GEREKLİ MOTİVASYONUM OLMASAYDI SORUN BENDE OLURDU

 





Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-KoźKę'in lider oyuncularindan biri olan ABD li Erik Shoji, "Bunun gibi  turnuvalarda oynamak için motivasyonum olmasaydı, bende bir sorun olurdu. İster ZAKSA'da ister ABD milli takımında oynasam da hedefim madalya kazanmak. Kulüp voleybolundan milli voleybola geçişin biraz zaman ve fedakarlık gerektirdiği biliniyor ama yine de kulüpten ve milli takımlardan arkadaşlarımla oynamaktan keyif alıyorum.

Erik Shoji (ABD milli takımının liberosu ve Grupa Azoty ZAKSY Kędzierzyn-Koźle): Karsimizdaki takim, olimpiyat şampiyonu Fransa idi ve onlar zor durumda kalsalar bile pes etmiyorlar. 2-0'lık skorla tekrar ayağa kalkamayacaklarını çok çabuk düşündük ama etkili servisimizin olmadığı ve eskisi kadar agresif olmadığımız üçüncü ve dördüncü setlerde bu bize mağlubiyete mal oldu. Hucum yuzdemiz dustu ve karşılığında Fransızlar şansları olduğunu hissettiler ve oyunda daha yüksek bir seviyeye yükseldiler. Bu maçtan sonra analiz edecek ve düşünecek çok şeyimiz var. Kesinlikle harika bir oyun oynamadık ama sonuçta önemli olan kazanmak ve yarı finale kalmak.

PLUSLIGA.PL: Çoğu maçta etkili voleybol oynayarak kazandığınız harika bir grup asamasinin ardından, kesinlikle turnuvayı kazanma hırsıyla Gdańsk'a geldiniz. Önceki maçlardan daha fazla gerginlik ve baskı hissediyor musunuz?

VNL'nin grup aşamasını kazanmak güzel ama final turnuvasına gelen takımların hiçbiri bu yarışmanın ilk bölümünü kazandığımızı düşünmüyor. Burada oynayan gerçekten güçlü takımlar zaten var ve bence bu yılın son turnuvası şimdiye kadarkilerin en güçlüsü. Müsabakaya birinci sıradan başladığımıza da bakmadık ama ilk maçtan itibaren biliyorduk ki grup maçlarından sonra sadece sahada kazanmamız gerekiyor.

PLUSLIGA.PL: Sekiz takımın katıldığı final turnuvasının formati, madalya için maçı kazanmanız gerektirdiğinden en başından itibaren harika duygular uyandırıyor.

Elbette. Benim durumumda olduğu gibi kulüp sezonundan sonra uzun bir dinlenme yaşamamış olsam da bu turnuvada oynamak benim için bir onur ama bu başka bir konuşmanın konusu. Takım arkadaşlarımla milli takım için oynamayı seviyorum. Ayrıca bana çok fazla enerji, güven ve istikrar veriyorlar. Çeyrek finalin beşinci setinde Fransa'ya karşı gösterdiğimiz gibi, ne kadar zor olursa olsun ve işler nasıl sonuçlanırsa sonuclansin, birbirimize kenetleneceğiz ve sonuna kadar savaşacağız.



PLUSLIGA.PL: VNL maçları Şampiyonlar Ligi'nin final maçından hemen sonra başladığından beri fiziksel olarak nasılsın?

Kesinlikle kolay değil ve başka bir takıma, diğer yarışmalara bu kadar çabuk uyum sağlamak ve aynı zamanda yeni biten bir kulüp sezonunun ardından fiziksel olarak yenilenmek zaman alıyor. Ancak bu benim seçimim, mümkün olduğunca milli takımda da olmak istiyorum. Şampiyonlar Ligi bittikten sonra evimde sadece bir hafta geçirdim ve ardından milli takıma geldim. Ama gerçekten hoşuma gitti, bu seçimi yaptım ve milli takımla maç kazanmak için buradayım.

PLUSLIGA.PL: ZAKSA ile Şampiyonlar Ligi'nde elde ettiginiz zafer gibi başarılar, size ister kulüple ister milli takımla bir sonraki madalyalar için mücadele etmek için motivasyon ve enerji veriyor.

Bu tür yarışmalarda ve turnuvalarda oynamak için motivasyonum olmasaydı, o zaman bende bir sorun olurdu. İster ZAKSA'da ister ABD milli takımında oynasam da hedefim madalya kazanmak. Kulüp voleybolundan milli voleybola geçişin biraz zaman ve fedakarlık gerektirdiği biliniyor ama yine de kulüpten ve milli takımlardan arkadaşlarımla oynamaktan keyif alıyorum.



PLUSLIGA.PL: Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle ekibinin birkaç oyuncu değişikliğinden sonra, ancak ekibin neredeyse tüm iskeletiyle ayni kaldigindan yola cikarak gücünü nasıl değerlendiriyorsunuz?

Takim iskeleti duruyor. Adrian Staszewski ve şu anda Polonya milli takıminda harika bir dönem geçiren Norbert Huber'ı kaybettik. Ancak bu olacaklari oldukça erken biliyorduk. Gelecek sezon ve önümüzdeki zorluklar için heyecanlıyız. Umarım yine en yüksek kupalar için mücadele eder ve değerli madalyalar kazanırız.

PLUSLIGA.PL: Şampiyonlar Ligi grup aşaması kuralarını takip ettiniz mi? Grupa Azoty ZAKSA, A Grubu'nda Knack Roeselare, Ziraat Bank. ve elemelerden gelen ekiple mücadele edecek.

Bu süre zarfında biraz kestirmeye çalıştım ama dayanamadım çünkü çekiliş canlı yayındaydı ama rakiplerimiz kim olacak diye merak ediyordum. Bence çok ilginç gruplar var ve güçlü takımlar eksik değil. Grubumuz muhtemelen zorluk derecesi açısından ortada. İyi mücadele edip playofflara kalmamızı bekliyorum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR