NICKLIN HAMES GELECEKTE KOÇLUĞU DÜŞÜNÜYOR

 



Nicklin Hames bir gün koç olduğunda çalıştırdığı bir oyuncudan pozisyon değiştirmesini istemek zorunda kalabileceğini düşünüyor. Ve o oyuncu buna direndiği takdirde Hames ona kendisinden bahsedebilir.

Nebraska'da beşinci yılında olan son sınıf öğrencisi  Hames, dört yıldır All-American pasör durumunda. Kariyeri, iki NCAA finali içeriyor; bunlardan biri, geçen Aralık ayında Nebraska'nın devlerinin savaşında Wisconsin'e beş sette yenildiği maç.



Hames, “İki şampiyonluk kaybettim” diyor. "İki şampiyonluk ve onun yürek parçalayıcı etkisi."

Şimdi ise bunun bir parçası olarak kalmak için, Hames savunma pozisyonuna geçiyor.

Hames, kendisinin ve Koç John Cook'un sezon bittikten sonra bunun hakkında konuştuklarını ve ortak bir karara vardıklarını söyledi.

Hames, "Muhtemelen son yılımda burada kalmak ve ardından koçluk yapmak istiyorum," dedi. "Bu konuda görüşmelerimiz oldu".



Dört yıl oynadıktan ancak pandemi nedeniyle NCAA'dan beşinci yıl onayını aldıktan sonra, Hames'in önünde transfer seçenekleri de vardı.

Hames, "İnsanlar bana 'Neden transfer olup başka bir yere gitmek istemedin?' diye sordular. Kendimi düşünemedim," dedi. "Bu programı seviyorum, takımı seviyorum, kültürü seviyorum."

Ve mezun olduğunda, yüksek lisans asistanı olarak kalabilecek.

Eski asistanlardan oluşan bir koçluk takımı geliştiren Cook, "Hedeflerimizden biri, bu eyalette özellikle kadın sporları için lider olmak ve genç kızlara ve oyunculara büyük hayaller kurmaları için ilham vermek oldu" dedi.

Bu liste şu isimleri içeriyor: Kentucky'yi 2020 NCAA şampiyonluğuna taşıyan Craig Skinner; Louisville'i 2021 NCAA yarı finallerine taşıyan (ve geçen yıl VolleyballMag.com'da yılın milli koçu seçilen) Dani Busboom Kelly; Illinois'den Chris Tamas; Ole Miss'den Kayla Banwarth; ve Long Beach Eyaletinden Tyler Hildebrand.

Ve son zamanlarda, belki de en büyük yerli Nebraska voleybolcusu olan Jordan Larson’da var. ABD'nin Tokyo Olimpiyatları'nda altın madalya kazanmasının ardından Larson, teknik direktör yardımcısı olarak Teksas'a gitti. Sonra İtalya'da bir sözleşme yaptı ve bu arada kocası David Hunt, Texas ekibine katılmak için Pepperdine'in erkek koçluk ekibinden ayrıldı. Larson profesyonel sezonundan döndü ve şimdi Texas'ta gönüllü bir koç ve burada antrenmana başka bir oyun seviyesi getiriyor.



Nebraska ile birinci sınıf öğrencisiyken Larson'un rekorunu kıran Hames için bunun gibi hikayeler kaybolmaz.

Hames, "Her şeyi içime çekiyorum ve yaptıkları harika şeyleri görüyorum" dedi. "Sonunda geri dönüp asistan olacağım için çok heyecanlıyım çünkü bunun bir koç olarak benim için pek çok fırsatın önünü açacağını hissediyorum. Koç Cook’un altındayken öğrenebileceklerimi ondan başka kimseden daha iyi öğrenebileceğini sanmıyorum.



Öncelikli olarak bu sezon Hames'in tüm hayatı boyunca oynadığı bir pozisyondan pasör ve defans olarak farklı bir bakış açısına geçişte başarıya ulaşma işi var.

“Geçişi biraz kısaltmam gerekiyor. Liseden beri bir süredir geçiş yapmadım, bu yüzden tüm geçişi yapmak kesinlikle yeni bir deneyim oldu,”dedi Hames.

Bu Hames’in  muazzam bir savunma oyuncusu olmadığından değil. Geçen sezon takımda 388 kazı (3.40/set) ile sadece libero Lexi Rodriguez'den sonra ikinci oldu.

Hames savunmaya geçerken, ikinci sınıf öğrencisi Kennedi Orr ve genç Anni Evans pasör pozisyonu için yarışıyorlar.

Hames, "Her iki durumda da emin ellerde olduğumuzu düşünüyorum" dedi.

Cook'un bakış açısına göre, her şey oyuncuların "pozisyonunu kabul etmesini" sağlamakla ilgili.

Daha önce böyle bir şey olmamış değil. Daha geçen sezon, libero Kenzie Knuckles pozisyonunu değiştirdi ve Rodriguez'e birinci sınıf libero olma fırsatı doğdu.

Cook, " Her şey Nebraska voleybol takımı için" dedi. "Takımın kazanmasına yardımcı olmak için ne gerekiyorsa yapmalısınız, hangi pozisyonda oynarsanız oynayın veya tanımlandığınız her rolü oynayın. Buna inanan ve onu benimseyen oyunculardan oluşan bir takımınız varsa, harika bir takıma sahip olacaksınız."

Ya Hames? O tam bir takım oyuncusu ve yeni bir meydan okumayı dört gözle bekliyor.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR