WILFREDO LEON, OYUNUNU GÜÇ YANINDA HARİKA BİR ZEKA İLE SÜSLÜYOR

 






-        Goran Jankov Kimdir ?

Goran Jankov, 18 Mart 1959'da Makedonya Üsküp’de doğdu. Eski bir profesyonel voleybolcu, spor profesörü, Üsküp'teki spor akademisinde akıl hocası ve Üsküp'ten VK Planet'in başkanı ve uzman kadrosunun başkanıdır.

 

-        Voleybola Ne Zaman Başladınız ?

Voleybol oynamaya 1975 yılında başladım. Önce Üsküp’de VK.Student'te oynadım, ardından 1978 yılında Yugoslavya'nın en güçlü kulüplerinden biri olan, 1975'te şampiyon olan ayrıca Avrupa’da Şampiyonlar Kupası'nda 4.lük kazanan Vardar'a transfer oldum. Transfer olmamla birlikte standart bir birinci takım oyuncusu ve kulübün maçlarında ön plana çıkan bir oyuncu oldum. 1979'da Vardar ile Yugoslavya Kupası'nı kazandık ve ertesi yıl Vardar Avrupa Kupası'na katıldı. 1980'de Vardar ile Balkan Kupası'nda da forma giydim ve dörtlü finalde İstanbul'dan Vinylex takımına karşı oynadık ve onları Üsküp ve İstanbul'da iki maçta da yendik ve böylece finale yükseldik. Finalde ise Romanya'dan Baja Mare ekibi ile karşılaştık.

1979'da Yugoslavya genç milli takımına seçildim ve 1980'de Porto'da Avrupa Şampiyonası'nda oynadım ve milli takım kaptanı oldum. 1981'de Yugoslavya A Milli Takımı'nda oynamaya başladım ve Balkan Oyunları'nda altın madalya kazandık ve Bulgaristan'ın Varna kentinde düzenlenen Avrupa Şampiyonası'na katıldık. 1985 yılına kadar Vardar'da kaldım ve oradan ilk kez Yugoslavya 1. Ligi'nde yer alan VK Strumica'da forma giydim. Sonra tekrar Vardar'da forma giydim ve 28 yaşıma girdiğimde daha önce yurt dışına çıkamam kuralları gereği uluslararası kariyerime başlayıp Belçikalı Genk'te, ardından Karadağ'dan Avala ve Budva'da forma giydim. Ondan sonra oyuncu ve antrenör olarak geri döndüm ve bununla birlikte antrenörlük kariyerim başladı. Ayrıca Makedonya voleybol federasyonunda özel danışman olarak çalıştım. Birkaç yıl Vardar'da erkek voleybolcuların antrenörlüğünü yaptıktan sonra, Üsküp'ten Vardar ve Rabotnicki'de kadın takımlarının antrenörlüğünü yaptım ve son olarak 2009'da başkanı ve profesyonel kadronun başkanı olduğum kadınlar kulübü Planet'i kurdum. 10 yıldır, kulüp Makedon birinci liginde oynuyor ve normal sezonda birincilik ve final four sonrası üçüncülük kazandı. Bugün hala profesyonel kadro başkanı ve VK.Planet'in başkanı olarak çalışıyorum.

 


-        Kariyerinizde Unutamadığınız Anlar Var mı ?

 

Benim için en unutulmaz olay, Avrupa Şampiyonası'nın ev sahibi Bulgaristan'ın oynadığı madalya maçı idi. Setlerdeki 2-0'lık üstünlüğümüzün yanı sıra, 6000 kişilik seyircimizin önünde taraflı kararlar ve büyük provokasyonlar nedeniyle olaylı biten maçı kaybettik ve bu nedenle bir madalya kazanma şansımızı kaybettik. Oysa bunun yeterli için kalitemiz vardı.

 

-        Gördüğünüz En Güzel Spor Salonu Hangisiydi ?

Benim için en güzel salon Sırbistan Belgrad'daki Spor Salonu idi.

 


-        En Beğendiğiniz Voleybolcu Kim ve Bunun Nedeni Var mı ?

En beğendiğim voleybolcu Wilfredo Leon. Mükemmellik için olağanüstü bir tekniğe sahip çok yönlü bir voleybolcu ve buna rağmen, oyununu sadece güçten ibaret olmayan harika bir zekayla süslüyor..

 

-        Video Challange System Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Voleybolda bir mücadeleyi çözümleyebilmek çok faydalıdır. Günümüz voleybolunda çok güçlü ve çok hızlı toplar söz konusu. Hakemler bazen bunları göremiyor ve doğru karar veremiyor. Bu nedenle bu sistem, hakemlere çok yardımcı oluyor..

 

 


 

-        Voleybolun Geleceği Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

 

Voleybolun geleceği, maçların kalabalık salonlarda oynanmasının gösterdiği gibi, büyük bir ilerleme ve kalite içeriyor.

 

-        Makedonya’daki Voleybol Seyircisi Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Makedonya'daki seyirci en iyilerden biri ama ne yazık ki eskisi gibi kaliteli takımlar ve maçlar yok. Eskiden bilet almanın mümkün olmadığı ve seyircinin maçtan iki saat önce orada olması gereken maçlar oluyordu. Artık milli maçlar dışında lig maçlarında seyirci sayısı az.

 

-        Makedonya’daki Voleybol Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Makedonya'da voleybol, özellikle erkek voleybolu durgunlaştı. Genç voleybolculara çok az yatırım yapılıyor, bu yüzden herhangi bir gelecek görmüyorum. Onlardan farklı olarak bizde çok sayıda kadın voleybolcu var ama voleybol federasyonundan destek gelmediği için çok seviyeli başarı yakalayamayacağız. Ama zamanla durumun değişeceğini ve iyi bir sistemle sonuca ulaşacağımızı düşünüyorum.

 

-        Nikola Georgiev’den Bahsedebilir misiniz ?

Nikola Georgiev, tüm zamanların en iyi Makedon voleybolcularından biridir. Daha önce Makedon voleybolcular Yugoslavya milli takımının temel direğiydi, ancak 30 yıl sonra aynı takımın çöküşünden sonra sadece Georgiev zengin bir uluslararası kariyere sahip olarak bu kalibrenin dışında kaldı. Kendisi Makedonya milli takımının kaptanı ve kendisine sağlık, kariyerinin mümkün olduğu kadar uzun sürmesini diliyorum..


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR