EŞCİNSEL VOLEYBOL YILDIZI LOUSVILLE’DE AŞKI VE MUTLULUĞU BULDU

 



Aiko Jones nişanlısıyla ilk tanıştığında ona asla çıkamayacaklarını söyledi. Eşcinselliğin hâlâ yasa dışı olduğu muhafazakar Jamaika'daki tanınmış bir spor ailesinden gelen seçkin bir üniversite sporcusu olarak Jones, dışarı çıkmanın onun için asla mümkün olmayacağını düşünüyordu. Ortada çok fazla risk vardı ve herkesin kaybedeceği çok fazla şey söz konusu idi. Ama sonra beklenmedik bir şey oldu.

Jones aşık olmaya başladı. Aiko ve Carolann mutlu bir şekilde nişanlandılar. Aiko, Carolann'a doğum gününde ilişkilerine uzun süredir bağlı olduğunu göstermek için evlenme teklif etti. Zaten birbirlerinin ebeveynleriyle tanışmışlar ve sosyal medyada serbestçe paylaşım yapıyorlardı. Jones, Outsports'a "Harika ortağımı buldum" dedi. "Hayatımın geri kalanını onunla geçirmek istediğimi biliyorum ve ondan gizlice yaşamasını istemek adil değil. Bence o harika biri. Dünyanın onu saklaması da adil değil."

Louisville'in kadın voleybol takımında son sezonuna hazırlanan Jones, konferansının en iyi oyuncularından biri. Yalnızca geçen sezon Final Four All-Tournament takımına, All-Louisville Bölge takımına ve All-ACC First Team'e seçildi. Dört yıllık kariyeri boyunca 1.095 top öldürdü ve sadece geçen sezon bu sayı 401 idi.

Jones'un voleybol becerileri ailesinden geliyor. Annesi milli takımda Jamaika'yı temsil etti ve babası adanın milli kulübüne koçluk yaptı. Babası Nebraska'da pist koşusu ile uğraşırken Jones'u Nebraska’ya gelmeye teşvik etti. Ama Jones, kendini rahat hissettiği Louisville'e yerleşti. Yine de bu, dışarı çıkmaya hazır olduğu anlamına gelmiyordu.

Jones, genç yaşta eşcinsel olduğunu biliyordu. Giyinmekten nefret ediyor genellikle kargo pantolonları veya beyaz atletleri tercih ediyordu. Ama Jamaika'da büyüdüğü için dışarı çıkmanın bir seçenek olmadığını düşünürdü. “Eve gidemedikleri için sarhoş olan ve köprülerin altında yaşayan gey erkeklerin haberlerini izleyerek büyüdüm” dedi. "Bu konuda bir şey söylemeyecektim. Sadece yaşayacak ve ne olduğunu görecektim.

Jones'un yaptığı tam da buydu ve sonunda kendisini en iyi arkadaşıyla gizlice çıkarken buldu. Annesi öğrendiğinde kısaca konuştular ve ardından Jones "hiç olmamış gibi davrandığını" söyledi. Ondan sonra, Jones cinselliğini daha da bastırdı. "Tüm yeğenlerini gezilere çıkaran bekar teyze olacaktım ve eğlenceli olacaktım" dedi. "Nasıl çıkacağımı düşünmek benim için hiçbir zaman sorun olmadı, çünkü bunu yapmak zorunda kalacağımı hiç düşünmemiştim. "Evde bir itibarım vardı ve o kadar çok insan tanıyordum ki, ailem de o kadar çok insan tanıyordu ki, 'Dışarı çıkamam, çünkü bu ailemin hayatını etkileyecek, büyükannem ve büyükbabamı da etkileyecek' gibiydim.  Halkın gözünde bizi çok fazla insan tanıyordu.”

Jones, büyük bir gölette meşhur küçük balık olduğu ABD'deki yeni hayatı için heyecanlıydı. Ancak bu, kampüste hızla değişti: Bir voleybol süperstarıysanız anonim olmak zordur. Üniversite kariyerinin başlarında, Jones aslında bir erkekle çıktı. Nadiren kendisine cinselliği sorulduğunda itiraz etti: Jones erkeklerden hoşlandığını söylerdi. Ama sadece erkeklerden hoşlandığını da söylemezdi. Bu zayıf dengeleme eylemi, Aiko'nun Carolann ile tanışmasıyla sona erdi. Ne kadar çok takılırlarsa, ona o kadar çok aşık olmaya başladı. Böylece Aiko, dışarı çıkma sürecini başlattı. Her şey takım arkadaşlarını birer birer eklediği özel bir Snapchat hikayesiyle başladı. Arkadaşları ona destekten başka bir şey sunmadılar. Daha sonra durumu, maçlara rutin olarak katılan takım arkadaşlarının ebeveynlerine anlattı. "Sonra 'Tamam, şimdi aileme söyleyebilirim, çünkü ailem beni reddederse en azından yaşayacak bir evim olur' dedim" dedi. "Benim düşünce sürecim şuydu: 'Gerekirse insanlara koşabilir miyim bilmem gerekiyor, çünkü korkuyorum.'" Görünüşe göre, Jones'un acil durum planlarının hiçbiri gerekli değildi. Telefonda annesine anlatırken, daha resmi olduğunu söylediği babasına söylemekten çekiniyordu. Jones ona bir e-posta gönderdi ve yanıtını bekledi. Geldiğinde ise çok sevindi. “Hepinizi kendi kararlarınızı vermeniz ve bağımsız olmanız için yetiştirdim” dedi. "Ben büyük bir babanın kızıyım, bu yüzden bu benim için çok şey ifade ediyordu." Eve gitmek artık korkutucu bir olasılık değildi. O Noel'de Aiko, Carolann'ı ailesiyle tanışabilmesi için Jamaika'ya bile getirdi. "Omuzlarımdan büyük bir yük kalktı" dedi.

Jones'un aldığı destek, ailesinin, arkadaşlarının ve takım arkadaşlarının çok ötesine geçti. Ulusal Çıkış Günü'nde gönderisini yaptığında, diğer genç LGBTQ sporcularından mesajlar almaya başladı. Şimdi, voleybol oynamak Jones için maçları kazanmaktan veya istatistikleri doldurmaktan daha yüksek bir amaç taşıyor. Bu bir örnek olmakla ilgili. “Aileler ve genç sporcular 'Bizim için bir şey yaptın, bizim için tahmin bile edemeyeceğin kadar çok şey yaptın' dediklerinde kendi kendime "Sanırım bu dünyadaki amaçlarımdan biri değişim yaratmak ve dünyada bazı olumlu değişimlere etki etmek."dedim. Görev tamamlandı. Jones, "Bunun bir kısmı, LGBTQ topluluğunun bir parçası olmaktan utanmamayı öğrenmekti" dedi. "Büyürken, bu benim en derin, en karanlık sırrımdı ve şimdi ortaya çıktığıma göre korkmuyorum."

Aiko Jones, gay volleyball star, has found love at Louisville - Outsports


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR