BÜYÜK HAYALLER KURMUYORSAN NE ANLAMI VAR

 




Brooke Niles ona bunu yapmamasini söylemişti. İstikrar, malı durum ve normal yaşam adına kurumsal hayata atılarak plaj voleybolu için mevcut tüm yeteneğini kaybetmenin zamanı değildi. O zamanlar 23 yaşında olan Brook Bauer, hala çok gençti ve gelecek için çok umut vaat ediyordu. Ayrıca Pepperdine'dan lisans derecesi aldıktan sonra Florida Eyalet Üniversitesi ‘nden yeni aldığı MBA derecesi hiçbir yere gitmiyordu. Omuzu, bacakları, atletizmi ülkede ve belki de bir gün dünyada En yüksek seviyede rekabet etme yeteneğine sahipti. Ancak bunun için henüz zaman vardı. Florida Eyaleti’nin uzun süredir plaj voleybolu koçu olan Niles, Bauer’i plaj voleybolu kariyerini sürdürmesi için zorladı.

Ancak Bauer, kendini “her şeyi kapsayan bir insan” olarak tanımlıyor. Gerçekten planimin ne olduğunu bilmiyordum ve hala bilmiyorum. Ama bütün bu harika fırsatlardan yararlanacak gibiydim. Florida Eyalet Üniversitesi ‘ndeki beşinci yılımı üniversiteden sonra gerçekten voleybol oynamak isteyip istemediğimi düşünmek için kullandım çünkü bundan emin olmadığım bir dönem vardı.

Bu yüzden, aynı anda iki Hayat sürdürebilecegi düşüncesiyle bir danışmanlık firmasında iş buldu. 2022 yılının Eylül ayında genellikle bir ofiste çalışmaya uygun olan ve plajdaki birkaç etkinliği kaçıracak bir mevsimde ise basladi. Ancak sonbahar alışılmadık derecede yoğun geçti ve Bauer, arkadaşları ve partnerlerinin Chicago, Maldivler, Dubai ve Güney Afrika’da oynamasını izlemek zorunda kaldı. Meslektaşları uzak ve egzotik yerlerde madalyalar, puanlar toplar yeni deneyimler kazanırken o bir ofiste idi. Eğitimini bile almadığı veya okumadığı bir işi yapıyordu.

“İşimin güneş ışığı ve gök kuşakları olmayacağını biliyordum ama organizasyonda herhangi bir tatmin veya seviye atlama arzusu ya da herhangi bir ipucu bulamiyordum” diyor. Bana uymadı diyordu.



“Kalkmak ve kondisyon çalışmak için sabah 4 te uyanıyorum. Saat 7 ye gece geç saatlere kadar sürecek toplantılar yapıyordum  ve ardından antrenman yapmaya basliyordum. Bu işin, benim için ise yarayabilecek olduğumdan emin değildim. Plaja gidip bunun beni nereye goturebilecegimi görmek istersem, yaşam tarzının ve kişiliğin beni oraya götürüp goturmeyeceginden emin değildim. Hayatta hiçbir şeyden vaz geçmedim ama işi bıraktığım için mutluyum.

Aslında Niles’da onun gibiydi. Bauer, danışmanlık firmasından ayrıldıktan yaklaşık 1 ay sonra Aralık 2022 de AVP Central Florida da eski koçu  ile karşılaşmış ve All American için oynamaktan kendini alamamıştı.

“Sana yapmamani söylediğim işi sonunda bıraktın!”dedi Niles. “Artık profesyonel plaj voleybolu oynayabilirsin.”

Çoğu zaman birinin hayatında aldigi en önemli karari, yani universiteye giris icin mükemmel bir firsat olan isi birakmanin dogru karar oldugunu anlamasi haftalar veya aylar alir. Ancak durum Bauer icin boyle degildi. Isi biraktiktan sonraki ilk turnuvasi,Huntington Beach Tour Series idi. Katie Horton ile birlikte oynadiklari dokuz macin sekizini kazandi ve ilk finalini, bir araya geldiklerinde beri tek bir AVP maçı kaybetmemiş bir takım olan Kelly Cheng ve Sara Hughes’e karşı yenildikleri maç ile oynadı.



Bauer “oynamak için çok heyecanlıyım ve Bunun peşinden koşma isteği duydum”dedi. “Rahatladım çünkü bunun bana göre olmadığını söyleme adımını aklımdan atmıştım ve ertesi hafta oynama şansı elde etmek çok heyecan vericiydi. Yapmaya çalıştığım çok farklı şeylerdi ama tutkumun gerçekte nerede olduğunu bulabilmem icin bunu yapmam gerekiyordu,”

Bu, Bauer gibi genc bir yetenek için kritik bir karardı. Profesyonel bir plaj voleybolu oyuncusunun hayatı, diğer Profesyonel sporcuların gösterisinden ve ihtişamından çok farklıdır. Antrenorunuze ve egitmeninize ödeme yaparsınız. Kendi pratiklerinizi organize edersiniz. Malı durumunuz yalnızca haftadan haftaya gösterdiğiniz performansa bağlıdır. Bauer’in Virginia Beach Tour Series ‘de yaptığı gibi beşinci bitirdiği bir senaryoda bile o ve Horton’un her biri sadece 250 dolar kazandılar buna rağmen muhtemelen para kaybettiler. Kendi seyahatiniz için Kendi paranız ve programınıza göre rezervasyon yaparsınız.

Çoğu zamanda bir seyler ters gider. Geçen yaz, Bauer Polonya ve Türkiye ‘de bir çift Futures etkinliğinde oynamak için hayatında ilk kez ülkeyi terk ettiğinde olduğu gibi. Bir gecikme, Bauer ve Horton’un bağlantılarının kopmasına ve onların İstanbul Havaalani’nda mahsur kalmasına neden olmuştu. Benzer bir gecikme Çinli bir ekibin de başına gelmişti. Bauer ve Horton, Google çeviri programı aracılığıyla Çinli ekibin yeni seyahat programı yapmasına yardımcı oldu. Kısa bir süre sonra, beş saatlik bir yolculuk için aynı taksiyi paylaşıyorlardi ve Balikesir’e giden yolu bulmaya çalışıyorlardı.

Bauer,”bu daha önce hiç yaşamadığım bir deneyimdi ve çok havaliydi”dedi. ABD dışında farklı kültürleri hiç deneyimlememistim. Hiç seyahat etmemiştim. Stresli ve heyecan vericiydi.”

Bu deneyimi bir muhasebe firmasında yaşayamazsınız. Pek çok kişi bu tür bir deneyim istemez. Ancak tam tersine Bauer’in tam olarak bu olduğunun anlaması bir kaç ay sürdü. Bu nedenle Virginia Beach’ten sonra o ve Horton Beach Pro Tour’un ikinci kademesindeki ilk etkinlikleri olan Letonya Jurmala’daki bir Challange’a yetişmek için cabaladilar.

Bauer ve Horton’un şimdi Paris Olimpiyat Oyunları için bir kontenjan almaları zorunlu değil. Bauer, bunun için hazır olmadıklarını biliyor, ancak  bir gün bundan bahsedersek yan söylemiş olmayız diyor. Bu su anda benim için gerçekçi değil. Oyunumu daha çok geliştirmeye ve ince ayarlar yapmaya odaklandım diyor.

“Büyük hayaller kurmuyorsan, ne anlamı var ?”

Brook Bauer :”if you don’t dream big, what’s the point?” (volleyballmag.com)

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR