BİR PLUSLIGA KULÜBÜNÜN BANA GÜVENMESİNİ İSTİYORDUM

 




Hemen hemen tüm sporları sevdim ve çoğunu yaptım.  Bunlar örn. atletizm, plaj voleybolu, bisiklet, eskrim. Projekt Warszawa'nın 36 yaşındaki teknik direktörü Piotr Graban, birçok farklı denemeden sonra voleybola geri döndüm diyor.

Filedeki ilk ve sonraki adımlarını memleketi Gdańsk'ta attı. Stoczniowiec'te oynadı. Daha sonra Gedania'da teknik direktör oldu. "Adım adım yükseldim. 2010'da ikinci takımın gençleriyle Polonya şampiyonluğunu kazandım ve ardından Adam Grabowski'nin yardımcı koçu olduğum Atom Trefl Sopot'a gittim. Kulüp Polonya şampiyonluğunu kazandı.

İyi antrenörlerle çalışma fırsatı buldu, örn. Lorenzo Micelli, Paweł Kramek ve Witold Jagieła. Mükemmel rol modellerim oldu,” diye vurguluyor.

Piotr Graban İngiltere'de iki yıl geçirdi ve önde gelen kulüp IBB Polonia London'ın liderliğini yaptı. “Tamamen yeni ve önemli bir deneyimdi. Yeni koşullara uyum sağlamam gerekiyordu. Başlangıçta zayıf İngilizce ile yurtdışındaki zorlu yaşam bana çok şey öğretti. Tamamen yeni, önceden bilinmeyen koşullarda çalışıyordum. Bambaşka bir voleybol hayatıyla, farklı bir organizasyonla tanıştım. Örneğin, oyunculara sıfırdan öğretilmesi gerekiyordu. Polonya'da bir koçun hiç karşılaşmadığı çok basit meselelerle de uğraşmak zorunda kaldım. İngiltere'de çok şey öğrendim, diye hatırlıyor Piotr Graban.

İBB Polonia ile çalışmaya başladığı ilk yılda ulusal şampiyonluğu ve FA Cup'ı kazandı. İkincisinde ise gümüş madalyanın ve kupanın finalisti oldu. Challenge Cup'ta kulüp, İngiliz voleybolunda tarihi bir olay olan 16. tura yükseldi.

Polonya'ya döndükten sonra tekrar Trefl'te çalışmaya başladı. Gdańsk kulübünde, Piotr Raban'ın vurguladığı gibi, “hem kişisel hem de teknik direktör olarak şimdiye kadar onun üzerinde en büyük olumlu etkiye sahip olan Andrea Anastasi'nin kanatları altına girdi."

Piotr Graban, Anastasi'nin rolüyle ilgili en olumlu sözlerimin hiçbiri onun üzerimdeki etkisini yansıtmayacak diyor. "Özel ve sosyal bazda, ortalama olarak iki haftada bir tökezledik. Büyük bir aile olduğumuzu hissettik. Her şey hakkında konuştuk. Hiçbir konu ona yabancı değildi. Anastasi mükemmel bir tartışmacı ve hikaye anlatıcısıdır. Sık sık kendi hazırladığı ortak yemekler için personeliyle buluşurdu. Yemek yapmayı severdi. O ana yemeği yaptı, biz mezeleri. Bu tür toplantılar ve sohbetler ortamı oluşturdu. Antrenmanlarda Piotr Graban'ın vurguladığı gibi "kullandığı, karıştırdığı ve çeşitlendirdiği" yirmiden fazla voleybol egzersizi söz konusu idi. Milli takım seçicisi ve iyi, deneyimli oyunculardan oluşan takımların teknik direktörü olarak dünyanın en iyilerinden biri. Piotr Graban, Anastasi’nin şu anda Perugia'daki takımı nasıl kuracağını ve oynatacağını çok iyi bildiğini söylüyor.

Andrea Anastasi, Perugia'ya gitti. Varşova kulübü, bu sezon ayrılan Roberto Santilli'yi işe aldı. 2 Aralık'ta Piotr Graban, ilk teknik direktör olarak Projekt'i 2 Aralık'ta BBTS Bielsko-Biała'ya karşı bir maçta yönetti. İlk maçında  galip geldi. Onun yönetimindeki başkent ekibi toplamda yedi kez kazandı ve bir mağlubiyet aldı.

 

Kendimi derin sulara atılmış gibi hissetmedim, PlusLiga'da bir takıma liderlik etmeye uzun süre hazırdım. Şansımı ve fırsatımı bekliyordum. Her zaman baş antrenör olmak istedim, bir kulübün yararlılığımı ve etkinliğimi kanıtlayabilmem için bana güvenmesini istedim. Varşova'da böyle bir şansım var – dedi.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR