PARIS'TE BASARI HAYAL EDİYORUZ

 





Hem Polonya erkek voleybol takımının hem de Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle'nin "direksiyonunun" arkasındaki isimden Marcin Janusz'dan bahsediyoruz. O hem milli takimin sonuçlarının ağırlığını taşımak zorunda  ve kulüp voleybolunun zirvesinde olan bir pasor.

 

Kendisinin de kabul ettiği gibi, son yıllarda en üst düzeyde büyük hedefler için oynamak konusunda yogun bir donem gecirdi. VNL'de Marcin Janusz, Polonya A erkek milli takımında ilk altın madalyasini kazandı. Beyaz-Kırmızılı takımın bir "1 numarası" olarak teknik direktör Nikola Grbiç'in özel bakımı altında bulunuyor. Ne de olsa Grbic de Sırp voleybol tarihinin en büyük oyun kurucularından biri.

 

Janusz, 2021'den beri Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle'nin bir oyuncusu. 2022/23 sezonunun Polonya ikinciligi ve iki Şampiyonlar Ligi şampiyonluğu kazanarak kulüp voleybolunda Avrupa'nın zirvesindeki konumunu pekiştirdi. Janusz, yıllar sonra ZAKSA Grupa pasoru olarak Fransız virtüöz Benjamin Toniutti’nin yerini aldı. Bununla birlikte Nowy Sącz'den gelen oyuncu, oyununda yıldan yıla daha fazla ilerleme kaydediyor. Gulumsemeyi seven bir karekter olarak hedefi, zorluklara  alçakgönüllülükle yaklaşmak ve koleksiyonu için daha fazla madalya ve kupa toplamak.

 

Maciej Piasecki („Wprost”): Temmuz ayının son günü 29 yaşına gireceksin. Şimdi ve burada değerlendirmek zorunda olsaydınız, hayatınızın hangi spor anında olduğunu dusunurdun ?

 

Marcin Janusz : En yüksek hedefler için mücadele ediyorum ve teorik olarak en iyi voleybolumu sergilemem gereken bir pasor çağına giriyorum. Hala eski bir oyuncu değilim ama zaten biraz deneyimim var. Bunu en önemli maçlarda kullanıyorum.

 

Paradoksal olarak, en üst düzeyde voleybol maceram daha yeni başladı. Şimdiye dek  birçok yüksek duzeyde mac oynadim. Son iki yılda çok şey oldu. Bu kesinlikle her oyuncunun tipik yolu değildir. Hızlandırılmış bir hızda çok şey yaşadığımı söyleyebilirim. Yani hayatımın oldukça ilginç, yoğun bir anındayım. Bu beni çok mutlu ediyor çünkü içinde olmak için her zaman çok çalıştım.

 

ZAKSA 'ya  doğru zamanda mi geldin ?

 

ZAKSA’ya gelmek benim için kesinlikle bir dönüm noktasıydı. Gerçi bu türden atılan hemen her adımın son derece önemli olduğu da bir gercek. Bu çok büyük bir sıçrama. Başlangıçta genellikle daha kötü takımlarda oynarsınız, çoğunlukla seçkinler arasında hayatta kalmak için savaşırsınız.

 

Daha sonra, her şey yolunda giderse, benim durumumda olduğu gibi Trefl Gdańsk gibi kulüpler ortaya çıkıyor. Polonya voleybol haritasında iyi organize edilmiş bir yer. Ne zaman Tri-City'ye gelsem, burada geçirdiğim zamanı büyük bir sevgiyle hatırlıyorum. Trefl, PlusLiga'da düzenli olarak en yüksek hedefler için mücadele etme potansiyeline sahip olmasa da bence herkes bunu biliyor ama yine de Trefl için oynamak istiyorlar.

 

Ama bu senin için sadece bir aşamaydı.

 

Evet çünkü bu yolun sonunda en üst katın girişi geliyor. En yüksek hedefler için bir oyun. Bu sıçrama bana yapılması en zoru gibi görünüyor. Kendi başına bu şansı yakalaman çok zor. Ve bir kez o seviyeye geldiğinizde, bağışlama yok.

 

Her şeyden önce görünürsünüz, eşleşmeleriniz en popüler olanlardır. Neredeyse her önemli eslesme yıllarca hatırlanır. Bu tamamen farklı bir zihinsel yükle oynamaktır. Aslında insanlar bakıyor ve sadece yargiliyorlar.

 

Ve sonunda geriye sadece bu seviyede devam edebilmek kalır. Benim icin sadece" onemliydi. ZAKSA formasıyla bu ilk sezon benim için iyi geçti, kendimi test ettim ve dünyanın en iyileriyle oynayabileceğimi gösterdim. Ama bunun 2-3 sezon sonra bitmesini istemiyorum.



 

Hala dünyanin en  iyi oyunculari ile mucadele etmeyi istiyor musunuz ?

 

Gdańsk'ta çeyrek finalde Bruno Rezende ile karşılaşma firsatim oldu. Bu tür turnuvalarda, Uluslar Ligi finallerinde madalya kazanabilmek için bu tür pek çok mac oynarsiniz. Bu bana normal geliyor özellikle de milli takım icin oynarken kesinlikle özel bir şey hissetmeme rağmen.

 

ZAKSA’da teknik direktör olarak Nikola Grbic ile calisma sansini kacirdiniz. Milli takımda çalışmaya başlamadan önce birbirinizle tanistiniz mi ?

O zamanlar koç Grbić beni, benim onu ​​tanıdığımdan daha fazla tanıyordu. Gelecek sezon Kędzierzyn-Koźle'de kalma planları devam ederken beni kadrosunda gormek istiyordu. Her şey bir sure sonra değişti ama kadroyu kurma aşamasında bu dusunceye sahipti.

Muhtemelen beni ve oyunumu diğer pasorlere yaptığı gibi analiz etmisti. Benimle ilgili bu ayrıntılar ve onu benim kulübe katılmaya neyin ikna ettiği konusunu kendisine sormanız gerekir. Şahsen, sadece Polonya milli takımının gruplanması sırasında işbirliğine başlama fırsatımız oldu. Söylemeye gerek yok, bu benim için büyük bir olaydı. Voleybolda neredeyse her şeyi kazanmış bir adamla çalışmak konusunda farklı bir yaklaşımı var. En önemli maçları oynadı, aksiyonun merkezindeydi ve bunu onda hissedebiliyorsunuz.

 

Iki pasor olarak bazen oturup konusuyor musunuz ?

 

Evet arada sirada bunu yaparız.

Kural olarak, bunlar oyun sonrası konuşmalardır. Antrenör, musabakadan sonra hala sicakken hemen beni kısa bir sohbete götürüyor. O disaridan cok şeyi görüyor. Oyun ile temas halinde olduğunu, içinde olduğunu hemen hissedebilirsiniz. Ve bir yerde görünmeyebilecek şeyler hissediyorum, bazı konular benim için önemli görünmeyebilir ama aslinda çok önemlidirler.

 

Koc sinirli olur mu, yoksa sadece sakin bir fikir alışverişi mi?

İkimiz de oldukça sessiz insanlarız gibi hissediyorum. Tabii ki, her antrenörü rahatsız eden şey, belirli bir unsuru - niyetler bağlamında - gerçekleştirmek istediğinizde ve bu voleybolcu tarafından doğru bir şekilde uygulanmıyorsa o zaman hemen hemen her koç gergin olacaktır.

 

Teknik hatalar yapabiliriz ve bu voleybolun normal bir parçasıdır. Ama takımla birlikte belirli bir sistemde oynamalisiniz. Bunu gerceklestiremezsek sadece benim pozisyonumdaki değil, diğer oyunculardan da bahsediyorum, o zaman sinirler yukseliyor. Ama yine de Nikola'nın diğer birkaç koçla karşılaştırıldığında gerçekten sakin bir koç olduğunu görebileceğinizi düşünüyorum.


 


Daha yüksek toplarla ve daha isabetli oynamayı mı yoksa daha hızlı ve daha riskli oynamayı mı tercih edersiniz?

 

Mesele neyi tercih ettiğiniz değil, neyi daha çok sevdiğinizdir.

 

Örneğin Trefl Gdańsk'ta oynadığım zaman, hızlı bir oyunda kendimi çok daha iyi hissediyordum. O zamanlar çevremde böyle bir oyunu seven insanlar vardı. Bu sekilde kendilerini iyi ve etkili hissediyorlardi. O zamanlar PlusLiga'nın en iyileriyle rekabet edebilmemizin tek yolu buydu. Gdańsk'taki o zamanı hatırlıyorum ve gerçekten ulusal büyük isimlerle eşit seviyede oynayabiliyorduk. Ve spor potansiyelimiz kesinlikle sonuçlarımızın gösterdiğinden daha düşüktü.

Benim için voleybolda en önemli şey kazanmak ve etkili oynamaktir. Mutlaka güzel görünmek değildir. Olumlu her şey birleştirilebilirse, tamamdir. Herkesin hızlı voleybolu sevdiğini ve oynayış şeklinin tamamen farklı olduğunu biliyorum. Benim açımdan, içinde bulunduğum her takıma uyum sağlamam önemlidir. Bütün bunlar görev yapacağım takimin hucum potansiyelini doğru bir şekilde kullanabilmek içindir.

 

Wilfredo Leon için olduğu gibi biraz daha yüksek toplar veya Olek Śliwka için olduğu gibi biraz daha hızlı toplar, sadece duruma uyum sağlarım. En önemli şey nihai

etkinliktir.

Bu anlaşmaya istinaden, milli takımdaki oyuncular ile ZAKSA'daki arkadaslariniz kadar iyi bir iletişiminiz oldu mu? Uyum sorununu kastediyorum.

 

Milli takımın bu sezonuna bakıldığında bu soruya net bir cevap vermek için henüz biraz erken. Takıma oldukça geç katıldım, Filipinler'deki VNL turnuvasının ve Gdansk'taki finallerde kadroda idim. Muhtemelen, özellikle bu zorlu maclarla birlikte daha fazlasını deneyimlemeniz gerekecek.

 

Filipinler'de Wilfredo ile iyi anlasiyorduk. Özellikle de milli takımda birlikte fazla zaman geçirmediğimizi düşünürsek. Ama aynı zamanda birkaç maca dayanarak sonuçlar çıkarmaktan da hoşlanmıyorum. Wilfredo ile aramızdaki antrenmanda, artık onun örneğini verdiğim için hala geliştirebileceğimiz şeyler var. Ve ikimiz de bunu biliyoruz.

 

Sahadaki farklı durumların sayısının çok fazla olduğunu hatırlayalım. Farklı olan, aldığımız basit toplar. O zaman her şey her oyuncu için aynı. Ama ne yazık ki  voleybol o kadar karmaşık ki bir servis karsilamadan sonra topu o kadar çok farklı yerden alabilirsin ki buna calismak imkansız. Bunları deneyimlemelisin.

 

Ancak, deneyimli oyunculardan oluşan bir takimsiniz.

 

Bu doğru. Ancak oyunum sırasında, hemen hemen her an birlikte oynamakta oldugum hucum oyunculari tercihini değiştiririm. Bu doğal bir süreç gibi görünüyor ve diğer açıdan pasorle iliskili. Bu nedenle, genel olarak, oyunlardan birinde veya diğerinde bir şeyler yolunda gitmediğinde paniğe kapılmak için hiçbir neden yoktur ve bugün milli takımdaki bu anlaşmanın iyi göründüğünü söyleyebilirim.

 

Çevrimiçi yorumları okuyor musunuz?

 

Okumaktan kaçınmaya çalışıyorum. Bazen bir şey olmamasına rağmen çeşitli içerikler bize ulaşıyor. Sonunda sosyal medya var ve biz normal insanlarız. Bazen bazı makaleler açılır. Zaman zaman bu metne bakarsınız. Tabii ki bu pek tavsiye edilmiyor, koç Grbić bizi bundan haberdar ediyor. Belirli bir makalede yazılanların dışında, yorum, doğru mu yoksa birilerimi uydurdu ve biz oyuncular olarak bundan hiçbir şey alamayacağız. Ve maalesef kötü yorumlardan sonra ancak biraz moraliniz bozulabiliyor.

 

Ya takım kazanırsa?

 

İyi yorumlar bizi voleybol maçında yükseltmiyor. Bu yüzden bazen okumamak daha iyidir. Bazen, kaybedersek internete bakmanın oldukça ortalama olduğunu ve kazanırsak ne kadar harika olduğumuzu gülümseyerek görebileceğinizi fark edebilirsiniz. Tabii biraz abartıyorum.

Çevrimiçi içeriğe dikkatle yaklaşmanız gerekir. Çünkü anlatıları çok hızlı değişebiliyor. Bugün güzel, yarın tamamen farklı olabilir.

 

Polonya'nın yarısının sakatlanmamaniz ve  sağlığınız için endişelendiğini biliyor musunuz?

 

O kadar geniş bir kadromuz var ki her pozisyon icin bir oyuncu oyuna girebilir ve oyunumuzun seviyesi hiç düşmez. Grzesiek Łomacz engin tecrübesiyle, ligde veya milli takımda oynadığı maçlarla burada bizimle. Son zamanlarda maçlarda oynamak için daha az fırsatı oldu ama antrenmanlari üst seviyede tutuyor, sizi temin ederim.

 

Birinin başına bir şey gelse, iyi oynayan bir takım arkadaşı daha olduğunun farkındayız. Ayrıca voleybol oynarken gerçekten herhangi bir sağlık problemim olmadı. Kramplarla ilgili bazı sorunlar vardı ama bu aynı zamanda kulüp oyunlarının temposu ve yoğunluğunun bir sonucuydu. Şimdi, milli takım için oynarken, hazırlanmak, düzgün bir şekilde yenilenmek için biraz daha zaman var.

 

Hatırladığım son sakatlık, milli takımın Vital Heynen yönetiminde olduğu zamandı. Tesadüfen bir pandemi "balonunun" içindeydik, boyunla ilgili küçük sorunlar vardı. Ne yazık ki, kapalı olduğumuz için bu tedavi edilemedi. VNL kadrosundan cikartildim ama ciddi bir şey değildi.

 

Yasadigim tek ciddi sakatlık, 18 yaşımdayken diz problemleri oldu.

 

Yani sağlık durumu ile ilgili konuşuyorum ve hayranlarin bu konuda  rahat edebilir mi?

 

            Bahsettiğiniz gibi birçok insanın sağlığım için    

            endişelendiğini biliyorum ama şimdilik iyiyim. Ayrıca

            vücudun uygun şekilde yenilenmesine dikkat ederek

            kendime bakmaya çalışıyorum. Bir kişinin ihtiyaç

            duyduğu sey, iş ve dinlenme zamanı arasında bir denge

            bulmak.

 

Takımın bir başka başarısı, Paris'teki Olimpiyatlar hakkında neredeyse kutsal bir soruyu gündeme getiriyor. Polonya voleybolu için yıllardır gerçekleşmeyen bu podyum hayalini düşünüyor musunuz?

Her birimiz Paris'te bir başarı hayal ediyoruz. Ancak, yeterince deneyimliyiz ve sporda bunun nasıl göründüğünü anlıyoruz. Takım oluşturma zamanını goz onune alirsak gelecek yıl belki de hiçbirimiz Paris'te olmayacak.

 

Bu sezon takımımızda çok fazla değişiklik olmasa da henüz olusum aşamasındayız. Ayrıca, Paris'e gideceğimiz ve daha da geliştirmek için üzerinde çalışacağımız unsurlar olacağı izlenimine sahibim.

Bu nedenle, bugün gelecek yıl ne olacağına odaklanmak çılgınlık olur düşüncesindeyim. "Maçtan maça" veya "turnuvadan turnuvaya" dusunmeliyiz. Cevaplarımızın önemsiz görünebileceğini biliyorum, ancak başka yolu yok. Dört yılın bu en önemli olayına ancak bu şekilde hazırlanabiliriz.

 

Ve muhtemelen Olimpiyatların çeyrek finallerinden daha birçok kez bahsedeceğiz.

·         

 

·         

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR