OYUNCULARININ MAKSİMUM HIZLA HAREKET ETTİĞİ TAKIM BENİM RUYA TAKIMIM

 





- Yannis Laios Kimdir?

Ulusal Beden Eğitimi Akademisi (E.A.S.A.) ve Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Bölümü'nde (T.E.F.A.A.) 1974 yılından bu yana 34 yıl üst üste voleybol öğretmenliği yaptıktan sonra 2010 yılında Yardımcı Doçent olarak emekli oldum.

Tabii ki voleybolda da doktora yaptim, araştırmacı, yazar ve antrenörum.

 

- Voleybol Kariyerinize Ne Zaman Başladıniz?

Voleybol hayatım 1967 yılında başladı (daha önce yüzme, su topu ve basketbol yapiyordum)

1 yıl sonra milli takım düzeyinde antrenman için çağrıldım ve kısa süre sonra erkek milli takımında hucum oyuncusu oldum. 1976'da rolüm değişti ve 1983'e kadar pasör olarak oynadım ve milli takım ile 274 maça çıktım.

1987'de 36 yaşında iken şampiyonalara spora katilımımı durdurdum (zaten 13 yılda 8 şampiyonluk kazanmıştım) ve Olympiakos takımının teknik direktörlüğünü devraldım. 1987-1992 yillari arasında arka arkaya 6 şampiyonluk kazandık ve 1992'de Avrupa Kadınlar Şampiyonası'nda İtalya takımı Ravenna’ya yenilerek 2. Olduk. Ayrıca 1996'da geri geldim ve bu kez Avrupa Kupa Galipleri Kupası’nı kazandım.

Bunu girişimim ve doktora (2000) almam takip etti. 2002 yılında Öğretim Görevlisi, 2006 yılında Yardımcı Doçent seçildim ve 2010 yılında Üniversiteden ayrıldım.

 

- Plaj Voleybolu Kariyerinize Ne Zaman Başladınız ?

Voleybol branşı öğrencileri (1987-1994) ve Olympiakos takımı sporcuları (1989-90) ile bu yeni sporun ülkemiz için ilk tanıtım maçlarını düzenledik.

 

- Unutamadığınız Anılarınız Var mi ?

Takimimla her şampiyonluk ve milli takımla her büyük zafer bende anılarla dolu.

 

- Voleybolda En Sevdiğiniz Pozisyon Hangisi ve Neden ?

Tüm pozisyonlarda oynadım (pozisyonlar o zamanlar şimdiki gibi değildi)

Kanat oyuncusu konumunda büyüdüm ve olgunlaştım.  Pasor olarak ise en büyük ödülleri kazandım.

(geçici olarak olağanüstü performansım bu pozisyonda  idi ayrica doktora tezimin nedeni ve konusuydu)

 

- Dünyadaki En Iyi Voleybolcular Kimler ?

Kiraly, Smith ve benzeri oyunculardan oluşan bir dörtlü, oyunu ülkeme de tanıtmanın "kahramanları" idi.

 

- Video Challange System Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?

 

Hakem kararlarıyla ilgili şüpheleri ortadan kaldırmaya yardımcı oldu. Ancak koçlar ve hatalarını kolayca kabul etmeyen oyuncular tarafından kötüye kullanıldı.

Bir çözüm, video bunu kabul etmeyen oyuncunun hatasını gösterdiğinde ve benzer bir davranış 2. Kez tekrarlanırsa bu oyuncu bir sonraki macta olmamali Aynı maçta 3. Kez olursa ihrac edilmelidir.

 

- Voleybolun Geleceği Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Plaj voleybolu farklı bir etkinlik ve bu oyunu takip eden oyuncularin artik 2'den fazla spora karar vermeleri gerekecek.

 

- Zihinsel Dusunce ve Voleybol Arasindaki İliski Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?

Oyun, mükemmel tekniğe (topu hatasız karsilama) ve oyuncunun bireysel taktiklerine (blok, ağ vb. engeli aşmak için aldığı ve uyguladığı karar) dayanmaktadır. Bu nedenle, neredeyse karsilastigi engel karsisinda aynı anda doğru kararı veremeyen herkes, düşük seviyeli rekabetçi faaliyetlerle sınırlandırılmalıdır.

 

- Ruya Takiminiz Nasil Olurdu ?

Oyuncularınin maksimum hareket hızıyla doğru hareket ettigi herhangi bir takıma.Bu takım. Bugünün kurallarına uygun modern bir oyunun temelini oluşturabilir.

20 yıldır bu voleybolu öğretmeye ve koçluk yapmaya çalışıyorum ve bugün bence 2 koçun diğer meslektaşlarımdan daha başarılı olduğunu görmek beni mutlu ediyor. Bunlar; Philippe Blain ve Daniele Santarelli

 

Calistirdigim Takimlar

 

2022 – 2023         Athlos Orestiadas (Volley League)

2021 – 2022         Panerithraikos (Pre league)

2020 – 2021         APOEL Cyprus (A1)

2019 – 2020         APOEL Cyprus (A1)

2018 – 2019         Deryneia Cyprus (A1)

2016 – 2017         Panathinaikos (Volley League)

2015 – 2016         Kyzikos N. Peramou (Volley League)

2014 – 2015         Kyzikos N. Peramou (Pre league)

2013 – 2014         Panerithraikos (Pre league)

2012 – 2013         Iraklis Kifisias W (A1)

2011 – 2012                

2010 - 2011         Panathinaikos (Volley League)

2009 - 2010         Apollon N. Smyrnis(B)

1997 - 2007         Panellinios GS (A2, A1)

1995 - 1996         Olympiacos Peiraeus (A1)

1993 - 1994         Ktisifon Paianias (A1)

1992 - 1993         Greek Women National Team

1987 - 1992         Olympiacos Peiraeus (A1)

1979 - 1988         Esperos Kallithea (B)

 

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR