KULÜP TAKIMI İLE MİLLİ TAKIM ÇOK FARKLI

 



sport.pl'ye verdiği röportajda Nikola Grbic, milli takım sezonu açısından kesinlikle dikkate alınması gereken 3 oyuncunun son birkaç ayındaki "olayına" da odaklandı. : Bartosz Bednorz, Kamil Semeniuk ve Wilfredo Leon.


BEDNORZ –

“Pek çok seçeneğimiz ve değerlendirmemiz gereken yönü olmasına karşın Bartosz Bednorz'un Zaksa'ya kalite kattığına ve takımın en iyi oyuncularından biri olduğuna şüphe yok. Açıkçası benim için çok ilginç bir oyuncu ama daha önce defalarca söylediğim gibi kulüp ve milli takım yüzde yüz aynı şeyler değil. Bu durum birçok örnekte doğrulanmıştır. Ayrıca, bir kulüp seviyesinde çok önemli özellikler sergilese de bunun milli takımda da aynı şekilde olacağının bir garantisi yok. Daha önce de söylediğim gibi, bir oyuncunun kulüpteki ve milli takımdaki rolü gibi birçok unsuru da dikkate alıyorum. Kulüpte bir lider olabilir, bu sayede kendine güven kazanır, ancak milli takımda temel bir oyuncu olamaz ve set sırasında servis karşılamayı iyileştirmek için veya oyunun sonunda servis için yedek olarak kullanılamaz.  Birden fazla görevi olabilir ve aynı rolü üstlenemeyecektir. Bazı oyuncular içinde bulundukları duruma kolayca uyum sağlarken, diğerleri çok daha fazla sorun yaşıyor. Örneğin sürekli bir tempoya ihtiyaçları var, her zaman oynamak zorunda olduklarını hissediyorlar. Bu nedenle, bazı oyuncuların takım için daha uygun, bazılarının ise daha az uygun olmasının birçok nedeni vardır.

Tabii ki Bednorz, şu anda çok iyi durumda. Dürüst olmak gerekirse, onu daha önce hiç böyle oynarken görmemiştim. Kalitesini gösteriyor ve bu yüzden açıkça milli takımda olmayı hak ediyor. Kalite önemli ama dediğim gibi karar verirken ve mümkün olan en iyisini seçmeye çalışırken dikkate aldığım birçok faktör var."


SEMENIUK – 

“Şu anda milli takımdaki yerini riske attığını düşünmesi iyi bir şey. Bence bu güzel bir yaklaşım ve oyuncunun kalitesini gösteriyor. Kamil'le toplam üç yıl çalıştım, dolayısıyla onu oldukça iyi tanıyorum. Ayrıca ben de bir zamanlar onun şu anki durumdaydım. Kariyerimin en kötü kulüp sezonlarından birini yaşamıştım ancak altı ay sonra Olimpiyat altın madalyasını kazanmıştık. Bazen bu deneyimler, korkularınızın ve endişelerinizin üstesinden gelmenize yardımcı olabilir. Ayrıca olaya doğru açıdan yaklaşırsanız ve olayları doğru perspektife koyarsanız bunlar sizi büyütürler. Dediğim gibi milli takım ve kulüp iki farklı şey ve ben her şeyi hesaba katmaya çalışıyorum. Sadece son aylardaki oyun değil sorun.

Real Madrid’in Galacticos'u, en iyi oyunculardan oluşan bir kombinasyonun her zaman harika bir takıma dönüşmediğini kanıtladı. Bazen en iyi takımlarda bir veya iki vasat oyuncunuz olur ama oynadıkları oyunun seviyesi için mükemmeldirler. Tıpkı iyi bir baş antrenörünüz olduğu ve onun berbat bir asistanı olabileceği gibi. Mesela uzun yıllardır bu rolü oynamıyor ama başrol olarak harika. Anahtar husus, ikinci koçun birinciye çok yardımcı olmasıdır. Oyuncular içinde durum aynı. Yani bazen amaç sadece en iyi oyuncuları seçmek değil, sadece farklı pozisyonlardaki en iyi oyunculardan oluşan bir altılı grup oluşturmaktır. Semeniuk’a dönersek, onu tanıyorum, niteliklerini biliyorum ve şu anda başının belada olduğunu biliyorum. Ama er ya da geç bunların çözüleceğini de biliyorum. Umarım er ya da geç olur ama her iki durumda da kulüpten milli takıma gittiğinizde çok şey değişir. Bu yüzden endişelenmiyorum”.

LEON – 

“Dediğim gibi, her şeyi dikkate alıyorum: sonuçlar ve performans, aynı zamanda personele ve onların ihtiyaçlarına uyum. Wilfredo'yu şimdiye kadar sadece kulüpten tanıyorum, onunla henüz milli takımda çalışmadım. Olaya bu şekilde bakmam gerekecek. Semeniuk’u ise her iki varyasyonda da tanıyorum, bu yüzden farklı bir durum söz konusu. Geçen sezon Leon sağlık sorunları nedeniyle milli takımda yer alamamıştı ve onsuz oynamıştık. Şimdi her şeyin nasıl sonuçlanacağını göreceğiz. Personelle birlikte durumu izleyecek ve analiz edeceğiz”.

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR