EVE YENI BIR BAKIS

 






Avrupa'ya yaptığımız ziyaretin komik tarafı Wisconsin voleybol takımındaki herkesin benim tur rehberi olmamı istemesiydi.

Iki haftalık dört ülkeyi kapsayan yaz turumuza çıkmadan önce takım arkadaşlarıma ve antrenörlerime İstanbul’daki yaşam hakkında bir sunum yapmam istendi. Bu yolculuğumuzun ilk ayağıydı. Aynı zamanda doğduğum, büyüdüğüm ve voleybola aşık olduğum yer de burası.

 Onlara memleketimin kendine has kültürünü, yemeklerini, dilini, siyasetini anlattım. 15 milyondan fazla nüfusuyla İstanbul, Chicago, Los Angeles ve New York City'nin toplamından ne kadar da büyük. Memleketimin iki kıtaya (Asya ve Avrupa) dokunacak kadar büyük olduğunu ve 2.500 yıldan daha eski olduğunu.

Elbette dünyanın bu bölgesinde voleybolun ne kadar popüler olduğundan ve en iyi profesyonel takımlardan ve oyunculardan bazılarının İstanbul'da bulunabileceğinden bahsettik. Bizi Slovenya, İtalya ve İsviçre'ye de götüren gezide oynadığımız beş maçta bunu öğrendik. Üç kez kazandık ama hepsi gerçekten zorluydu.



Eve döndüğümüzde, yolculuktaki herkes kadar benim de birçok yeni deneyim kazandığımı fark etmiştim. Hepimiz için çok eğlenceli ve öğreticiydi ama benim orada geçirdiğim zaman çok özeldi. Köklerim hakkında çok şey öğrendim, daha önce hiç görmediğim şeyleri gördüm ve Madison'a, biri UW'de, diğeri Türkiye'de olmak üzere iki aileme ve voleybol sayesinde sahip olduğum fırsatlara daha büyük bir takdir duyarak geri döndüm. .

İstanbul'dayken kendimi şehrim ve ekibim arasında, herkesi çay sevgimize, süper zengin kahvaltılarımıza, M.Ö. 512'ye kadar uzanan büyüleyici tarihimize bağlayan bir köprü gibi hissettim ve Şubat ayında meydana gelen ve yaklaşık 18 milyon insanı etkileyen  depremlerin yaygın olduğu bir yerde yaşamalarına rağmen insanların ne kadar dost canlısı olduğunu anlattım.

Takımı evime götürüp büyüdüğüm mahalleyi onlara göstermeyi çok isterdim ama İstanbul'daki otelimiz şehrin Avrupa yakasında, benim ise Fenerbahçe semtindeki evim Asya yakasında. Çok fazla trafik varsa oraya varmak iki saat sürebilir. Yine de yaklaştık. Üçüncü gecemizde eski Wisconsinli Nigel Hayes-Davis'in yerel profesyonel basketbol takımında oynamasını izlemeye ve tezahürat yapmaya gittik.



Yeni deneyimler listem oraya varır varmaz başladı. Otelimiz Beşiktaş'ın tam kalbinde, daha önce keşfetmediğim bir yerdeydi. Asya ile Avrupa arasındaki kıtasal sınırın bir kısmını oluşturan Boğaziçi'nde özel tekne turu yaptık. Bu benim için de yeniydi. 1609-1617 yılları arasında inşa edilen ve el boyaması mavi çinileriyle tanınan ünlü Sultanahmet Camii'ni ve yaklaşık 1.500 yıllık, dünyanın en eski sağlam yapılarından biri olarak kabul edilen Ayasofya'yı ziyaret ettik. Dünyanın en eski ve en büyük kapalı çarşılarından biri olan Kapalıçarşı'yı da gezdik.

Bu geziyi yapacağımızı duyduğumda kış tatilinden yeni dönmüştüm. Yaptığım ilk şeylerden biri annem ve babam Ferda ile Ali'yi ve ağabeyim Ertürk'ü arayıp söylemek oldu. Önümüzdeki sezon Madison'a gelip bizi oynarken izleyecekleri için çok mutlu ve heyecanlıydılar. Tabii ki hepsi bizi neşelendirmeye geldi.

VakıfBank Spor Juniors ve Eczacıbaşı Spor Kulübü'ne karşı oynadığımız ilk iki maç, gezinin en sevdiğim kısmı oldu çünkü sadece büyüdüğümü tanıdığım takımlara ve arkadaşlarıma karşı oynamakla kalmadım, aynı zamanda eski antrenörüm Emre'yi de gördüm. İlk başta çok duygusaldım. Onunla voleybol oynamaya başladığımda 10 yaşındaydım. O maçı kazanmak çok güzeldi. Daha sonra bana kocaman sarıldı.

 


İstanbul'daki koçlarım ve takım arkadaşlarım için tur rehberi olmanın en iyi yanı, konuşmaları İngilizce ve Türkçe'ye çevirebilmekti ve eğer herhangi birinin sorusu varsa, cevabını biliyordum.

Gezideki en büyük sürprizim Slovenya'yı ziyaret etmekti. Balkan ülkelerinin çoğuna gittim ama buna gitmedim. Guzelliginden gerçekten etkilendim. Su çok temizdi ve her şey mükemmel görünüyordu. Manzara çok güzeldi

Venedik ziyaretini asla unutmayacağım. Bir noktada bize dışarı çıkıp kendi başımıza keşfetmemiz söylendi. Dolambaçlı, arnavut kaldırımlı yürüyüş yolları, rengarenk binalar ve su yolları çok güzeldi. Her sokak muhteşemdi.



Grubumuz için en unutulmaz deneyimlerden biri Bruce Springsteen'i Zürih'teki konserde görmekti. Antrenörümüz Kelly Sheffield, Field House'daki antrenmanlarımız sırasında klasik rock müzik çalıyor, dolayısıyla hepimiz bir efsaneyle karşılaştığımızı biliyorduk. Muhteşemdi. Rock müziği severim ama daha önce hiç müziğini dinlememiştim. Onu şahsen görmek muhteşemdi.

 

Yolculukta yaşadıklarımızdan dolayı daha iyi bir takım olduğumuzu hissediyorum. Jet lag ve farklı toplardan degisik kurallara ve gerçekten iyi rakiplere kadar pek çok zorluk vardı. Beş maçın tamamında iyi antrenmanlar yaptık ve Wisconsin gibi oynadık. İlerledikçe ayarlamalar yaparak harika bir iş çıkardığımızı düşünüyorum.

Turun kişisel olarak bana çok büyük katkısı olduğunu düşünüyorum. Halen ABD üniversite düzeyinde libero olmanın teknik bilgilerini öğreniyorum. Ayak hareketleri ve iletişim gibi takip edilmesi gereken daha fazla ayrıntı var. Daha pek çok düşünce var.



Fark ettiğim şeylerden biri, Wisconsin oyuncularının rekabet etme konusunda daha tutkulu oldukları ve memleketlerindeki birçok oyuncudan daha yüksek hedeflere sahip olduklarıydı. Madison'daki taraftar desteği de farklı. Bizi burada gerçekten tanıyorlar ve takdir ediyorlar. Bir gün Memorial Union'da dolaşırken bazı öğrenciler beni tanıdı. “Biz voleybolun büyük hayranlarıyız” dediler. Onlar adına kazanmak istiyorum. Bana güven veriyorlar.

Bu yolculuğumuzda başımıza gelen en önemli şey ekip olarak birbirimize daha da yakınlaşmamız oldu. Bu benim için büyük bir olaydı çünkü geçen sene okula  sezon başlamadan 10 gün önce gelmiştim. Takım arkadaşlarımı istediğim kadar tanıma şansım olmadı. Bu tura katılmak aramızdaki bağı daha da güçlendirdi. Artık ben olabilirim. Simdi daha rahatım.

 


Yaz doneminin geri kalanı ağustos ayında başlayacak ve yeni sezona hazırlanmakla geçiyor. Bu, ağırlık kaldırma seansları ve açık spor salonu antrenmanları anlamına gelir. Tekrar Big Ten ve NCAA şampiyonu olma hedefimiz var. Oraya ulaşmak için çok çalışmamız gerekiyor.

Memleketimi ziyaret etmeyi ve takım arkadaşlarım ve koçlarımla harika bir deneyim paylaşmayı çok sevdim. Ama Madison'a geri dönmek harika. Artık iki evim var.

 https://uwbadgers.com/news/2023/7/21/general-news-baggot-my-words-a-new-view-of-home-gulce-guctekin-volleyball.aspx


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR