SIZDEN DAHA IYILERLE CALIŞMAK COK ONEMLIDIR

 





 Masterclass'ta, San Diego Üniversitesi kadın voleybol takımının baş antrenörü Jennifer Petrie'ye yer veriyoruz. 2022'de teknik direktör Petrie, AVCA Yılın Ulusal Koçu seçildi ve San Diego, arka arkaya 28 galibiyetle ulusal bir rekor kırdı.

San Diego, 2022'de şimdiye kadarki ilk Final Four'una 31-2 lik bir rekorla ulaştı. Aldıkları iki mağlubiyet, ulusal şampiyonluk için oynayan Texas ve Louisville takımlarına karşı geldi.

Jennifer bu Masterclass'ta çok şey anlatıyor:

• Ekip kültürü oluşturma konusundaki felsefesi nedir?

• Ekip dinamikleri ve ekip içindeki çatışmalar nasıl ele alınır?

• Önceki başarısızlıklarından sonra neleri fark etti ve geliştirdi?

• Yeni başlayan koçlara tavsiyeler

• Ve çok daha fazlası



Jennifer, profesyonel bir voleybol koçu olmaya ne zaman karar verdin? Sizi bu karari almaya iten ne oldu?

Üniversiteden sonra yüksek lisans derecesi almak istedim. Hayatımda ne yapacağımı gerçekten bilmiyordum. Ama voleybol, kim olduğumu anlamamin çok büyük bir parçası oldu.

Bu yüzden Indiana State’de yardımcı koçluk işine basladim. Ben San Diego'luyum ve William and Mary'de okula gittim. Yani Indiana, alışık olduğum her şeyden oldukça farkliydi. Ama beni görmeden işe aldılar, oraya görüşmeye filan gitmedim. Orada bir sezon koçluk yaparak geçirdim ve soğukla aramin iyi olmadığına karar verdim.

Sonraki sezon, Kuzey Carolina Üniversitesi'ne gidip Joe Sagula ile çalışabildiğim için çok şanslıydım. Orada spor yöneticiliği üzerine master yaptım. Atletizm dünyasının içinde kalmak istediğim bir şey olduğunu gerçekten biliyordum. O noktada bunun koçluk olacağından emin değildim ama bir şekilde sporun etrafında olmak istedim.

Kuzey Carolina'da dört yıl geçirdikten sonra, bir masanın arkasında aynı şeyleri tekrar tekrar yaparak yaşayamayacağımı dusundum. Rekabetin en yüksek olarak yasandigi seviyelere ihtiyacım vardı.

O noktada memleketim olan San Diego Üniversitesi'nde işe alındığım için gerçekten şanslıydım.

Koçluk yapabilmek ve hayatınızın geri kalanını ailenizle birlikte ve yaşamak istediğiniz yerde gecirmek inanılmaz bir nimet.

Baş antrenor olarak kendinize ne tavsiye edersiniz? Şu anda sizin için çok net ve mantıklı olan, ancak yıllar içinde geliştirmeniz gereken bir tavsiye olarak.

Her zaman en büyük tavsiyem, etrafınızı sizden daha iyi yapan insanlarla çevrelemenizin çok önemli olduğudur.

Aslinda bu korkutucu olabilir. Burada USD'de tam zamanlı asistan olarak işe aldığım ilk kişi Brent Hilliard'idi. Cok iyi bir oyuncu idi. Long Beach State'te yılın Olimpik ve Ulusal Oyuncusu secilmisti ve çok fazla voleybol bilgisi vardi. Programımda, bu tür voleybol bilgisine sahip ve gelip antrenmana yardım edebilecek birine ihtiyacım olduğunu biliyordum. Ama açıkçasi benden daha fazlasını bilen birini getirdiğimi düşünmek kesinlikle urkutucu idi.

Ben baş antrenörken ve belki bu kişi kendimi daha dusuk seviyede hissettirecekken nasil bir arada calisip ayni takimi yönetebilirdik? Ama kariyerim ilerledikçe, etrafımı benden daha iyi olan insanlara cevrelemem gerektigine gerçekten inandim.

Onlarla işbirliği yapabilir ve bir şeyler oğrenebilirdim. Öğrenmeyi bırakmamanız çok önemlidir.

Antrenörlük veya voleybol antrenmanı hakkında duyduğunuz kötü tavsiyeler nelerdir?

Burada San Diego'da yaptığım işin büyük bir kısmı gerçekten dengeyi teşvik etmek. Yani insanlar nitelikten çok nicelikten söz ettiğinde. Bunun bir hata olduğunu düşünüyorum. Oyuncularıma çok fazla izin vermeyi seviyorum.

Sık sık antrenman yapmamayi ve Pazartesi günü salona gitmememiz gerektiğini ve buradan  uzaklaşmamız gerektiğini söyleyeceğim.

Yazın spor salonlarında koçların olması hakkında çok konuşulduğunu biliyorum ve bunun harika bir fikir olduğunu düşünmüyorum.

Oyuncular daha fazla antrenman yapmak istiyorlar çünkü daha fazlasınin daha iyi olacagini dusunuyorlar. Ben se her zaman daha fazlasının daha iyi olduğunu düşünmüyorum.

Gerçekten şanslıyız çünkü sezonumuz Aralık'ta bitiyor ve USD'de neredeyse Ocak ayının sonuna kadar okula başlamıyoruz.

Yani güz ve bahar dönemimiz arasında altı haftamız var ve ben de gidip dışarıda bir şeyler yapayım dedim. Çünkü geri döndüğünüzde spor salonuna geri dönmek ve tekrar antrenman yapmak için can atacaksınız. Öyleyse arada başka deneyimler yaşayin.

Bence denge çok önemli. Antrenörler olarak, bazen ne kadar çok tekrar yaparsam, spor salonunda ne kadar çok zaman harcarsam, oyuncular o kadar çok yatırım yaparlar, ne kadar çok film izlerlerse, o kadar çok takım toplantısı yapabiliriz, bu benim çok çalıştığım anlamına gelir ama bu her zaman akıllıca çalışmıyor.



Belirli bir hedefiniz var mı? Belki zaten ulaştığınız veya size günlük motivasyon verecek kadar ulaşılması zor bir hedef?

Evet. Benim icin hedef, sadece sürdürülebilir mükemmellik. Yani, 25 yıldır burada olduğum için kendimi saskin hhissediyorum. Cunku bunun imkansız olduğunu dusunuyordum.

Her yıl, bunu sürdürmeliyim diyorum. Her yıl geçmişte sahip olduğumuz başarı düzeyine ulaşabilmek istiyorum. Geçmişte ne yaptığım önemli değil. Bunu ne kadar sürdürebilirim? Bu yüzden her yıl hedefim, çıtayı yükseltmek.

Daha iyi bir şeyler yapmalıyız. 97'de işe ilk başladığımda Sue Snyder'ın asistanıydım, bir süre milli takımdaydı ve onun altında arka arkaya konferans şampiyonlukları kazandık.

Baş antrenörlük işini aldığım için çok şanslıydım. Cok gençtim. Sadece düşündüm ki, umarım şu anda bu imparatorluğu yıkmam çünkü tüm çalışmalarımızı iki yıl içinde yok edebilirdim. Sonra gecen yıllar, beni devamli başarıya itti. Zorluk; nereye ilerleyecegin ve sıradakinin ne oldugu idi.

Bir maç sonrası yaptiginiz röportajlarınızdan birinde yaptığınız 'kültür çalışması'ndan bahsetmiştiniz. Vizyon ve programın temeli hakkında. Pratik bir bakış açısından, yeni oyuncular geliyor, oyuncuları bütünleştiriyor; tüm bunları yapılandırmaya nasıl devam ediyorsunuz?

Bunu geçen yıl soylemistim. Gerçekten, güçlü bir kültür oluşturmaya çalışmak için kendimize yatırım yaptık.

Bu calisma, Ocak ayında başladı. Voleybol sezonuna bir yıllık bir süreç olarak bakıyorum. Ve birçok insan, Ağustos'ta başlarsan, sezon o zaman başlar diye düşünüyor. 

Ama tüm calismalar Ocak ayında başlıyor. Gerçekten bunun icin çok zaman harcadık, sekiz saatlik eğitimimizin haftada en az bir saatini sadece kültürümüzün nasıl olacağı, temel prensiplerimizin  nasıl olacağı hakkında konuşmaya ayırdık.



Muhtemelen programımızın temeli hakkında çok şey soyleyebilirim. Nasıl güven tesis edeceğiz, nasıl dirençli hale geleceğiz, nasıl birlik olacağız. Dayanaklarımızı geliştirmek için çok zaman harcadık ve ardından, tüm gün konuşabilirsiniz, cesur kalmak ve takımı korumak istiyoruz.

Ama bunları gerçekten eyleme geçirmek gerekir değil mi? Aslında söylediklerinden sorumlu olmalısın.

Küçük gruplara ayrılır neye benzediğimiz ve neye benzemediğimiz hakkında konuşurduk. Ve sonra yoldan çıktığımızda nasıl çözeceğimizi kararlastirirdik.

Ve nasıl ilerleyeceğiz? Bu yüzden çatışma çözümü hakkında, işler ters gittiğinde insanlara nasıl hitap edeceğimiz hakkında konuşarak zaman geçirdik. Ve şu anda bizimle aynı fikirde değilsin ama sana gerçekten ihtiyacımız var. Yani seni önemsemeleri niyetiyle onları dinlemelisin, değil mi?

Çözüm konusunda çok çalışıyoruz. Birbirimizi nasıl yöneteceğiz. Bir daire içinde nasıl konuşulacağını öğrendik. Ekip, masada bir sorun olursa konseyimize gidebileceklerini biliyor. Konsey takım arkadaşları tarafından oylandı. Genellikle üç oyuncudan olusuyor. Bu uc kisinin yeni başlayan  veya kaç yaşında oldugu önemli değil.

Konsey için bazı farklı görüşler ve bakış açıları istiyoruz. Konsey, herkesin iyi olduğundan ve temellerin korunduğundan emin olmakla görevli. Oyuncular konseye gidebilir, bir sorunları varsa onlarla konuşabilir. Konsey karar verebilir, tamam, bir daire içinde buluşacağız.

Bir çember oluşturup bir araya geldiklerinde konu gündeme gelir, sonra konuyu etrafa yayarlar ve herkes konuşur. Antrenörler tipik olarak bu çevrede değildir. Ancak konseyin veya bir oyuncunun daha üst düzeyde ele alınması gerektiğini düşündüğü bir şey varsa, o zaman elbette kapım her zaman açık. Her oyuncu içeri girebileceğini ve her an gelip benimle konuşabileceğini biliyor.

Ancak takımlarda koçlar tarafından ele alınması gerekmeyen pek çok şey oluyor.

Sorumlu olmalılar ve programınızda olup bitenler konusunda biraz özerkliğe sahip olmalılar ve onlara güvenmelisiniz.

https://volleybrains.com/jennifer-petrie/


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR