COŞKU SİZİ NASIL DAHA İYİ BİR KOÇ YAPAR

 



Voleybolu seviyor musun? Gençlere koçluk yapmayı seviyor musunuz? İşini seviyor musun? Cevap evet ise, göster. İşte coşkunun sizi daha iyi bir koç yapmasına neden olacak üç neden.

John Wooden koçluk yapan bir rock yıldızı ve efsanedir. Bu yüzden Wooden'ın Başarı Piramidi üzerine bir yazı yazmayı düşündüm. Piramidinin hem temelini hem de zirvesini araştırdım ve Wooden'in Çalışkanlık, Heves, Dostluk, Sadakat, İşbirliği, Rekabetçi Büyüklük ve son olarak İnanç ve Sabır hakkındaki düşüncelerini inceledim.

Bir koçluk blogum ve koçluğa ayrılmış bir twitter hesabımın olması, genel olarak koçluk ve özel olarak da voleybol konusunda oldukça tutkulu olduğumu gösteriyor. Ama tüm bunlardan önce bile koçluk yaptığım her takımın sporu ne kadar sevdiğimi anladığından emin oldum. Antrenmanın ilk gününde onlara oturup voleybolu nasıl sevdiğimi anlatırdım... Topun çıkardığı sese bayılırım, herkes konuşurken ve sert oynarken spor salonunun çıkardığı sese bayılırım, maçların sonunda tezahüratlarla devam ederdim ki koçlarının spor için deli olduğunu anlasınlar. Koçların takımlarında ve spor salonlarında nasıl bir coşku atmosferi yaratabileceklerine bakalım.

İşte sporunuza ve işinize olan coşkunuzu bulaşıcı hale getirmenin 3 yolu.

"Yaptığın şeyi sevmelisin, kalbin bu işte olmalı."

Voleybolu ve koçluğu seviyorum. Acemilere ve her sezonun başında söylediğim ilk şeylerden biri bu. Ne zaman insanlar bana multi milyoner olsaydım ne yapardım diye sorsa... ve ben her zaman şöyle derim: voleybol koçu. Sporu seviyorum ve sevdiğim ve iyi olduğum tek şeyi yapmam için birinin bana para ödemeye gerçekten istekli olmasını inanılmaz buluyorum! Spora olan sevgim nedeniyle, koçluk yaptığım program ne olursa olsun benzer zihniyete sahip sporcuları her zaman cezbettiğime inanıyorum… sporu seven, spor hakkında bilgi edinen ve sporda daha iyi olan bayanlar.

“Coşku, temas kurduğunuz kişiler üzerinde uçup gider.”

Bir süre bir programda antrenörlük yaptıktan sonra sporcularınız biraz sizin gibi davranmaya başlıyorlar değil mi? Ve bence bunun nedeni, spora olan sevginizin onları başından savması. Kıdemlileriniz, sporunuza koçluk yapma konusunda ne kadar istekli olduğunuzun tadını çıkarmak için dört yıl geçirmiş olacak, küçükleriniz büyüklerin sevgisini hissedecek, alt sınıftakileriniz ise sporu sevmeleri gerektiğini varsayacak çünkü sizinle birlikte hareket ediyorlar. Bir koç olarak, oyuncularınızın sporu sevdiği ve sporda çok çalışmayı sevdiği bir ortam yaratma fırsatına sahipsiniz.

"Liderler, kendi içlerindeki ve gözetimleri altındakilerin içindeki en iyiyi ortaya çıkarmak istiyorlarsa, her zaman coşku uyandırmalıdır."

Koçlar olarak bizim işimiz, insanlara liderlik etmek ve olabileceklerini düşündüklerinden daha büyük ve daha iyi olmaları için onlara ilham vermektir. Oyuncularımız bize bakabilmeli ve yaptığımız işi sevdiğimizi, yaptığımız işte iyi olduğumuzu ve onların çıkarlarını yürekten gözettiğimizi bilmelidir. Onlardan zihinlerini, bedenlerini ve zamanlarını feda etmelerini istediğimizde, bu üç alandaki coşku meyvelerini verecektir. Ve bunun ötesine geçen bir adım atarak, öğrenci sporcularımıza liderliği modellemek için harika bir fırsatımız var… onlara sporunuz ve zanaatınız için gerçek coşkunun nasıl olduğunu göstermek için. Umarım hiçbirimiz bu sorumluluğu hafife almayız.

Coşku ve Çalışkanlık, Wooden Piramidinin temel taşlarıdır... yani, diğer her şey bu iki şeyden kaynaklanır. Bu iyi bir haber çünkü bunların ikisi de tamamen bizim kontrolümüz altında!

3 Reasons Why Enthusiasm Will Make You A Better Coach - Volleyball Toolbox

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR