BAŞARININ SIRRI TUTKU VE FEDAKARLIK

 






Maurizio Colantoni, İtalyan Bir Spor Gazetecisi. Kendisine Teşekkür Ediyoruz.

-        Maurizio Colantoni Kimdir ?

1989'dan beri gazeteci olan Maurizio Colantoni, 17 Nisan 1962'de Roma'da doğdu… Evli ve bir oğlu var. Kariyerime gazetelerde başladım. Yazmayı çok severdim ve her şeyi takip ederdim. Önce haberleri takip ettim sonra ise spor.  Yerinde Formula 1 ve Dünya Şampiyonası Michael Schumacher ve Ferrari ve Valentino Rossi'nin doğuşunu ve büyümesini takip ettim. 1999'dan beri özel muhabir olarak Rai'de görev yapıyorum. Futsaldan tenise, futboldan 2009'dan beri voleybola kadar birçok disiplini hem kadınlar hem de erkekler ulusal şampiyonalarında ve milli takımlarda takip ettim.

-        Neden Voleybolla İlgileniyorsunuz ?

Voleybola olan tutkum, 12 yıl önce ilk kez voleybolu takip etmem teklif edildiğinde doğdu. Bu bir aşktı.

-        Unutamadığınız Olaylar Var mı ?

Hem kadınlarda hem de erkeklerde yıllarca süren hayal kırıklıklarından sonra, dünya gümüş madalyası 2018'de kadın milli takımıyla Japonya'da kazanıldı. Benim "Korkunç Kızlar" diye isimlendirdiğim bu kızlardan biraz daha fazla deneyimle altın madalyaya dönüşebilecek bir gümüş. Ve ardından Ferdinando de Giorgi'nin yeni milli takımının, benim "La Bella Italia" olarak tanımladığım gençlerinin, 24 yıl sonra Polonya'da Avrupa Şampiyonası ve ardından Dünya Kupası galibiyetleriyle patlaması.



-        Gördüğünüz En Güzel Spor Salonu Nerede?

Hatırlanması gereken birçok spor salonu var. İtalya'da kesinlikle tarihi özellikte olan  Modena'daki Palapanini ve ayrıca Milano'daki yeni Alliaz Arena bunlardan bazıları. Yurtdışında ise Brezilya'da Rio de Janeiro'daki Maracanazinho ve ardından tesislerin güzel ve işlevsel olduğu Polonya  Katowice'deki Spodek Arena güzelliğin simgesi olmaya devam ediyor.

-        Voleybolda En Sevdiğiniz Pozisyon Hangisi ve Neden?

En sevdiğim pozisyon oyun kurucu yani pasör çünkü oyunun şeklini o belirliyor. O bir yaratıcıdır, özellikle en zor anları yönetmek için harika bir kişiliğe, soğukkanlılığa ve berrak bir bakış açısına sahip olmalıdır. Son yıllarda, belirleyici bir rol üstlenenler arttı ve İtalya'da böyle çok sayıda genç var.

-        Dünyada en sevdiğiniz voleybolcu kim ve neden?

Karch Kiraly, son 20 yıldır voleybol ve plaj voleybolunun simgesi olmaya devam ediyor. Hem aktif olarak voleybol oynaması ile hem de koç olarak yönetim ve gelişim tarzı nedeniyle. Ardından birçok ünlü isim İtalya'ya geldi: Brezilyalı pasör Bruno, Osmany Juantorena, Matey Kazisky, Marco Podrascanin gibi... İtalya'dan ise Simone Giannelli'den Daniele Lavia ve Alessandro Michieletto'ya kadar pek çok isim sayabilirim.



-        Video Challange System Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

İtalya'da kullanıma sunulan ve yalnızca video kameralarla kontrol edilen görüntülü Kontrol sistemini tercih ederim. Yurt dışında kullanılan, örneğin topun içeride veya dışarıda olduğunu belirleyen sözde şahin gözü sistemine dayanamıyorum. Ancak özellikle hakem için çok faydalı olduğunu düşünüyorum.

-        Voleybolun Geleceği Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Özellikle medyanın gözünde daha da büyüyebileceği umudundayım. Sahada ve tribünde disiplinli olsa da hak ettiğini şimdiye dek alamadı.

-        İtalya’daki Voleybol Seyircisi Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

İtalyan taraftarlar voleybolun gerçek gücüdürler. Voleybola aşıktırlar ve düzenli olarak ailelerini maçları takip etmeye getirirler. Ortam her zaman pozitiftir, salonu doldururlar ve futbol taraftarlarından uzaktırlar.



-        İtalya’daki Voleybol Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Dünyanın en iyi ligi olduğunu düşünüyorum. Her voleybolcu gelip burada oynamak istiyor. En iyi en fazla 3 veya 4 takım olduğu diğer ülkelerdeki gibi değil, her maç dengeli. Burada her maçta kazanır ya da kaybedebilirsin, seviye çok yüksektir.

-        Geçmişten Günümüze Voleyboldaki En Büyük Değişiklik Ne Oldu ?

Kesinlikle skor, 1999 / 2000 yılında skor sistemi değiştiğinden beri oyun daha akıcı ve muhteşem bir hale geldi…

-        İtalya Voleybolundaki Başarının Sırrı Nedir ?

Voleybol okullarında teknisyenler yerel düzeyde gençler üzerinde çalışmalar yaptı. Ayrıca bu spora büyük bir tutku ile bağlıyız.



-         İtalya'nın her yerinden pasörler çıkıyor, bunun sırrı ne ?

Bir sırrı yok. Polonya'da olduğu gibi İtalya'da da bir gelenek var, tekrar ediyorum tutku ve fedakarlık. Her zaman işe en alttan, kurallardan, saygıdan başlamalısın.. İtalya'da en azından sportif düzeyde yapılan da bu.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR