FUTBOLDAN OTURARAK VOLEYBOLA

 




Oturarak voleybol, iki oyunun birleşiminden oluşuyor: Alman sitzball ve voleybol. Oturarak voleybol zamanla 1980 yılında Paralimpik disiplinlere dahil olan bir spora dönüştü ve Polonya'da yirmi yılı aşkın süredir biliniyor. Geçen yıl, Polonya oturarak voleybol takımı birkaç antrenman seansı düzenlediği Knurów'u ziyaret etti.

Genç yaşta geçirdiği ciddi bir kaza sonucu profesyonel futbol hayallerinden vazgeçmek zorunda kalan Pilchowice'den Marcin Polak tüm zorluklara rağmen spor tutkusundan vazgeçmedi ve bugün oturarak voleybolda Polonya takımının bir üyesi olarak arkadaşlarıyla birlikte Paralimpik Oyunlarına yükselme mücadelesi veriyor.

IKNW: Öncelikle okuyucularımıza kendinizi tanıtmanızı isteyeceğim.

Adım Marcin Polak, 29 yaşındayım ve Pilchowice'de doğdum. Ben bir oturarak voleybol oyuncusuyum.

IKNW: Geçmişte bir futbolcuydun. Diğerlerinin yanı sıra Piast Gliwice formasıyla Young Ekstraklasa'da ve o zamanki üçüncü lig LKS Bełk'te oynadınız. Bir olay, profesyonel olarak futbol oynama hayalinizden vazgeçmenize neden oldu…

Eylül 2015'te bir inşaatta geçirdiğim kaza sonucu vücudumun her yerinde çok sayıda yaralar oluştu ve doktorlar bacağımı kalça hizasına kadar kesmek zorunda kaldılar. Onlar olmasa ben hayatta kalamazdım. O an hayatım 180 derece değişti.

IKNW: Ancak spordan ayrılamadınız. Geçirdiğiniz travmatik deneyime rağmen, hala fiziksel olarak aktifsiniz.

Hayatımı sporsuz hayal edemiyorum. Kazadan önce haftada dört ya da beş kez futbol oynuyordum. Daha sonra kendimi rehabilite ettiğimde Amp Football antrenmanlarına başladım. Yaklaşık bir yıllık eğitimden sonra bırakmaya karar verdim. Maalesef diğer bacağım da kazada ağır hasar almıştı bu yüzden istediğim ve kendimden beklediğim seviyede oynayamadım. Daha sonra bir antrenörlük kursu geçirdim ve Victoria Pilchowice’de üç yılı aşkın bir süredir oturarak voleybol oynuyorum.

IKNW: Amp Futbol'dan daha önce bahsettiğiniz gibi... Ekstraklasa'da Bulletproof Bielsko-Biała için oynadınız. Bu dönemi nasıl hatırlıyorsunuz?

Amp Football, kazadan sonraki ilk sporumdu ve bu dönemi takdir ediyorum, ancak fiziksel kısıtlamalar nedeniyle istediğim gibi oynamamın benim için zor olduğu gerçeğini saklamayacağım. Benim için iki kat zordu çünkü kazadan önce ve sonra futbol oynamıştım, kafam istiyordu ama vücudum buna ayak uyduramıyordu. Bir şeyi %100 yapmıyorsanız, o zaman hiç yapmayın. Spor söz konusu olduğunda benim varsayımım bu, ben de vazgeçtim.

IKNW: Victoria Pilchowice'nin takımına koçluk yaptın. Tek uzuvları olmayan antrenöre oyuncular nasıl tepki verdi?

"Oyuncuların çoğu beni tanıyordu ve koç olarak görevi devralmadan önce takımda menajer olarak bulundum, yani bunun kimse için bir şok olmadığını söyleyebilirim. Üst düzeyde, eğiticinin egzersizleri göstermesi veya derslerde aktif olarak yer alması gerekmez. Ayrıca takımınızda zeki oyuncular varsa sorun yok.

IKNW: Başka bir sporu seçtin, o da oturarak voleybol. Fikir nereden geldi?

Artık Amp Football oynamayan bir arkadaşım beni arayıp oturarak voleybol diye bir şey olduğu bilgisini verdi ve beni idmana davet etti. İlk başta şüpheliydim. Kendi kendime tekerlekli sandalyede ya da popomun üzerinde oturup geğirmenin muhtemelen bana göre olmadığını düşündüm. Ancak kendimi ikna ettim ve bunun sadece oturup topa yumruk atmak değil, aynı zamanda çok zahmetli, hızlı ve teknik olarak zor bir spor olduğu ortaya çıktı. Bunun için para aldım.

IKNW: Birçok kişi bu tür voleybolun varlığından bile haberdar değil. Bu takım oyununun tipik oynanışı nasıl görünüyor?

Medyada henüz istediğimiz seviyede değiliz ama umarım bu değişir. Ayakta voleybol gibi altıya altı oynuyoruz. Kort 6 metre genişliğinde ve 10 metre uzunluğundadır. Kurallar, servis atışını da  engelleyebilmemiz dışında pratik olarak aynıdır.

IKNW: Milli takıma çağrıldınız ve geçen yıl Polonya milli takımıyla Dünya Şampiyonasına katıldınız. Hayalini gerçekleştirdin mi?

Henüz değil. Dünya Kupası oynayabileceğim en büyük ikinci turnuva. Paralimpik Oyunlar ise bir rüyadır. Ayrıca bir gün büyük bir etkinlikte madalya kazanmak isterim. Uluslar arasında gümüş ligini kazandık ama Avrupa ya da Dünya Şampiyonaları ile aynı sıralamada değiliz. Çok çalışıyoruz ve inanıyorum ki gelecek yıllar da böyle madalyalar getirecek.

IKNW: Paralimpik Oyunları gelecek yıl Paris'te yapılacak. Beyaz ve kırmızı renklerdeki görünüm, ulaşılması gereken bir sonraki yaşam hedefi mi?

Objektif olmalıyım. Paris'e hak kazanmak çok zor olacak ama beş yıl sonra Los Angeles? Mayıs!

IKNW: Amp Futbol ülkemizde birkaç yıl içinde çok popüler hale geldi. Sizce oturarak voleybol aynı olur mu?

"Daha fazlasını umuyorum." Onlarla durum biraz farklı çünkü Amp Futbol, ​​Polonya Futbol Federasyonu'nun himayesinde. Belki Polonya Voleybol Federasyonu'nun kanatlarını kazansaydık, Wilfred León veya Bartosz Kurek, tıpkı Robert Lewandowski gibi elçiler olsaydı, o zaman oturarak voleybol daha popüler olurdu.

IKNW: Sporun hayatınızı kurtardığını söyleyebilir misiniz?

Kesinlikle evet. Önce formda ve sertleşmiş olmak, hayatta kalma mücadelemde bana ve vücuduma, ardından rehabilitasyona yardımcı oldu. İlerleyen yıllarda spora geri döndüm ve itiraf etmeliyim ki o olmasaydı tüm bunlarla bu kadar iyi başa çıkabilir miydim bilmiyorum.

IKNW: Senin hikayen asla pes etmemenin mükemmel bir örneği.

Bazı hileli motive edici sözleri hiç sevmedim çünkü kendi içlerinde hiçbir şeyi değiştirmezler. Tek yapmanız gereken yataktan kalkıp çalışmaya başlamak. Herkes hemen dağları yerinden oynatmak zorunda değil. İleriye doğru küçük adımlar atın. Kazalardan sonra herkese sporu tavsiye ederim. Ve sizi oturarak voleybol oynamaya davet ediyorum. Paravolley Silesia kulüp takımımızda herkes oynayabilir. Beceri seviyeleri açısından iki takımımız var, bu yüzden oynayamıyorsanız veya hiç topa vurmadıysanız endişelenmeyin. Eğitim için uğrayın!

IKNW: Voleybol oynamadığın zamanlar ne yaparsın? Sizi tamamen içine çeken hobileriniz var mı?

Voleybol dışında beni tamamen içine alacak bir şey yok çünkü haftada 5-6 kez spor salonuyla birlikte çalışıyorum ve bu da kendimi motor olarak doğru şekilde hazırlamamı sağlıyor. Tabii ki başka bir şey de yapmaya çalışıyorum. Seyahat etmeyi, iyi yemek yemeyi seviyorum ve sevgili Real Madrid'imin hiçbir maçını kaçırmıyorum.

IKNW: Marcin Polak birkaç yıl sonra kendini nerede görüyor?

Kısa vadeli bakmayı ve kendime böyle hedefler koymayı tercih ederim, ancak cevap vermem gerekirse, beni destekleyen tüm yakınlarımın hala hayatımda olmasını isterim. O zaman huzur içinde antrenman yapmaya ve gelişmeye devam edebilirim. Bireysel olarak daha iyi bir oyuncu olmak istiyorum, bu da daha iyi bir takım sonucuna, yani Oyunlara katılıma dönüşecek. Gelecekte kendimi orada görüyorum.

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR