UMMAN’DAN BİR FIVB KOÇ EĞİTMENİ

 




-       
Shibab Ahmed Saead Kimdir ?

14/7/1977 tarihinde doğdum ve Umman Sultanlığı’nda Muscat’da yaşıyorum. Evli ve 6 çocuk babasıyım. Sultan Qaboos Üniversitesi’nde voleybol amiri olarak görev yapıyorum.

-        Voleybol Kariyerinize Ne Zaman Başladınız ?

1997'lerde süper lig Al-Kamal WA Alwafi Club ve Bahla Club'da 1998 ve 2000 Umman Süper Ligi'nde iki gümüş ve bronz madalya kazanan bir oyuncuydum. Ayrıca, takımının yerel olarak dörtten fazla ulusal şampiyonluk ve Uluslararası etkinliklerde iki madalya kazandığı Umman SQU Sultan Qaboos Üniversitesi için kolej voleybolu oynadım. Seeb Kulübü'nün Baş antrenörü olarak Umman ve Süper ligde ve OVA Umman Voleybol Federasyonu Voleybol Kulübü'nde tekrar altın madalya kazanmaya devam ettim. Ayrıca Muscat kulübü, Saham kulübü, Ordu takımı gibi süper ligde birçok voleybol kulübüne koçluk yaptım ve onlarla birçok madalya ve Baş Antrenör olarak bir şampiyonluk kazandım. Ayrıca GCC Turnuvalarında ve Asya kupasında Umman A Milli Takımı ve Genç Milli takımını çalıştırdım ve GCC Gençler Şampiyonasında gümüş madalya aldı. 2003 yılından bu yana OVA'daki kariyerinde Antrenörler Komitesi Başkanı, Teknik Komite Başkanı, Antrenörler Direktörü ve teknik komite üyesi olarak birçok görev aldım. Ayrıca Sultan Qaboos Spor Akademisi'ndeki Spor Eğitim Merkezlerinde antrenörlerin nezaretini yaptım. Shihab Al-din, 2018'den beri Fivb Uluslararası Koçluk Eğitmenliği yapmaktadır ve dünyada 64'ten fazla Koçluk Kursu yönetmiştir. Bunun yanı sıra, 2012'den beri ESÜ Asya Voleybol Konfederasyonu'nda Antrenörler Komitesi üyesi olarak görev yapmaktadır. Shihab Aldin şu anda ESÜ'de Avrupa Asya Antrenörler Programı uzmanlar Grubu ve OVA Umman Voleybol Federasyonu'nda Geliştirme Komitesi Direktörüdür. Ayrıca Umman'daki Sultan Qaboos Üniversitesi'nin baş antrenörüdür ve Umman'da Spor ve Kültür Bakanlığı'nda LTAD Antrenörlük Programı öğretmektedir.



-        Arap, Asya ve Dünya Voleybolunda Shihab Ahmed Saead Kimdir?

FIVB :

2008'den beri FIVB Eğitmeni olarak çalışıyorum. Dünyada 60 ya yakın kurs gerçekleştirdim.

    AVC (Asya Voleybol Konfederasyonu) :

-        AVC’de 2008-2022 yılından bu yana Koç Eğitmenliği olarak 15 kurs ve seminer yürüttüm.

-        2012-2013 yıllarında AVC Koçlar Komite Üyeliği yaptım.

-        2013-2016 yılları aralığında AVC Koçlar Komite Sekreterliği yaptım.

-        2020-2024 yılları aralığında AVC Koçlar Komitesi Üyeliği yapıyorum.

-        2020-2024 yılları aralığında EuroAsia Coaches Project çalışma grubunda yer alıyorum (Expert Group).

AVA (Arab Voleybol Birliği) :

- Kuveyt Voleybol Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısı

 OVA (Umman Voleybol Derneği) :

-         2003-2021'den beri birçok süper lig kulübü ve ordu takımın Pro Antrenörü.

-        2004-2012 yılları arasında Antrenörler Komitesi Başkanlığı

-        2012-2016 yılları arasında Teknik Komite Başkanlığı

-        2020-2024 yılları arasında Geliştirme Komitesi Başkanlığı

-        2014-2018 yılları arasında Voleybol Eğitim merkezlerinin voleybol sorumlusu

-        2000 yılından itibaren Sultan Qaboos Üniversitesi'nde voleybol süpervizörü


-         Voleybolda En Sevdiğiniz Pozisyon Nedir Ve Neden?

Aslında, orta oyuncu olarak voleybola başladım. Fiziksel yeteneklerim ve dikey olarak sıçrayabilmem nedeniyle karşı tarafa ve yüksek topun en üst noktasına ulaşmak için bu özellik çok iyiydi. Günde yaklaşık 400-500 top alma konusunda yoğun bir eğitimle geçen iki yılın ardından 4 nolu pozisyonda oynadım. Bu bağlamda hem kulüpte oynadığım hem de Uni takımında antrenörlük yaptığım için üniversite takımlarındaki antrenörlerin tecrübeleri ile voleybol tekniklerim gelişti. Bu yüzden pasör çaprazı olarak oynamakla çok ilgileniyordum çünkü tüm becerilerim eğitim yoluyla ilerliyordu. Yüksek kaliteli ve yoğun antrenmanların, oyuncuların becerilerini geliştirmede, takım performansında etkili olduğuna inancım tamdır. Bu nedenle Mısır ve Çin'deki eski koçlarım, o zamanın Arap ve Asya'daki en iyi voleybol okullarından ikisindeydi.



-        Unutamadığınız Olaylar Var mı ?

21 Eylül 2014 tarihinde Polonya'da düzenlenen FIVB Erkekler Dünya Voleybol Şampiyonası'na katıldım. Turnuvada 24 takım erkek voleybolunda dünya şampiyonu olmak için mücadele etti. Ev sahibi ülke Polonya'ya ek olarak, kıtasal ve bölgesel yarışmalar aracılığıyla 23 takım turnuvaya katılmaya hak kazandı. Turnuvanın finali, muhteşem bir voleybol sahasına sahip olan Katowice’de Spodek’de yapıldı. Bu alan 30.000'den fazla izleyici kapasitesine sahipti ve burada düzenlenen birçok Avrupa turnuvası ve beşli etkinlik söz konusu idi. Katıldığım ve harika tesislerin keyfini çıkardığım en iyi arenalardan biri. Voleybolun Polonya'da yüksek itibarı ve seyircisi var.



-        Gördüğünüz En Güzel Spor Salonu Hangisi ?

2014 yılında her yıl ulusal ve uluslararası tüm antrenörlerin katıldığı AVCA voleybol kongresine katıldım. Nebraska eyaleti voleybolu ve Nebraska voleybol takımını desteklemesiyle ünlüdür. Voleybol alanında değerli bir mücevher varsa, bu Nebraska'daki Devaney olmalıdır. Pinnacle Bank Arena 2013-14'te basketbol takımları için açıldığında, Devaney 2013 sezonunu açmak için bir makyaj yaptı. Yenileme, 13.000'den fazla kapasiteyi 7.907'ye düşürdü; bu, Nebraska'nın eski evi NU Coliseum'un iki katı büyüklüğündeydi. Nebraska Huskers, 2016'da maç başına ortalama 8.210 taraftar ve 2017'de yine 8.200'den fazla taraftar topladı. Nebraska Üniversitesi takımı ile Taxas Üniversite Takımı arasındaki NCAA final maçını burada izledim.

-        En Beğendiğiniz Voleybolcu Kim Ve Neden ?

Dürüst olmak gerekirse, uluslararası organizasyonlarda ve özellikle olimpiyatlarda voleybol turnuvalarında büyük çaba sarf eden birçok voleybol yıldızı var. Voleybolu sevmeye başladığımdan beri oyuncu ve antrenör olarak en büyük idolüm, FIVB etkinliklerinde ve Olimpiyat oyunlarında oyuncu olarak altın kariyeri olan İtalyan olimpiyat yıldızı Andrew Gianni'dir. İtalya ligi ve FIVB müsabakalarında gösterdiği performansı izlemeyi çok severdim. Fiziksel, teknik ve taktiksel olarak yüksek yetenekleri nedeniyle Orta Oyuncu, Pasör Çaprazı ve Smaçör gibi birçok oyun pozisyonunda oynayan en iyi oyunculardan biriydi. Ayrıca Brezilya aslanı Giba'yı da seviyorum, fiziksel, teknik ve taktiksel olarak dünyanın en iyi on oyuncusundan biriydi. Kesinlikle voleybol 20 yıldan bu yana tamamen değişti, yani hepsi zamanlarının yıldızları. Modern antrenman yöntemleri, antrenör kalitesi, spor tesisleri, medya ve dünya voleybol kültürü nedeniyle her türlü karşılaştırmayı yapabiliyoruz.



-        Video Challenge System Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Modern voleybol, topun ve oyuncuların hızının voleybolda ana unsurlar olduğu yüksek fiziksel yetenekler gerektirir. Bu nedenle modern voleybol, oyunu mükemmel bir şekilde izlemek için yüksek teknolojiye ihtiyaç duyar. Challenge sistemi (CRS), video incelemesinin oyun olaylarını ve hakem ekibi tarafından oyun sırasında alınan belirli kararları doğrulamak, tersine çevirmek veya yeniden oynatmak için kullanıldığı modern bir süreçtir. Bu tür bir teknoloji, oyun hakemlerinin ve özellikle ikinci hakemin durumu kontrol etmesine ve doğru olup olmadığından emin olmak için birçok kez tekrar oynamasına yardımcı olur. Yani voleybol antrenmanlarında ve maçlarında tamamen teknolojiden yararlanıyorum. Bu teknolojinin ulusal ve uluslararası turnuvalarda uygulanmasındaki temel amaç, oyunu daha az hatalı kararlarla mükemmel bir şekilde kontrol etmektir. Sonuç olarak, bu ileri teknolojiyi yerel turnuvalarda ve yarışmalarda uygulayan tüm ulusal federasyonlara tavsiye ediyorum.



-        Voleybolun Geleceği Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Voleybol günden güne ve yıldan yıla gelişiyor çünkü FIVB, Konfederasyon voleybol organizasyonları ve Ulusal federasyonlar çim voleybolu, antrenörler geliştirmek ve ayrıca kometasyon sayısını artırmak için çok çalışıyorlar. Geçmiş ve günümüz voleybolu arasındaki temel karşılaştırmalar, fiziksel kondisyona ve yüksek düzeyde tekniğe dayalı taktik planlardır. Ayrıca video challange , data volley ve modern antrenman cihazları gibi modern voleybol teknolojisi voleybol performansını ve sporcuları da iyileştirmektedir.



- GCC Ve Umman'da Voleybol Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?

Basra Körfezi ülkelerinde voleybol çok popülerdir ve bu alandaki ikinci spor oyunu olarak kabul edilir. GCC ülkeleri, bu oyunu gelecekte geliştirebilecek harika tesislere ve modern araçlara sahiptir. Ayrıca Kuveyt ve Suudi Arabistan 30 yıl önce Arap ve Asya Turnuvalarında çok iyi sonuçlar aldılar. Son zamanlarda, Katar, Buhrain Uluslararası turnuvalarda harika sonuçlar kaydetti ve Bahreyn, Arap ülkelerindeki en iyi voleybol okullarından (grass root) biridir. Umman, birçok voleybol eğitim merkezine ve çok sayıda voleybol yeteneğine sahip olduğu için, Arap yarışmalarında rekabet etme konusunda gelecek için oldukça yetenekli.



-        Dünya Şampiyonası Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Dünya Şampiyonası, FIVB’nin en güçlü takımlarının mücadele ettiği en büyük etkinliklerden biridir. Bana göre FIVB müsabakalarının sayısının artması, oyun performansının ve oyuncuların çabalarının uluslararası düzeyde geliştirilmesi için iyi bir öneri olacaktır. Ek olarak, üst düzeyde birçok kez büyük deneyim alışverişi yapmak kesinlikle çok değerli olacaktır. Sovyetler Birliği'nin 6, İtalya'nın ise 4 şampiyonluğunun olduğu bu yarışmada Sovyet ve İtalya'nın birçok şampiyonluğu bulunuyor. 



- Antrenör Eğitimi ve Spor Gelişimi Nedir?

Aslında bu, İngiltere'deki Bath üniversitesindeki ana yüksek lisansım. Bu alanda çalıştım çünkü kariyerim olumlu yönde olacak ve Koçluk pedagojisi ve koçluk bilimindeki bilgilerimi geliştireceğim. Koçlar için Akademik niteliklere tamamen inanan bir insanım. Antrenörlerin iletişim becerileri ve eğitim teorileri konusundaki bilgilerini ve ileri bilgilerini güncellemenin altın yoludur. Son zamanlarda voleybol fizyolojisinde (Kardiyovasküler) doktora derecemi tamamladım ve eğitmen olarak bilgimi geliştiren ileri derece ve bu bilimi aktarıyorum. Akademik yeterliliklerin yanı sıra ABD, Kanada, Fransa ve Almanya'dan 4 Uluslararası Eğitim Diplomasına sahibim.



-        AVC’de Antrenörler Komisyonu Sekreterliği'nde çalıştınız, burada ne gibi işler yaptınız?

Eski ESÜ Koçları Komitesi sekreteri olarak, toplantı gündemini ve ESÜ etkinliklerinin tüm raporlarını hazırlamak. Ayrıca ESÜ yarışmalarında Jory olarak aday gösterilen ESÜ CC üyelerinin tüm teknik raporlarını imzaladık. Ayrıca Asya'da voleybolun gelişmesi için teknik teklif ve önerilerin yükseltilmesi. Son olarak, seminerler ve antrenör kursları aracılığıyla tüm Asya bölgelerinde voleybol önlükleri geliştirmeye odaklanmak. ESÜ, 68'den fazla voleybol federasyonuna sahip dev bir kıtadır ve çok sayıdadır ve birçok geliştirme planına ihtiyaç duyar.



- Voleybol Antrenörü Sosyal Hizmet'te ne tür işler yapıyorsunuz?

Umman voleybol derneği, Spor Bakanlığı ve Umman  antrenör ve Beden eğitimi öğretmenliği kursu düzenlemek için çalıştım. 20 yıldan beri voleybol ve spor eğitiminde 50'den fazla kurs ve seminer yürüttüm. Geçenlerde, Spor Bakanlığı'na Ulusal antrenörlük eğitim programı önerisini sundum ve bu, gelecekte Umman sporu için altın bir adım olacak.

-        FIVB Koç Eğitmeni olarak ne tür çalışmalar yapıyorsunuz?

Fivb ile çalışmak ve FIVB’nin  geliştirme departmanı ile voleybol antrenörleri geliştirmesine yardımcı olmak benim için bir zevk. FIVB eğitmenleri olarak teknik seminerler ve antrenörlük kursları ile de tüm ulusal federasyonların voleybol ve antrenörlük bilgilerini geliştirmelerine yardımcı oluyoruz. Biz de bu yüzden dünyadaki tüm ülkelerde voleybola destek olmaya ve bu oyunu daha fazla yaşatmaya çalışıyoruz.

-        Sultan Qaboos Spor Akademisi'nde Antrenör Şefi olarak ne tür işler yapıyorsunuz?

Sultan Qaboos spor akademisinde, antrenörleri değerlendiren ve voleybol oyununda yeteneklerin ilerlemesini ölçen 7 spor gençlik eğitim merkezinin süpervizörüydüm. Ayrıca merkezler arası voleybol şenlikleri ve Mini Voleybol turnuvaları düzenlerdik.  Öte yandan, eğitim programını ve eğitim merkezleri için ana kılavuzu ve antrenörler kılavuzunu tasarlayan eğitim komitemiz var. Voleybol milli takımları için ana kaynakları göz önünde bulundurarak eğitim merkezlerinde yetişen 200'den fazla yeteneğimiz var.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR