AMANDA’NIN SERVİS STİLİ

 







Servis atmak voleybolun önemli bir parçasıdır ve iyi servis kullanan bir oyuncu, şansı takımının lehine çevirebilir.

 

Voleybol seyircilerinin dikkatini çeken harika servis kullanan oyuncular arasında, servis tarzı benzersiz olan Brezilya'nın Amanda Francisco da var.

 

Amanda'nın servisinin belirgin unsurları arasında, topu alçaktan zıplatmak ve topa vurmadan önce birkaç kısa adım atmak yer alıyor. Tutarlılık, verimlilik ve bir sürü incelik bu özelliklere katılıyor.

 

“Benim servis stilim farklı! Bu servis atma şekline nasıl başladığımı bilmiyorum ama aklımda sadece ekibim için olabileceğim en iyi servisçi olmak istiyordum. Bunun gerçekten bilincinde değilim, ama önemli olan etkili olması. Herkes servisimi seviyor çünkü eşsiz. Amanda, "Servis atılış stiline bakan herkes benim olduğumu biliyor" dedi.

 

"Aslında normal bir servis atabilirim ve bunu diğer turnuvalarda da yaptım. Bu tür servislerde, bazen sırtımda ağrı hissediyorum ama bu fedakarlığı yapıyorum çünkü sonuçlar iyi” diye ekledi.

 

Brezilya genç milli takım programının bir ürünü olan Amanda, 2004 yılında Güney Amerika U18 Şampiyonasında yarıştı. Ülkesini dünya düzeyinde temsil etti ve 2005'te FIVB 18 Yaş Altı Dünya Şampiyonası'nda ve 2007'de 20 Yaş Altı Dünya Şampiyonası'nda altın madalya kazandı.

 

On yıl sonra, A takıma katıldı ve Güney Amerika Şampiyonasında ve Dünya Grand Prix'sinde altın madalya kazandı ve Japonya'daki Dünya Büyük Şampiyonlar Kupası'nda final oynadı. Ayrıca 2019'da Voleybol Uluslar Ligi'nde Brezilya takımının bir parçasıydı ve takımının Ağustos ayında Tokyo 2020 Olimpiyat Oyunlarında yer almasına yardımcı oldu.

 

 



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR