APRIL ROOS ÖNEMLİ BİR ROLE HAZIRLANIYOR : ANNELİK

 






Concordia plaj voleybolu takımındaki genç kadın oyuncular, aslında yıldız olma şanslarının çok az olduğunu biliyorlardı. Böyle olsa da bu hedefe  ulaşabilmek için çalışmaları gerektiğinin farkındalardı.

Instagram'da, April Ross'un California, Irvine'deki küçük bir Lutheran üniversitesi olan Concordia'da koçluk yaptığına dair iletileri görmüşlerdi. Ayrıca koçları Jenny Griffith Ross'un üç kez Olimpiyat madalyası sahibi olan bir efsanenin yanında yardımcı koç olarak çalışmak isteyip istemeyeceğinden emin değillerdi.

Griffith, "Aklımda, bizim için koçluk yapmasının hiçbir yolu olmadığını düşünüyordum" dedi. “Ona bunu sorduğumda ister gibiydi.’ Böylece Concordia, ülkedeki en ünlü mezun yardımcı koçun evi oldu.



Dışarıdan bakıldığında, hem April Ross'un kariyerinin ve yaşamının bir sonraki bölümünün Irvine'de, 2022 sonbaharında asistanlık pozisyonunu kabul ettiği anda başladı gibi görünüyor. Bir oyuncu olarak emekliliği hakkında kamuya açıklama yapmamıştı ve bir aile kurmakla ilgili her konuda sessiz kalmıştı. Ancak Ross, yıllar önce kendisinin öngördüğünü unutmasına ve hatta bunu hatırlamasına yardımcı olmaları için başkalarını görevlendirmesine rağmen, değişimin geleceğini önceden görmüştü.

Bir yıldan uzun bir süre önce, Tokyo Olimpiyat Oyunları öncesinde Ross, koçu Angie Akers ve ortağı Alix Klineman'dan kendisine Paris 2024 Olimpiyatları’na gitmesini ikna eden bir mektup yazmasını hatırlatmalarını istemişti. Ancak COVID testleri, karantinalar, garip seyahat ve kaos ortamında Akers ve Klineman bunu Ross'a hatırlatmayı unuttu. Ve o mektup asla yazılmadı.

İnsan zihninin hayatlarının en zorlu zamanlarını çarpıtabilmesi veya basitçe unutabilmesi inanılmaz bir şeydi. Ross, Tokyo'da altın madalya kazandıktan ve üç rengin tamamında Olimpiyat madalyası kazanan ilk kadın plaj oyuncusu olduktan sonra, "kutlamadan çok rahatlama hissettim" dedi. Aynı zamanda, çok minnettardım. Ancak zaman geçtikçe, bundan sonra ne yapmak isteyeceğim konusunda biraz kafam karıştı.”



O halde bir mektup faydalı olabilirdi. Sadece bir Olimpiyat oyuncusu olarak değil, aynı zamanda bir altın madalya favorisi için ve sadece harika değil, aynı zamanda en büyük oyunculardan biri için bir hatırlatıcı olarak. April Ross, sadece bir kez kazanan değil, tüm zamanların en çok madalya kazanan üçüncü oyuncusu idi. Kendisine yazılacak o mektup olmadan Ross, başka hiç kimsenin yapmadığı bir şeyi kovalamanın getirdiği stresi unutmuştu. Hayatının ne kadar çarpık hale geldiğini unutmuş, başka bir Olimpiyat madalyası kazanma adına arkadaşları ve ailesiyle geçirebileceği değerli zamanı kaçırmıştı.

“Bildiğim şey, oynamak, olimpiyatlara gitmek ve dördüncü kez altın madalya kazanmak” dedi. Alix'in bir süre daha devam etmeyeceğini anladığımda ve yeni bir ortağa ihtiyacım olduğunda, buna odaklandım.

“Dördüncü madalya için yeni bir partneri bulduğumda  'Aman Tanrım, bir aileye ve hayatta önemli olan diğer şeylere sahip olmaya ne dersiniz?'dedim. Bu konuda çok endişelenmeye başladım, ne yapmalıyım diye düşündüm. Bunu yaptım ve devam edebilirdim ama gerçekten yapmak istediğim bu muydu? Gerçekten zor bir karar vermem gereken bu korkunç yol ayrımındaydım ve ne istediğimi bilmiyordum.”



Bu yüzden ikisini birden yapmaya çalıştım. Tokyo'yu takip eden sezon sonrasında Ross ve Kelly Cheng, Paris'e gitmek için bir araya geldiler. O takımla ilgili her şey mükemmel bir anlam ifade ediyordu. Olimpiyat altın madalyasının hemen ardından dünyanın en iyi savunma oyuncusu ile bir arada idi. Ve işte Cheng, 24 yaşında ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki en umut verici yeteneklerden biri, Sarah Sponcil ile Tokyo'ya katılmaya hak kazanan ve ABD tarihinde bunu yapan en genç takım olan bir blokçu idi yani her yerdeydi.

Ancak o kişi Ross muydu? Kariyerinde ilk kez bir fikri yoktu. Bir oyuncu olarak kariyeri bir yana, herhangi bir şeyle ilgili aklında hiçbir zaman soru işareti olmamıştı. Ancak bildiği şey, Dünya Turu hakkında şüpheye yer olmadığıydı. Sporda en yüksek seviyede iken yarı içeride yarı dışarıda olmak diye bir şey yoktur. Ross'un yarım taahhütte bulunması Cheng için adil olmazdı. Bu yüzden Ross, ortaklığı başlamadan önce bitirdi ve Ross gibi bir usta peşinde koşan ve Ross gibi bir aile kurmak için benzer arzuları olan Emily Day ile birlikte oldu.

Ross ve Day birlikte sadece iki turnuva oynadılar. Bir Challenge'da ve Meksika'da bir Elite16 da.



Ross, "Bu bile bana çok fazla gibi geldi," dedi.“ Zaman geçtikçe, gerçekten bir aile sahibi olmayı denemek istiyor gibiydim ve omzum şişti. Gerçekten oynayamıyordum ve uzaklaşıp vücudumu dinlendirmek istedim. O dönem benim için gerçekten çalkantılıydı. Bir kez uzaklaştığımda ve yüzde 100 ile bu sporun içinde olmadığımda, hayatımın geri kalanında ne yapacaktım?

Buna hazır değildim ve bu sorunu çözmem gerekiyordu. Ne yapmam benim için anlamlı olacaktı? Hayatta tatmin olmamı sağlayacak ne vardı? Tüm hayatım boyunca bu kadar güçlü bir amaca sahip olmak çok büyük bir nimetti ve bunun ne büyük bir nimet olduğunu anlamadım ve sonra bir kez bunun dışına çıktığıda ortada kaldım benim amacım ne diye düşündüm? O boşluğu nasıl dolduracaktım?

“Bu yüzden koçluk bana bu kadar çekici geldi çünkü genç insanlar üzerinde bir etkim olabilir, onların hayallerinin peşinden gitmelerine yardımcı olabilirdim ve tüm deneyimlerimden dolayı bu benim için gerçekten anlamlıydı.”



Plaja gitmek için başka bir bahane bulmak

Birinci sınıf bir sporcunun sıkılması kolay bir şeydir. Yaklaşık yirmi yıldır, Ross'un günleri egzersiz, ağırlık kaldırma, esneme, masajla yani hareketle doluydu. Cumartesi günleri ise plajda antrenmanlar. Biraz film izleme ve yemeği de ekleyin saat 22.00 yi buluyordu. Şimdi ise bir oyuncu olarak takviminde hiçbir etkinlik yok, günlerine bakıyor ve açık bir tuval görüyordu ve onu doldurmanın kesin bir yolu yoktu.

Ross, "Yapacak hiçbir şeyiniz olmadığında, pek çok şey kulağa çekici geliyor," dedi. "Evde oturuyorsun, parmaklarını oynatıyorsun ve belki de bir şans vermelisin diye düşünüyorsun. Her zaman herşeyi erteledim. Her zaman sonsuza kadar oynayacağımı düşündüm.”

“Her gün sahile gitmek ve yapacak bir işim olması için başka bir bahane bulmak. Hamile kaldığım için oynamaktan vazgeçtim ve 'Tamam, yapacak bir şeyler bulmam gerekiyor der gibiydim. ”



Ross, 2022 sonbaharında ABD Voleybol spor salonunda Betsi Flint'in yanında ağırlık kaldırırken aklına bir şey geldi. Flint, hem AVP hem de Beach Pro Tour'da başarılı bir yılın ardından kısa süre önce Cheng'den ayrılmıştı ve Julia Scoles ile birlikte yeni bir koç arıyordu. Avustralya, Torquay'de Elite16'ya hazırlanmak için sadece birkaç hafta vardı ve Flint'in her zamanki koçu John Mayer,  sonbahar sezonunda olmayacağından Flint ve Scoles'ın bir koça ihtiyacı vardı. "Ben buralardayım," dedi Ross ona. "Kumsalda yardıma ihtiyacın olursa bana haber vermen yeterli."

Flint hemen AVP Yılın Çaylağı ödülünü yeni kazanan 25 yaşındaki Scoles'ı aradı ve ona bu konuda ne düşündüğünü sordu. Cevap tam olarak beklenildiği gibiydi. "Benimle dalga mı geçiyorsun?" dedi Scoles. "Evet!"

Ross, iki hafta boyunca Flint ve Scoles'a koçluk yaptı ve onları takım olarak ilk turnuvalarına hazırladı. Herşey yeterince iyi gitti: Elite16'da Avustralyalı Taliqua Clancy ve Ross'un Tokyo'daki altın madalya maçında yendiği Mariafe Artacho'ya karşı yarı final galibiyetiyle gümüş madalyaya ulaştılar. Ross'un 2023 sezonu için hâlâ çok uygun olduğu düşünüldüğünde, Flint ve Scoles'ın ABD Voleybolu'nun önümüzdeki yıl kendilerine kimin koçluk yapacağını sorduğunda bu kararı vermesi kolaydı: Üç kez Olimpiyat madalyası sahibi April Ross.

Yine de Flint, Ross'un ne kadar kararlı olacağını merak ediyordu. Koçlukta yeniydi ve bir oyuncu olarak kayıtsız şartsız başarılı geçmişine rağmen, "çoğu zaman" dedi Flint, "oyuncular her zaman iyi koç olmazlar."

Ardından, antrenmanın ilk gününde Ross elinde bir beyaz tahta ve Dünya Şampiyonları ile Flint's ve Scoles'ın bir sonraki turnuvası için geri geldi. Bir uygulama planı vardı ve açık fikirliydi..

“Yaptığı her şeyde yüzde 100 e ulaşmıştı. Nasıl daha azını vereceğini bilmiyor," dedi Flint. “Bunu görmek bizim için gerçekten harikaydı.”

 

April Ross: "Karakterli bir kadın"

Flint gibi Griffith’de Ross'un, Kaliforniya eyaleti dışında çok az kişinin varlığından haberdar olduğu bir Bölüm II okulu olan Concordia'ya koçluk yapmaya nasıl yaklaşacağından emin değildi. Ama işte o buradaydı, yeni olan birkaç oyuncuyla küçük bir okula koçluk yapıyordu. Bu onun hayattaki her şeye tam olarak nasıl baktığını gösteriyordu.

Griffith, "Gergindim" dedi. "Dünyanın en iyi oyuncusu geliyordu ve onunla çalışmak çok sinir bozucuydu. Çok alçakgönüllü ve çok saygılı biri ve sürekli 'Ben haddimi aşmak istemiyorum, buna ne dersiniz?'diyordu.

“Karakteri, yaptığı her şeyi mükemmel bir şekilde yapmayı amaçlayan bir karakterdir. Karar verdiğinde, tam olarak yapıyor ya da hiç yapmıyor. O muhtemelen en profesyonel kişidir, sadece profesyonel bir sporcu olduğu için değil, aynı zamanda bir kişi, bir koç olarak, ilişkilere yaklaşımı bu şekildedir. Çok iyi niyetli ve sadece bir şeyler söylemek için bir şeyler söylemiyor. Kendine çok güveniyor ve kim olduğunu biliyor ve bir şeyi düşünüp sonra konuşmakta oldukça iyi. O konuşmak için bir şeyler söylemiyor. O çok sağlam bir zihne sahip güçlü bir insan.”

Griffith, Ross'a NCAA sertifikalı bir koç olmak için geçmek zorunda olduğu çeşitli engelleri söylediğinde neredeyse utanmıştı. Evet, Olimpiyat altın madalyalı sporcular bile altı saatlik modülleri ve yaklaşık bir ay süren, çoğu evrak işlerinden oluşan çeşitli diğer görevleri tamamlamak zorundadır.

“Sürekli bir şey söyleyeceğimi ve onun 'Buna değmez' diyeceğini düşünmeye devam ettim. Ama yapması gerekeni yapar, çabucak bitirir ve 'Sırada ne var?' derdi. O karakterli bir kadın,” dedi Griffith.

Hayatta kahramanlarınızla asla tanışmamanız gerektiği sadece bir klişedir, çünkü bu durumda siz sadece hayal kırıklığına uğramaya mahkumsunuz. Concordia oyuncularının büyük bir kısmının çocukluk evlerinin duvarlarında April Ross posterleri var. Televizyonda izledikleri, AVP finallerinde ve Olimpiyat Oyunlarında yarışan April Ross'du. Birçoğuna önce bir top alıp sahile gitmeleri için ilham veren April Ross'du.

Griffith gülerek, Ross'un kadronun başında olduğu o ilk günlerde oyunculardan ikisi o kadar yıldızlardan etkilendi ki "donup kalmışlardı" dedi. "Yıl sonunda ziyafetimiz vardı ve April gibi birinin onlara koçluk yapmasının ömür boyu bir kez yaşanacağını söylüyorlardı. Ross, hepsi için onların kahramanıydı ve kahramanınız tarafından koçluğunuzun yapılması ve o kişinin karakterli olması umduğunuz her şeydi. Kızlar şaşkına döndü çünkü o, onun gibi birinin olmasını umduğu her şeye sahipti.

Kendisi de bir AVP şampiyonu olan ve bu sezon üst üste üç kez yarı final ve iki final oynayan Scoles bile "her gün antrenmanda kendime 'Şımarıklık yapma, o senin koçun!' diye hatırlattım dedi. "Bu April Ross! Sahamızda! Ben de özel bir ilişkimiz varmış gibi hissediyorum, beni biraz kızdırıyor. Küçük kardeş demek istemiyorum ama sevgiyi hissediyorum ve o da benimle dalga geçiyor ama bu sorun değil.

“Koçum olduğu için çok onur duyuyorum ve onu belirli bir seviyede hissetmek istemiyorum bence bu sağlıklı bir baskı. Ne zaman olsa, üzerinde çalıştığımız şeyi uygulamak istiyorum. Onu gururlandırmak istiyorum ve bize, zamanı ve enerjisiyle çok şey kattığını biliyorum. Ondan aldığım her şeyi geri verdiğimden emin olmak istiyorum. Koç olmak ve her şeye yatırım yapmak kolay bir işı değil. Bundan yararlanmak istiyorum.”

En azından şimdilik, Ross'un bir koç olarak uygunluğu konusunda zaman ilerliyor. AVP Huntington Beach'te Flint ve Scoles'a finalde yardım ettikten sonraki gün Ross, bir yıldan uzun süredir yapmayı umduğu duyuruyu yaptı: Hamileyim ve  bu Ekim'de bir bebek bekliyorum.

Hamileliğinin beş ayında, Ross'un son 40 yıldır çok sadık ve öngörülebilir olan vücudunun neler yaşadığını sindirmesi hâlâ zor. Bir podcast sırasında kanepede otururken kalp atış hızını ve kalp atış hızı değişkenliğini ölçen saatine baktı.

"Kalp atışım şu anda 90," dedi, eğleniyormuş gibi başını sallayarak. "40'lı yıllarda oynarken buna çok alışmıştım. Zirvedeyken dinlenme kalp atış hızım 40'ların altındaydı ve şimdi ise 87. Vücudumun yaşadığı en zor şey bu. Vücudumun şu anda ne kadar sıkı çalıştığını söyleyebilirim.

Huntington Beach'te Flint ve Scoles'a koçluk yaptıktan sonra, kendini tüm turnuvayı oynamış gibi hissetti. Manhattan Beach'teki evine döndükten sonra yatağa yattı ve 11 saat aralıksız uyudu.

“İlk üç aylık dönemde kendimi çok berbat hissettim, bir kez bile çalışmadım.” dedi. “Spor salonuna yeni dönmeye başladım ve aman tanrım. Hayatımda hiç bu kadar zayıf olmamıştım. Vücudum çok katı her zaman esnek oldum ve vücuduma ne kadar iyi baktığımı ve ne kadar rehabilitasyon, prehab ve esneme yaptığımı fark ettim ve her zaman bunun böyle kalacağını düşündüm. Artık hayatımın geri kalanında biliyorum ki forma girdikten sonra gazı kesemem. Bugün en hafif kollara sahibim ve saçımı düzleştirirken omzum düşecekmiş gibi hissettim.”

Para ödülü olarak 2 milyon dolardan fazla kazanmasına yardımcı olan sağ omzuna, en az bir yıl daha servis atıp topları yere vurmaktan başka bir şey için ihtiyacı olmayacak. Ama bir yıl kadar koçluk yaptıktan, anne olmanın yeni ritimlerini öğrendikten sonra? Ross, oyuncu olarak sahile dönmeyi planlıyor. Başka bir Olimpik yarış pek olası değil, ama AVP?

"En azından birkaç turnuva oynamak istiyorum. Eğer işler kötü giderse, bir emeklilik töreni yapmak ve herkese veda etmek için hala iyi bir bahane olur. Şayet harika giderse, devam edeceğim ve belki buradan ikinci bir rüzgar alabilirim.  

“Kafamda sadece bir mola veriyorum. Emekliliğimi duyurmak istemedim çünkü geri gelmek için kapıyı açık tutmak istiyorum..”

 

April Ross, Olympic gold medalist taking on the most important role: Mom (volleyballmag.com)

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR