WILT CHAMBERLAIN’IN KALICI MİRASI

 




Bazıları tarafından tüm zamanların en iyi oyuncusu olarak kabul edilen profesyonel basketbol oyuncusu Wilt Chamberlain, aynı zamanda voleybol sahası üzerinde önemli miktarda zaman harcadı. 1999'daki ölümünün ardından VBM, voleybol topluluğundaki en yakın arkadaşlarından bazılarını bir araya topladı ve voleybola tutkuyla bağlı olan bu adamı andı.

1999 Ekiminde 63 yaşında kalp krizinden ölen Wilt Chamberlain, yanındaki çoğu insan tarafından varlığı neredeyse tarif edilemeyen bir kişiydi. Neredeyse çizgi roman kahramanı düzeyindeydi.

Muazzam boyunun doğrudan efsanesine bağlı olduğu söylenebilir bu konuda genel bir fikir birliği etrafında buluşuldu ve onun çağının en büyük basketbol oyuncusu olduğu konusunda fikir birliğine varıldı. Bunun insanların onun hakkında duyduğu hikayelerle çok ilgisi olabilirdi. Bir yaz gününde sahilde durduğu ve iki yaşındaki bir çocuğu eline ve sırtına doğru yürürken kolunu uçak kanadı gibi uzattığı zaman gibi hikayeler. Kuşkusuz, bu hesaplar zaman içinde abartıldı, ancak Wilt'in kesinlikle istediği her şeyi rekabetçi bir alanda yapabileceğini ve belki de gerçeğe yakın olduğunu düşünerek yarattılar.

Omuzları üzerindeki dik başı tek başına onu diğer oyunculardan ayırırdı. Bir bakıma, Wilt'in basketbol sahasında gösterdiği şiddetli tutku ve severek oynadığı voleybol sporu, 1970'lerde ve 80'lerde bu geniş platformlarda sürdüğü için Amerikan spor hayranlarına uygundu.

Hata yapmadı. Wilt, Big Dippers'la birlikte çalıştı ve The Little Dippers adlı bir kadın takımını yönetti ve plajda ülkesini voleybol hakkında eğitmek için daha da dik bir duruş gerçekleştirdi. Wilt ilk işe başladığında voleybol, etrafını saran piknik görüntüsünden hala çok acı çekiyordu ve onun varlığı, bunu iyileştirmede uzun bir yol kat etmesine neden oldu. Sonuçta burada kimseye kanıtlayacak hiçbir şeyi olmayan ama yine de boş zamanının çoğunu oynayarak bu küçük oyunu benimseyen bir adam vardı. Onun sayesinde voleybol, daha az önemli hiç kimsenin sağlayamayacağı bir meşruiyet kazandı.

Wilt'in onunla hem salonda hem plajda oynayan yakın arkadaşı Gene Selznick, oynadıkları zaman, nereye gidersek gidelim, her yeri doldurduklarını söylüyordu. Hepsi Wilt yüzündendi. Plajda ve kapalı alanda voleybol için yaptığı şey benim veya USVBA'nın hayal bile edemeyeceği bir şeydi.

Çok az kişinin Wilt Chamberlain'i gerçekten tanıdığı söylenir. Ama bildiğimiz bir şey var ki, voleybol ona özel bir şekilde dokundu ve karşılığında, voleybola özel bir şekilde dokundu, sahayı paylaşan ya da onunla gülen hiç kimsenin unutamayacağı bir şekilde.

Gene Selznick, Tüm Zamanların En İyi Oyuncusu

Keith Erickson, The Windjammer adlı restoranımdaki ortaklardan biriydi. Lakers oraya geldi, Chamberlain bana ona voleybol oynamayı öğretip öğretemeyeceğimi sordu. En iyi voleybolcu olduğumu duymuştu. Ben de onu sahile götürdüm ve onu plaj voleybolu ve yeni bir yaşam biçimiyle tanıştırdım. Voleybola tutkusu vardı ve oynamayı öğrendi ve 34 yaşına kadar hiç voleybol oynamamış bir adama göre oldukça başarılı oldu.

Onun oyunu bir savunma oyunu değildi. Çok az uzun adam savunma voleybolu oynar. Ancak topa vurmayı ve blok yapmayı öğrenmeye gelince dinamikti. Bloktan geçebilecek elleri vardı.

Sol kanatta blokçu ve şutör olmakta çok ustalaştı. Dört kişilik bir ekibimiz vardı. Altı kişiye karşı dört kişi. Bunu yapmamızın nedeni, rotasyon yapmak zorunda kalmamamızdı. Bu yüzden Wilt her zaman tek bir pozisyonda kaldı.

Wilt muhtemelen dünyanın en tanınan sporcusuydu. Uçağa bindiği anda herkes onun Wilt Chamberlain olduğunu anladı. Tabii bazen ona Bill Russell diyorlardı. Dünyanın en tanınan sporcusu olmasına rağmen her gece dışarı çıkardı. Dansa ya da sinemaya giderdi. Bildiğim kadarıyla başka hiçbir ünlü haftada iki kez bile dışarı çıkmaya çalışmıyor. Kim oldukları umurumda değil, her zaman bir yerlerde saklanıyorlar. Ama Wilt saklanmadı. Ve sürekli dışarıdaydı. Birçok insan onu gördü, tanıdı. Ve o sadece bir cehennem adamdı. Wilt Chamberlain olduğu için birçok insan ondan yararlanmak istedi. Onunla görülmek ya da para toplamalarına yardım etmek istiyorlardı. Aldığı istekler inanılmazdı. Kendileri için bir şeyler yapmasını isteyen onca insan yüzünden, istediği türden bir yaşam sürmesi onun için zordu.

Oynadığımız zaman nereye gidersek gidelim her yeri toplardık. Liseler, adını sen koy. Hepsi Wilt yüzünden. Dallas ya da Chicago'ya ne zaman gitsek, tüm basketbol takımları onu izlemeye gelirdi. Plajda ve salonda voleybol için yaptığı şey, o zamanlar USBVA'nın yapmayı hayal bile edemeyeceğim bir şeydi.

Wilt gerçekten de bu ülkede voleybola ilk televizyon karşılaşmasını yayınlattı. Onun sayesinde oynadığımız her şehirde medyamız vardı.

Bilirsin, Wilt kekelerdi. Mutsuz olduğunda çok hızlı konuşmaya çalışır ve biraz kekelerdi. Ve oğlum Dane, onunla alay eden bir adamla oynuyordu. Ve Wilt onun Dane olduğunu düşündü. Böylece Dane'in peşine düştü ve Dane onun geldiğini gördü. Arkasını döndü ve Wilt kolunu uzattı ve mayosunu aldı. Dane yaklaşık beş dakika olduğu yerde koştu ve bir adım bile atmadı.

Geçenlerde Los Angeles'ta bir diskoya gittik. Arkadaşım açtı. Ve arkadaşım iki güzel kız getiriyor ve Wilt'i dünyanın en iyi basketbolcusu olarak tanıtıyor. Kız ona bakar ve "Michael Jordan'a benzemiyor" der.



Linda Hanley, Olimpiyat plaj oyuncusu

Wilt'i kesinlikle yeterince iyi tanıyordum ve bir daha sahile inip onunla karşılaşmamak beni çok üzdü. Bu çok ani bir şeydi. Voleybola olan sevgisi ve ilgisi oyuna çok iyi geldi. Voleybolun ikinci aşkı olduğuna karar verdiğinde belli ki bu spora çok fazla tanınırlık getirdi.

Bütün gün etrafta koşturduğumdan radyoda duymamıştım ve Bob Costas'ın beyzbol playoff maçlarından birini izliyorduk dedi ki, muhtemelen şimdiye kadar duymuşsunuzdur Wilt Chamberlain öldü. Bob da yorumlarında voleybolun en büyük aşklarından biri olduğunu söyledi. Bob Costas'ın büyük bir televizyon yayınında bile herkese Wilt'in oyun hakkında ne düşündüğünü bildirmesinin ilginç olduğunu düşündüm.

Wilt oynadığı sıralarda voleybol kesinlikle yükselişe geçti. Ve buna çok fazla katkısı olduğuna şüphe yok.

O sadece böyle bir karakterdi. Onunla her karşılaştığınız an iyi bir kahkaha ve iyi bir hikayeydi ve bunların gitmiş olduğunu bilmek çok üzücü.

Byron Shewman, eski IVA oyuncusu

1978'de Tucson Sky'da oyuncu antrenörüydüm. All-Star Maçı El Paso'da yapıldı ve ben Doğu takımına koçluk yapıyordum. Wilt oynuyordu ve büyük El Paso gazetesinden bir gazeteci oyunla ilgili bir röportaj için birkaç gün önce beni aradı. Daha sonra bu adamın Wilt'i sevmediğini öğrendim ve bana özellikle sordu, Wilt hakkında ne düşünüyorsun? Ve hepimiz Wilt hakkında çok fazla olumsuz şey söylemeye hazırdık.

Wilt, genel olarak çok etkili bir vurucuydu. Oyunun geri kalanı sıradandı çünkü o kadar fazla oynamamıştı. Blokajı ve top hakimiyeti çok güçlü değildi ve elleri o kadar büyüktü ki topu ayarlayamıyordu. Bir softbol ya da beyzbol oynamak gibiydi. O zamanlar özel bir oyundu. Rotasyon yoktu. Ve Wilt rolünde çok etkiliydi.

O maçta bazı dünya çapında oyuncular vardı ve aynı zamanda mücadele ede ede her zaman daha iyiye giden en iyi Amerikalı oyuncular da vardı.

El Paso'ya vardık ve maç sabahı kahvaltıdaydım. Ve diğer takımdan eski bir arkadaş olan Dodge Parker, "Gazetedeki manşeti gördünüz mü?" dedi. Bunu neden söyledin? Ve dedim ki, Ne söyle? Bu yüzden kağıda baktım ve Shewman'ın Doğu'nun Chamberlain'in zayıf top hakimiyetinin peşinden gideceğini söylediği gibi bir şey söyledi.

Maçtan önce spor salonuna gittiğimizde, ligin sahibi panik içinde geldi ve "Byron, gidip Wilt ile konuşman gerek" dedi. Oynamamakla tehdit ediyor. Ve eğer bu olursa, televizyon yayınımız olmayacak, kekeliyordu ve Wilt'e bakıyordu. Ve o sıcak El Paso günlerinden biriydi ve orada atletinin içinde terliyordu. Godzilla'ya benziyordu. Alnından buhar çıkmış gibi görünüyordu. Ben de yanına gittim ve Wilt, seninle biraz konuşabilir miyim? Ve zahmet etme bile dedi ve bana sırtını döndü.

Isınmalardan sonra iki takımı da tanıştırdılar. Ve bir nedenden dolayı, Doğu'da tanıtılan son kişi bendim ve o Batı'dan gelen son kişiydi. Yanında durduğum anı asla unutmayacağım. Ve işte dev gibi bir insan hâlâ yanımdaydı ve beni tanıştırmalarını istedim.

Sonra Wilt çıktı ve oynadı. Üç Olimpiyatta bulundum,  ve şimdiye kadar gördüğüm herhangi bir şutör kadar iyi oynayan üst düzey bir çok voleybolcu gördüm. Bazı birinci sınıf oyunculara karşı oynuyordu ve istatistiklerini hatırlayamıyorum, ancak yüzde 90'a yakın bir top öldürme oranına sahipti.

Maçtan sonra yazara koştum ve "Hemen oraya gitsen iyi olur" dedim. Adamın benden yanlış alıntı yaptığını Wilt'e bildirmek için bir özür mektubu yazdığından emin oldum, ki öyle yaptı. Ve onu yazdı.

Wilt'i belki bir yıl sonra sahilde gördüm ve gülüştük ve dedi ki, Merak etme.

Kathy Gregory, Wilt'in Little Dippers kadın takımının 70'lerde bir oyuncusuydu.

Wilt Lakers’da oynarken, Manhattan Beach'te karma bir turnuva vardı ve iki erkek ve iki kız dört oyuncu vardı. NBA'deki en yüksek ücretli oyuncu olan Wilt'i aradığımı hatırlıyorum ve Wilt, bu iki kız ve iki erkekle oynamalıyız dedim. Seni, Mike Norman'ı, Nancy Cohen'i ve kendimi alacağım.

Finaldeydik ve 12-6 öndeydik. Pası verdim ve Wilt topu dışarı attı. Onu tekrar verdim banta vurdu. Ben de Wilt, bir tane daha dedim. Bu yüzden dümdüz vurdu ve biz kazandıktan sonra hepimiz Boogie Board için savaşmak için koştuk, Wilt bile. NBA'deki en yüksek ücretli adam hepimiz kadar heyecanlıydı.

Bence Wilt hakkında insanların bilmediği en büyük şey, onun çok sevecen ve hassas bir insan olmasıydı. Little Dippers'ı çalıştırdığında, voleybol hakkında ne biliyor diyorsunuz? Biliyor musun? İnsanları tanıyordu ve onları nasıl motive edeceğini biliyordu ve sporu nasıl analiz edeceğini biliyordu ve basketbol ya da voleybol olması önemli değildi. O harika bir teknik direktördü.

Kanıtlayacak bir şeyi olduğunu sanmıyorum. Sanırım voleyboldaki sosyal etkileşimi seviyordu. Bu ona tanışması için yepyeni bir grup insan verdi.

Ve hoşuna gitti. Herkesle konuşmayı severdi. Diyalog hoşuna gitti. İyi olabileceğini kanıtlamak istedi ve yaptı. Ama bence bunu insanları sevdiği için yaptı. Ve voleybol için ne yaptığını söylemeye gerek yok.

Oyunu da çok severdi. Lakers ile oynarken yine de antrenmanlarımıza gelirdi.

Bir gece takım gezisinde iken kumar oynamaya gittik. 25 sentle küçük rulet masasındaydım ve aniden büyük bir kalabalık ve gürültü duydum. Büyük beyaz bir takım elbise içinde Wilt vardı. Ve "Haydi, barbut masasına gidelim" dedi. Oraya gidemem dedim. Hadi gel dedi. Bir dakika sonra oradaydı ve oynuyorlardı. Orada beş ya da on bin dolar var. O bahse giriyor ve ben küçük iki dolarımı koyuyorum. Ve zarlar geliyor ve diyor ki, Atmalısın. Sonra oraya para yatırmaya başlar. Birkaç kez sekiz numarayı aldım ve sonra sekiz attım. Sonra tüm bu parayı 5,000 dolar gibi aldı ve Pass Line'a koydu. Ve gittim, Aman Tanrım. Voleybol oynarken hiç olmadığım kadar gergindim. Ve zarları aldım ve onları fırlattım ve masadan 20 metre uzağa gittiler. Sonra üç yedi gibi yuvarlandım ve yaklaşık 50.000 dolar kazandı.

Çok iyi bir arkadaştı. Üniversitede koçluğa başladığımda bütün maçlarıma geldi. Kazansam da kaybetsem de bana moral verdi ve hep yanımda oldu. Birçok şey hakkında konuştuk. Bence insanlar onun gerçekten hassas, sevecen, cömert bir insan olduğunu bilmiyorlar.

 John Hanley, Eski AVP oyuncusu

Hawaii'de kolejdeyken Hilton'a giderdik. Dördümüz bir gruptuk. Oda arkadaşım, ben, başka biri ve Wilt aşağı iner ve oyun oynardık.

Hatırladığım şey, top oynamayı bitirdikten sonra bizimle kupa oynamayı dört gözle bekleyeceğiydi. Ve bunun en güzel yanı, birdenbire, oynayan herkes için bazı sandviçlerin ya da bir sürü meşrubat ya da biraların ortaya çıkmasıydı.

Ve aşağıda bir adam vardı, adı Herm'di ve daha yaşlı bir adamdı, sanırım dişçiydi, ama Wilt'i gerçekten iyi tanıyordu. Biz de Herm'in kolejdeki çocuklar için her şeyi satın alan ve bir sonraki yemeğin nereden geleceğini merak eden bir şekilde mücadele eden adam olduğunu düşündük. Ama bu şeylerin parasını sürekli ödeyen Wilt'ti.

Wilt olduğunu sonradan öğrendik ve bu iki yıl boyunca devam etti. Kimsenin nereden geldiğini bilmesini istemediğini açıkça belirtti. O zamanlar gerçekten güzeldi, çünkü Waikiki'de dolaşıyor, mutlu saatler geçiriyor, bir dolarlık bira ve tavuk kanadı arıyorduk.

Kirk Kilgour, Big Dippers üyesi

Dippers'dayken, ben, Larry Rundle, Ed Becker, ara sıra Gene Pflueger, Butch May, Gene Selznick ve elbette Toshi Toyoda birlikteydik. Havaalanında bir yerde olacağız, Wilt orada yatacak, biraz kestirecek ve biri onu görüp gelip bir nevi uyandıracak. Ve o kişi gitti, Wilt Chamberlain misin? Ve gülüp gitti, umarım yapmasan iyi edersin. Uyanmaktan hoşlanmazdı.

Bir keresinde bir maçtaydık ve onunla birkaç küçük anlaşmazlık yaşadık. Chicago'da oynuyorduk ve bana bir top kazmama konusunda saçmalıyordu. Ben de tamam, Wilt dedim. Buradaki tüm işleri ben yapıyorum. Parayı sen kazanıyorsun, ben de maç başına 25 dolarımı kazanıyorum. Topu kaz dedim. Ve dedi ki, Ah, sadece işini yap. Ben burada çok çalışıyorum. Bir vuruş yap ve bu maçı kazan ve bitir. Tamam dedim kendin kazan. Ben de sahadan çıktım ve başka biri devam etti. Kaybettiğimiz tek maçtı. Daha sonra soyunma odasında "Bunu asla yapma" dedi. Dedim ki, senin saçmalıklarından bıktım Wilt. Ve gelip elini başıma koydu ve beni bir koluyla yerden kaldırdı ve dedi ki, Bir daha sahadan çıkma. Ona baktım ve "Tamam, Wilt" dedim. Bu bir daha asla olmayacak.

Başka bir anım daha vardı. Maçtan sonraydı ve gece kulübüne gittik. Otoparkta durmuş, Larry Rundle veya Butch ile konuşuyordum ve bu adam bir arabaya binip kornaya bastı. Biraz hareket ettim ve tamponuyla bana çarpıyor. Arkamı döndüm ve o geri giderken arabasına tekme attım. Ve bu adam durdu ve dışarı çıktı. Ve o bu futbolcu adamdı. Muhtemelen beş fit-10 ve yaklaşık dört buçuk fit genişliğindeydi. Bana doğru geldi ve itmeye başladı ve ben eğildim ve o bana vurmaya çalışıyordu ve ben onun yolundan çekildim ve o gerçekten güçlü bir adamdı. Ben onu tutuyordum ve Wilt dışarı çıktı ve neler olduğunu gördü ve yürüdü. Ve bu adam karşımdaydı. Wilt omzuna vurdu ve adam sallanmak için döndü, havaya baktı ve neredeyse bayılacaktı. Wilt, "Burada bir sorun mu var?" dedi. Ve adam, Hayır, burada bir sorun yok dedi.

Herkes bana sorardı, Nasıl bir voleybolcuydu? Kime kıyasla peki, dedim. Ortalama bir insana kıyasla çok iyi bir voleybolcuydu. Büyük oyunculara kıyasla ortalama bir oyuncuydu.

Jon Stevenson, eski AVP oyuncusu

Pek çok spor figürü şimdiye kadar evrensel olarak tanınmamıştır. Bir zamanlar herkes Wilt'i tanırdı. Onu pek çok şeyle hatırlıyorum Chick Hearn için Lakers’da geçirdiği son yıllarda, düşük bir yüzde ile şut attığında, hücum becerisi eksikliğinden şikayet ediyordu. Wilt'in bir maçta 100 sayı attığını düşünürsek inanılmaz. Wilt'i Boston Garden'da bir Philadelphia 76er'ın Bill Russell ve Celtics ile parke üzerinde izlediğini hatırlıyorum. Wilt, durdurulamaz nihai güçtü.

Wilt, medyadaki kişiliğiyle bencil, kadın düşkünü, insanüstü biri gibi görünse de, aslında bana karşı havalı bir adamdı. 1978 civarında Manhattan Açık'ta Wilt, Gary Hooper, Steve Obradovich, Jim Menges ve Marv Dunphy ile altı kişilik bir takımda oynadım. Wilt voleybolu çok severdi.

Chris Marlowe, beni Nike Legends of the Beach'e üye yaptıktan sonra ona çakmama izin vermenin ne kadar havalı olduğunu hep hatırlayacağım. Wilt'in ellerine ulaşmak için gökyüzüne çıkmak zorunda kaldım. Benim için ne büyük bir heyecan. Umarım birileri bunu çekmiştir. Wilt havalıydı.

Butch May, Big Dippers üyesi

Wilt yüksek bir sete vuramadı ve düşük bir sete vuramadı. Ama ona yüksek bir 2 verirseniz, yıkıcıydı. Ve ağır bir topa vurdu. Ona doğru seti verecek adam Selznick'ti. Böylece Rundle ve ben tüm homurdanma işini yaptık. Wilt muhtemelen topların yüzde 60'ını vurdu çünkü bu gerçekten Wilt'in gösterisiydi.

Uçaklarda hep yanına oturdum çünkü elleri mutfak eşyaları için çok büyüktü, bu yüzden sipariş edilen her şeyden iki tane alacağımı biliyordum.

Bir keresinde Sezar'ın Sarayı'ndaki bir sergideydik. Bu kadın geldi ve "Herman, bu o" dedi. Ve Herman, Martha, bu o değil dedi. Hey, koca adam, dedi. Bir fotoğrafa ne dersin? Wilt, Şu anda resim yok, dedi. Herkes "Aw, hadi" deyip duruyordu. Böylece Herman kamerayı çıkardı ve Martha onun yanında durdu ve "Hadi, gülümse koca adam" dedi. Ve gülümsedi. Ve dedi ki, Ben ve Herman'la bir taneye ne dersiniz? Yani Herman bir tarafta, Martha diğer taraftaydı. Ve durmadan, Bu o, Herman, demeye devam etti. Ve Herman, "O o değil, Martha" deyip duruyordu. Büyük bir kalabalık ilgi görüyordu. Biri fotoğrafı çekti ve sonra kadın ona baktı ve "Sen Bill Russell değil misin?" dedi. Ve koşarak uzaklaştı. Öfkeliydi.

Birkaç yıl önce Misty'nin MVP olduğu ve Big West Şampiyonasını kazandığı zamanı hatırlıyorum. Wilt, Hovland tarafından röportaj yapıyordu ve karım ve ben merhaba demek için yukarı çıktık. Ve biz yaklaşırken, dedi Hovland, Misty'nin bir iğnesi olduğunu fark ettim ve Wilt, Evet, Misty'nin babasına bu iğneyi ben öğrettim ve sanırım o da Misty'ye bulaştırdı, dedi. Ve bize baktı ve göz kırptı.

Ed Becker, Big Dippers üyesi

Oyun oynamaktan zevk alırdı. Ve ne oynuyorsa onu kazanmaktan zevk alıyordu. Ve her fırsatı kullandı. Özellikle kartlarda. Kart hileleri hakkında tam bir bölümünüz olmalı. Bunda çok iyiydi.

Kumsalda kupa oynuyor olacaktık ve bir anlığına görse destedeki her kartı hatırlayabilirdi. Bu yüzden yapacağı şey arkasına yaslanıp bir şey alıyormuş gibi yapmak ve çabucak herkesin eline bakmaktı. Biz oynadığımızda hiçbir zaman para için oynamadık ama herkes hep hile yapıyordu. Hile yapmadıysan, onunla oynayamazsın. Temelde bu bir tür kuraldı çünkü hile yapmazsan asla kazanamazsın. Bu yüzden sadece kimin yakalanmadan en iyi hile yaptığı bir soruydu. Ve aşağıda bazı iyi hileciler vardı. Eğer bu adamlara neler olduğunu bilmiyorsan, yiyip tükürürsün. Yani her oynadığınızda hile yapmak için yeni bir yol bulmaya çalışırsınız.

Gerçek bir kart oyunu değildi. Sahilde oturup birbirine bağıran dört adam görürsünüz. Gerçekten yüzde 10 kart ve yüzde 90 sözlü gevezelik gibiydi. Voleyboldan daha çok kart oyunlarını özlüyorum.

Çoğu zaman o ve Steno Brunicardi kaybediyor olsaydı ve gecenin hangi saatinde olduğu önemli değildi, gitmene izin vermezdi. Onlar kazanana kadar fiziksel olarak kapıyı bloke etti. Eve gidemezdin.

Jon Lee, eski Voleybol dergisi kıdemli editörü

Sorrento Plajı'nda Wally'nin şemsiyesinin altındaki kumda, birkaç kişi briç oynuyordu. Birbirlerinin oyunlarını eleştiyor ve birbirlerini nükte, kişilik ve palavra ile eğlendiriyorlardı. Özellikle biri, Von Hagen, Lang, Yoshi, Vogie, Steno veya diğerlerinden daha yüksek seslidir. Ayrıca voleybol sporunda, belki de genel olarak sporda gelmiş geçmiş en iyi şey. Wilt Chamberlain.

1970'lerin başında, Philadelphia'daki evinden ve hatta NBA spot ışıklarının çemberinden ve ünlülerinden bile uzakta, Wilt bir ev buldu. Muscle Beach ve Sorrento'da, merkezi olmayan plaj voleybolu sahnesini rahat, renkli ve enerjik buldu. İşte buradaydı, Selznick, Steno, Vogelsang, Kaptan Jack ve California sahil topluluklarına akın eden ve voleybol sahalarına inen düzinelerce başka garip kuş gibi başka bir eksantrik yaratıktı. Yeni bir kültür ve yeni bir spor bulmuştu.

Voleybol hemen bir ünlü bulmuştu. Wilt'in Amerikan sporlarındaki seçkin konumu, voleybolu hiçbir zaman meşru görmemiş insanları, birdenbire ona çok daha ciddi bir bakış atmaya zorladı.

Wilt ve Randy Niles, rüzgarlı bir Pazar akşamı Bill Best ve Gary Hooper'la mücadele ederken, Manhattan Beach'teki Marine Street'teki AA finallerini izleyen pek kimse yoktu.

Wilt'in dünyanın dört bir yanındaki dolu arenalardan sonra o kumsalda olduğu an onun için çok şey anlatıyor. Kimseye kanıtlayacak hiçbir şeyi yoktu. Wilt'in kendisine verilen inanılmaz fiziksel hediyeleri ne kadar ileri götürebileceğini merak ederek yeni bir meydan okumaya nasıl göğüs gereceği beni her zaman şaşırttı. Zafere ihtiyacı yoktu ve voleyboldaki becerileri mükemmel değildi. Bununla birlikte, kazanma dürtüsü hiçbir zaman değişken olmadı.

İlk profesyonel lig (IVA) başladığında, Wilt’in olması ile iki katına çıkan seyirci sayısı, her vuruştan sonra sahayı kurutmak için gereken ekstra havluları fazlasıyla telafi etti.

Wilt, Santa Monica Açık'ta Bill Walton ve bana karşı Pete Aronchck ile takım kurdu. Bill ve ben birinci maçı aldık, ancak sporun bu iki devi memnuniyet ve saygı kazanmak için gereken her enerjiyi harcadıkları için sonra kaybettik.

Wilt, onu IVA'da, USVBA Nationals'ta, sahilde ya da ülkenin dört bir yanındaki spor salonlarında Selznick'in Big Dippers'ı ile oynarken izleyen her hayran için hatıralar bıraktı. Gururlu ve gürültülüydü. Kadın sporlarının çok az güçlendirici olduğu bir dönemde kadın voleybol takımlarına sponsor oldu. Hepimizin değer verdiği sporun her yüzüne güvenilirlik kazandırdı. Wilt her puanı, her maçı ve her konuşmayı kazanmak istiyordu. Sorrento Plajı'ndaki şemsiyenin altındaki kart oyununu bile kazanmak istedi. Ve payını kazanırken, büyük kazanan voleybol oldu.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR