BAŞARILI OLMAK İÇİN HER ZAMAN KENDİNİZE ODAKLANMALISINIZ

 




Italya erkek milli takim oyuncusu Yuri Romanò, 26 yaşına giriyor ve şimdiden Avrupa ve Dünya Kupalarını kazanarak voleybol tarihine gecmeyi basardi. Yarin voleybol oynamayı bırakabilir ama adı kesinlikle unutulmayacak.

Romano, geçen yaz doneminden beri Gas Sales Bluenergy Volley Piacenza'da oynuyor ve bu ona A2 de gecirdigi onca yilin ve Superlega'da Milan takiminda yedek olarak yer aldigi bir sezonun ardindan tam zamanlı olarak SuperLega'nın tadını çıkarma olanagi  sağlıyor. Milli takım antrenoru Ferdinando De Giorgi son Dunya Kupasi’nda ona güvendi ve finalin dördüncü setinde Slovenya'ya karşı Giulio Pinali'nin yerine oyuna surdu ve sol kollu oyuncu hücumda %90 ile oynadi. 

“Ailem bana huzur veriyor, babam da benim gibi, bana ayaklarımı yere basmayı, her şeye sabretmeyi, herkesin hayattan istediği sansi er ya da geç elde edecegini  kendi kendime tekrarlamamı öğretti. Öğrendiklerimi gösterebilmek için nasıl bekleyeceğimi, yükseleceğimi, doğru anı bekleyeceğimi biliyordum".



Yuri, Bollate'i terk eden o çocuktan geriye ne kaldı?

“Her şeyi büyük bir zevkle hatırlıyorum, diğerleriyle birlikte ne eksik olabilir diye fazla düşünmeden anın tadını çıkardık. B veya A2'de geçirdiğim yıllar benim için çok önemliydi, büyük ihtimalle onlar olmasaydı ben olamazdım."

“Her şey çok güzel, bunu benim için mutlak bir efsane olan ve onunla şimdi ayni spor salonunda bulunma şansına sahip olduğum Simon ile sampiyonlugu kutluyorken daha iyi anladim. Piacenza'da onunla oynayacak kadar şanslıyım".

Yanında Marta gibi bir kız arkadasinin olması ne kadar önemli?

"Çok çok fazla. İki yıldır birlikteyiz, kariyerimde çok özel bir noktaya geldi ve eve gittiğimde yanımda olması beni her şeyden koparıyor, bu her şeyi doğru önem ve ulaşımla yaşamak anlamına geliyor".

Piacenza'da nasılsın?

"Belirli bir baskı olmadan gelisebilmek için ideal ortamı buldum. Burası önemli bir yer, bu kulüpte ikinci bir aile buldum, burada Piacenza'da bir kulüple ilk büyük kupamı kazanmanın çok özel bir tadı vardı."



Voleybol senin için ne ifade ediyor?

 

Voleybola olan tutkum sonradan gelisti, ilk tutkum futboldu. Aslında ben futbolcu olmak istiyordum, 8 yıl futbol oynadım" dedi.

Senin gibi bir voleybolcu için en zor şey ne

Bana en çok ağırlık veren an kesinlikle yaz donemi. Cünkü milli takım için oynarken tatiliniz yok, yıl içinde olduğu gibi birkaç ay Marta'yı goremiyorsunuz. Ama bu bir yük değil ve eğer öyleyse, buna sahip olduğum için mutluyum".

'Aile' senin için ne ifade ediyor?

“Hayatimin onemli bir parçasi, özellikle de ben evden uzaktayken bile beni her zaman destekleyen ailemi dusundukce. Neyse ki, eve yakın oynarken, nerede olurlarsa olsunlar önemli bir maç olduğunda onları sık sık göruyorum.”

 Her zaman yaninda oldugunu bildigin bir ruya gibi mi ?

“Hayatta, Marta ile kurmayı düşündüğümüz bir aile yaratmak. Voleybolda olimpiyatlarda oynamak ve o ortamda yaşamak bile bir hayal" dedi.


 

Hobilerin

“Birçok spor taahhüdü göz önüne alındığında, Marta ve bize çok neşe veren köpeğimiz Charlie ile evde kalmaya çalışıyorum. Eskiden boş zamanlarımı video oyunları oynayarak geçirmeyi severdim, şimdi kendimi etrafımdakilere adamayı tercih ediyorum. Geri kalanı için, televizyonda çok fazla spor var, Inter ve Formula 1 benim iki büyük tutkum."

Bunun icin kime teşekkür etmen gerekiyor...

“Liste uzun olurdu, öncelikle küçük bir kızken voleybol oynayan ve futbolda gelişmediğimi ama uzadığımı ilk anlayınca bana voleybolu denememi tavsiye eden annem Morena'ya. Ve sonra tüm koçlar. Çünkü  benimki kademeli bir yoldu ve her yıl bir şeyler öğrendim ".

Gençlere ne söyleyebilirsiniz…

“Belirli bir şeyi başarmak istiyorsanız her zaman kendinize odaklanmanız gerektiğini. Kimse tarafından şartlandırılmadan, yalnızca doğru insanları dinleyerek, guvenilir kisilerden görüş veya tavsiye almalisiniz”.

Hayvanlarla olan ilişkiniz.

“Köpeğim Charlie'yi cok seviyorum. Ailemde hiç hayvan olmadı. Marta onu sevdi ve bizimle birlikte büyüyen bir yavru köpek sahibi olma fikrini kabul ettim. Çocukken atlarla iyi bir ilişkim vardı çünkü babam bir at meraklısiydı, bazı arkadaşlarla birlikte onun da bir yarış atı vardı".

Yuri Romanò büyüdüğünde ne yapacak?

“Göreceğiz... bu arada ben burada, Piacenza'da, Cattolica'da Ekonomi okuyorum, bir şeyleri yönetebilme fikri hoşuma gidiyor. Her halükarda öncelik, bana yakın olmam için kendini bu kadar tehlikeye atan Marta'yı mutlu etmek ve bu nedenle, işe gitmek için nereye gitmesi gerekiyorsa onun peşinden gideceğim, oldukça emin olduğum bir şey var: antrenör olarak voleybol dünyasında kalmak".


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR