ATLETİK PASÖRLER BİR MAÇI DEĞİŞTİREBİLİR

 





-        Tom Hilbert Kimdir ?

İsmim Tom Hilbert. Norman Oklahoma'da büyüdüm ve voleybol oynadım. Oklahoma Üniversitesi'nde bir erkek voleybol kulübü kurdum ve bu beni Oklahoma Üniversitesi'nde kadın antrenör yardımcısı olarak bir iş fırsatına götürdü. 1988'de takımımın ilk sekizde sezonu bitirmesi beni Idaho Üniversitesi'nde baş koçluk pozisyonuna götürdü. Idaho Üniversitesi’nde başarılı oldum ve sekiz yıl sonra Colorado Eyalet Üniversitesi'nin başına geçtim. Colorado Eyalet Üniversitesi’nde 26 yıl koçluk yaptım ve 23 kez NCAA turnuvasına katıldık. Programı tanıtma çabalarına da öncülük ettim ve sürekli olarak ülkedeki en büyük kalabalığa ve en iyi katılıma sahip olduk. Emekliye ayrıldım ve hala Fort Collins Colorado'da yaşıyorum. Kolej Voleybolu konusunda promosyonlar ve bağış toplama dahil olmak üzere çeşitli alanlarda danışmanlık yapıyor ve halen klinik eğitim veriyorum. Ayrıca çeşitli gruplara konuşmalar yapıyorum.

-        Kariyerinizde Unutamadığınız Anılarınız Var mı ?

En unutulmaz anım, rakibimiz Colorado'yu NCAA turnuvasında üç kez yenerek ilk 16'ya girmek oldu. 2011'de Fort Collins'te 7200 taraftarın önünde Nebraska'yı yenmiştik. En son olarak da ABD’nin Tokyo'da altın madalya kazanması.

-        Gördüğünüz En Güzel Spor Salonu Hangisi ?

Voleybolda şimdiye kadar gördüğüm en güzel spor salonu, 18000 seyirci kapasitesine sahip olan Omaha'daki ChiHealth Arena’dır.



-        Voleyboldaki En Favori Pozisyonunuz Hangisidir ?

Voleybolda favori pozisyonum pasördür. Oyunculuğumda bu pozisyonda oynadım ve oyunun temposunun, zarafetinin ve gücünün çoğunu kontrol ettiklerini düşünüyorum. Atletik pasörler bir oyunu değiştirebilirler.

-        Dünyada En Beğendiğiniz Voleybolcu Kimdir ?

Dünyadaki en sevdiğim oyuncu ABD’den Jordan Larson. Çünkü yeteneğinden en iyi şekilde yararlandı ve çok uzun süre voleybol oynadı. ABD'de voleybolu değiştirdi.

-        Video Challange System Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Challenge sisteminin mükemmel bir fikir olduğunu düşünüyorum ancak dokunma çağrılarının algılanabilmesi için yüksek kaliteli kameralarla çalıştırılması gerekiyor.



-        Voleybolun Geleceği Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Bana göre voleybolun geleceği parlak görünüyor. ABD'de voleybol hiç bu kadar popüler olmamıştı. Kolej atletizm yöneticilerinin elinde çok şey var çünkü potansiyeli fark etmeleri ve spora yatırım yapmaları gerekiyor. Bunu yaparlarsa, bu durum ABD'deki voleybol taraftarlarının daha iyi hale gelmesine fayda sağlayacaktır. Kapasite artıyor ve daha eğitimli hale geliyorlar. En iyi taraftarlar,  küçük çocuklu ailelerdir. Oyunu daha iyi anlıyorlar ve enerjiyi arttırıyorlar. Hala Avrupa'daki taraftarların daha iyi olduğunu düşünüyorum çünkü daha gürültülüler.

Voleybol hem erkeklerin hem de kadınların katılımıyla artış gösteriyor, ancak asıl büyüme potansiyeli kadın voleybolunda. Voleybolda kadınlar katılım açısından basketbolu geçti. Ve televizyon izleyicisi de giderek artıyor. Bence ABD'de kadın voleybolu en iyi kadın sporu.

-        Dünya Şampiyonaları İçin Ne Düşünüyorsunuz ?

Dünya şampiyonalarını sadece bir kez izledim ve mükemmeldi. Geçen yaz FIVB şampiyonlar ligi finalini de izledim. O da harikaydı.

Keşke dünyanın en büyük voleybol ligi olan ABD Üniversiteler ligini ABD'de daha çok televizyon yayınlasa. En üst ligde 320'den fazla ekip yer alıyor. Her oyuncu voleybol oynamayı ve üniversiteye gitmeyi dengeliyor. Bu büyük bir zorluk ama maddi olarak onlar için büyük destek var. En iyi programlar bilet satışlarından da biraz para kazanmaya başlıyorlar. Bence Lincoln Nebraska, voleybolun popülaritesi açısından dünyanın en iyi şehri. Diğer şehirler de yavaş yavaş ortaya çıkmaya başlıyor. Üniversite liginin mükemmel koçluk ve eğitim olanaklarına sahip olduğunu düşünüyorum. Bu sistem sayesinde gelecekte birçok Olimpiyat altın madalyası kazanılacağını sanıyorum. Tek dezavantajı, pas verebilen ve savunma oynayabilen dış hücum oyuncularının gelişimini engelleyen çok liberal oyuncu değişikliği kurallarımızın olması. Ama bence bu değişiyor.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR