi önemlidir. Proaktif olmak, pasif olmamak, bir şeyleri beklememek, etrafınızı sizden daha fazla veya farklı şeyler bilen insanlarla çevrelemek. Çeşitlilik önemlidir ve zenginleştiricidir.

Her zaman öğrenmeye ve okumaya hevesli olmuşumdur. Kariyeriniz ve hayatınız boyunca ilerliyorsunuz ve sürekli değişim ve gelişim görüyorsunuz. Her şeyi bildiğinizi, öğrendiğinizi veya herhangi bir açıdan zirveye ulaştığınızı düşündüğünüzde, işi yapmayı, kendinizi geliştirmeyi ve  yeniden keşfetmeyi bıraktığınızda, işte o zaman düşüşe başlarsınız.

Bu, başlangıçta farkında olduğum bir şeydi, ancak yaşlandıkça daha da fazla farkında oldum. Hayat böyle işler. Hayatımı böyle yaşamaya çalışıyorum.

Belli ki kariyerinde NBA'de ve İspanya'da birçok harika koçla calistin. Sizin gözünüzde elit bir antrenörün  özellikleri nelerdir?

Bana göre en iyi koçlar, bireylerin ve egoların en büyük ve en iyi yöneticisi olanlardır. Ekip içinde ortak bir hedef, bir kimlik oluşturmak, bir denge ve kimya oluşturmak, konusunda bireyleri daha ikna edici olanlardir.

Sayet bir kadro 12 ila 15 oyuncudan oluşuyorsa ya da daha fazlası, oynadiklari  için mutlu olan sekiz ila 10 oyuncuya sahip olacaksınız. Önemli bir kısmı ise oynayamadıkları için çok mutlu olmayacaklar.

Herkesin ortak faydaya ve ekip başarısına katkıda bulunmasını ve yeteneklerini en iyi şekilde yerine getirmesini nasıl sağlarsınız?

Benim için listenin en başında yer alan Phil (Jackson), Hubie (Brown) ve kariyerim boyunca calistigim Pop ve Sergio Scariolo gibi büyük koçların  çok yüksek bir seviyede calisabilecekleri yer burasıdır.

Her sey, taktiklerin, oyun kitabının, X'ler ve O'ların ötesinde, gerçekten bir sezon boyunca iniş çıkışları ve duyguları ve egoları yönetmekle ilgilidir. Ellerinden gelenin en iyisini yapabilmeleri ve bazen muhtemelen daha fazlasını yapabileceklerini veya yapmaları gerektiğini bilerek yapmalarını istediğiniz şeyi yapabilmeleri için her bir bireyi farklı bir şekilde motive etmek kolay değildir. Ama yaptıkları şey, takımın ihtiyacı olan seydir.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR