ADRIAN CHYLINSKI İSTATİSTİĞİN VOLEYBOL İÇİN ÇOK ÖNEMLİ OLDUĞUNA İNANIYOR

 






-       
Adrian Chylinski kimdir ?

Ben bir voleybol antrenörüyüm. Şu anda LKS Commercecon Lodz ekibinde 2. koç rolünde çalışıyorum. Aynı zamanda İsviçre kadın milli takımının 2. antrenörüyüm.

-        Voleybol kariyerinize ne zaman başladınız ?

2014 yılında antrenör olarak başladım. Eğitimim sırasında çeşitli çocuk voleybol gruplarına liderlik ettim. Sonra LPR Piacenza ve PGE Skra Belchatow gibi birçok iyi profesyonel voleybol kulübünde staj yaptım. Profesyonel kariyerime ise 2016 yılında Legionovia Legionowo takımında yardımcı antrenör olarak başladım.

-        Unutamadığınız anılarınız var mı ?

Voleybolla ilgili 3 anım var. Birincisi, sanırım 2017'de kazanılan ilk Polonya genç bayanlar şampiyonası olacak. Ben de Legionovia Legionowo Academy'de asistan olarak çalışıyordum ve o zaman ilk Polonya şampiyonluğumu kazanmayı başarmıştım. İkincisi, 2022'deki ilk Polonya Kupası finali ve üçüncüsü de 2. antrenör olarak ilk uluslararası maçım.

-        Gördüğünüz en güzel spor salonu hangisi ?

Bunun için 2 spor salonu söyleyeceğim. Bunlardan ilki, tam sahilde güzel bir konumda ve Baltık Denizi'nin güzel manzarasına tam anlamıyla 2 km uzaklıkta bir konumda süper modern bir spor salonu olan Sopot'taki Ergo arenadır. İkincisi ise Lodz'daki Atlas Arena. Polonya ve Avrupa'nın en büyük arenalarından biri. Bir taraftar olarak 2010 ve 2012'de Şampiyonlar Ligi'nin dörtlü finalini iki kez tribünlerin tepesinden izlediğimde çok güzel anılar hatırlıyorum.



-        Voleybolda en sevdiğiniz pozisyon hangisi ve neden ?

Bir koç olarak, her pozisyonu, onu nasıl analiz edeceğimi bilmem ve oyuncuların gelişimine yardımcı olmam gerekiyor. Ancak beni en çok ilgilendiren pozisyon pasör pozisyonudur. Çünkü her zaman takımın beynidir ve takımları pasörün oyunu açısından analiz etmeyi severim, çok ilginç ve harika sonuçlar çıkarabilirsiniz. Takımınızın blok içinde hareket ederken daha duyarlı olabilmesi için her pasör için anahtarı bulun.

-        Favori oyuncunuz kim ve neden ?

Erkek voleybolunda Kamil Semeniuk'un çok büyük bir hayranıyım ve onu çok güçlü bir şekilde destekliyorum. Sıkı çalışma ve profesyonellik ile  dünyanın en iyi oyuncusu olması ve 2 kez şampiyonlar ligini kazanması onun nasıl bir oyuncu  olduğunu güzel bir şekilde gösteriyor. Kadın voleybolunda ise en sevdiğim oyuncu Tijana Boskovic. Son dünya şampiyonasında yaptığı şey inanılmaz.



-        Görüntülü değerlendirme sistemi hakkındaki düşünceniz nedir ?

Hakemlerin işini kolaylaştıran, maçların sonucunun her zaman adil olarak belirlenmesini sağlayan ve her kararın kontrol edilebilmesini sağlayan dahiyane bir icat olduğunu düşünüyorum. Her ülkedeki her üst ligde ve ayrıca tüm Avrupa kupa maçlarında mevcut olması gerektiğini düşünüyorum.

-        Voleybolun geleceği için ne düşünüyorsunuz ?

Her ulusal federasyonun pazarlamaya yatırım yapması, tanıtım ve pazarlama ile uğraşan profesyonel kişileri işe alması gerektiğine inanıyorum. Voleybol güzel bir spordur ancak sadece birkaç ülkede popüler olan çok niş bir spordur ve tüm suç, onu diğer sporlara karşı teşvik etmekte başarısız olan federasyonlara aittir.



- Birçok farklı ülkede çalıştınız, hangi ülkedeki voleybol taraftarı sizi en çok etkiledi ve neden?

Bir Polonyalı olarak tabii ki Polonyalı taraftarlardan özellikle milli takım maçlarında her zaman etkileniyorum. Ancak, özel olarak bir futbol taraftarı olarak, örneğin takımım LKS Lodz'da maç boyunca inanılmaz bir seviyede tezahürat yapan harika taraftarlarımızın olduğu maçlardaki futbol tezahüratını seviyorum. Bu yüzden Panathinaikos Paok vb. gibi büyük futbol kulüpleriyle ilişkili taraftarlara ve tabii ki Fenerbahçe gibi Türk taraftarlara ve bu yıl Ankara'daki VNL finalleri gibi Türk milli takım maçlarında gösterdikleri gösteriye de hayranım. İnanılmaz bir şey !

-        Birçok değişik ülkede çalıştınız. Bunların içinde hangi ülkenin voleybolu sizi etkiledi ve neden ?

İtalya liginden çok etkilendim. Bir süre Piacenza kulübünde stajyer antrenör olarak çalışma fırsatım oldu ve bence İtalyan ligi taraftar organizasyonu ve tüm çevre açısından gerçekten üst lig. Buna güzel bir ülkeyi ve harika yemekleri de eklersek, burası yaşamak ve çalışmak için harika bir yerdir. Bu tür ikinci yer Türkiye. Fenerbahçe veya Vakıfbank Eczacıbaşı gibi güçlü bir Türk kulübünde çalışmak hayallerimden biri. Ayrıca Türkiye güzel havası olan güzel bir ülke ve Türk mutfağını çok seviyorum. Kebap en sevdiğim yemektir!



-        Dünya Şampiyonası için ne düşünüyorsunuz ?

Kadınlar şampiyonasını ise favori Sırbistan kazandı. Turnuva boyunca kendilerini muhteşem bir şekilde sergilediler. Polonya'da son yılların en iyi turnuvalarından birini oynadılar ve zafere çok yakın olduğu Polonya'ya karşı sadece çeyrek finalde  büyük sorunlar yaşadılar.

Erkekler şampiyonasına gelince, üzüntü ve keder hissediyorum, çünkü Polonya takımı üst üste 3. kez dünya şampiyonluğunu kazanmaya ve tarih yazmaya çok yakındı. Ancak yarı finalde ABD ve Brezilya'ya karşı zorlu bir maçın ardından İtalyanlar, Polonya'nın fiziksel yorgunluğunu ve zayıf günlerini değerlendirdiler. Öte yandan, Fefe De Giorgi'nin yaptığı tüm çalışmaları takdir etmek gerekir. 2 yılda yeniden inşa edilen genç bir ekiple Avrupa ve Dünya şampiyonluğunu kazanmak.... İnanılmaz.

- Voleybolda istatistik hakkında ne düşünüyorsunuz?

Şahsen ben voleybol analizlerinin ve sayılarının çok büyük bir hayranıyım. Dolayısıyla bugünkü maç analiz seviyesi ile maça taktiksel hazırlık açısından istatistiklerin en önemli şey olduğuna inanıyorum. Bir rakibe hazırlanırken birçok ilginç şey gösterebilir, ancak maçlar sırasında, istatistiksel programlar bir savunma blok oyununda kullanılabilecek seçenekleri öneren sayıları gösterir ve bazen bir maçta belirleyici olan önemli kararları vermek için sayılar kullanılır.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR