OTURARAK VOLEYBOL, VOLEYBOLU BİR BÜTÜN OLARAK SEVMEME YARDIMCI OLDU

 



        


20 yıllık Hollanda Oturarak Voleybol Milli Takım oyuncusu ve şimdi antrenörlük yapan Alfred Oonk’un görüşleri.

-        Alfred Oonk Kimdir ?

Adım Alfred Oonk, 56 yaşındayım, Neede'de doğup büyüdüm, evli ve 2 çocuk babasıyım.

Berkeland ve Haaksbergen belediyelerinde postaları teslim ettiğimiz engelliler için bir tesiste süpervizör olarak çalışıyorum. İşime ek olarak 20 yıldır düzenli olarak voleybol antrenörlüğü yapıyorum. Şu anda Boomerang Eibergen bayanlar 1'de 3. lig seviyesinde bir antrenör/koçum.

-        Hangi Kulüpte Oturarak Voleybol Oynadınız ve Elde Ettiğiniz En İyi Sonuçlarınız Neler?

Oturarak voleybola, 11 yaşımda Breng'de  başladım. 17 yaşından itibaren Enschede'deki Tubanten'de (daha sonra Twente 05), birkaç yıl ISV Hengelo'da ve ayrıca Boomerang forması ile voleybol oynadım.

Kulüp takımı De Tubanten/Boemerang/Twente 05 ile tüm şampiyonlukları kazandım (Ulusal şampiyon, Kupa şampiyonu ve 2 kez Avrupa kulüp şampiyonu). 1982'den itibaren milli takıma seçildim ve 1983'te evimden 19 km uzaklıktaki Delden'de (NL) ilk kez Avrupa ve Dünya Şampiyonu oldum!!

1984'te New York'taki Paralimpik Oyunları'na giden en genç oyuncu oldum, finalde Almanya'yı yendik ve Olimpiyat altınını aldık. Milli antrenör o zaman Jouke de Haan'dı.

Johan Reekers, Stef de Wit, Gerard Kroon, Henk Dost, Addy Dost ve daha sonra Andre Venderbosch, Pieter Top ve Henk Aalders gibi oyuncularla "altın" bir nesilde yer aldığım için şanslıydım, kısmen onlar sayesinde herşeye sahip olabildim.



-        Oturarak Voleybol Oynamaya Neden ve Ne Zaman Başladınız?

Her iki ayağımda (yavru ayak) bir anormallik ile doğdum ve 60'lı yıllarda, hastanede ve hastane dışında bununla ilgili fazla deneyimler yoktu.

6 yaşımdan itibaren ameliyatlar bitmemesine rağmen yürüyebildim. Fizyoterapistim beni oturarak voleybolla tanıştırdı ve kariyerim böyle başladı. 

-        Oturarak Voleybol Size Neler Kazandırdı?

Oturarak voleybol, engelimle daha iyi başa çıkmama, sosyal bir yetişkin olmama ve voleybol sporunu bir bütün olarak sevmeme yardımcı oldu.

Oturarak voleybol, şu anki kimliğimi kısmen şekillendirdi, çünkü kısmen bir takım sporuna katılıyorsunuz ve ben hala bu deneyimi şu anda antrenman yaptığım oyunculara aktarmak için her gün kullanıyorum. Oturarak voleyboldan dolayı Hollanda'da bir yerde çalıştığımız veya oynadığımız tüm antrenman saatleri ve hafta sonları nedeniyle çok fazla şeyden vaz geçmek zorunda kaldım, öte yandan çok fazla görmek ve deneyimlemek için tüm dünyayı dolaştım. 



-        Uluslararası Alanda Çeşitli Oturarak Voleybol Deneyimleriniz Var. En Özel Anlarınız Nelerdi?

Paralimpikler Oyunlar en etkileyiciydi (New York, Seul, Barselona ve Sidney), maalesef 1996'da bir ameliyat nedeniyle Atlanta'yı kaçırmak zorunda kaldım.

Ama Las Vegas ve Tahran'daki Dünya Kupaları da harikaydı, Tubanten ile eski Yugoslavya, Macaristan, Almanya ve Avusturya'da oynadığımız, kendi arabamızla veya kamyonetle gittiğimiz tüm turnuvalar her zaman bir şölen oldu.

-        Uluslararası Alanda Oynamak İçin, Bir Sınıflandırma Denetimi Yapılıyor. Sizce Bu Denetimler Değişmeli mi, Değişmemeli mi?

Tüm yeterlilik sistemi gerçekten oturarak voleybol için geçerli olmamalıdır. Ben kendim Les autres kategorisine girdim çünkü amputasyonum yoktu. Neyse ki teftişten hiç rahatsız olmadım ama Herman Ravier'in 1988'de yeterince özürlü olmadığı için Seul'de oynamasına izin verilmediğini hala hatırlıyorum? Herman da benimle aynı engele sahipti ve daha da kötü yürüdü, sadece “yanlış bir doktor” tarafından muayene edildiği için kötü şansa sahipti. Ulusal olarak, herkesin oturarak voleybola katılabilmesi gerektiğini düşünüyorum. Uluslararası olarak, asgari bir kısıtlamanın kalması gerekecek, ancak çıtayı nereye koyacaksınız? Tıbbi olarak artık ayakta voleybol oynayamıyorsanız, uluslararası olarak oynayabilmeniz gerektiğini tercih ederim.

Ülkemizde oturarak voleybola daha fazla dikkat çekmek gerekiyor. Sakatlığı olan sporculara; Nevobo, dernekler, doktorlar, fizyoterapistler aracılığıyla daha fazla odaklanılmalı.

Haftalık tanıtıma daha fazla odaklanın Evet, sosyal medya, okullardaki ve derneklerdeki klinikler ve arka salonlardan uzakta, daha fazla voleybola entegre olun.



-        Artık Aktif Olarak Oynamıyorsunuz Öyleyse Oturarak Voleybol İçin Bir Şeyler Yapmak İster misiniz?

Aktif oyunculuğuma ara verdikten sonra 1 yıl Twente 05 takımını çalıştırdım/antrenörlük yaptım.2007-2010 yılları arasında milli oturarak voleybol takımında yardımcı antrenör/oyuncu oldum. Yakın zamanda mevcut ulusal koçla olası bir asistan rolü hakkında temas kurdu, ne yazık ki şu anda bir antrenör / koç olarak çok meşgulum. Ama kim bilir gelecekte belki.

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR