VOLEYBOL, GENÇ NESİLLERDE TAKIM KAVRAMINI PEKİŞTİRİYOR

 





-        Gian Luca Passini Kimdir ?

1992'den beri Gazzetta dello Sport'ta çalışan 1961 doğumlu bir gazeteciyim. 10-11 yaşımdan beri voleybolu takip ediyorum. İki oğlum var. 

-        Voleybol Kariyerinize Ne Zaman Başladınız ?

Voleybolu takip etmeye Ravenna'da bir taraftar olarak başladım. Sonra voleybolu önce radyo daha sonra bir gazete için takip etmeye başladım. Sonunda Gazzetta dello Sport'tayım.

-        Unutamadığınız Anılarınız Var mı ?

Voleybolda çok sayıda anım var. Beni en çok kültürleri farklı olan ülkelere seyahat etmenin değiştirdiğine inanıyorum.

-        Gördüğünüz En Güzel Spor Salonu Hangisi ?

Derecelendirmek zor. Japon spor salonlarının çok güzel ve işlevsel olduğunu söyleyebilirim. Ama aynı zamanda Polonya’da Krakow ve Hollanda'daki Apeldoorn çok işlevi olan spor salonları.



-        Voleyboldaki En Beğendiğiniz Pozisyon Hangisi ve Neden ?

Bütün pozisyonları seviyorum, aralarında büyük farklar yok. Gerçekten bir seçim yapmak zorunda kalırsam, top karşılayan hücum oyuncusu  diyeceğim çünkü onu teknik olarak en karmaşık oyunculardan biri olarak görüyorum.

 

-        Dünyada En Beğendiğiniz Voleybolcu Kim ve Bunun Bir Nedeni Var mı ?

Oynarken görmek istediğim çok fazla oyuncu var. Sadece 2 tanesinden bahsetmek istiyorum.Bu isimler, İtalyan milli takımlarının kaptanları olan Giannelli ve Sylla. 

-        Video Challange System Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Çok güzel bir yenilik olduğunu düşünüyorum. Bu sistem, voleybolu çok geliştirdi ve hala da geliştirebilir. Gerçi hakemlerin tüm hatalarını ortadan kaldırmadı ama maçların daha muhteşem olmasına çok yardımcı oldu.

-        Voleybolun Geleceği Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Dünya çapında voleybolun ve oturarak voleyboldan kumsala ve salona kadar çeşitli disiplinlerinin gelişimi için muazzam olanaklara sahip olduğuna inanıyorum. Yapması kolay bir spor değil ama bence takım kavramını daha çok ve daha iyi gösteren sporlardan biri. Özellikle genç nesillerde takım kavramını büyük ölçüde pekiştiriyor. 



-        İtalya’daki Voleybol Seyircisi Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

İtalya'da voleybol seyircisi, 10 yaşındaki kızlardan 70 yaşındaki emeklilere kadar çok heterojendir. İtalya'da seyircilerin aileler olduğu söylenir.

-        İtalya’daki Voleybol Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Voleybol, İtalya'daki ikinci veya üçüncü takım sporudur. 1990'dan itibaren büyük popülariteye sahip anlar yaşadı, ancak her seferinde (milli takımla bağlantılı) büyük bir başarısızlıktan sonra biraz geriledi. İtalyanların hayatlarına tümüyle girebilmek için kalitede son sıçramayı yapması gerekiyor. Ancak son adım, şimdiye kadar İtalyan voleybolunun yöneticilerinin sahip olduklarını henüz göstermediği sinerji ve beceriler gerektiriyor.

-        Geçmişten Günümüze Voleyboldaki En Büyük Değişiklik Ne Oldu?

Ralli puanlama sisteminin gelmesi, oyunun doğasını ve ruhunu değiştirdi. Aynı zamanda onu modern hale getirdi. Aynı seviyede, güçlü oyuncuların onları dışlayabilecekleri bir disiplinde oynamalarına izin veren liberonun da sisteme dahil edildiğini söyleyebilirim.

-        Voleybol Eskiden mi Daha Zevkliydi Yoksa Şimdi mi?

Bence bugünün voleybolu daha eğlenceli. Bazen eski maçlara bakıyorum ve tabii ki beni ekrana yapıştırıyorlar ama genel halk için bugünün voleybolunun daha iyi olduğunu düşünüyorum. 



-        Tecrübeli Biri Olarak Güzel Bir Haber Yapmak İçin Ne Önerirsiniz?

Sporcuların ve antrenörlerin sporun en ilginç haber kaynağı olduğunu düşünüyorum. Genel bir konuşma yaparken her zaman birbirini anlatan insanlar buldum. Dediğime inanmaya çalış

-        İtalya’nın Voleyboldaki Başarısının Sırrı Sizce Nedir ?

Bence tek bir sırrı yok. Büyük başarıların nesiller boyu oyuncularla bağlantılı olduğu açıktır. Bence İtalyan voleybolu genç yeteneklere yatırım yapma erdemine sahip (her zaman değil ama sıklıkla). Bunu sürekli yapabildiğinde harika sonuçlar da elde etti. 2021 ve 2022'de De Giorgi'nin İtalya'sının gösterdiği gibi.



-        İtalya'nın Her Yerinden Pasörler Fışkırıyor, Bunun Sırrı Nedir ?

Bu pasörler için iyi, ancak İtalya'nın belki de hiç sahip olmadığı en yüksek seviyedeki birçok genç serbest oyuncu da var. Ama köşe smaçörleri için de iyi bir dönem. Bence bu bir şans meselesi ama aynı zamanda Julio Velasco'nun erkek genç takımının başına geçmesinden bu yana son yıllarda yapılan çalışmalarla da ilgili. 

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR