KUMLARDAN RINGE

 





Franki Strefling Orlando, Florida'daki evinden işe gittiğinde, çoğu zaman aktiviteyle dolup taşan bazı plaj voleybolu sahalarının yanından geçer. Doğu Michigan'daki eski bir All-Mid American Konferansı pasor caprazi olan Strefling, oynayanlara katılmaktan başka bir şey istemez.

Sahalarin onu cekmesi doğaldır cunku voleybol onun hayatıydı. 8 yaşında voleybolda sakatlanma riski az oldugundan diğer tüm sporları yapmaktan vazgeçti. Babası Vince, Chicago'nun 100 milden daha az doğusunda bulunan Niles, Michigan'daki yasadigi yillarda onun koçuydu.

Sanki Franki ‘nin hayatının haritası çizilmişti: Kolej, profesyonel voleybol, ardından üniversite düzeyinde koçluk.

Bir şeyin hayatını voleybol gibi tüketebileceğini bir an bile düşünmemişti.

Ta ki WWE tarafından Instagram üzerinden kendisi İle iletişime geçilene kadar.

Franki Strefling, WWE Performans Merkezi'ne profesyonel güreş sanatındaki becerilerini geliştirmek için calismaya giderken, o kum plaj voleybolu sahalarının yanından geçerek gidiyor. Bu, çılgınca farklı bir kariyer yolu ama Strefling guresi bırakmaya kararli.

Strefling, "Bu fırsatı yakaladığımda, sanki nasıl gittiğini görmeliyim dedim”. “Bunu yaptığımda süper heyecan vericiydi, süper gerçeküstüydü ama hayatım boyunca bildiğim ve sevdiğim tek şeyden vazgeçmeye istekli miyim?

“(Denemeye) gittim ve şaka değil, hayatımın en iyi dört gününü geçirdim. Ve bir sözleşme aldığımda, buna inanmadim. Ve dürüst olmak gerekirse, sözleşmeyi kabul edeceğime dair aklımda en ufak bir şüphe yoktu. Bu noktada başka bir şeye aşık olacağımı biliyordum.

Guresin Dogusu



Belki de Franki Carissa adı altında performans sergileyen Franki Strefling, başından beri profesyonel güreş için yetiştiriliyordu.

Strefling evinde büyürken, her zaman rekabet vardı ve bu genellikle yedi kardeş olduğundan kaynaklaniyordu.

Voleybol, rekabetçi içgüdülerini kanalize etmesi için bariz bir yoldu. Vince Strefling, Avrupa'da profesyonel olarak oynamisti ve uzun süredir bir kulüp ve lise koçuydu. Franki 3 yaşından beri onunla spor salonunda olduğunu tahmin ediyor.

"Ve eğer dürüst olmam gerekirse, muhtemelen topla ailemden daha fazla zaman geçiriyordum" dedi. “O sadece bir toptu ve onu sevdim.' "5 yaşıma geldigimde topa olabildiğince sert vuruyordum.

Kazanma arzusuyla eşleşecek fiziksel yeteneklere sahiptim: 1.70 boyundaydim, güçlü bacaklara ve hareketli kollara sahiptim. Ayrıca, ister yere dalıyor, ister antrenman sırasında duvara çarpıyordum kisaca  temastan asla çekinmeyen biriydim.

Tüm bunlar, program tarihinde en az 1.000 kazma ve top öldürme kariyerine sahip olan yalnızca altıncı oyuncu olduğu Eastern Michigan'da gerceklesti.

Eastern Michigan'daki eski koçu Darcy Dorton, Strefling'in ayrıca WWE'nin parlak ışıkları ve abartısına uygun bazı maddi olmayan varlıklara sahip olduğunu söyledi.

Kısa bir süre önce Ball State koçluk ekibine katılan Dorton, "Franki'nin 'oyun zamanı'nı çok doğal bir şekilde anladığını düşünüyorum" dedi. "Oyun moduna girebiliyor ve doğal bir rakip. Voleybol oyunları kendi başına bir "performans" olmasa da, oyun zamanının etrafında, o moda bir şekilde tıklayabileceğiniz belirli bir zihniyet olduğunu düşünüyorum.

"Ve o, rekabet edeceği zaman onu durduracak hiçbir şeyin olmadığı insanlardan biriydi. 'A' oyununuzu getirmeniz gerekecekti. Ve her maça dövüşe hazır geldi. O (WWE) dünyasına geçiş onun için çok doğal olacak."

Strefling ekledi: “Takımın yükünü her zaman taşıyan bendim. Tüm gözlerin üzerimde olmasını ve baskıyı seviyordum.”

Bunun gerçek olmasına imkan yok



23 yaşındaki Strefling, büyürken profesyonel güreş hakkında neredeyse hiçbir şey bilmediğini özgürce itiraf ediyor. Elbette, Dwayne "The Rock" Johnson ve John Cena gibi büyük isimleri tanıyordu, ama hepsi bu kadardı

Ve arkadaş çevresinde tek konuştukları şey voleyboldu.

Ama bu durum, bir gün değişti. Strefling, Kıbrıs'ta profesyonel olarak oynayarak ilk yılını yeni bitirmişti ve sezon dışında evindeydi. Nea Salamina kulübüne geri dönme sözleşmesi çoktan yenilenmişti, hala orada bir dairesi vardı ve eşyalarının çoğu ada ülkesinde kalmisti.

Ardından WWE'den bir Instagram mesajı geldi.

Franki ve babası temelde aynı tepkiyi verdiler.

Franki, "İlk düşüncem, bunun gerçek olmasının mümkün olmadığıydı," dedi. "Bana ulaşmalarının hiçbir yolu yoktu."

Vince ekledi: "Dürüst olmak gerekirse ilk işim, 'Franki, bu bir dolandırıcılık!' demek oldu."

Ancak mesajın yanındaki doğrulama onay işaretini görmek, Strefling'i bunun gerçekten yasal olduğuna ikna etti. Bir WWE temsilcisiyle bağlantı kurdu ve çarklar harekete geçti.

Daha sonra, WWE hayranı olan arkadaşları olduğunu öğrendi. Onlara bu fırsatı bildirdiğinde "kesinlikle çıldırdıklarını" söyledi. Bazıları diğerlerinden daha fazla. Onlardan birinin, Nashville'deki denemesini izlemeye gelmek için işini bıraktığını söyledi.

Ailesi de mutluluktan sarhoştu. Onun yeni bir şeye daldığını görmekten memnun oldular.

Ancak babası için durum hem acı hem tatlıydı. Voleybol, neredeyse tüm hayatı boyunca Franki ile paylaştığı bir şeydi.

Oynamadığı için hala üzgünüm" dedi. "Hiçbir şekilde hayal kırıklığına uğramadım, ancak muhtemelen 19 yıl boyunca onun oyununu izledikten ve koçu olduktan sonra voleybol oynamadığı için biraz üzüldüm. Ama hiçbir şekilde mutsuz değildik.”

Bu yüzden, bu heyecan verici ama sonu bilinmeyen çabaya başlamak için Florida'ya gitti.

WWE iletişimden sorumlu başkan yardımcısı Greg Domin, organizasyonun her yıl iki büyük deneme etkinliği düzenlediğini söyledi: Biri WrestleMania'da ve diğeri SummerSlam'de. Strefling, denemesini Nashville'deki 2022 SummerSlam'de yaptı.

Her denemenin yaklaşık 50 atletten oluşan bir havuzu vardır ve bundan sadece bir avuç WWE'nin gelişim kolu NXT'ye girmek için seçilir. Strefling'in DAÜ'deki son sezonunda güç ve kondisyon koçu yardımcısı olarak görev yapan eski Doğu Michigan atletizm sporcusu Chukwusom Enekwechi de dahil olmak üzere Strefling'in "sınıfına" seçilen toplam 15 sporcu vardı.

"Denemeden önce, bize denemeye hazırlanmak için yapabileceğimiz bazı şeyleri içeren küçük bir paket gönderdiler," dedi. “Sadece temel rulolar, omuz ruloları, sırt ruloları, minderden nasıl doğru şekilde kalkılacağı gibi.

“Açıkçası, artık içinde bulunduğum eğitim çok daha yoğun. Dövüşmeyi öğreniyorum ve bu oldukça çılgınca.

Dorton, Strefling'in kariyerindeki ani değişikliğin ilk şaşkınlığını atlattıktan sonra, bunun ona uygun oldugunu dusunduğünü söyledi.

Dorton, Franki, 15-16 yaşlarındayken onunla tanıştığım günden beri başarılı olacağını bildiğim insanlardan sadece biri diyor.

"Ne olacağı hakkında hiçbir fikrim yoktu. Beyin cerrahı olabilirdi ve ben de 'Evet' derdim. Franki bu.

Salondan mindere

Domino, WWE'nin son yıllarda bağımsız devletlerdeki sade güreşçileri izlemekten diğer spor dallarından üst düzey sporculara bakmaya geçtiğini söyledi. Amaç, hünerlerinin güreş minderine dönüşüp dönüşmediğini görmekti.

Matt Bloom, Orlando'daki WWE Performans Merkezi'nin baş antrenörüdür ve Domino'nun söylediğine göre kendisi, bayanlar tarafında denemek için en sevdiği atletler arasında voleybolcuların olduğunu defalarca belirtmiştir.

Belki de WWE'nin kadın voleybolculara şans vermeyi secqmesi tesadüf değil. Şirketin en tanınmış oyuncularından biri - erkek ya da kadın - kolej voleybolu oynadı: dünyaca güreş ikonu Ric Flair'in kızı Charlotte Flair olarak tanınan Ashley Fliehr. Appalachian Eyaletinde iki sezon oynadı (2005-06).

Dorton, kadın voleybolcuların neden güreşe geçiş yapabildiklerini diğer sporculardan daha iyi anlayabildiğini söyledi.

Eski Penn State ve College of Charleston oyuncusu, "Fizikselliği yakalayabileceğini düşünüyorum" dedi. "Bu temas unsuru, açıkçası, bizim sporumuzda gördüğünüzden çok farklı, ama bence konu yere dalmak, yuvarlanmak ve aerobik hareketler yapmak olduğunda, onun harika olacağını düşünüyorum diyor.

“Biz (voleybolcular) dalmaktan, yere düşmekten korkmuyoruz. Ama aynı zamanda zarafetle nasıl düşeceğimizi de biliyoruz, nasıl düşeceğimizi ve doğal olarak kendimizi koruyacak şekilde yere ineceğimizi de biliyoruz. Bunun mantıklı olduğunu düşünüyorum: minderin üzerine dalabilme veya iplerden atlayabilme ve kendinizi havada nasıl döndürüp güvenli bir şekilde yere inebilme.

Dorton, zemine çok sayıda voleybol topunu fırlatan kolu göz önüne alındığında, Strefling ile nasıl ilgilenilecegini görmenin ilginc olacagini söyledi.

Ancak Strefling, eğitimi sırasında birkaç darbe aldı. Profesyonel güreş büyük ölçüde yazılı olmasına rağmen, temasın çoğu gerçektir. Ve gerçekten acıtiyor.

Ayrıca sık sık diş hekimine gitmenize neden olabilir. Strefling, antrenman sırasında üç dişini kırdığını söyledi.

 "Bana sorarsan bu oldukça gerçek," dedi. "Ve gerçekten birbirimizle savaşıyoruz. Bazen, sadece suratına bir yumruk yersin. Yüzüme pek çok kez dişlerimi kırdığım yerden darbe aldım.

“Ama onları tamir ettirdim. Biraz ağladım, ertesi gün dişçiye gittim ve hemen ringe geri döndüm.”

Voleybol bekleyebilir

Güreşte fiziksel yönlerin yanı sıra, bir oyuncunun başarısının büyük bir kısmı onun kişiliğinden kaynaklanir.

Strefling'in her zaman dışa dönük biri olduğunu ve hiçbir zaman ilgi odağı olmaktan çekinmediği soylenir. Yine de WWE ‘nin, karakterinin ortaya çıkmasına yardım ettiği yönleri vardı.

NXT sınıfının bir parçası olmasi yolunda, diğer adaylarla denemeler yapması ve sahnede diğer adayların ve bazı WWE A-listerlerinin önünde kendisi için bir "promo" yapması istendi.

En uzun süre hüküm süren WWE Raw kadın şampiyonu Bianca Belair, Strefling'in bir kesfiydi.

Strefling, "Daha önce hiç eğlenmek zorunda kalmamıştım," dedi. “Beni rahatlık alanımın dışına çıkardı, ama bunu yapmaktan keyif aldım. Bu sektörde iyi olacağımı biliyordum.

"Bu kadar yaratıcı olduğumu bilmiyordum. Vay canına, bilmediğim yepyeni bir becerim var.

Ring içi kişiliğinin bir kötü adama ya da profesyonel güreş deyimiyle bir "topuğa" doğru eğildiğini söyledi. ("Yüz", "iyi adamlar" için kullanılan terimdir.) Bu açıklama babasını güldürdü.

“'Evet' der gibiydim. Bu tam oraya uyuyor' ”dedi. "(O) WWE'deki melek olmayacak. Onu gerçekten erken saptadılar.

Strefling, imajının kendisine üstlenmesi talimatı verilen  senaryonun yazdığı bir şey olmadığını söyledi. İzleyicilerin her oyuncuyu izlediklerinde gördüklerinin, "gerçek" kişinin bir uzantısı olan bir karakter olduğunu söyledi.

"Sadece bir çentik yükseldi," dedi. "WWE açısından kendimi kesinlikle daha çok bir "topuk" olarak görüyorum. Doğal olarak, daha fazla 'topuk' enerjisi veriyorum.

Strefling, NXT için ring içi çıkışını Mayıs ayının sonunda yaptı. NXT, Florida çevresinde yerel şovlar düzenliyor ve oradaki sanatçılar, şirketi sonunda büyük lige çağrılacak kadar etkilemeyi umuyor.

Bunun Strefling için ne zaman olacağı, performansına bağlı. Domino, çok yıllık bir sözleşmesi olduğunu söyledi, bu yüzden bu yolda ne kadar devam edeceğini kimse tahmin edemez.

Strefling, uzun süre devam edecegini umuyor. Uzun ömürlü olmasına yardımcı olmak için deneyimli WWE yıldızlarından tavsiye aldı ve en dokunaklı bilgelik sözlerinden bazıları Charlotte Flair'den başkası tarafından gelmedi.

Strefling, Flair'e profesyonel güreş dışında bir hayata sahip olmak için ne yaptığını sordu. Strefling'in bu konuda zaten bir fikri vardı, hayatının çoğunu voleybolla geçirmiş ve bunun dışında çok az ilgi alanı olmuştu.

"Bana söylediği bir şey, yapmadığıydı," dedi. "Bu senin hayatın ve bunu seviyorken yapmalısın, yoksa artık yapmak istemeyeceksin. Ve sanırım bu benim için durumu biraz değiştirdi. Voleybol ile bunun dışında da bir hayatım olmadı. Voleybola yeni aşık oldum ve bu benim için sorun değildi.

"Güreşten neden farklı bir şey beklediğimi bilmiyorum. Ama onun bakış açısından duymak ve bu işi yapan herkesin bunun dünyada sahip olabileceğiniz en harika iş olduğunu ne kadar çok söylediğini görmek... şu anda çok fazla ve her zaman öyle görünmüyor. Ama insanların onu ne kadar sevdiğini gördüğünüzde, bu sporcular ve yaşadıkları şey için yepyeni bir takdir duygusu buluyorsunuz.

Tabii ki, her zaman yedek bir plan olarak voleybol var. Halihazırda yüksek duzeyde, kulüp seviyelerinde koçluk deneyimi var ve bunu bir gün bir üniversite baş koçluğu işine dönüştürmeyi umuyor.

Onun icin voleybol şimdilik arka planda kaldı. Hâlâ evinde bir top bulunduruyor arada bir duvarda  sektiriyor. Ve her gün o plaj voleybolu sahalarını gördüğünde, oynama arzusu ne kadar güçlü olursa olsun gurese devam etmesi gerekiyor.

O hayattan ayrılmak zordu. Ancak bu yeni hayat ta olasılıklarla dolu.

Bu yüzden, profesyonel güreşteki yolu onu ilk aşkına geri döndürene kadar şimdilik devam edecek.

"Aslında başaracağımı düşünmemiştim," dedi. "Onların (WWE oyuncuları) hepsi inanılmaz insanlar. Çoğu bizim başladığımız yerden başladı, bu yüzden bazen eğitim merkezimize geri dönecekler... Çok kibarlar ve size tavsiyelerde bulunuyorlar ve sizinle konuşmak ve sizinle antrenman yapmak için günlerinden zaman ayırıyorlar.

"Ona aşık olmaya başlıyorum. Yaşamak için güreşiyorum. Bu ne kadar çılgınca? … Şu anda bir sorunum yok. Vücudum izin verdiği sürece buna ne kadar dayanabileceğimi görmek istiyorum.”

https://volleyballmag.com/franki-strefling-volleyball-to-wrestling-071323/


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR