OTURARAK VOLEYBOL DEĞİŞİK KİŞİ VE KÜLTÜRLERİ TANIMA ŞANSI YARATTI






-        Andre Venderbosch Kimdir?

1967 Enschede doğumluyum. Hengelo'daki Riva Verzekeringen & Administraties'de çalışıyorum ve esas olarak iş ilişkileri olmak üzere eksiksiz yönetimlerle ilgileniyorum. Tek bir turnuva dışında 1985 ten 2010 a kadar neredeyse tüm Avrupa ve Dünya Kupalarını uluslararası olarak oynadım. Bu dönemde milli takımla birlikte 4 paralimpik oyunlarına da katıldım. Oturarak voleybolu bıraktığımdan beri ağırlıklı olarak dağ bisikletine odaklanıyorum, spor salonunda haftada bir antrenman yapıyorum ve her yıl kayak pistlerde bulunabiliyorum.

-        Hangi Kulüplerde Oynadınız ve Aldığınız En İyi Sonuçlar Neler ?

1983 yılında Enschede’den SVG de Tubanten’de oturarak voleybol oynamaya başladım. Daha sonra Boemerang Eibergen ve Twente 05 Enschede’ye transfer oldum. Her yıl yurt dışında bir turnuva oynardık. Düzenli olarak kendi aracimizla Macaristan’a giderdik yada bazen Finlandiya’ya ucardik. Ayrıca kulüple 13 kez ulusal şampiyona için EuroCup ve bir kez de Dünya Kupası oynadık. 1990 ve 1999 da EuroCup i kazandık. 1999 daki EuroCup Enschede’de gerçekleşti. Kendi memleketinde kupayı kazanmak harikaydı. Ayrıca kulüple 10 kez ulusal şampiyonluk yaşadım. Bu en son 2009 da oldu. Bu sonuca rağmen oturarak voleybol branşı maalesef bir yıl sonra Twente 05 tarafından durduruldu.

-        Oturarak Voleybol Oynamaya Neden ve Ne Zaman Başladınız?

15 yaşında ilk kez kayak yapmaya gittiğimde tatilde Enschede’de oturarak voleybolcularla tanıştım. Beni Enschede’den Tubante’ye oturarak voleybol antrenmanına katılmaya ikna ettiler. İlk yıllarda babam beni Achterhoek’ten haftalık olarak Enschede’deki eğitime getirirdi. 2010 yılına kadar Tubanten’de oynadım. Genel olarak spor ama aynı zamanda oturarak voleybol benim için çok önemliydi. 12 yaşımda kanserden kurtuldum ve ciğerlerim ışınlandi. Spor, bundan kurtulmam için iyi bir yoldu ve benim için şimdiye kadar sahip olduğum en iyi ilaçtı. Herkes spor yapmalı ve benim için oturarak voleybolun bir parçası olmak harikaydı.

-        Oturarak Voleybol Size Neler Kazandırdı?

Hem kulüple hem de milli takımla geriye dönüp baktığımda çok güzel zamanlar geçirdim ve çok eğlenerek başarıya ulaştık. Pek çok değişik insanla tanıştım ve pek çok kültür tanıdım. Ama aynı zamanda bana omuz sakatlıkları da getirdi. Geriye dönüp baktığımda, gençken hemen Altın Takim’a girdiğimden kendimi geliştirmek için yeterli zamanımın olmadığını düşünüyorum. Vücudunuzu erken yaşlardan itibaren iyi bir şekilde geliştirmek önemlidir ve böylece sakatlıkları onleyebilirsiniz. O günlerde şimdiki gibi her sokak köşesinde bir spor salonu yoktu.

-        Uluslararası Oturarak Voleybol Deneyimlerinizden Bahseder misiniz ?

Kulüple oynadığımız uluslararası turnuvaların yani sıra, Milli Takım ile dünyayı birkaç kez görme fırsatım oldu. Hollanda takımına katıldığımda 17 yaşındaydım ve tıpkı kulüpte olduğu gibi Altın Takim’a katıldım. İlk büyük turnuvam 1985 te Avrupa Şampiyonu olduğumuz Kristians ve Norvec’teki Avrupa Şampiyonası idi. Dört paralimpik oyunlarına ise kesinlikle etkileyici idi. Şeyler 1988, Barselona 1992, Atlanta 1996 ve Sidney 2000. Hem Kulüple hem de milli takımla hemen hemen her turnuvada final oynadık.

Tubanten takımı ile Avrupa kulupler şampiyonu olduğumuz 1990 Macaristan Nyiregyhaza’daki EuroCup.

Iran’a karşı final oynadığımız ve spor salonunun içeri giremeyen yüzlerce seyirci için çok küçük olduğu Assen’deki 1990 Dünya Oyunları.

1 sabit oyun kurucu ve 2 sabit stoper ile ilk kez oynadığımız Nothingham’daki 1991 yılında kazanılan Avrupa Şampiyonası.

Özellikle de finalde yine İran ile karşılaştığımız Barselona 1992 Paralimpik Oyunları.

Iran’i yendiğimiz ve Dünya Şampiyonu olduğumuz Laş Vegas’taki 1989 Dünya Kupası da bende iz bıraktı. Burada Hilton Oteli’nin halisin antrenman yapmak zorunda kaldık. Çünkü Laş Vegas’ta spor salonu yoktu.

2001 yılında Macaristan Saraspotak’da yapılan Avrupa Şampiyonası ‘nda Antrenör Jacques van Dormolen liderliğindeki bir ekiple bronz madalya kazanmamız da harika idi.

Ayrıca Iran’da Tahran ve Isfahan gezileri de çok özeldi. Maçlar televizyon dan canlı yayınlandı. Burada çok şey öğrendim ve değişik fikirlere sahip olan çok sayıda farklı ulusal koçun tüm kliniklerinden ve eğitim oturumlarindan çok keyif aldım. Tubanten ile toplamda 11 Avrupa Şampiyonası, 9 Dünya Kupası, 4 Paralimpik ve 13 EuroCup oynadım.

-        Uluslararası Alanda Oynamak İçin Bir Sınıflandırma Gerekiyor. Bu Denetimleri Nasıl  Yaşıyorsunuz ve Sizce Değişmeli mi ?

Bu sınıflandırma denetimleri her zaman sorun olmuştur. Yeterince gri olan bir oyuncu yillarca egitim almasina rağmen Avrupa Şampiyonası ve Dünya Kupası ndan reddedildi. Bu, sik sik muayeneyi yapan doktorun da hatasiydi. İyi hatirladigim bir sey, bir bacagimin olmadigi bilinirken turnuva sırasında hala denetlenmesi gereken oyuncu listesinde oldugumdu. Macar adli tabipin sadece beni görmek  istedigi ortaya çıktı. Nasıl oldugumu görmek için.

Ayrıca kulüpte sik sik EuroCup li konuk oyunculara güvenmek zorunda kaldık çünkü kendimizde yeterli sayıda engelli oyuncumuz yoktu. Daha sonra kulupler için kurallar gevşetildi ve güçlü bir oyuncunun katılmasına izin verildi. Mevcut kuralların ne olduğunu bilmiyorum, ancak bunu milli takım içinde yapabilirler. Maksimum sayıda yetenekli oyuncunun katılmasına izin verilebilir. Örneğin 2 sahada ve 2 yedek kulübesinde . Yere oturduktan sonra engelli olup olmamanız gerçekten önemli değil.

-        Bir İnsan Neden Oturarak Voleybol Oynamalı. Oturarak Voleybolu Herkes İçin mi Yoksa Belirli Bir Hedef Grup İçin mi Bir Spor Olarak Görüyorsunuz?

Sakatlığı olan birinin zaten voleybol tecrübesi varsa mutlaka bu sporu denemesi gerekir. Sakatlığının olmasa bile. Twente 05 te 2009 yılında tek engelli oyuncu bendim ve o yıl ulusal şampiyonluk yaşadık.

-        Artık Aktif Olarak Oynamiyorsunuz. Oturarak Voleybol İçin Bir Şeyler Yapmak  İster misiniz ?

Şu anki milli takim antrenoru Hans Mater’e birkaç kez yardımcı oldum. Milli takımın liberolari ile ayrı ayrı antrenman yaptım ve bu çok eğlenceli idi. Bu konuda, zaman ve mesafe her zaman bir rol oynar . Ama benden her zaman voleybol oynamayı isteyebilirler.

 



 






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR