SALON VOLEYBOLUNDAN PLAJ VOLEYBOLUNA GEÇİŞ

 



2020'nin başında, Riikka Lehtonen profesyonel olarak dördüncü yılına girdi. Arka arkaya Şampiyonlar liglerini kazandığı muhteşem bir salon kariyerinin ardından, sahile dönme ve bu alanda uluslararası sahnede kendini kanıtlama zamanının geldiğine karar verdi. Geçmiş başarılarından, gelecek planlarından ve kimsenin bilmediği ulusal şampiyonluk galibiyetinden bahsediyor.

 Telegraph'tan hazırlık kampı yaptıktan sonra dönmüştük. Kamp gerçekten çok iyi geçmişti. Ve önümüzdeki sezona hazırdık. Ama sonra kalçalarımla ilgili büyük bir sorun ortaya çıktı. Bazen altı haftalık dönem gibi kalçam için biraz rehabilitasyon yapıyorum. Ve tabii ki başlarda motivasyonumuz biraz düştü, ne oluyor? Ve benim için önümüzdeki sezon, her halükarda kalçalarımın nasıl olduğunu, her şeyin nasıl gideceğini gösterecek bir şeydi. 2016'dan sonra bırakmak üzereydim. Ama sonra düşündüm ki, Paris'e kadar devam etsem mi?

 


Komik olan, ilk başta gerçekten 2016'yı düşünüyordum,  son hayalimi gerçekleştirecek ve plaj voleybolu için çalışacaktım. Sonra eski koçum aradı ve "Dinle, 2017 var, Dünya Şampiyonları var" dedi. Bir yıl daha oyna. Hiç Dünya şampiyonasında bulunmamıştım. Ve aslında, salon voleybolundan plaj voleyboluna geçmemin tek nedeni buydu, Finlandiya'ya voleybolda Dünya şampiyonlukları, Avrupa şampiyonlukları kazandırmak  istiyordum. O zamanlar bu mümkün değildi. Ve sonra, tamam, Tokyo, gerçekten çok uzak dedim. Kesinlikle Tokyo'ya gitmiyorum. Ve sonra, evet, 2017'de Viyana'da kariyerinizi sonlandırabilirsiniz. Evet dedim ama önceden herhangi bir karar vermek istemiyorum. Ve sonra, bir aylığına düşünmeme izin verin, şimdi nefes almam gerekiyor dedim. Ama sonra tamam dedim. Dizlerimden ve kalçalarımdan 2013 yılında büyük bir ameliyat geçirmiştim ve geri dönmem iki yıldan fazla sürmüştü.

 Sonra Daru'yla Rio'da başarılı olamadık. Ve sonra, Tarot ile, çalışmaya başladık. İkimiz de voleyboldan gelmiştik, bu yüzden zor bir yoldu. Sonra dedim ki, neden şimdi bırakıyorum? Çünkü tüm işler bitti. Sonra dedim ki, tamam, bir yıl daha giderim ama bırakma meselesinden bahsetmeyelim. 2017, plaj voleybolundaki en iyi yılımdı. Aynı voleybolda hissettiğim gibi. İlk başlarda güvensizdim ve plaj voleybolunun benim işim olduğunu düşünmedim. Sonra bu duyguyu içimden attım ve başarıya ulaştım. Artık bırakamıyordum ve şimdi Paris'ten bile bahsediyorum çünkü voleyboldaki ilk yılım Paris'te idi. Ve sonra, profesyonel olarak Paris’te başladığım  kariyerimi aynı yerde bırakmak harika olurdu dedim.

 


Profesyonel voleybolcu olmak istediğimi söylediğimde ailem 14 yaşında olduğumu söylüyor. Bunu hatırlamıyorum. Ve sonra sürekli yurt dışında voleybol oynamak istediğimden bahsediyordum. Lisedeyken ayrılmak istedim ama sonra koçum ve ailem, tamam, biraz daha büyü dediler. Ve liseni bitirdiğinde gidebilirsin, tamam mı? Ve ben bunu bekliyordum. Aslında koçum, genç takımın başındaydı ve daha önce Fransa'da oynamıştı. Paris yakınlarındaki La Rochette voleybol kulübünün başkanını tanıyordu. Sonra bana bu kulüpten bahsetti ve ailemin istediği güvenli bir karar için La Rochette'i gitmeyi tercih ettim. Ama sonra bu gözlerimi açtı ve sonra İtalya'yı görmeye başladım. Orası tıpkı benim rüyam gibiydi. Ama sonra düşündüm ki, Oraya gitmek isteyebilir miyim? Sonra Fransız Can takımının hedefinin Şampiyonlar Ligi'ni kazanmak olduğunu duydum.

 Ve burası benim için gidilecek bir yer gibiydi. Bir voleybolcu için adeta bir cennet olduğunu söylemeliyim. Her şeyden önce üst düzey voleybol oynuyorsunuz. Kulüp harikaydı. Tüm meslektaşlarım, teknik direktör ve organizasyon ile takımın bir bütün olmasını nasıl istedikleri konusunda hiç böyle bir emsal görmemiştim. Ve bence kazanmamızın nedeni buydu.

 


Ve ilk yıl, Şampiyonlar Ligi'ni kazandığımız zaman olduğu gibi ama bunun şans olduğu şeklinde yorumlar çıkmaya başladı. Ve bu yorumlar hakkında biraz gergin olduk. Sonra, tamam, bunu tekrarlamalıyız, çünkü bu şans değildi, dedik. Tabii ki, ilk sefer her zaman ilk seferdir ve her şey ortadaydı. Ama sonra Şampiyonlar Ligi finalini kazandık ama bir veya iki hafta sonra Fransa Kupası’nı kaybettik. Can'ın hedefi ise üçlüyü kazanmaktı. Yani Şampiyonlar Ligi, kupa ve lig.

 Ve sonra, aman Tanrım, üçlüyü kaybettik hissindeydik. Tamam, bir yıl daha bunu istememiz gerekiyordu. Sonra ikinci yıl, tekrar Şampiyonlar Ligi’ni kazandık. Ve tabii ki harikaydı. Büyük bir şey. Ama tabii ki bir gün kutladık ama odak noktasının yine yaklaşan kupa finali olduğunu görebiliyordunuz, artık üçlemeyi yapmamız gerekiyor gibiydi. Sonra kupayı, sonra da şampiyonluğu kazandık. Yani bunlar, büyük zaferler, kaybetmek, öğrenmek ve her zaman nasıl gitmeniz gerektiğine dair gerçekten güçlü anılar.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR