BİR OTURARAK VOLEYBOL AŞIĞI

 




Addie Dost Kimdir ? 

62 yıldır evliyim ve güzel bir Groningen köyü olan Woltersum'da yaşıyorum. Şimdi Delfzijl'deki büyük bir alüminyum tesisinde kapıcı/güvenlik görevlisi olarak çalışıyor. Ondan önce Bedum'daki Scholma Druk'ta grafik sektöründe 35 yıl çalıştım. Boş zamanlarımda birçok idari iş yaparım. Woltersum Spor Derneği başkanı, Woltersum köy masasının yönetim kurulu üyesi ve Woltersum köy yenileme komitesi üyesiyim. Bahçeyle uğraşmayı da seviyorum ve kondisyonumu bisiklet ve yürüyüşle koruyorum. 

 

Hangi Kulüpte Oturarak Voleybol Oynadınız ? 

1973'ten 1997'ye kadar oturarak voleybol oynadım. İlk kulübüm Groningen'deki G.S.G idi. 1986 yılında tüm oturarak voleybol şubesi ile Bedum'daki voleybol kulübü DIO'ya taşındık. Ben de birkaç yıl FDS in Sneek'te büyük bir zevkle oynadım. 

 

Neden ve Ne Zaman Oturarak Voleybol Oynamaya Başladınız? 

Doğumda sağ bacağımda bir şekil bozukluğu vardı, buna fibula aplazisi diyorlar. Sonuç olarak, alt bacağım çok küçük ve çok kısaydı ve bu nedenle protez taktım. Bert ve Maartje Dallinga ile tanıştığım GSG'de birkaç yıldır yüzme bölümünün bir üyesiydim. Beni oturarak voleybola yönlendirdiler. İlk antrenman seanslarından itibaren yapmak istediğim sporun bu olduğunu zaten biliyordum. 15 yaşında biri olarak çok fazla enerji kaybedebilirdim ve bir takımda çalışmayı çok severdim. 

 

Oturarak Voleybol Deneyiminiz Nedir ve Oturarak Voleybol Size Neler Kattı? 

Güzel ve dinamik bir spor olduğunu düşündüm. Tekniğin ve hızın yanı sıra çok iyi bir reaksiyon kapasitesine de sahip olmanız gerekiyordu. Ve bir takımda birlikte mücadele etmek güzeldi. Oturarak voleybol bana çok şey kattı. İlk olarak, azim, kazanmayı istemek benim için de itici güçtü. Bu bazen takım arkadaşlarımı rahatsız ediyor. Ve bunu şimdi anlıyorum çünkü bu konuda çok ileri gittim. Ayrıca sık sık otorite ile sorun yaşadım, bu yüzden sık sık hakemler ve antrenörler tarafından ateş altında kaldım.

 

Ulusal Olarak En İyi Karşılaşmalarınız Nelerdi? Ve Ulusal Bir Şampiyonluk Kazandınız mı? 

Çok fazla var. Seksenlerde De Tubanten, Hengelo, Venlo, Blue White, Holyoke, Sneek gibi birçok iyi takımla ve hemen aklıma gelmeyen bir dizi takımla süper güçlü bir rekabet yaşadık. Turnuva formatındaki Hollanda şampiyonaları bu nedenle yüksek seviyeli mücadelelerdi. Bu güçlü rekabet sayesinde birçok iyi oyuncular ve dolayısıyla iyi bir milli takım oldu. Groningen takımlarıyla 3 ulusal şampiyonluk kazandım ve 2 kez ulusal kupa şampiyonu olduk. 1987'de DIO Bedum ile kulüp takımları için Avrupa Kupası'nı kazandık. 

 

Uluslararası Oturarak Voleybol Deneyimleriniz Var mı. Hangileri ve Sonuçları Neler ? 

1981'de ilk kez milli takıma seçildim. 1978'den itibaren milli takımda yer alabilmek için birkaç kez eleme müsabakalarına katıldım. Bu benim için her zaman bir hayal kırıklığıydı çünkü uluslararası sporlar yapacak kadar “özürlü” değildim. 1980 Arnhem'deki Paralimpik Oyunları sırasında değerlendirme kuralları değişti ve 1981'de uluslararası ilk çıkışımı yapabildim. İlk büyük turnuvam Almanya'nın Bonn kentindeydi. Orada Almanya'yı kendi evinde 3-2 yenerek Avrupa şampiyonu olduk. Sonrasında çok konuşulan efsane bir final oldu. O zamanlar Norveç, İsveç, Finlandiya, Macaristan, Yugoslavya, Almanya, Amerika ve Kore gibi birçok ülkeye gittik. Uluslararası düzeyde elde ettiğim sonuçlar; 1984 New York oyunlarında iki Avrupa şampiyonluğu, iki dünya şampiyonluğu ve bir kez Paralimpik şampiyonu. 1988 Seul Paralimpik oyunlarında harika bir gümüş madalya kazandık.  Kariyerinde 3 Ulusal Şampiyonluk, 2 x Kupa Şampiyonluğu 1 EuroCup, iki Avrupa şampiyonluğu, iki dünya şampiyonluğu, 1984 New York'ta bir kez Paralimpik şampiyonu ve 1988 Seul'de gümüş madalya bulunuyor.  

 

Kariyerinizde Yaşadığınız Özel Anılarınız Var mı? 

Paralimpik Oyunları elbette en önemli olaylardı. Ancak Bonn'daki Avrupa Şampiyonası'ndaki ilk maçımı da asla unutmayacağım. Delden'deki Dünya Kupası da harika bir deneyimdi, kendi ülkenizde dünya şampiyonu olmak oldukça büyük bir deneyim. Her Avrupa Şampiyonası, Dünya Kupası veya Uluslararası turnuvanın güzel bir hikayesi vardı. 

 

Uluslararası Alanda Oynayabilmek İçin Bir Sınıflandırma (handikap) Değerlendirmesi Yapılıyor, Sizce Bu Sınıflandırmalar Değişmeli mi ? 

Teftişler özellikle ilk yıllarımda tam bir dramdı, gerçekten gözle görülür engelimle uluslararası yarışmalara katılamıyordum. Yani bunu hiç anlamadım. Neyse ki kurallar 1980'de değişti ve uluslararası düzeyde oturarak voleybol oynayabildim. Ancak daha sonra birçok kez neden bazı sporcuların katılmasına izin verilmediğini de merak ettim. Yere oturduğunuzda hepiniz eşitsiniz. 

 

Oturarak Voleybolu Herkes İçin Bir Spor Olarak mı Yoksa Belirli Bir Hedef Kitle İçin mi Görüyorsunuz? 

Oturarak voleybol herkes içindir, engelsiz bir sporcuyla rekabet edebiliyorsanız ne güzel. 16 yaşındaki Michiel'in GSG'de antrenman yapmaya geldiğini hatırlıyorum. Ayakta voleybol oynarken dizinden sakatlanmıştı ve doktorlar ayakta voleybol oynamasını yasaklamıştı. Çok iyi bir voleybolcuydu ve iki yıl bizde oynadı ve sonra ne yazık ki ayakta voleybola geri döndü. Ama engelli ve engelsiz sporcuların birlikte oynaması güzel bir örnek. Bu nedenle oturarak voleybol oynayan bir grup olarak daha sonra DIO Bedum'a da geçiş yaptık. Normal voleybola entegre olmak istiyorduk, bence Groningen olarak oturarak voleybol dünyasının ön saflarındaydık. 

 

Artık Aktif Olarak Oynamıyorsanız, Oturarak Voleybol İçin Bir Şeyler Yapmak İster misiniz? 

Fırsat olursa yine oturarak voleybol için bir şeyler yapmak isterim. Groningen bölgesinde artık hiçbir şey kalmadı ve bu oldukça üzücü. NEVOBO veya milli bir teknik direktör Groningen'de bir şeyler yapmak isterse bana ulaşabilirler. 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR