NORMAL BİR SMAÇÖR ÇOK İYİ BİR PASÖRLE ÇOK İYİ OYNAYABİLİR

 





-        Marco Fantasia Kimdir ?

57 yaşında bir İtalyan spor muhabiriyim, İtalyan kamu yayıncısı RaiSport için çalışıyorum. Çoğunlukla İtalya bayanlar voleybol ligi ve bayanlar voleybol İtalya milli takımı maçlarını canlı olarak yorumluyorum.

-        Bir futbol maçının mı yoksa voleybol maçının mı anlatımı daha ilginçtir ?

Her spor için canlı yorum harikadır. Duyguları yaşadığınız anda sizi dinleyen insanlara aktarabilirsiniz.

-        Unutamadığınız Anılarınız Var mı ?

Şanslıyım ki birçok duygusal maçta yorum yaptım.; Bunların arasında nice güzel lig maçları da var. Milli Takım demişken, tabii ki 2021'de Sırbistan'da kazanılan Avrupa şampiyonluğunu ve Ankara'da 2022 VNL Finallerini canlı bir şekilde hatırlıyorum.

-        Gördüğünüz En Güzel Spor Salonu Hangisi ?

2016 Rio de Janeiro Olimpiyatları sırasında Maracanazinho Arena'da, Belgrad'daki Stark Arena'da ve Ankara Spor Salonu'nda inanılmaz bir atmosfer vardı. Tokyo'daki Ariake Arena'yı da beğendim.



-        Voleybolda Favori Pozisyonunuz Nedir ve Bir Nedeni Var mı ?

İyi bir pasör kadar hiçbir şeyin önemli olmadığını düşünüyorum. Çünkü takımın tüm oyuncularından en iyi verimi alabilir. Ayrıca “normal” bir smaçör, çok iyi bir pasörle daha iyi oynayabilir.

 

-        Dünyada en sevdiğiniz voleybolcu kim ve neden?

Dünyada birçok harika oyuncu var, sadece bir isim söylemek zor. Pasörlerden bahsediyorduk, bu yüzden Joanna Wolosz'un adını rahatlıkla söyleyebilirim. Smaçör olarak ise Haak, Boskovic, Vargas, Egonu arasından seçim yapmak zor. Orta oyuncu olarak ise tecrübesi, düzenliliği ve karizması nedeniyle Eda Erdem'i ve Anna Danesi, Federica Squarcini, Marina Lubian gibi oyuncuları seviyorum. Ve libero olarak dünyadaki hiç kimse Monica De Gennaro'dan daha iyi olamaz.

-        Video Challange System Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Hatalardan kaçınmaya yardımcı oluyor ve oyunu olabildiğince düzenli hale getiriyor. Hakemler bu sistemden dolayı kendilerini tehdit altında hissetmemeli, bunu işlerinde bir yardımcı olarak görmelidirler.



-        Voleybolun Geleceği Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Voleybolun harika bir geleceği var. Dünyanın her yerinde gelişiyor ve oyuncuların seviyesi gittikçe artıyor. Umarım gelecekte Afrika da dünyanın en iyi takımlarının seviyesine ulaşabilir.

-        İtalyan Voleybol Seyircisi İçin Ne Düşünüyorsunuz ?

Bir muhabir olarak her hafta İtalya'da farklı bir arenadan yayın yapıyorum. Her yerde çok tutkulu, voleybola, takımlarına ve oyuncularına aşık insanlar görüyorum. Atmosfer her zaman mutlu ve karşı takımın taraftarları ile aralarında herhangi bir sorun görmedim. Bizi selamlamak ve voleybol hakkında konuşmak için sık sık bana ve meslektaşıma (eski oyuncu Giulia Pisani) gelirler. Bu işimin en çok sevdiğim parçası. Ancak bunun sadece İtalya'da olmadığını söylemeliyim; Türkiye'den Hollanda'ya, Brezilya'dan Japonya'ya dünyanın her yerinde çok güzel karşılandım.

-        İtalya’da Voleybol Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

İtalyan voleybolu sihirli bir dönem yaşıyor: Erkeklerde ve bayanlarda Avrupa Şampiyonları, erkeklerde Dünya Şampiyonları ve kızlarda bronz madalya. Ve geçen yıl İtalya, genç Milli Takımlarla tüm gençler müsabakalarını kazandı. Hareketin tabanından tepesine kadar herkes harika çalışıyor ve eminim ki İtalya, Avrupa'da ve dünyada birçok güçlü takımla, rekabet çok zorlu olsa bile yıllarca zirvede kalacak.



-        Dünya Şampiyonaları Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Çok sevdiğim bir yarışma, sadece olimpiyatları daha önemli görüyorum. Kendinizi yalnızca dünyanın en büyük takımlarıyla karşılaştırmak için değil, aynı zamanda Afrika takımları gibi sık görmediğiniz diğer takımları daha iyi tanımak için de büyük bir şans. Erkek takımımız geçen sene kazanarak harika bir iş çıkardı, bayanlar bronz ise tam olarak beklediğimiz gibi olmadı.

-        Bayan Voleybolunu mu Yoksa Erkek Voleybolunu mu Tercih Edersiniz ?

“ Birbirlerinden farklı” sporlar diyebiliriz. Erkek voleybolunda güç artık inanılmaz bir seviyeye geldi ve onların bu kadar sıkı oynamalarını görmek bir gösteri haline geldi. Öte yandan bayanlar voleybolunda top daha uzun süre havada kalıyor, her oyun daha uzun sürüyor ve bu da harika bir gösteri haline geliyor.

-        Bize Bir Maç Gününü Anlatabilir misiniz ?

Hafta boyunca takımları inceleyerek ve onlarla ilgili haberleri takip ederek maçı hazırlanırım, takım ve bireysel istatistikleri incelerim. Maç günü maçın planlandığı şehre gidiyorum, süre elbette seyahat etmem gereken mesafeye bağlı. Maçtan yaklaşık 90 dakika önce arenaya varırım. Evraklarımı ve bilgisayarımı hazırlarım, teknisyenlerle ve Rai müdürüyle konuşurum. Hakemler ve ayrıca iki takımdan oyuncularla ve bazen taraftarlarla. Genellikle maç başlamadan 10-15 dakika önce koçlarla canlı röportajlarla yayına başlıyoruz. Maçın sonunda bazı oyuncularla röportaj yapıyoruz ve yayın bittiğinde hala arenada kalıyorum, RaiSport akşam haberleri için çalışıyorum. Bütün bunlardan sonra, genellikle geç olduğu için akşam yemeğine gitmek için zar zor zamanım oluyor. Bu yüzden sık sık evime veya uzaktaysam otelime dönerim. Ertesi gün geri dönüyorum ve bir sonraki maçı düşünmeye başlıyorum. Genellikle Cumartesi günleri yayın yaptığımız için, Pazar günleri öğleden sonraları genellikle canlı veya internet yayınları aracılığıyla diğer maçları izlemeye ayrılmıştır.

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR