KÜÇÜK BİR ŞEYİN DEĞİŞMESİ HER ŞEYİ DEĞİŞTİREBİLİR

 





Kırmızı beyazlı Piacenza’nın kaptanı Antoine Brizard hikayesini anlatıyor.

 

Gas Sales Bluenergy Volley Piacenza'nın kaptanı Antoine Brizard, kırmızı beyazlı formayla ikinci sezonunu sona erdirdi. Fransa forması ile Tokyo'da olimpiyat şampiyonluğu elde etmişti ve önümüzdeki üç sezon Piacenza'da forma giyecek.



“Piacenza'da doğal bir ortam, sakin bir şehir, takıma yakın bir halk ve voleybol için büyük bir istek buldum. Buraya gelip oynamaya karar verdiğimde doğru seçimi yapmışım, her geçen ay buna daha çok ikna oluyorum”.




Antoine Brizard çocukken ne yapmaktan hoşlanırdı?

“Çok spor yapardım, babam futbol oynardı, iyi de atletizm yapardı, ben ise tenis, futbol ve voleybol oynardım. Altı yaşımdayken arka bahçeye voleybol filesi astık ve benden dört yaş büyük erkek kardeşimle voleybol oynamaya başladım. Ders çalışmayı hiç sevmedim, sınıfı hep geçerdim ama evde çalışmayı sevmezdim ve ders çalışmak istemediğimde annem Françoise'a hep bir bahanem olurdu”.



Peki voleybol oynamasaydın ne yapardın?

“Ailemde hemen hemen herkes doktor, babam vefat ettiğinde ben on yaşındaydım, o zamandan beri hep onun bizim için ne isteyeceğini düşündük. Erkek kardeşim birkaç yıl voleybol oynadıktan sonra tıp sınavına gireceği yıla daha iyi hazırlanmak için bıraktı. Fizyoterapi yapmak isterdim ama bu daha çok annemi rahatlatmak içindi. Ben de o zamanlar fizyoterapiye girmek için kullanılan tıbbi teste girmek için kaydoldum, altı ay sonra bundan hoşlanmadığımı anladım, ben de depresyona girdim, annemle konuştum ve voleybol oynamak istediğimi anlamasını sağladım”.




Annen ne dedi?

“Ertesi yıl Poitiers'den ayrılıp Paris'e taşındım ve orada da annemi mutlu etmek için tekrar fizyoterapiye kaydolmaya çalıştım ama saha benim sabit düşüncemdi, çok antrenman yaptım, orada anladım ki voleybol benim işim ve tüm işler gibi bunu daha iyi yapmayı öğrenmek zorundaydım”.



Annen seni neden voleybolcu olarak görmediğini hiç açıkladı mı?

“Tıp dünyasını çok iyi bildiği için voleybol ise bilmediği bir dünya olduğu için korkuyordu. Zaten Fransız genç milli takımındaydım, iyi olduğum söyleniyordu. Her şeyden önce sakatlıklardan korkmaya devam etse ve voleybol dünyasını kapalı bir dünya olarak görse bile zamanla sakinleşti”.



Ailen senin için ne kadar önemli?

“Aileme çok yakınım çünkü arkamızda biraz karmaşık bir geçmiş var, şimdi biraz karakter değiştirdim, olgunlaştım, genel olarak hayata dair daha net fikirlerim var, bu biraz uzaklaşmamıza neden oldu ama eğer 'her zaman yardıma hazır olduğumuz bir gerçek”.



Camille ile iki yılı aşkın bir süredir evlisiniz, nasıl tanıştınız?

“30 Nisan 2021'den beri evliyiz, yaklaşık on yıl önce orada olduğum ilk yıl Paris'te tanıştık, ortak bir arkadaşımız bizi bir akşam tanıştırdı ve kıvılcım hemen çaktı. Voleybol hakkında hiçbir şey bilmiyordu ama hala voleybol hakkında pek bir şey bilmiyor, Fizyoterapi çalışmalarımı bitirmek için Paris'te olduğumu düşündü. Şimdilik çocuk sahibi olmayı düşünmüyoruz ve istesek de birçok nedenden dolayı çocuk sahibi olmamayı düşünüyoruz, bunlardan biri de dünyanın gidişatı”.




2021'de Fransa ile Olimpiyat şampiyonu olmanız hayatınızı nasıl değiştirdi?

“Çok değişti, finaldeyken zaten mutluyduk ama şimdi anlıyorum ki kazanmakla ikinci bitirmek arasında büyük bir fark var, en azından Fransa'da ama bence İtalya'da da. O altın madalyayı kazanmak Fransa'daki hareketimize o kadar çok ışık tuttu ki, geri döndüğümüzde Paris'teki büyük partiyi hala hatırlıyorum, kazanan hep biz ve hentbolculardık”.



Şimdiye kadar yaptıklarınızdan sonra bir daha tekrar yapmayacağım dediğiniz bir şey var mı?

“Yaptığım işten oldukça gurur duyuyorum, her zaman daha fazlasını ve daha iyisini yapmak isterim ama aynı zamanda küçücük bir şeyin değişmesinin her şeyi değiştirebileceğini düşünen bir insanım”.



Örneğin?

“2020-21 sezonunda bir yıllık sözleşme ile Rusya'da St. Petersburg'da oynamaya gittim. O zamanlar Perugia bana üç yıllık bir sözleşme teklif etmişti ama ben gidip Rusya'da bir deneyim yaşamak istiyordum ve herkesin Perugia'da üç yıllık bir sözleşmeyi reddetmemin deli olduğumu söylemesine rağmen oraya gitmeye karar verdim. Sorun para değildi, Perugia'da De Cecco'nun yedeği olmak değil, St. Petersburg'da tarih yazmak istiyordum”.



Rusya'da bir sezon…


“Mekan çok güzeldi, Covid nedeniyle kimse bana ulaşamadığı için maalesef sadece ben oradaydım ve dedemin cenazesine bile gidemedim. Bir noktada kendimi kötü hissettim, direndim ve sonunda karakter olarak çok daha güçlü çıktığımı söyleyebilirim ve sadece bu da değil, ertesi yaz Olimpiyatları kazandım, Rusya'ya gitmeseydim hikaye farklı olurdu. Her zaman hayatın uzun bir yol olduğunu ve büyümek için hatalar yapmanız gerektiğini söylerim”.


Hayvan sever misin?


“Kedileri severim, bizde iki tane var: ilki ben Toulouse'dayken geldi, ikincisini Fransa'da komşularımızdan aldık. Her zaman benim ve Camille'in yanındalar, her hareketimizde bizi takip ediyorlar”.


Hobilerin?


“Okumayı severim, genel olarak sinemayı severim ama burada biraz zorlanıyoruz çünkü Fransızca'da çok az orijinal versiyon var, Fransa'ya döndüğümde golf oynamayı seviyorum ama kendimi bu oyuna çok kaptırıyorum ve bütün günümü burada geçiriyorum.  Dağları severim, denizi ise daha az. Daha çok kum ve tuzlu suyu severim”.




Voleybolu Bıraktığında ne yapacaksın?

“Oynamayı bitirdiğimde ilk hedefim, karıma Camille'e canının istediğini yapması için yer vermek. Beni takip etmek için her zaman birçok fedakarlık yaptı ve bu, örneğin mimarlık okumak gibi, yapmak istediği her şeyi yapmasına izin vermiyor. O zaman sanırım voleybola bağlı kalacağım, belki Fransız milli takımının genç takımlarının teknik direktörü veya çok yakın olduğum Paris'te tam zamanlı teknik direktörlük, yıllar önce ekonomik sorunlar nedeniyle yok olma riskindeydi, çoğumuz yardımcı olduk”.

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR