KOÇLUK EĞİTİMİ

 




Jim Stone, blogundaki bir makalesinde, koçluk eğitimi ve gelişimi konusunda devam eden meseleyi gündeme getiriyor.

Makalede Jim, voleybol koçluğunda sürekli mesleki gelişimin eksikliğinden yakınıyor. Aslında, ABD'de ve muhtemelen başka bir çok yerde pek çok koçluk işi için çok az resmi eğitim veya sertifika gerektiği bir gerçek.

Şimdi düşünün ABD'de kolej düzeyinde, iş gereksinimlerinde istenilen standart eğitimdir (Lisans veya Yüksek Lisans dereceleri). Bir üniversite koçluğu işi için bir kez bile CAP sertifikasının istendiğini görmedim.

Koçluktaki benim başlangıcım lise seviyesindeydi. Eyaletler, antrenörlerin koçluk sertifikasına sahip olmasını şart koşuyordu. Bunu elde etmek için ne gerektiğini bilmek ister misin? Standart bir Kızıl Haç ilk yardım kursunu tamamlamak. İşte buydu. Gerçek koçluk hakkında hiçbir şey yok.

ABD Voleybol sisteminde gençlere voleybol koçluğu yapmak için yalnızca IMPACT sertifika kursunu tamamlamanız yeterlidir. Eh, iki yılda bir SafeSport sertifikası da oluyor, ancak bu koçlukla ilgili değil.

Evet, bir CAP sertifikası alırsanız, her 4 yılda bir yeniden sertifika almanız gerekir. Aslında hiç kimse koçluk için CAP istemediğinden, bunu yapmak gerçekten kişisel motivasyona bağlıdır (Ben CAP III'üm). Bu tam olarak sistemle ilgili bir sorun.

Ya ABD dışında ?

İngiltere

İngiltere'de Ulusal Lig'de çalışan antrenörlerin Seviye 2 sertifikasına sahip olması gerekiyor. Ya da en azından ben oradayken durum buydu. O zamandan beri programda bazı düzenlemeler yaptılar, bu yüzden değişmiş olabilir. Ne olursa olsun ben İngiltere'de 3. seviye bir koçum.

Her halükarda sorun temel olarak, sigorta kapsamı hakkındaydı. Koç doğru seviyede olmazsa ve sigortası olmazsa kulübün başı büyük bir derde girebilirdi.

Ancak İngiltere, gereksinimler açısından ABD'den marjinal olarak daha iyi olsa da, işte sadece bu kadar. Sürekli eğitim gereksinimleri yoktur.

Almanya

Belki de şaşırtıcı olmayan bir şekilde, Almanya işleri doğru şekilde yapıyor gibi görünüyor. Koçluk için en azından belirli seviyelerde sertifika gerekir. Bundesliga'da antrenörlük yapmak için A lisansına ihtiyaç olduğunu biliyorum. Bu, CAP III sertifikasına eşdeğerdir. Ayrıca, koçların sertifikalarını korumak için kurs almaları gerekir.

Dürüst olmak gerekirse, diğer ülkelerdeki ve / veya bölgelerdeki gereksinimler hakkında pek bir bilgim yok.

FIVB'nin kendi sertifikasyonunu da yaptığını belirtmeliyim. Esas olarak, yerel federasyon tarafından güçlü bir eğitim çabasının olmadığı dünyanın bölgelerini hedef alıyorlar. Herhangi bir pozisyon için FIVB sertifikasını gerçekten zorunlu kılan birini tanımıyorum veya yeniden sertifikasyon şartı da yok. Bu farklı eğitim şekilleri ve gereksinimleri, küresel koçlar birliği fikrinin motivasyonunun bir parçasıdır.

Kurslarda, elbette sadece birkaç ders almak yeterli değildir. Bu, Portekizli koç Paulo Cunha'nın kendisiyle yaptığım röpörtajda ​​bahsettiği bir şeydir. Onun özel noktası, bazı insanların bir kursa katılmanın kendilerini otomatik olarak bir koç yaptığını düşünmesiydi. Ne yazık ki sistem böyle çalışmıyor.

Jim, resmi işlerin ötesine geçmek ve büyümeye devam etmek için yapabileceğimiz birkaç şeyden bahsediyor. Bunun bir kısmı, bir akıl hocası bulmaktır. Daha deneyimli koçlar için mentor olmanın da bir öğrenme aracı olduğunu düşünüyorum. Oyuncuların koçluk yaparak nasıl daha iyi oynamayı öğrenebilecekleri gibidir.

Bu arada, Jim’in "gevşek bir şekilde tutulan güçlü fikirler" hakkındaki görüşü, benim felsefemin merkezinde yer alıyor. Temel olarak, yaptığınız şey hakkında kesin inançlara sahip olmanız, ancak daha iyi bir yol olduğuna dair sağlam kanıtlar sunulduğunda bunları değiştirmeye hazır olmanız anlamına gelir.

Jim’in makalesinde vurgulamak istediğim son bir nokta var. Üniversite maçında uzun bir kariyerin ardından ABD U18 takımına koçluk yapmanın onu nasıl etkilediğinden bahsediyor. Farklı bir sistemde, farklı bir ortamda çalışmak zorunda olduğu için adapte olmak zorundaydı. Bunun onu daha iyi bir koç yaptığına inanıyor.

Bu tamamen desteklediğim bir şey!


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR