ALTIN FRANSIZ MAFYASININ SONU

 






Polonya şampiyonluğu, Polonya AL-KO Süper Kupası ve Şampiyonlar Ligi finaliyle sonuçlanan ve yaşanılan tarihin en iyi sezonlarından birinin ardından Jastrzebski Wegiel’de oynayan altı oyuncu kulübe veda etti. Bu altı kişi arasında takımın çekirdeğini oluşturan ve liderleri olan iki oyuncu vardı Fransızlar Stephen Boyer ve Trevor Clevenot.

"Nedenini bilmiyorum ama gözlerimi kapattığımda aklıma gelen ilk düşünce, 'Fransız mafyasının' her yerde olduğu düşüncesi oluyor. Ama her şeyden önce, soyunma odasında harika bir takım vardı. Jastrzębski Węgiel oyuncusu Łukasz Wiśniewski, kulüpten ayrılmadan hemen önce takımı nasıl hatırlayacağına yanıt olarak, "Bence burada her gün antrenman yapmak gerçekten güzeldi ve herkes başarıya katkıda bulundu" dedi.


Pek kimse bilmiyor ama Jastrzębski Węgiel'deki bu "Fransız mafyasının" yaratılmış olmasında onun da payı var. Wiśniewski’nin, ZAKSA döneminden Benjamin Toniutti ile arası çok iyiydi ve Fransız pasörü Jastrzębski Węgiel'in yönetimine şiddetle tavsiye eden oydu. Ben Toniutti, 2021/2022 sezonundan önce Hawk'a taşındı ancak medya, Aralık 2020'den bu yana, yani bu bilginin kamusal alanda ortaya çıktığı andan itibaren bu konuda kaynıyor.

Toniutti’den birkaç ay sonra hücum oyuncusu Stephen Boyer'in kulüple iki yıllık bir sözleşme imzalaması da tesadüf değildi.

Boyer o sırada takım arkadaşı Toniutti'ye atıfta bulunarak, Jastrzębski Węgiel ile bir sözleşme imzalamaya karar verdim çünkü bu projeye inanıyorum ve buna ek olarak dünyanın en iyi oyun kurucusuyla birlikte olacağım diyordu.

Üçüncü sırada Clevenot vardı. Trevor'ı Jastrzębski'nin renklerinde oynamaya ikna etmede büyük katkısı olan kişi Jastrzębski Węgiel'in kaptanıydı. Clevenot, olimpiyat yılında Ziraat Bankası ile yeni sezon için sözleşme imzalamıştı. Sonunda ise, Jastrzębski kulübünden  ayrılan ve Zenit St. Petersburg'un teklifiyle Rusya'ya giden Tine Urnaut'un yerine Jastrzębski takımına katıldı. Jastrzębski Węgiel'e gelmesi için Tokyo Olimpiyatları boyunca onunla 'savaştım'. Fransız milli takımının antrenman kamplarında Clevenot ile aynı odayı paylaşan Toniutti, "Sonunda başardım ve bu beni çok mutlu etti" dedi.   

Jastrzębski Węgiel bir süredir Fransızlara çok düşkün. Geçen sezonki üçlüden önce, bu ülkeden beş voleybolcu daha orada oynadı. Guillaume Samica, Nicolas Marechal, Guillaume Quesque, Julien Lyneel ve Yacine Louati.


Ancak Toniutti, Boyer ve Clevenot ile ilgili olarak, kulüpte bir ülkeden üç yabancının çok fazla olduğu konusunda görüş birliği vardı. Ayrıca Boyer'in karekteri açısından İtalya'dan pek de iyi bir görüş gelmemişti. İlk sezonda yıldızlarla dolu Jastrzębski takımı tüm alanlarda ZAKSA'ya yenik düşerek sadece Polonya Süper Kupası'nı kazanmıştı. Boyer, elindeki sakatlık nedeniyle birkaç ay kadro dışı kalmış ve Clevenot, sezonun ikinci yarısında dizinden sakatlanarak ZAKSA karşısında finale kadar oynamamıştı.


Ancak birlikte ikinci sezon "Fransız mafyasına" aitti. Boyer, etkileyici bir performans ile sezona başladı, sonra tüm takım gibi düşüş yaşadı ama sonunda yüksek performansına geri döndü. Toniutti şampiyona finalinde sahada Polonyalı bir general gibiydi. Yönetti ve kazandı. Ve Clevenot, normal sezonda zayıf performansının ardından, playofflarda açıkça canlandı. Tüm üçlü, Jastrzebski Wegiel'in sezondaki başarısına önemli ölçüde katkıda bulundu.

Toniutti, Jastrzębski Węgiel ile sözleşmesini uzatırken her iki kanat oyuncusu da diğer PlusLiga kulüplerinden gelen daha yüksek tekliflerin cazibesine kapılarak Jastrzębski kulübüne veda etti. Veda sözleri, ayrılmanın kolay olmadığını kanıtlıyor.


Clevenot: "Bu iki sezonda her şeyimi verdim ve en önemli şey bu. Önemli kupalar kazandık ve bu kulüpte geride bir şeyler bıraktığım için mutluyum. Bir parçam kesinlikle Jastrzębski Węgiel'de sonsuza kadar kalacak.


Boyer: "O iki yıl boyunca kendimi farklı hissettim. Daha odaklı ve profesyoneldim. Spor kariyerimde burada, Jastrzębie'de büyük bir adım attım.

 

"Kulüplerde sık sık takım arkadaşlarımla oynadım ve bu bir zevk. Soyunma odasında veya sahada yurttaşlarınızla birlikte olmak, onlarla ana dillerinde konuşmak kesinlikle güzel. Fransız oyuncularla oynamayı seviyorum çünkü kendimizi gerçekten hissediyoruz." Sahada birlikte iyiyiz.Birbirimizi çok iyi tanıyoruz, sahadaki tepkilerimizi biliyoruz.Birlikte nasıl iyi oynayacağımızı biliyoruz.Umarım önümüzdeki yıllarda da Fransızlarla birlikte oynamaya devam edebilirim.

Koniec złotej „francuskiej mafii” w Jastrzębskim Węglu - Aktualności - PlusLiga

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR