BELÇİKA’NIN PROFESÖR ANTRENÖRÜ

 




Gert Van De Broek Kimdir ?

Gert Vande Broek ; 55 yaşında ve 25 yaşından beri  Asterix Kieldrecht daha sonra değişen adı ile Asterix Avo Beveren’in baş antrenörlüğünü yapıyor. 2008 yılından beri de Belçika milli takımının koçu durumunda.

Koçluk mesleğimi her zaman üniversitedeki akademik kariyerimle birleştirdim. Spor bilimleri fakültesinde ve tıp fakültesinde ders verdiğim Leuven Üniversitesi'nde profesörüm. Doktoramı 1997'de yaptım.

Araştırma konularım: koç liderliğinin takım dinamiği üzerindeki etkisi, motivasyon, atlet liderliği ve takım dayanıklılığı.

Belçika'da 17 kez “yılın voleybol antrenörü” seçildim.

FIVB Spor Bilimi Ödülü sahibiyim (2014).

Voleybol Kariyerinize Ne Zaman Başladınız ?

12 yaşında voleybola başladım ve 26 yaşımda dizimden sakatlanarak voleybolu bırakmak durumunda kaldım. Voleybolu bıraktıktan sonra Asterix Kieldrecht'in yardımcı antrenörü oldum, bir yıl sonra ise baş antrenör oldum. Aynı kulüpte 25 yıl baş antrenörlük yaptım (2019'a kadar)

2008'de ise halen sürdürdüğüm Belçika milli takımı teknik direktörü oldum.

 Unutamadığınız Anılarınız Var mı ?

2013 yılında Berlin’deki Avrupa Şampiyonası'nda Belçika milli takımıyla kazandığımız bronz madalya.

Kulüp bazında ise 2001’de Asterix Kieldrecht ile kazandığımız CEV Kupası.

Gördüğünüz En Güzel Spor Salonları Hangileri ?

Polonya Lod’daki spor salonu ve 2022 VNL’nin gerçekleştiği Ankara spor salonu.



Voleyboldaki Favori Pozisyonunuz Hangisi Ve Neden  ?

Pasör. Sahada taktiksel olarak lider konumda olduklarından, aynı zamanda atletik ve teknik becerilere sahip oldukları için.

En Beğendiğiniz Voleybolcu Kim Ve Nedeni ?

Simone Gianelli (ITA): pasör, bu yaşta sahada bu liderliği gösteriyor!

Virginie De Carne: Belçika'nın gelmiş geçmiş en iyi kadın voleybolcusu. Pasör çaprazı, smaçör. Ben onun uzun yıllar koçuydum ve o harika bir oyuncu ama aynı zamanda saha içinde ve dışında da harika bir insan.

Britt Herbots: Kazanma arzusuna ve mükemmel takım ruhuna sahip harika bir oyuncu



Video Challange System Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Önemli bir sistem ama karar vermek çok zaman alıyor. Video challange system  tamam ama daha hızlı kararlar almak için yatırım yapmamız gerekiyor.

Belçika’daki Voleybol Seyircisi Ve Volleybol İçin Ne Düşünüyorsunuz ?

Belçika'da futbolu ve bisiklet sürmeyi seviyoruz. Televizyonda çok fazla futbol ve bisiklet görüyoruz. Voleybol çok popüler değil. Ama geniş bir hayran topluluğumuz var (Sarı Kaplanlar hayran kulübü), bizi her zaman destekliyorlar. Ekip ve personel ile iyi ilişkileri var. Çoğunlukla Belçikalı taraftarlar sessiz ama voleybol oyununu seviyorlar.



Belçika’da Voleybol Hakkında Ne Düşünüyordunuz ?

Belçika'da kadın voleybolu profesyonel değildir. Sadece birkaç kulüpte haftada 20 saat kişisel gelişim odaklı antrenman yapıyorlar. Dolayısıyla Dünya sıralamasında 12. sıradaki yerimizi milli takımımızla devam ettirmek zor iş. Ama hem oyuncularımızı hem de yapımızı geliştirmek için çok çalışıyoruz. Profesyonel olmak ve gelişmek için yabancı yarışmalara gidebilecek iyi genç oyuncular geliştirebileceğimizi umuyoruz.

Dünya Şampiyonası İçin Ne Düşünüyorsunuz ?

Birçok iyi takımın yer aldığı zorlu bir turnuva oldu. Bence İtalya ve ABD favoriler ama kesinlikle Brezilya, Çin, Sırbistan ve Türkiye de var.

Belçika için ilk 14'e girmeyi ve ilk 10'a girmeyi hayal ettik.

Polonya ve Hollanda harika organizatörlerdi ve çok sayıda seyirci vardı. Polonya'da ve ayrıca Hollanda'da voleybol çok popülerdir.

 

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR