RÜYALAR GERÇEK OLMALI

 



Gençliğinde Zaksa'nın ateşli bir hayranı olan Kędzierzyn Koźle'nin yerlisi ve sakini olan Kamil Semeniuk artık hayallerini gerçekleştirebilmenin mutluluğu içinde.

Kamil Semeniuk çocukluğunu, ağabeyi ile birlikte Kędzierzyn Koźle'de uzun saatler aktif olarak spor yaparak, özellikle voleybol ve futbol oynayarak geçirirdi. Voleybol aşkı ne taraflex'teki spor salonunda ne de ahşap bir sahada değil, dışarıda betonda doğdu. Mahallelerindeki oyun sahalarında becerilerini gösterebilmek için akranlarıyla tutkuyla mücadele ettiler. Ağabeyi futbola odaklanmaya karar verirken, Kamil Voleybol'u seçti.

"İlkokul son sınıfta, takımımla birlikte mini voleybolda ulusal şampiyonaya gittim ve o dönemde Kędzierzyn'in küçük kategorilerdeki en büyük başarılarından biri olan gümüş madalyayı kazandık. Bu başarı, o zamanlar bir dönüm noktasıydı. Voleybolu seçmeye karar verdim. Ağabeyimin izinden gitmeden kendi yolumdan gitmek istedim. Kendi hikayemi yazmaya karar verdim ve ortaokulda bir voleybol sınıfına kaydoldum ve o zamandan beri her şey voleybolla ilgiliydi. " dedi Semeniuk.

Zaksa'nın bir destekçisi olan Kamil maçlara gittiği ilk yıllarından itibaren en iyi oyuncuları görme fırsatı buldu. Profesyonel oyuncuların becerilerine hayranlıkla bakarken, birkaç yıl sonra Zaksa'nın tarihinde yeni bir sayfa yazan kişinin kendisi olabileceğini hiç düşünmemişti. "Her nasılsa Zaksa'da oynamayı düşündüm, ama şu an bulunduğum yerde olacağımı hiç düşünmemiştim. Bu duyguyu tarif etmek zor. İdollerimi bu sahada gözlemledim ve şimdi aynı sahada oynuyor ve bazen belirleyici sayılar kazanıyorum. Bu büyük bir gurur, ama aynı zamanda büyük bir sorumluluk. Geçmişte idollerimi çalışırken izlerken, önemli oyunlarda onlara hangi duyguların eşlik ettiğini merak ediyordum ve şimdi bunu kendim deneyimleyebiliyorum. "

Onun için profesyonelliğe giden yol güllerle kaplı değildi. Ortaokuldan mezun olduktan sonra 2012 yılında Polonya'daki 23 yaş altı erkekler ligine katılan Młoda Zaksa [Young Zaksa] takımına katıldı. Üç yıl sonra, kıdemli takıma transfer edildi, ancak çoğu zaman yedek oyuncu olarak zamanını yedek kulübesinde geçirdi. 2018/2019 sezonunda Warta Zawiercie'de kiralıktı ve sonunda kanatlarını açma şansı yakaladı. “Sezonun ilk bölümü tam olarak hayal ettiğim gibiydi, PlusLiga'nın ilk kadrosunda oynadım, ancak sonra Alexandre Ferreira takıma katıldı ve daha az oynama fırsatım oldu. Daha sonra, Kędzierzyn'e geri dönmem gerektiği ve bu durum hakkında çok olumlu bir bakış açısına sahip olmadığım konusunda bilgilendirildim, çünkü Kędzierzyn'de başlangıçta oynamak için çok fazla şansım olmamıştı. Ancak antrenman sırasında sıkı çalışma ve maçlarda kazanılan fırsatlardan yararlanma sayesinde ilk 6'da bir pozisyon kazandım. "Bu arada yurt dışı kulüplerden teklifler aldım ama bir karar vermiştim. Kędzierzyn'de kalmak. "Bu kulübe karşı büyük bir duyarlılığım vardı, bu yüzden yurtdışında oynamak için teklifler alsam da Zaksa'da kalmaya ve kariyerimi sürdürmeye karar verdim. En azından kariyerimin bu aşamasında."

2020/2021 sezonu, Grupa Azoty Zaksa Kędzierzyn Koźle ve Kamil Semeniuk için gerçekten dikkate değerdi. Hem Polonya şampiyonu hem de tarihlerinde ilk kez CEV Şampiyonlar Ligi şampiyonluğuna ulaştılar. Ayrıca Zaksa Polonya Kupası'nı kazandı ve Semeniuk MVP seçildi.

Semeniuk 2021 sezonunda milli takıma çağrılan 24 oyuncudan biriydi ve performansı ile Polonya'nın milli baş antrenörü Vital Heynen tarafından fark edildi.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR