VOLEYBOLU ANLAMAK ICIN HER OYUNCU BIR KEZ PASORLUK YAPMALIDIR

 





Osmar Pohl Kimdir?

Voleybol antrenörü ve bir voleybol aşığıyım. Brezilyali'yim ve şimdi Isvicre'de çalışıyorum. 5 kitada 11 ülkede koçluk yaptım ve 30 yılı aşkın bir kariyere sahibim.

Voleybol Kariyerinize Ne Zaman Başladınız?

İlk antrenörlük sozlesmemi 1985 yılında 18 yaşımda iken üniversitede Beden Eğitimi okumaya yeni başladığımda imzaladım.

Unutamadığınız Anılarınız Var mı?

Çok var ama ozellikle iki tanesinin altını çizebilirim.  Birincisi bizzat izlediğim bir maçtı ve ülkemde 1985 yılında Brezilya ve ABD erkek takimlari oynuyordu. Diğeri ise Brezilya’nin en büyük spor derneklerinden biri olan SOGIPA.

Gördüğünüz En Güzel Spor Hangisi  ?

Cevap olarak Rio de Janeiro’daki Maracanazinho derdim. Belki en güzeli değil ama kesinlikle voleybol hayranları için en işlevsel olanlarından biri.

Voleyboldaki Favori Pozisyonunuz Hangisi ve Bunun Bir Nedeni Var mı?

Beni için pasor. Antrenör Bill Neville’inde dediği gibi “ voleybol oyununu gerçekten anlayabilmek için her oyuncu pasor pozisyonunu en az bir kere oynamalidir.”

Dünyada En Beğendiğiniz Voleybolcu Kim ve Bunun Bir Nedeni Var mı?

Yüksek düzeydeki tekniği, psikolojik kontrolü ve tüm harika kariyeri nedeniyle Karch Kiraly.



Video Challange System Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?

Bunun çok önemli  olduğunu düşünüyorum ama şimdi olduğundan daha hızlı çalışması için gelişmesi gerekiyor.

Voleybolun Geleceği Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?

Kuralların, voleybolun kimliğini değiştirecek kadar değiştirilmesinden endişeleniyorum. Ayrıca gelecek nesillere dahaiyi bakmamız gerekiyor. Oyuncuların gelişimi için büyük bir yatırım eksikliği görüyorum.

Bir çok Farklı Ülkede Koçluk Yaptınız. Bunlar Arasında Voleybol Seyircisi ve Sistem Olarak Sizi En Çok Etkileyen Hangi Ülke Oldu ?

Voleybol seyircisi ile ilgili olarak suphesiz Arjantin. Oyun sistemi konusunda ise, Isvicre’ in çok iyi bir sisteme sahip olduğunu düşünüyorum. 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR