SCOTT DAVENPORT NASIL AMERIKA'NIN EN COK ARANAN KOCU OLDU

 





Scott Davenport, 1998'de AVP'deki ilk yılında 17 turnuvada, dört kez ilk 10, üç kez ve dokuz de 17. Sirada yer almisti.

Davenport, New York Rochester'den, Kaliforniya San Clemente'ye örneğin 1996 yerine 1994'te taşınsaydı kim bilir neler olurdu? Purdue Fort Wayne'de bir pasor caprazi olarak dört yıl geçirdikten sonra, birkaç yıllığına eve dönmek yerine doğruca Batı Kıyısı'na gitseydi? Ama kosullar böyleydi ve Davenport kendine hakim olamadı.

Davenport, oyunculuk kariyeri hakkında "İnsanlar bunu bana sorduğunda gelip gecen bir şaka," dedi. "İlk  yılımda [1998'de] sahip olduğum kazanclarimi hesapladım ve bir önceki yıla [1996] dayanarak, 80 bin dolar kazanırdım”

Tucson'dan Jacksonville'e, Sacramento'dan Cincinnati'ye, Cleveland'dan Hermosa'ya ve Muskegon'a kadar oynadığı 17 turnuvadan kazanci  6.363 dolardı. Yıllar önce, dünyanın en iyi oyuncuları, Davenport'un Mike Dodd, Mike Whitmarsh ve Adam Johnson'a karşı kısa bir süre için de olsa rekabet edebildiği bir turnuvaya ev sahipliği yapan New York'un kuzeyindeki memleketini ziyaret etmişti. Onlara, bir profesyonel olarak başarılı olmasının mümkün olup olmadığını sormuştu.



Mike Dodd Davenport’a 'Belki yapacak çok işiniz var ama bunu burada yapamazsınız' dedi". “'Yani, denemek istiyorsan, gezmelisin.' Ben de neden olmasın dedim ve kendime bir şans verdim. Bulunduğum yerden daha kötü olamazdı. Denedim ve işe yaradı.

Ancak AVP'nin 1996 ve 1997 sezonlarından sonra mali kargaşa nedeniyle bir profesyonel olarak bu durumu "başarabilen" oyuncuların sayısı hızla azaldı. Davenport ise onların arasında degildi.

Ancak durum, başlangıçta hayal ettiği gibi değildi.

Scott Davenport, Amerika Birleşik Devletleri'nde en çok aranan teknik direktör olabilirdi.

Bu durum, AVP'deki para kuruduğu için ve kenarda hiçbir şey olmadigindan tam zamanlı bir oyuncu olmanın mali açıdan yasadigi zorluklar gerçeğine atfedilebilir. Davenport koçluğu hiçbir zaman bırakmadı. 2009 yılına kadar AVP'de yarışmaya devam ederken bile koçluğa devam etti ve 2006'da Cal State Dominguez Hills'te kadın koçu olarak tam zamanlı bir işe girene kadar kulüpte salon voleybolu ile ilgilendi. Davenport'un bir antrenman partneri olarak değil, bir koc olacaginin söylenmesi uzun sürmedi; Sporcu kadrosunun dolması ise uzun sürmedi.



Davenport, "Bir arkadaşım sahilde koçluk yapıp yapamayacağımı sordu ve ben de yapabileceğimi söyledim," dedi. "Ona yardım etmeye başladım ve sonra Brooke Niles, 'Koçluk mu yapıyorsun? Nick [Lucena] ile çalışmalısın!' Ve oradan bir tür çığ gibi yükseldi.

Kısa bir süre sonra, 2012 Londra Olimpiyat Oyunları'na katılmaya üç maç kala, Olimpiyat dörtlüsünde Lucena ve Matt Fuerbringer'a koçluk yapıyordu. O zamandan beri kadınlar tarafında bir güç merkezi haline gelen, gelecek vadeden Kanada federasyonu icin calisiyor. 2019'a gelindiğinde, Sarah Pavan ve Melissa Humana-Paredes artık sadece kıtadaki en iyi takım değillerdi - Dünya Şampiyonlarıydılar, dünyada 1 numara oldular ve o sezonu FIVB Yılın Takımı olarak bitirdiler.

Scott ve ben oyunu analiz etme ve iletişim kurma şeklimizde çok benzeriz, bu yüzden hemen anlaştık. Bana teknik ve taktiksel olarak öğretmesi gereken her şeyi öğrendim ve ilişkiye kesinlikle sıfır plaj voleybolu bilgimle girdiğimi tamamen anladım.

Bu yıl ana ekipleri Sarah Sponcil ve Terese Cannon, Emily Stockman ve Megan Kraft ve Evan Cory ve Troy Field. Şu anda Sponcil ve Cannon, Olimpiyat yarışında dünyada 5. sırada yer alıyor. Cannon ve Sponcil, Davenport ile çalışmaya başladıklarından beri ilk AVP'lerini (2022 Hermosa Beach'te) kazandılar, Atlanta'da bir final yaptılar ve Beach Pro Tour'da en son Ostrava Elite'te bir gümüş olmak üzere dört madalya kazandılar. Cory ve Field, Helsinski Futures'ta takım olarak ilk turnuvalarında altın madalya kazandı.

Elbette, koçun sonuçlar üzerinde çok fazla kontrolü olduğunu biliyor. Antrenörlük yaptığı takımlar ve oyuncular arasında oynayacağı bir rolü olduğunu kabul ediyor, ancak sonuçta başarı sadece onun değil.

"Oynamayı bıraktığımda, olan bitenden duygusal bağımı koparabildim," dedi. "Sahilde hiçbir kontrolünün olmadığını biliyorsun. Ben sadece onlari hazırlıyorum ve umarım kazanirlar. Kontrol edemezsin. Sadece yardım edebilir ve ne olduğunu görebilirsin.”

Madalyalar, işlerin yolunda gittiğinin sonuç odaklı bir göstergesi. Geçen yıl her iki takımının da - Chaim Schalk ve Theo Brunner, Sponcil ve Cannon - aynı gün AVP Hermosa'yı kazanması, başka hiçbir koçun iddia edemeyeceği bir başarı olması özellikle güzeldi. Davenport'un kadınlar için Yılın Voleybol Ustası Koçu seçilmesine yol açan tam da bu başarıydı. Davenport'a göre galibiyetler, gruplar halinde gelip rekorlar kırsalar ve kendisine ve takıma övgüler kazandırsalar bile, teknik direktör-oyuncu ilişkisinin yalnızca küçük bir parçası.

"İnsanları tanımalısın. 51 yaşındaki iki çocuk babası Davenport, "Onları insan olarak tanıyorsunuz ve neyi zorlayıp neyi itemeyeceğinizi biliyorsunuz" dedi. “Koçluğu koçluk olarak görmüyorum oğretim olarak görüyorum. Bana göre bu bir öğrenme ortamı. Siz sporcuları geliştirmeye çalışıyorsunuz ve ben her zaman şu şakayı yapıyorum: Matematik dersine girmiyorum ve öğretmen bana bağırıyor ya da şunu yap, şunu yap, şunu yap diyor. Orada bir etkileşim var, öğrenme var. Fikir alışverişi.

“Bana göre daha önemli olan bu. Fikir alışverişinde bulunuyorsunuz. İnsanları ve onlar için neyin işe yaradığını öğrenirsiniz ve temelleri aynı tuttuğunuz sürece sistemlerinizde esnek olabilir ve onlar için çalışan sistemler oluşturabilirsiniz. Bu en büyük parça, onlarla işbirliği yapmak ve bildiklerimi öğretmeye çalışmaktı ve ben de onlardan öğreniyorum, böylece el ele çalışıyoruz.

"Birlikte çalıştığım tüm takımların birlikte geçirdiğimiz süre boyunca geliştiğini düşünüyorum ve bu oyunun gercegi. Bir şeyde daha iyi olmaya devam ederlerse, işimizi yapıyoruz demektir.”

Davenport'un koçluğunun temeli, biyomekanik  verilerin bir kombinasyonudur. Oyuncuların bir omuz sorunu veya rahatsız edici bir sırt ağrısı veya dizlerinde geçmeyen ağrıları olduğunda, Davenport'u görmekten bir fizyoterapist kadar fayda görebilirler. Ancak bundan sonra? Her sporcunun farklı olduğunu biliyor. Theo Brunner veri yutan, film yiyip bitiren bir makine ve Davenport onu elinden geldiğince besledi. Ama aynı zamanda Humana-Paredes ve Sponcil gibi birinci sınıf savunucuların içgüdüsel, sezgisel yeteneklerini de görüyor ve müdahale etmemeyi daha iyi biliyor. Bir parça veri sağlamak, yalnızca bu sezgisel oyunları geliştirmek içindir, onları sayılar ve analitikle kutuya koymak değil.

Sponcil süper içgüdüsel ve biz ona veriler getirebiliyoruz ve bu onun oyunu daha iyi görmesine yardımcı oldu ki zaten inanılmaz bir şekilde görüyordu.

"Zaten oyunlarının zirvesinde olan oyunculara nasıl gözle görülür iyileştirmeler yapabildiğini aciklamak yardımcı oluyor. Sponcil ile çalışmaya başladığında, Sponcil zaten bir Olimpiyat sporcusuydu ve Amerika Birleşik Devletleri plaj voleybolu tarihindeki en genç takımın bir parçasıydı. Yine de Davenport ile çalıştıktan sonraki bir yıl içinde tamamen farklı bir hücum oyuncusu oldu, yaklaşımını ve kol sallamayı ayarladı ve kariyerinde ilk kez bir AVP şampiyonu oldu.

"Ah, bunu fark ettin mi?" dedi Davenport gülerek. "İyi."

“İçine inşa etmelisin. Beceriyi edinebilir, ardından beceriyi uygulayabilir, ardından beceriyi canlı ortamlarda uygulayabilirsiniz. Bu, çevremizde her zaman takip ettiğimiz ilerlemedir” diye ekledi. “Öğreneceksin, uygulayacaksın, sonra kullanacaksın. Ve sürece odaklanmanızı sağlayacağız. Bu tatbikatı veya benzeri şeyleri puanlamanız veya kazanmanız umurumuzda olmayacak. Ve başarısız olacaksın ve sorun değil çünkü bu pratik ama bugün üzerinde çalışmaya karar verdiğimiz bir veya iki beceride daha iyi oluyorsan, o zaman pratik kazandın. Bugün üzerinde çalıştığımız şeyde yüzde 20'den yüzde 30'a daha iyi oldum diyerek uzaklaşıyorsun.

Zamanla, bu gelişmeler, antrenmanda ne kadar çirkin görünseler de, takımlarını madalya kazanan makinelere dönüştüren şeydir. Kazanmak mutlaka nihai hedef bile değildir. Plaj voleybolunun hayatın makro sahnesinde oynadığı küçük parçayı herkes kadar o da biliyor.

"Yıllar önce oynarken bir şey öğrendim, şimdiye kadarki en kötü yılımı geçiriyordum ve bunun hala bir oyun olduğunun farkına vardım ve eğlenmezsen iyi oynayamazsın." “Ciddilik ve öğrenme bağlamında eğlenceli bir ortam sağlamaya çalışıyorum ama siz eğlenmek zorundasınız.”

Plaj voleybolu 1994'teki gibi olmasa bile, yine de eğlenceli. Matematiği yapmadığında daha eğlenceli.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR