KULÜP TAKIMI YÖNETMEDİĞİ İLK SEZON

 



Bu, Nikola Grbić'in sekiz yıldır herhangi bir kulüp takımını yönetmediği ilk sezon. Grbic, sadece Polonya erkek voleybol milli takımına odaklanmış durumda. Zaman zaman PlusLiga maçlarını izliyor, PZPS ve PLS yetkilileriyle toplantılarda yer alıyor ve en son olarak da Polonya Kupası'nın final turnuvasını canlı olarak izledi. Uluslar Ligi, Avrupa Şampiyonası ve Olimpiyatlar için eleme turnuvasının yer alacağı bu yılki milli takım sezonu için planlar geliştiriyor. Sırp antrenör, mevcut ve potansiyel oyuncuları izliyor. Böylece gazeteciler ve taraftarların kadroda sürpriz yapıp yapmayacağı beklentisi giderek artıyor.

 Agnieszka Niedziałek: Sezonun kulüp voleybolundaki önemli anları yakında başlayacak. O zaman bu adrenalini daha da özleyeceğinizi düşünüyor musunuz?

Nikola Grbić: Dürüst olmak gerekirse, o zamana kadar tüm sorunları halledeceği mi düşünüyorum. Maç izlemeye, okumaya, öğrenmeye kendimi kaptırıyorum. Milli takımla çalışmak için enerjimi korumaya çalışıyorum, böylece yanlış gidebilecek her şeye hazır olmaya başlıyoruz. Kolay değil çünkü bu yıl üç turnuvamız var, bu yüzden tüm bu etkinlikler için en iyi takım karışımını hazırlamayı başarmalıyım. Kolay değil ve bu yüzden her şeyi iyi organize etmek için bu kadar çok zamanım olması iyi.

Dostluk maçları, Spała ve Zakopane'deki antrenman kampları, Hubert Jerzy Wagner Anıtı konularını çoktan çözdük. Zaten üzerinde çalışılacak çok şey vardı. Ayrıca PlusLiga yetkililerinin bir sonraki sezondaki sistem hakkında konuşmak için yaptığı toplantıdaydım. Perugia'da da çalışsaydım muhtemelen bunu yapamazdım. Her şeyin artıları ve eksileri vardır. Şimdiki hayatımdan zevk alıyorum.


PlusLiga yönetimini değişime ikna edebildiğiniz izlenimini edindiniz mi?

" PlusLiga patronlarıyla yaptığım toplantıdaki varlığımın sadece bir nezaket jesti olup olmadığını bilmiyorum. Ama umarım mesajımı anlamışlardır. Dedim ki, "Bunlar sizin voleybolcularınız ve bu hepimiz için. Paris Olimpiyatları'nın altınını kazandığımızı hayal edin. Polonya voleybolu kazanıyor, sadece 12 oyuncu ve koçluk ekibinden birkaç kişi değil." Elimizden gelen her şeyi yapmak ortak çıkarımızadır. Burada herkesin işi var ve herkesin zafer kazanma şansına sahip olmak için elinden gelenin en iyisini yapması gerekiyor. Umarım bunu dikkate alırlar ve şampiyonluk mücadelesini biraz kısaltırlar.

 

Bir çıkar çatışması var mı ?

-Elbette. Onlara bazı ipuçları verdim. Ligdeki 16 takımı gelecek sezon iki gruba ayırabilirsiniz. Ana sezon süresini kısaltmak için. Ayrıca normal formatta oynayabilir ve ardından Final Six'i düzenleyebilirsiniz. Bir turnuva ve hepsi bu. Farklı yollar var. Aktivistlerin neyi tercih ettiğini bilmiyorum. Daha kısa veya daha uzun play-off'lar. Benim için, oyuncuların şampiyonluk mücadelesini yeterince erken bitirmeleri ve dinlenmek ve hazırlanmaya başlamak için yeterli zamana sahip olmaları önemlidir.

 

Peki bu yılın başlangıcı ne zaman olacak ?

8 Mayıs için bir tarih rezervasyonu yaptık. Tabii ki, o zaman kaç oyuncunun mevcut olacağını hala bilmiyoruz. Oyunculara kulüp sezonundan sonra her zaman bir hafta izin veririm. Gruplamanın başlangıcını geciktirmek, hızlandırmaktan daha kolaydır, dolayısıyla tarih erken olmalı. Bu aşamaya ne kadar yaklaşırsak, kesin tarihi o kadar kesin olarak belirtebileceğiz.

 

Bir süredir, Polonya voleybol camiasında, 16 takımlı PlusLiga'nın bir sonucu olarak çok sayıda maçla ilgili bir tartışma var. Bir izleyici olarak bazen aşırı doygun hissettiniz mi?

Kesinlikle takım sayısı çok fazla. Ve bu kadar çok maç oynadığınızda, genel kalite düşer. Çünkü bir şekilde seviye daha fazla sayıda takıma yayılıyor ve daha düşük oluyor. PlusLiga yetkilileriyle yaptığım toplantıda, bu yarışmalar ve oyuncular uğruna iki yıl içinde takım sayısını 14'e düşürmenin daha iyi olacağını tekrarlamamın nedenlerinden biri de budur. O zaman geleneksel normal aşamayı ve normal playoffları yapmak ve her şeyi normal bir tarihte bitirmek için yeterli zaman var.

 

Son haftalarda kadro hakkında daha fazla konuşmak için bazı oyuncuları aradınız mı? Yoksa maçlar sırasında çoğunlukla kısa canlı sohbetler mi gerçekleşti ?

Şimdiye kadar bu sezon Polonya'ya üç ya da dört kez gittim. Neredeyse tüm erkek oyuncuları en az bir kez gördüm. Maçtan önce veya sonra birçoğuyla biraz konuştum. Tabii ki, örneğin, milli takım kaptanı Bartek Kurek ile temas halindeydim. Herkesle iletişimde kalmaya çalışıyorum. Gelecek sezon için kesinlikle çağrı listesinde olacak bazılarıyla konuştum. Sadece kadroyla çalışmamın güzel yanlarından biri de gelip maçları izleyebilmem.

 

Daha önceki röportajlarınızdan birinde, Wilfredo Leon ve Norbert Huber'in yaz aylarında milli takıma döneceğini açıkladınız. Daha kaç oyuncu çağrılacağından emin olabilir?

"Şimdi listeye otuz oyuncu ekleyebiliriz ama daha süre var. Elbette daha önce sağlık sorunları ortadan kalkan  Wilfredo Leon olacak. Norbert Huber'a gelince, bilmiyorum. Çünkü görüyorum ki henüz kalıcı olarak oyuna dönmemiş ve bir sorunu var. Ameliyattan sonra iyileşmek için zamana ihtiyacı olacağını biliyorduk, ama onun çok fazla oynadığını görmüyorum, bu yüzden göreceğiz. Evet, Kupa finalinde yedek kulübesinden gelerek başarılı bir performans sergiledi. Umarım bu onun için olumlu bir gelişme olur. Oyuncu listesini belirlemek için zamanımız olduğundan, herkesi istatistiksel ve tıbbi olarak kontrol edeceğiz. Tüm unsurları dikkate alacağız.



 Fabian Drzyzga konuştuğunuz oyuncular arasında mıydı?

Resovia ile Zaksa arasındaki maçta selamlaştık. Ancak Resoiva kaybedince bunun konuşmak için iyi bir an olmadığına karar verdim. Bu yüzden pratik olarak konuşmadık.

 

Resovia şu ana kadar ligde harika bir performans sergiliyor, Drzyzga da çok övgü alıyor. Çok geçmeden uzmanların ve gazetecilerin "Fabian bu formuyla milli takımda olmalı" başlıklı açıklamaları geldi.

Tabii ki. Daha önce olduğu gibi, önce "Neden Karol Butryn'i aldın?", sonra "Neden onu almadın?", "Neden şuna ve bunu oynattın?" Buna alışkınım. Bu sesleri umursamadığım için değil. Seçimlerimin nedenlerini açıklamaya çalışıyorum. Ama bu benim sorumluluğum, bundan sorumlu tutuluyorum. Her açıdan en uygun çözümü arıyorum. Henüz bunun hakkında spekülasyon yapmak istemiyorum.



 Listeyi belirlemek için ne kadar zamanınız var?

Açıkçası bilmiyorum. Kurallarla ilgili birkaç şey değiştirildi, çağrıların sayısı artırıldı ve daha sonra sakatlıklar nedeniyle değişikliklere de izin verildi.

 

Dört ay boyunca oyuncuları gözlemledikten sonra, aradığınız daha fazla cevap veya daha fazla soru var mı?

"Benim için oyuncunun sağlıklı olması önemli. Çünkü herkes kötü bir gün geçirebilir, ancak genç bir oyuncu üzerinde çalışılabilecek kaliteye sahipse, o zaman açıkçası benim için böyle bir oyuncuyu hesaba katmam gerekiyor. Paris Olimpiyatları'nda bizimle birlikte olacağını söylemiyorum. Bilmiyorum. Takımla birlikte olmaya hazır iki ya da üç kişi görebiliyorum. Potansiyelleri var. Kesinlikle böyle birini listeye ekleyeceğim.

 


Oyuncu seçimi hakkında çok düşünmeniz gerekecek mi, çünkü oyun için yukarıda belirtilen 30'dan çok daha fazla potansiyel aday düşünüyorsunuz?

"Muhtemelen geçen sezonki gibi yapacağız. İlk turnuvada oynayacak bir grupla başlayacağız ve daha sonra daha fazla voleybolcu tanıtılacak. Karar vermek için henüz çok erken. Bütün yazı en iyi nasıl organize edeceğimi hala anlamam gerekiyor. Örneğin, Olimpiyatlar için eleme turnuvalarına kimin ev sahipliği yapacağını hala bilmiyoruz. Hala çok zaman kaldı, çünkü etkinlik sonbaharda oynanacak, ancak bu bilgiler bizim için yararlı olacak. Nerede ve kiminle oynayacağımızı bilmek. Bu yüzden bekliyoruz.

Peki ya Avrupa Şampiyonası? Daha önce bu turnuvaya ikinci bir kadro ile katılabileceğinize dair görüşler vardı.

Bu seçenek söz konusu değil. Böyle bir çözüm için zamanımız yok. Avrupa Şampiyonası'na ikinci bir kadro gönderemem ve iki hafta sonra sezonun en önemli olayını yaşayacağım. Ancak yapabileceğim şey, Avrupa Şampiyonası'nı iyi bir sonuç almak için böyle bir şekilde kullanmak, ancak takımı Olimpiyat elemeleri için hazırlamak. Hala bunun üzerinde çalışıyoruz. Seyahat ve hazırlık konularını mümkün olan en iyi şekilde çözmeye çalışıyoruz.

Polonya voleybolu ile ilgili en güzel şey, takımda olmak için oynamak ve her şeyi yapmak isteyen çok iyi oyuncuların olmasıdır. İşimi çok daha kolaylaştırıyor. Bu sayede bazı insanlara kaliteden ödün vermeden dinlendirebiliyorum.

 

Kamil Semeniuk, bir önceki sezonda yüksek kalitenin eş anlamlısıydı. Cumartesi günü, Perugia onunla birlikte ve Leon sezonun ilk maçını kaybetti. Semeniuk ve eski kulübünüzün performansını nasıl değerlendiriyorsunuz?

"Bazı oyuncuların sezon boyunca iniş çıkışları olması tamamen normal. Bu, Kamil'in İtalya'daki ilk sezonu ve oradaki lig benzersiz. Duygusal, teknik, fiziksel birçok yönden çok zor bir oyun. Polonya'dan çok daha zor. Kamil’in orada ilk sezonu. Son üç yılda yaptıkları ortada... Zaksa'da Şampiyonlar Ligi MVP'si ve Avrupa'da yılın voleybolcusu seçilmişti.

Perugia'da Simone Giannelli'nin oyununa uyum sağlamak zorunda, Leon da yanında. Perugia şu ana kadar sezonda tek bir maç bile kaybetmedi. Bütün bu baskı onların omuzlarındaydı. Ama eminim geri dönecekler. Tek bir maçta onlara karşı bir şansınız olabilir, ancak üç kez kazanmanız gerekiyorsa tamamen farklı bir hikaye. Ayrıca sezon sonunda Kamil'in İtalya'ya geldiği zamandan daha iyi olacağından eminim.

 

Polonya'da, PGE Skra Bełchatów krizi hakkında çok fazla konuşulan şey var. Bu kulübün ligde neden bu kadar feci olduğuna dair bir açıklamanız var mı?

"Bu, takımın içinde olmadığınız zaman anlaşılması zor bir şey. Kafalarında ne olduğunu bilmiyoruz. Maddi sıkıntı mı düşünüyorlar yoksa soyunma odasında bir sorun mu var? Bunun hakkında dışarıdan konuşmak zor. Burada spekülasyon yapmak istemiyorum. Ama bunun garip olduğunu inkar edemeyeceğim. Sahadaki en güçlü takım olduklarını söylemiyorum ama takım olarak iyi oynamayan gerçekten iyi oyuncuları var. Nedenini bilmiyorum.

 


Bunun eski Skra koçu Joel Banks'in takımda hiçbir deneyimi ve saygısı olmadığı gerçeğiyle ilgili olabileceğine dair teoriler vardı. Saygı veren başarılar, Bełchatów'unki gibi formattaki bir takımın koçu için vazgeçilmez bir unsur mudur?

"Tecrübe ve önceden bir başarısı olmadan güçlü bir kulübe gelen ve hemen saygı gören bazı antrenör örnekleri var. Eğer yetkinseniz, işinizi biliyorsanız, oyuncuları ne yaptığınızı bildiğinize ikna ederseniz onların güvenini kazanırsınız. Joel hakkında yorum yapamam çünkü onu tanımıyorum. Bir keresinde konuştuk. Sezon başına geldiğimde Skra'dan gelen adamlarla konuştuğumda ve o zamanlar çok fazla finansal sorun yoktu, iyi olduğunu söylediler. Bir şeylerin yanlış olduğuna dair sinyal vermediler, şikayet etmediler.

Antrenör değişikliğine gelince, kolay bir çözüm gibi görünüyor. Bazı insanlar Andrea Gardini gelirse, Bełchatów'un üst üste 10 maç kazanacağını düşündü, ancak bu gerçekleşmedi. Bazen böyle bir şeyin neden bir takımın başına geldiğini anlamak gerçekten zor.

 

Mateusz Poręba'nın aynı anda iki kulüple sözleşme imzaladığı  bilgisini aldınız mı?

Evet. Ama burada da önce orada neler olduğunu anlamanız gerekiyor. Ve bu da, bu davaya karışanlar tarafından bilinmektedir. Indykpol AZS Olsztyn muhtemelen bu sezon canlı olarak seyretmediğim birkaç takımdan biri. Oyuncularım kulüp değiştirdiğinde onlara şunu söylüyorum: 'Sözleşmelerle ilgilenen bir menajeriniz var. Benim için kazanmak isteyen güçlü bir takımda oynamanız önemli." Kimseye hangi kulübe gidip gitmeyeceğini söylemiyorum.

 


Ama aynı anda iki kulüple ilgilenmek kulağa hoş gelmiyor.

Ön sözleşmede ne yazdığını bilmek önemlidir. Çünkü orada böyle bir şey yapamayacağınız belirtilirse, o zaman her şeyi bir araya getirirseniz, ikinci sözleşmenin geçerli olmayacağı ortaya çıkacaktır. Bu anlaşmanın ne olduğunu bilmiyorum. İkincisi, bunu belirli kararların ve oyuncuların ahlakı açısından düşünebilirsiniz. Tine Urnaut'un Jastrzębski Węgiel ile olan davasını hatırlıyoruz (kulüpten Zenit St. Petersburg'a transfer olabilmek için sözleşmesini feshetmesini istedi.), Murilo davası da vardı. Ama burada yargılamıyorum ve konuşmuyorum.

 

Lehçeyi nasıl öğreniyorsunuz? Seviyenizi nasıl tanımlarsınız?

Bilmiyorum. Anlıyorum ama iyi konuşmuyorum.


Son aylarda iletişim hakkında kitaplar okuyorsunuz.

"İletişim, beden dili, ses tonu, önemli olan her şey hakkında. Bazen ne söylediğiniz değil, nasıl söylediğiniz önemlidir. Her iki tarafın da duygusal durumu, birisine doğru bilgiyi vermenize neden olabilir, ancak yanlış şekilde. Bu alımını etkiler. Hiç şüphe olmasın diye net bir mesaj vermek istiyorum. Sırbistan milli takımının teknik direktörüyken bunu zaten okumuştum ve ondan çok şey öğrendim. Bu, farklı insanların farklı durumları nasıl farklı şekilde algılayabildiğini anlamama yardımcı oldu.

Sorunları nasıl çözmek ve oyuncuları yönetmek istediğime dair kendi modelim üzerinde çalışıyorum. Benim için otantik olmalı, tamamen farklı bir şeyi özü olarak gören başka birinin yöntemini devralamam. Çok katı olan, başkalarına hakaret eden, ancak bu yaklaşımla sonuç alan antrenörler var. Ama bu ben değilim. Ben böyle bir yönteme inanmıyorum.

Polis olmak istemiyorum. Oyuncuya ulaşmak istiyorum, böylece kendini "itebilir". Bunu her gün yapmak zorunda kalsaydım, yanlış bir şey yaptığımı düşünürdüm. Bunu kendisi için yapması gerekiyordu, benim için değil. Çünkü dışarıdan gelirse, kaynak kaybolduktan sonra çok çalışmayı bırakacaktır. Ve eğer içinde bu tutum varsa, artık etrafta olmasam bile, onunla birlikte kalacaktır. Benim yaklaşımım bu.

Bir polis memuru değilseniz, rolünüzü nasıl karakterize edersiniz?

"Her zaman sorumlu biri olacağım. Çünkü her şeyi organize etmek, hazırlanmak, taktikleri seçmek zorundayım. Bunlar benim görevlerim. Oyuncuların arkadaşı olamam ve onlarla eşit şartlarda olamam çünkü sorumluluğum var. Herkesin kendine ait bir özelliği vardır, bu çok önemlidir. Herkes kendi işini yaptığında, takım gittikçe daha iyi hale gelir.

 

Bir keresinde Polonya milli takımını devraldıktan sonra yeni olan bir şeyin medyanın büyük ilgisini çektiğini söylemiştiniz. İşiniz şimdi daha kolay mı?

Birbirimizi daha iyi tanıyoruz, birçok röportaj verdim. Gazetecilerin henüz kimsenin sormadığı soruları sorma ve bilgi alma konusundaki istekliliklerini anlıyorum. Herkese açık olmaya, açıklamaya, spekülasyon alanını mümkün olduğunca azaltmaya çalışıyorum. Neden bu değil de bu? Neden böyle, başka türlü değil? Bir önceki sezondan Aleksander Śliwka ile olan durumu hatırlıyorum ve sezon sonunda ne olduğunu hatırlamak yeterli. Takımın en iyilerinden biriydi.

Bunu diğerlerinden daha iyi yaptığımı söylemiyorum. Çok fazla harika antrenör var, ama nasıl oynamak ve çalışmak istediğime dair bir fikrim var. Her gün bu adamlarla çalışma ayrıcalığına sahip oldum, bu yüzden bu takımı tanıyorum. Zorluklara, baskıya, zor durumlara vb. nasıl tepki verdiklerini biliyorum ve saire. Kahve veya bira konusundaki seçimlerim hakkında yorum yapan insanların ve televizyondaki görüşlerinden etkilenmeme izin veremem. Herkesin bu fırsata sahip olduğunu anlıyorum, ancak tekrar ediyorum - bu takımı seçmek ve yönetmek benim işim ve sorumluluğum. Eğer hoşunuza giderse, bu harika, eğer değilse, o zaman... "üzgünüm üzgünüm".

 

Polonyalıların gümüş madalya kazandığı geçen yılki dünya şampiyonasının sona ermesinden kısa bir süre sonra, takımın nakavt olduktan sonra ki bir boksör gibi olduğunu söylediniz. Sonra okudum ki, son yenilginin hayal kırıklığına alışmanız bir buçuk ay sürdü. Geçti mi?

Tabii ki, hala içimde. Yapacak hiçbir şeyim olmadığında, orada oturdum ve düşündüm: "Şimdi - sonucu bilerek - herhangi bir şeyi değiştirir misin? Diğer üç oyuncuyla mı başlardın?" Ama sonunda, düşüncem şuydu: "Neden bahsediyorsun?" (gülümseyerek). Tabii ki, şimdi herkes nasıl başlamanız gerektiğini, hangi değişiklikleri yapmanız gerektiğini biliyor. Sakinim ve o anda en iyi olduğunu düşündüğümüz şeyi yaptığımızı biliyorum. Çünkü bu sadece benimle ilgili değil, birçok insanla ilgili. Takımla konuştum. Onlardan bir geri bildirime, farklı bir bakış açısına ihtiyacım vardı. Tabii ki, sonunda kararı verdim, ama bana bu konuda yardımcı oldular.

Gerçekten bizim için iyi bir turnuva olduğunu düşünüyorum. Kısa sürede birbirimizi tanımak zorunda kaldık. Ve mümkün olan en güçlü kombinasyonda olmadığımızı. Çünkü Leon'lu ve Leon'suz bir takım farklı bir takımdır. Ama başardık. Çeyrek final ve yarı finallerde ABD ve Brezilya'ya karşı alınan sıkı maçlar ve galibiyetler bize çok pahalıya mal oldu. Fiziksel olarak olduğundan sonraki maçı daha duygusal olarak oynamaya devam etmek zorunda kaldık. Hala hayal kırıklığım devam ediyor, ama azalıyor. Olimpiyatlarda alınacak harika bir sonucun bana bu konuda yardımcı olacağını düşünüyorum (gülüyor).

 

Ve 8 Mayıs'ta, bu hayal kırıklığı devam ediyor olabilir mi?

Hayır, bunun için zaman olmayacak. Şimdi bunu düşünmek için zamanım var. Dünya Kupası ile ilgili tüm notları yazdım. Gelecek için onlardan yararlanmak istiyorum.

 

 

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR