BRESCIA İÇİN HARİKA BİR SEZON FİNALİ OLACAK

 



Valsabbina Millenium Brescia'da Serie A1'e terfi için mücadele eden bir oyuncu, teknik ile özveriyi, zeka ve öğrenme eğilimini birleştirerek kendisine parlak bir kariyer inşa ediyor. Serena Scognamillo sadece 22 yaşında, ancak performans açısından yüksek bir kariyer için neredeyse dört sezondan beri yüksek bir tecrübe elde etti. Sadece elde ettiği sayı olarak değil aynı zamanda tutum ve bağlam meselesinde. Onu özel yapan da budur.

Bize Serena Scognamillo'nun kim olduğunu, voleybolun onun için neyi kastettiğini ve bu spora olan yeteneğini nasıl keşfettiğini anlatırmısın.

Aslen Romalı olan ve şu anda Millenium Brescia'da libero olarak oynayan 22 yaşında bir kızım. Hiç şüphesiz voleybol en büyük tutkum. Ablam Valentina'nın ayak izlerini takip ederek voleybol oynamaya başladım. Çocukken her zaman ebeveynlerimizle onun maçlarını izlemeye giderdim ve böylece bu dünyaya yaklaştım. Yüzme ve artistik cimnastiği de denemiştim ama bir noktada voleybolun benim için doğru spor olduğunu anladım. Roma'daki mahallemdeki küçük bir kulüpte oynamaya başladım ve ardından Volleyrò Casal de' Pazzi'ye geçtim. İşte o an işler daha da ciddiye bindi“.

Libero rolünüz için size ilham veren bir oyuncu var mı?

Gerçekte, İtalya şampiyonasında en zor oyunları bile basitleştirebilen yetenekler olan Monica De Gennaro ve Brenda Castillo gibi oyunculara hayran kalacak kadar şanslı olsak bile, bana ilham veren bir oyuncu yok. Ne zaman onları takip etme fırsatım olsa, mümkün olduğunca çok şey öğrenmeye ve yaptıklarından ilham almaya çalışıyorum“.

Son yıllarda ortaya çıkan ve Volleyrò Casal de' Pazzi'de antrenman yapan birçok oyuncudan birisiniz. Sizce bunun sırrı nedir?

Sportif anlamda Volleyrò'yu ilk evim olarak görüyorum. Orada oynadığım sekiz yılda her açıdan kendimi geliştirdim: Saha dışında da bağlılığın, fedakarlığın, sıkı çalışmanın, değerlerin ne olduğunu öğrendim. Artık çok iyi bilinen bu şirketin başarılarının sırrının ne olduğunu tam olarak bilmiyorum. Belki de farkı yaratan tam olarak onların öğretileridir. Oyuncuları üst düzeyde bir geleceğe hazırlamak için şüphesiz inanılmaz bir iş yapılıyor. Kısacası, Volleyrò'da zorlu ama aynı zamanda büyük tatminlerle dolu yıllar yaşadım: Bu yolculuk sırasında tanıştığım tüm insanları, öğrendiklerimi ve kazandığım üç gençlik şampiyonasını her zaman kalbimde taşıyacağım“.

Sassuolo, Martignacco ve şimdi de Brescia: Serie A2'deki deneyimleriniz sırasında bir oyuncu olarak ne kadar geliştiniz ?

Bu aşamalar bana çok şey öğretti ve büyüme sürecimde temel teşkil etti. Dürüst olmak gerekirse, kendimi değerlendirme konusunda pek iyi değilim, ancak bir oyuncu olarak çeşitli oyun durumlarını yönetmede geliştiğimi hissediyorum: bu sadece deneyim yoluyla öğrenilen bir şey. Ayrıca teknik ve taktiksel açıdan da büyüdüm çünkü çok iyi hazırlanmış koçlarla çalışacak kadar şanslıydım. O zaman, özgür olanın, güçlü sinirlere sahip olmanın, takım arkadaşlarına çok fazla güven vermenin gerekli olduğu özel bir pozisyon olduğunu öğrendim. Son yıllarda, benim pozisyonumda oynayanların görevinin sadece mükemmel teknikle değil, aynı zamanda sorumluluk alma becerisiyle de bağlantılı olduğunu öğrendim. Bu açıdan bakıldığında çok önemli adımlar attım“.

Brescia’yı nasıl görüyorsunuz ve burada en çok neyi seviyorsunuz?

Brescia'daki ikinci yılım ve benim için ikinci bir ev olduğunu söyleyebilirim. Personel ve ekip arkadaşlarımla çok iyi anlaşıyorum, şirket her türlü ihtiyacımız veya gereksinimimiz için her zaman hazır ve bizi her konuda destekliyor. Herkesin işini yaparken gösterdiği hırsı, iyi yapma isteğini ve ciddiyetini gerçekten takdir ediyorum. Bence bunlar takımın güçlü yönleri “.

Brescia’daki şu anki performansınızdan memnun musunuz?

Her zaman doğrusal bir sezon değil, ama kesinlikle olumlu bir sezon. İtalya Kupası finaline ulaştık, şimdi de playoff için eleme mücadelesi veriyoruz. Hala kanıtlayacak çok şeyimiz olduğunu düşünüyorum, ancak tam olarak potansiyelimiz önemli olduğu için, hala söylenecek çok şeyi olan bir sezon finalini güvenle ve dört gözle bekliyoruz. “.



Sizce geçen seneye göre takım ileriye doğru bir adım attı mı?

Özellikle iki takım tamamen farklı olduğu için bu sene ile geçen seneyi kıyaslamak kolay değil. Ancak kadrodaki birçok oyuncunun değişmesine rağmen, rekabet gücümüzü yüksek seviyede tuttuk ve kısa sürede mükemmel bir birliktelik geliştirdik. Bu sezon tecrübesizlikten ve genç olmamızdan kaynaklanan bazı hatalarla karşılaştık ama her zaman daha iyisini yapma arzusu gösterdik ve büyük bir şevkle oynadık“.

Sezon finalinde hangi niyet ve hırslarla sahaya çıkacaksınız?

Çok batıl inançlıyım, bu yüzden sezon finali için niyetimizin terfi yarışında olabildiğince ileri gitmek olduğunu söyleyeceğim…



A2 Serisinin ortalama kalitesinin ve bununla birlikte rekabet gücünün çok yükseldiği açık görünüyor. Dört yıldır Yıldızlar Şampiyonası'nda mücadele eden sizler, en çok hangi yönlerde fark gördünüz?

Takımda fazladan bir yabancıya sahip olma imkanı veren yeni kural sayesinde, şüphesiz şampiyonanın seviyesi yükseldi. Serie A2, kısmen formatı, süresi nedeniyle ve kısmen de pek çok takımın kadrolarını iyileştirmesi veya kategoride sıçramayı hedeflemek için oluşturması nedeniyle çok zor hale geldi. Genel olarak, kendinizi kurtarmak veya yükselme hedefine ulaşmak kolay değil: Bu sezon kadar yüksek bir seviye görmedim“.

Geleceğinize adanmış son soru: gizli hayalleriniz neler ve önümüzdeki birkaç yıl için hangi hedefleri belirlediniz?

Voleybolcu olmamın yanı sıra Hukuk Fakültesi'ne kayıtlı bir öğrenciyim; bu nedenle saha dışındaki hedeflerimden biri de bir an önce mezuniyet notuna ulaşmak. Bunun yerine, sporda gizli hayallerim Serie A1'de oynamak ve bir şampiyonluk kazanmak“.

Serena Scognamillo: "Per Brescia sarà un grande finale di stagione" | Volley News


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR